blogerki

W obecnym roku szkolnym wzbogaciliśmy się o kilka laptopów oraz sprzęt komputerowy do gabinetu pani pedagog. Po otrzymaniu routera  możemy również korzystać podczas lekcji z sieci oraz jej zasobów. Zajęcia stają się coraz ciekawsze :) Nauczyciele chętnie używają TIK-ów podczas zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych. Dzięki internetowi młodsi uczniowie mogą grać  w gry edukacyjne, uczą się czytania i pisania oraz wzbogacają swoją wiedzę  o świecie.  Podczas  zajęć logopedycznych, dzieci klas 0-III mogą grać w gry logopedyczne. Dzięki nim, w formie zabawy, utrwalają ćwiczone głoski, ćwiczą słuch fonematyczny. Na zajęciach z panią pedagog uczniowie rozwiązują  na komputerach zagadki i rebusy językowe, ćwiczą ortografię i spostrzegawczość . Na pozostałych przedmiotach nauczyciele korzystają z internetu jako źródła wiedzy i informacji, pozwalają nam wykonywać zadania i ćwiczenia umieszczone na stronach interenetowych wydawnictw lub portalach edukacyjnych :)

Nasi młodsi koledzy z klasy II a i IIb również wykonali kawał dobrej roboty :) Przygotowując się do prezentacji projektu nauczyli się:
obsługi urządzeń(laptop,rzutnik,drukarka), programów(Word ,PowerPoint,TuxPaint) oraz serwisów(PhotoPin), korzystania z różnych źródeł wiedzy,  rozwijali również umiejętność pisania i czytania, podejmowali twórcze próby literackie i wzbogacili zasób słownictwa. Uczniowie II a najwięcej trudności mieli z wykonaniem prezentacji multimedialnej,ale przy wsparciu wychowawczyni udało im się poznać tajniki tego programu :)

Maluszki, podobnie jak my, miały tremę przed publicznym wystąpieniem. Dzieci przezwyciężyły strach i zasłużyły na wielkie brawa :)
Oto opinie ich samych na temat Festiwalu:

klasa II b:
Wiktoria: „Cieszę się, że tylu uczniów brało udział w quizie.”
Ula i Kinga: „Obsługa laptopa i przedstawienie prezentacji to odpowiedzialne zadanie.Dałyśmy radę.”
Julia: „Miałam wielką tremę”

klasa II a:

Kacper:,,UUUUUFFFFF! Już koniec, ale miałem tremę!”

Krzyś:,,Nie było tak strasznie.”

 

Realizacje projektów i Szkolny Festiwal Nauki za nami. Czas na refleksję … :) W drugim semestrze pracowałyśmy wspólnie z kolegami i koleżankami z klasy nad dwoma projektami jednocześnie. Było ciężko, terminy goniły, a ciągłe przeciwności losu ( psujący się sprzęt i choroby kolegów) utrudniały wykonywanie zadań.

Tworzyliśmy zgrany zespół i to na pewno nasz wielki sukces. Pomagaliśmy sobie i  służyliśmy radą. Koledzy bardziej oblatani w TIK-ach chętnie radzili co zrobić lepiej lub inaczej. Nauczyciele wspierali nas , gdy pojawiały się kłopoty oraz nie utrudniali wykonywania prac ( chętnie wypełnili ankiety i udzielali nam wywiadów :) ). W trakcie prac projektowych nauczyliśmy się obsługi prgramu GIMP do obróbki zdjęć. Do tej pory znaliśmy tylko PICASA i PHOTOSHOP :) Nauczyliśmy się również robić zrzuty ekranu. Po wykonaniu podsumowania ankiety okazało się, że słupki zostały zapisane w innym formacie ;) Trzeba było jakoś zadziałać, ale się udało :)

Ku zdziwieniu naszych opiekunek mieliśmy wielką tremę przed publicznym wystąpieniem. Udało się, ale to dla nas nauczka, że musimy więcej trenować :) :) :)

Dnia 6 czerwca odbył się  w naszej szkole Szkolny Festiwal Nauki, podczas którego zaprezentowaliśmy nasze projektowe osiągnięcia :) Spotkanie rozpoczęliśmy od wyjaśnienia celów programu Szkoła z klasą 2.0, przypomnieliśmy zasady szkolnego Kodeksu 2.0 oraz pochwaliliśmy się tym, czym zajmowaliśmy się w pierwszym semestrze. Następnie przyszedł czas na prezentację kolejnych zespołów :

  • klasa 2 A zaprezentowała projekt ” Ziemi@ – nasza planeta”. Uczniowie zapoznali widownię z katalogiem dobrych rad ekologicznych, przeczytali wiersze i rymowanki o ochronie środowiska, przygotowali gazetkę o wpływie człowieka na środowisko, a także odznaki Przyjaciel Ziemi. Rozdali również krzyżówki ekologiczne dla publiczności.
  • klasa 2 B pracowała nad projektem ” Figle, psoty i chichoty”. Drugoklasiści przedstawili wiele ciekawostek, np. wpływ śmiechu na urodę i ludzkie zdrowie, podali miarę chichotów obliczaną w jednostkach aH oraz definicję „gelotologii”. Przeprowadzili również quiz dla publiczności.
  • klasa 5 B, czyli my :) zaprezentowała 2 projekty: z języka niemieckiego „Sport macht fit” oraz z języka polskiego ” Ortografii się nie damy”. W ramach pierwszego projektu zapoznałyśmy gości z wynikami ankiety przeprowadzonej  w naszej szkole na temat sportu oraz wywiadami,  których udzielili nam pan dyrektor, nauczyciele, uczniowie oraz rodzice naszej szkoły. Przedstawiłyśmy również ranking naszych ulubionych sportowców. Po prezentacji  przeprowadziłyśmy  quiz sprawdzający wiedzę sportową naszych gości. Nagrodą dla najlepszych były wykonane przez nas słowniki obrazkowe :)   Na zakończenie ostatni zespół zapoznał gości z zasadami ortografii, uatrakcyjniając wystąpienie odegraną scenką szkolną.

Widownia była pod wrażeniem naszych wystąpień, my również byliśmy zaskoczeni prezentacjami innych :)

Wszystkie prace projektowe zostały zakończone. Czas na podsumowanie oraz zaprezentowanie  naszych osiągnięć. Festiwal już jutro :) :) :) Zaprezentujemy naszym kolegom i koleżankom to wszystko, nad czym pracowały 4 zespoły  w ostatnim czasie. Mamy dla publiczności  wiele niespodzianek, prezentacji i konkursów. Pochwalimy się również osiągnięciami z pierwszego semestru: TIKowymi zadaniami i działaniami oraz sukcesami na blogu ;) Czekamy z niecierpliwością na finał :) !

 

Po trudach i kilkumiesięcznej pracy nad projektem udało nam się wykonać wszystkie zaplanowane działania. Przeprowadziłyśmy wywiady z panem dyrektorem, nauczycielami naszej szkoły, mamą naszej uczennicy oraz z naszymi kolegami i koleżankami na temat ulubionych dyscyplin sportowych, aktywnego wypoczynku oraz ich sportowych idoli. Ulubionym sportowcem naszego pana dyrektora jest Jan Tomaszewski ( nie wiedziałyśmy kto to taki ;) . Po przeprowadzeniu ankiet wśród rodziców okazało się, że ich idolką jest Justyna Kowalczyk ( naszą również :) . Przygotowałyśmy ranking wybitnych polskich sportowców oraz quiz sportowy dla uczestników Festiwalu. Pytania dotyczą Euro 2012 oraz informacji umieszczonych w naszej prezentacji. Najlepszym wręczymy  słowniki obrazkowe, które samodzielnie wykonałyśmy :) . Praca nad projektem to super sprawa- spędziłyśmy ze sobą więcej czasu niż zwykle, udało nam się wypracować coś pożytecznego oraz popracować nad punktualnością w wykonywaniu zadań :)

Uczniowie klasy II b wraz z wychowawczynią przygotowują prezentację, którą przedstawią na Szkolnym Festiwalu Projektów 2.0.

Polecają  PhotoPin, bardzo prosty w obsłudze:) serwis do wyszukiwania zdjęć.

Szybko i skutecznie pobiera się zdjęcia, wystarczy wpisać hasło(może być w języku angielskim)  i gotowe.

Przedstawiamy zdjęcia, które zamieścili w swojej prezentacji:) .

 

Na naszym blogu pojawiły się nowości, czyli Karty projektu i Karty działania,w których zamieszczamy informacje na temat realizowanych projektów .To kolejne wyzwanie.Mamy nadzieję, że podołamy temu zadaniu.Trzymajcie kciuki :)

 

 

Drugoklasiści, w ramach realizacji projektu „Psoty, figle i chichoty”, przeprowadzili ankiety wśród swoich dziadków, rodziców i kolegów.

Opracowali zestaw pytań za pomocą edytora tekstu i przeprowadzili sondę na temat śmiechu. Oto wyniki ich zmagań:

Pytanie 1   W jakich sytuacjach najbardziej się śmiałeś?

Wszyscy ankietowani stwierdzili,
że najbardziej śmieją się, gdy usłyszą dobry żart.

Pytanie 2  Co najbardziej Cię śmieszy?

kabarety -rodzice
film(komedia)- dziadkowie i uczniowie

Pytanie 3   Podaj tytuł filmu, który najbardziej Cię rozbawił?

dziadkowie i rodzice wskazali polską komedię „Sami swoi”
uczniowie-„Rodzinka.pl”

Pytanie 4   Podaj tytuł książki, która najbardziej  Cię wprowadziła w dobry nastrój?

dziadkowie-„Ania z Zielonego Wzgórza”
rodzice-„Nieznane przygody Mikołajka”
uczniowie-„Zaplątani”

 

fot.serwis PhotoPin

Uczniowie klasy II b z opiekunem, panią Iwoną Mierzejewską realizują  projekt pod tytułem „PSOTY, FIGLE I CHICHOTY”.
Jednym z ich zadań do wykonania było  redagowanie wierszyków, rymowanek i zagadek o śmiechu.
Drugoklasiści najpierw obejrzeli film o zabawnych historyjkach Poli i Oskara, a następnie przystąpili do pracy nad zadaniem.

Oto niektóre rymowanki:

„Śmiech to zdrowie,

nawet w chorobie”   (Ula)                                                                                                           

„Ha, ha, ha

Stuku, puku

Śmiejmy się do rozpuku” ( Krzyś)

„Koleżanko i kolego

śmiej się nawet z byle czego,

bo wesołym warto być

i ponad sto lat żyć” (Julia)

 

Wszystkie zespoły pracujące nad projektami w programie ” Szkoła z klasą 2.0 ” korzystają ze  sprzętu ( rzutnik i laptop), który orzymaliśmy za udział w poprzedniej edycji :) :) :) To była prawdziwa niespodzianka :) :) :)