Działalność marketingowa i marketing mix

Koncepcja 4P

PRODUKT(ang. product)
Nasze produkty przyrządzane są z wysokiej jakości składników, za pomocą nowoczesnych urządzeń przez wykwalifikowaną obsługę. Nasza firma będzie serwowała produkty, które są pierwszymi takimi na rynku lokalnym.

CENA(ang. price)
Cena naszych produktów jest niska, ponieważ składniki kupujemy w hurtowniach. Skutkiem tego jest znacznie niższa cena wyrobu końcowego.

PROMOCJA(ang. promotion)
Dla pierwszych klientów, do każdego zamówienia mamy specjalne gadżety ( zawieszki samochodowe z logo naszej firmy oraz małe ciastko do kawy gratis). Zamierzamy także wprowadzić sezonowe oferty i promocje np: w okresie letnim kawa mrożona za połowę ceny, a w okresie zimowym duża kawa w cenie średniej.

DYSTRYBUCJA(ang. place)
Dystrybucja będzie odbywała się w naszym lokalu. Mamy zamiar prowadzić również usługi w postaci dostarczania większych zamówień do firm czy biur. Chcemy także umożliwić klientom szybki dostęp do naszych produktów poprzez okno PIKdrive (szybka obsługa i możliwość zamówienia bez wysiadania z samochodu).

Kapitał

Zakładając firmę każda z nas dołączyła ze swoim kapitałem wynoszącym 10000 zł. Pozwoliło nam to na wynajęcie lokalu, dostosowanie go do naszych potrzeb i realiów firmy, oraz na zakup podstawowego wyposażenia. Pozostałe środki potrzebne do zakupu specjalistycznych urządzeń (ekspresy, zmywarka, kasa fiskalna) chcemy pozyskać od Unii Europejskiej. W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki można otrzymać nawet 40 tys zł na start, jeśli jednak nie uda nam się uzyskać tak znacznej kwoty, weźmiemy kredyt dla młodych firm, oparty na bardzo korzystnych warunkach.Koszty

Analiza rynku

Zakładając naszą firmę musiałyśmy zwrócić szczególną uwagę na:

-dostawców
-konkurencję
-rynek zbytu
-wykwalifikowaną kadrę zawodową.

Szukając najtańszych, a jednocześnie najlepszych produktów zdecydowałyśmy się współpracować z firmą Selgros. Oferują oni nam duży wybór produktów po konkurencyjnych cenach. Podpisałyśmy również umowę z Okręgową Spółdzielnią Mleczarską w Głuchowie w celu pozyskania wartościowych produktów mlecznych.

Podejmując decyzję o rodzaju firmy zwróciłyśmy szczególną uwagę na zapotrzebowanie miejscowej ludności. Doszłyśmy do wniosku, że w naszej okolicy brakuje miejsc, w których można zarówno usiąść, zrelaksować się  przy aromatycznej kawie, jak również w ekspresowym tempie otrzymać kawę na wynos. Miejscami o podobnym charakterze są: McCafe, Vanilia Cafe oraz Mała Italia, mają one jednak powiązanie z cukiernią.

W Skierniewicach jest ok. 48 tysięcy mieszkańców. Coraz więcej osób korzysta z nowoczesnych usług. Standardy życia podnoszą się a ludność z małych miasteczek upodabnia się do dużych metropolii. Dużym plusem jest również nasza lokalizacja. Umiejscowienie przy drogach ekspresowych zapewnia nam dodatkowych klientów podróżujących danymi trasami.

Najłatwiejsze okazało się dobranie kadry. Dwie z nas, tj. Iza i Paulina, są po kursach baristycznych. Karolina będzie się zajmowała pracami biurowymi, gdyż ukończyła kurs obsługi urządzeń biurowych. A druga Paulina ma doświadczenie w obsługiwaniu kas fiskalnych.