Wiele oblicz judaizmu

Żydzi różnią się między zarówno pod względem etnicznym jak i ideologicznym. Co znaczy judaizm reformowany, a co ortodoksyjny? Czym się różnią Aszkenazyjczycy od Sefardyjczyków? O wewnętrznych podziałach i denominacjach możecie dowiedzieć się już 26 stycznia dzięki spotkaniu organizowanemu przez Hillel Polska.  „Tora, luz & schmooze” to cykl hillelowych wykładów prowadzonych przed Asię Czopnik. Każdy wykład czytaj dalej »

Tematy ważne dla tolerancji – weźcie udział w sondzie

Czy śledzicie bloga Szkoły Tolerancji, na którym piszą nasi liderzy i nasze liderki? Weźcie udział w sondzie i pomóżcie autorkom i autorom wybrać tematy, o których chcecie poczytać! Kliknijcie w obrazek, by przejść do ankiety. Sam blog znajdziecie tutaj: http://blogiceo.nq.pl/dlatolerancji.

Dobre pratyki Szkoły Tolerancji! Materiał dla nauczycieli

Polecamy naszą nową publikację zawierającą dobre praktyki z ostatniej edycji kursu e-coachingowego programu Szkoła Tolerancji. Zobaczcie jakie ćwiczenia, wykonane i skomentowane przez nasze nauczycielki, zostały wybrane do zestawu dobrych praktyk. Znajdziecie tu refleksje nauczycielek na temat proponowanych przez nas ćwiczeń, sposoby wprowadzania ich na lekcje różnych przedmiotów, modyfikacje, plany dyskusji, debat, żywych bibliotek. Zobaczcie czy ich czytaj dalej »

500-lecie reformacji przed nami. A Wy ile o niej wiecie?

W 2017 roku będziemy obchodzić 500-lecie Reformacji, czyli ruchu zapoczątkowanego przez Marcina Lutra. Z tej okazji uruchomiony został serwis Luter2017, w którym znajdziecie wiele informacji o historii i aktualnym życiu Kościołów protestanckich. A także quiz! Zobaczcie, ile wiecie na temat reformacji: http://luter2017.pl/quiz/

Materiały dla nauczycieli – migracje

Zapraszamy do korzystania z materiałów dla nauczycieli i nauczycielek dot. migracji, które powstały w ramach programu „Rozmawiajmy o uchodźcach”. Temat migracji jest nierozerwalnie związany z zagadnieniem wielokultorowości oraz relacji międzykulturowych. Program CEO „Rozmawiajmy o uchodźcach” jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli, by poruszać temat obecnej sytuacji związanej z uchodźstwem oraz migracjami. W ramach programu powstały materiały czytaj dalej »

II część materiałów pomocniczych dla nauczycieli

Oto druga część materiałów pomocniczych „Jak zrobić projekt wielokulturowy”.  Publikacja zawiera 2 scenariusze zajęć, które poświęcone są konkretnym narzędziom, które można wykorzystać do spopularyzowania zebranej wiedzy o dziedzictwie wilokulturowej okolicy: spacerowi przewodnickiemu oraz grze miejskiej. Obie te formy stanowią z jednej strony formę atrakcyjną dla młodzieży (są okazją do sprawdzenia się, dają duże pole do twórczego czytaj dalej »

Już są! Pierwsza część materiałów pomocniczych

Przedstawiamy pierwszą część materiałów pomocniczych „Jak zrobić projekt wielokulturowy” z dwoma scenariuszami zajęć.  Publikacja zawiera 2 scenariusze zajęć, które polecamy nauczycielom i nauczycielkom prowadzącym z uczniami projekty wielokulturowe skupione na odkrywaniu lokalnego dziedzictwa. Scenariusze powstały na bazie doświadczeń projektu „Cztery strony Warszawy. Młodzi przewodnicy po wielokulturowej stolicy”, w który uczniowie warszawskich szkół prowadzą wycieczki edukacyjne czytaj dalej »

Tożsamość, inność, obcość – nowa publikacja CEO

Przedstawiamy publikację TOŻSAMOŚĆ, OBCOŚĆ, INNOŚĆ złożoną ze scenariuszy lekcji i zajęć, napisaną przez antydyskrminacjnych liderów i liderki Szkoły Tolerancji. Przeznaczona jest dla innych nauczycieli i nauczycielek chcących rozmawiać z uczniami o migracjach i uchodźctwie, patriotyzmie, wykluczeniu społecznym, mowie nienawiści i innych niepokojących zjawiskach współczesnego świata. Publikacje możecie pobrać i przeczytać, klikając w obrazek:

Za nami warsztaty w szkołach!

W ośmiu szkołach biorących udział w programie odbyły się pierwsze warsztaty, na których uczniowie wraz z animatorami planowali działania i zastanawiali się nad tym, jak zainteresować odbiorców swoimi pomysłami na spacery przewodnickie oraz gry miejskie po wielokulturowej Warszawie. Warsztaty odbyły się w ośmiu szkołach:  Gimnazjum nr 16 im. Obrońców Barykady Września 1939 roku, Liceum Ogólnokształcącym im. Romualda Traugutta, XIX LO im. czytaj dalej »

Debata „Ksenofobia i antysemityzm w Polsce”

Humanity in Action zaprasza na debatę publiczną pt. „Ksenofobia i antysemityzm w Polsce. Tu i teraz”.  Według danych ze spisu powszechnego w Polsce żyje ok. 8 tys. Żydów, a 90% Polaków nigdy osobiście nie poznało nikogo z tej grupy. Chociaż Żydzi stanowią niewielki ułamek polskiego społeczeństwa, to raz po raz jesteśmy świadkami różnych antysemickich incydentów: czytaj dalej »

css.php