Sprawozdanie z 3 zadania TIK.

autor: dnia: 21 lutego 2011

Siema :)

Klasa 5b i uczniowie kółka dziennikarskiego mieli zrealizować zadanie nr 3 TIK.
1. Nić Ariadny – sposób wybrnięcia z zawiłej sytuacji lub pomocna dłoń.

Koń trojański – podstęp

Syzyfowa praca- praca bez sensu

Stajnia Augiasza- nieład, wielki nieporządek

Pieta Achillesa- czuły punkt fizyczny i psychiczny

Olimpijski spokój- wewnętrzne opanowanie

Męki Tantala- pragnie się czegoś, ma się to na wyciągnięcie ręki, nie można tego zdobyć

1.Objaśnienia , treści mitów dotyczą odpowiedzi na pytania które Grecy zadawali sobie w czasach starożytnych.Skąd się wziął człowiek jak powstał świat…
2.Może o tym świadczyć, iż ludy różnych stron świata zadawali sobie pytanie takiej jak Grecy i w ten sposób tworzyli własne mity np. Germanie.
3. Czas nieokreślony (brak dat), czasy starożytne (p.n.e.). Dlatego wymowa moralna jest aktualna w każdym czasie.
4. miejsca niektóre są prawdziwe np. Ateny, Kreta, a inne fikcyjne. Niektóre miejsca są tylko wymienione z nazywa, a inne szczegółowo opisane.
5. Bohaterowie są fikcyjni. Można ich podzielić na bogów olimpijskich, ziemskich, herosów, zwykłych ludzi.
6. Podobieństwa: chaos i ciemność było najpierw. Różnice: W mitologii było dużo bogów, a w Biblii tylko jeden. W mitach Ziemia i Niebo miały charakter boski, a w Biblii była to tylko przyroda. W mitach bogowie walczą ze sobą, mają wady i łamią zasady moralne, a w Biblii Bóg jest miłością.
7. Historie te przetrwały do dziś, ponieważ nauki moralne, symbole np. Ikara sm. marzyciela są aktualne w każdym czasie.
8. Pisarze i twórcy filmów wiedzą sięgają pp tematy lub po postacie z mitów, ponieważ te historie są cały czas fascynujące, stawiają cały czas nowe pytania dotyczące zasad moralnych postaw w życiu.

Nagranie filmów- scenek z mitologii greckiej

https://picasaweb.google.com/lh/sredir?uname=szkola2.rejbb&target=ALBUM&id=5572311836696020769&locked=true&authkey=Gv1sRgCNKQ0ITO6bySngE&invite=CKD60roI&feat=email

Kontakty e-mailowe z nauczycielem Angeliką Scieszką – Knapik w celu opracowania zadania.

Zasady bezpieczeństwa w internecie.

autor: dnia: 20 lutego 2011

Prezentacja Adriana i Michała klasa 6a

http://prezi.com/xvv2h9-3zsq3/zasady-bezpieczenstwa-w-internecie

Dzięki tej strony www.prezi.com nauczyłem się jak korzystać z takich podobnych stron. Dzięki pomocy jak korzystać z tej strony zrobiłem tą prezentacie. Wcześniej umiałem tylko się zarejestrować. Łatwe były pierwsze kroki, ale potem było coraz trudniej. Ale dobrze, że robiłem tą pracę razem z Michałem. Na lekcjach dotyczących bezpieczeństwa wszystko mi się podobało i było ciekawe. Nie była to łatwa praca, ale daliśmy razem rade. No może ta praca będzie na 4. : )

Sonda pt.: Jak uczniowie SP2 korzystają z internetu?

autor: dnia: 4 stycznia 2011

Pytania w ankiecie.                                     Razem ankietowanych : 22 osoby

1. Jak często korzystasz z internetu tygodniowo?

a) 1-3 godzin

b) 4-7 godzin

c) 8-11 godzin

d) 12-18 godzin

- na odpowiedź pierwszą odpowiedziało 9 osób czyli 40,9 %

-na odpowiedź drugą odpowiedziały 5 osób czyli 22,7 %

-na odpowiedź trzecią odpowiedziały 4 osoby czyli 18,1 %

-na odpowiedź czwartą odpowiedziały 3 osoby czyli 13,6 %

2. Gdzie najczęściej korzystasz z internetu?

a) w domu

b) u znajomego

c) w szkole

d) w kafejce internetowej

-na odpowiedź pierwszą odpowiedziało 17 osób czyli 77,2 %

-na odpowiedź drugą odpowiedziały 0 osób czyli 0 %

-na odpowiedź trzecią odpowiedziały 3 osoby czyli 13,6 %

-na odpowiedź czwartą odpowiedziała 1 osoba czyli 4,5 %

3. W jakim celu najczęściej korzystasz z internetu?

a) do gier komputerowych

b) szukając informacji np.:  Wikipedia

c) do pisania zadań domowych

d) do komunikowania się z znajomymi

-na odpowiedź pierwszą odpowiedział 7 osób czyli 31,8 %

-na odpowiedź drugą odpowiedziało 7 osób czyli 31,8 %

-na odpowiedź trzecią odpowiedziały 2 osoby czyli 9,0 %

-na odpowiedź czwartą odpowiedział 8 osób czyli 36,6 %

Poradnik Googlarza.

autor: dnia: 7 grudnia 2010

1. Gdy wyszukujemy informacje w wyszukiwarce Google wpisujemy hasło. Natomiast nie wpisujemy pytania.

2. Korzystając z informacji zamieszczonych w internecie sprawdzajmy je z różnymi źródłami ( książki ).

3. Szukając konkretnej informacji ujmijmy ją w cudzysłów np.: ” Olimpiada letnia „, otrzymamy wtedy ścisłe wiadomości.

4. Jeżeli szukamy wiadomości wyłącznie w języku polskim to wpisujemy hasło i klikamy : ” Tylko język polski „.

5. Posługując się językiem angielskim ( lub innym ), klikamy ” Szukaj w internecie „. Mamy wtedy większe  możliwości znalezienia większej ilości stron na dany temat.

6. Wyszukiwanie w wyszukiwarce Google jest szybkie. Natomiast internet jest także ” śmietnikiem „, dlatego sprawdzajmy, które informacje są prawdziwe, a które fałszywe.

Praca na lekcjach informatyki w naszej szkole w Bielsku-Białej.

autor: dnia: 6 grudnia 2010

Na początku lekcji, jak w każdej szkole, witamy się z nauczycielem. Potem otwieramy zeszyty i piszemy temat lekcji. Następnie za zezwoleniem nauczyciela, zajmujemy stanowiska komputerowe  i siedzimy. Nigdy nie włączamy komputerów bez zgody nauczyciela. Ale gdy powie to włączamy. Na komputerach często zapoznajemy się z Kodeksem 2.0 lub uczymy się jak korzystać z komputerów. Nasza klasa jest bardzo aktywna i bardzo miło się pracuje na lekcjach informatyki. Nasza pani Ania jest bardzo miła i wyrozumiała dla nas, ale gdy trochę przeginamy no to krzyknie, ale się nie dziwie. Ja lubię panią i lekcje informatyki i myślę, że reszta klasy sądzi tak samo.Na lekcjach informatyki jest też fajne, że pod koniec lekcji możemy sobie pograć na internecie. Ale najgorsze jest to, że lekcje informatyki są tylko dwie godziny we wtorki.

Serdecznie zapraszam wszystkich do Bielska-Białej na nasze lekcje. ;D

Adrian Banaś XD

Kodeks 2.0 w naszej szkole w Bielsku-Białej.

autor: dnia: 30 listopada 2010

1. Korzystaj z różnych źródeł przy pisaniu zadań domowych.

2. Krytycznie i kreatywnie analizuj informacje znalezione w internecie.

3. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły nie podpisują się swoimi danami pod nie swoją pracą, podają źródła, z których korzystali, przy tworzeniu jej.

4. Urządzenia mobilne wyłączone na czas lekcji.

- w szczególnych przypadkach nauczyciel może pozwolić na wykorzystanie urządzeń mobilnych w celach edukacji.

5. W naszej szkole tworzymy bazę mailową nauczycieli, uczniów i rodziców w celu poprawy komunikacji.

6. Zasady bezpieczeństwa w sieci.

-nie otwieramy podejrzanych maili [ grozi wirusem ]

-nie podajemy danych o sobie : numer telefonu, adres zamieszkania, nie podajemy nazwiska i danych o rodzicach.

-nie umawiamy się z nieznajomymi poznanymi w sieci.

-jeżeli dochodzi do spotkania, to idziemy z osobą towarzyszącą [ najlepiej z dorosłym ].

-nie podajemy haseł do kont mailowych oraz portach społecznych.

-reagujemy na przemoc w sieci informując o niej dorosłym.

-stosujemy netykietę.

7. Uczniowie pomagają nauczycielom,rodzicom,dziadkom w poznawaniu i korzystając z urządzeń komputerowych.    XD

Zasady obowiązujące na przerwach szkolnych!!!

autor: dnia: 28 listopada 2010

-nie biegać na przerwie po schodach,ponieważ grozi złamaniem kończyny.

-bezpiecznie i mądrze bawić się na przerwach w klasach.

-nie popychać nikogo.

-nie wymachiwać ostrymi i niebezpiecznymi przedmiotami np.: cyrkiel,ekierka.

-słuchać nauczycieli jak się zachowywać w szkole.

-mieć szacunek dla nauczycieli, koleżanek i kolegów.

-nie śmiecić w szkole

Nauczcie tego dorosłych!

autor: dnia: 23 listopada 2010

-pokazać starszym jak używać z komputera.

-nauczyć młodsze rodzeństwo przestrzegania bezpiecznego korzystania a komputera.

Komputery pod ręką!

autor: dnia: 23 listopada 2010

-chronić komputer hasłem.

-zawsze przy komputerze słuchać poleceń nauczyciela.

-nauczać młodsze rodzeństwo jak używać z komputera.

Nie kradnij i nie daj się okraść!

autor: dnia: 23 listopada 2010

-ściągać legalne materiały.

-nie ściągać cracowanych plikuw.

-nie podpisywać się pod nie swoją pracą.

css.php