St. Patrick’s Day

Z pewnością w większości Waszych szkół nauczyciele – angliści przygotowali dla uczniów lekcje kulturowe związane z dniem św. Patryka, patrona Irlandii. Sprawdźcie swoją wiedzę, rozwiążcie krzyżówkę, którą zrobiłam z Learning Apps.

Kategorie TIKamy z angielskim | Komentarzy: 1

Warsztaty teatralne

O tym, że Szkoła Podstawowa nr 2 to szkoła „z klasą”, nie trzeba nikogo przekonywać. Już od kilku lat aktywnie działamy w programie Szkoła z klasą 2.0 prowadzonym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą. Naszym celem jest mądre wprowadzanie i wykorzystywanie nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennej pracy szkolnej. Przed uczniami i nauczycielami kolejne działania w programie – ćwiczenie sztuki opowiadania i autoprezentacji. Przedstawianie wyników własnej pracy jest umiejętnością niezbędną w dzisiejszym świecie, ale również niełatwą. Przygotowując uczniów do wygłaszania krótkich, a zarazem ciekawych i porywających publiczność prezentacji, zaprosiliśmy do naszej szkoły wyjątkowego gościa. Pani Kamila Ścibiorek, aktorka pracująca w teatrach w Warszawie i Tarnowie, przeprowadziła warsztaty teatralne dla uczniów biorących udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Pomysł spotkania z wyjątkową absolwentką naszej szkoły, okazał się bardzo trafiony. Dzieci z wielkim zaangażowaniem brały udział w ćwiczeniach pozwalających przezwyciężyć stres, rozpoznać sygnały płynące z mowy ciała, wzmocnić poczucie pewności siebie. Nie zabrakło też elementów pracy nad emisją głosu. Spotkanie było również okazją do poznania tajników pracy aktora, o których pani Kamila chętnie opowiadała. Następne warsztaty, podczas których uczyć się będziemy zachowania przed kamerą, już w marcu.

1 2

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2013/14, TIKamy z angielskim | Zostaw komentarz

Tajemnicze kwadraciki

Większość z Was zapewne zetknęła się z tajemniczymi, kwadratowymi kodami. Kody QR (Quick Response), bo to o nich mowa, są wszędzie. Możemy je znaleźć na wizytówkach, etykietach produktów, bilboardach, w gazetach, w materiałach drukowanych. Przyznacie sami, że kody te są jak niespodzianki, każdy ma ochotę sprawdzić, jakie informacje się pod nimi kryją. Aby uzyskać dostęp do tajemniczej informacji, należy pobrać specjalną aplikację na telefon lub tablet, np.:

Aplikacje na Android

QR Droid Private https://play.google.com/store/apps/details?id=la.droid.qr.priva&hl=pl

Aplikacja do czytania kodów QR na iPada/iPhone’a

Qrafter https://itunes.apple.com/us/app/qrafter-qr-code-barcode-reader/id416098700?mt=8

Kody QR w mojej szkole stanowiły sposób na rozpowszechnienie wśród uczniów zmodyfikowanego Kodeksu 2.0. Aby upewnić się, że uczniowie nie zbagatelizowali konieczności zapoznania się z Kodeksem, nauczycielski Zespół 2.0 zdecydował o wprowadzeniu atrakcyjnej formy „zakodowania” naszego Rymowanego Kodeksu. Każdy punkt Kodeksu został zaszyfrowany w postaci kodu QR. Wykorzystaliśmy do tego narzędzie: http://www.visualead.com/?VID=C&utm_expid=62292694-14 aby stworzyć kody QR w ciekawej formie (nie zwykłe, czarne kwadraciki, ale kolorowe,  atrakcyjne graficznie, z logo popularnych stron internetowych, np. YouTube). Kody zostały wydrukowane i umieszczone na drzwiach sal lekcyjnych. Uczniowie skanowali je i odczytywali poszczególne punkty Kodeksu na swoich smartfonach i tabletach. Poniżej znajdziecie przykładowe Kody QR z zapisem naszego Kodeksu. Może uda Wam się je rozszyfrować?kodyQR1

91  7 5

Kategorie Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2013/14, TIKamy z angielskim | Komentarzy: 3