Klasa IV

2 czerwca 2012 r.

NaCoBeZu na klasówkę w dniu 11 czerwca:

Znam:

  • jednostki czasu, długości i wagi

Wiem:

  • ile dni ma rok i każdy jego miesiąc;

Potrafię:

  • odczytać wskazania zegara;
  • obliczyć ile czasu upłynęło między dwoma godzinami;
  • zmieniać jednostki czasu, długości i wagi;
  • odczytać z kalendarza jaki dzień tygodnia wypada przy danej dacie;
  • wykonywać obliczenia zegarowe i kalendarzowe;
  • zamieniać wyrażenia dwumianowane na ułamki dziesiętne i odwrotnie;
  • odczytywać i zapisywać ułamki dziesiętne;
  • dodawać i odejmować wyrażenia dwumianowane i ułamki dziesiętne;
  • rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem obliczeń zegarowych i kalendarzowych oraz zakupów

20 kwietnia 2012 r.

NaCoBeZu na poniedziałkową klasówkę (23 kwietnia):

Znam i rozumiem pojęcia:

  • ułamek zwykły
  • licznik, mianownik, kreska ułamkowa
  • skrócić i rozszerzyć ułamek zwykły

Potrafię:

  • zaznaczyć na rysunku podany ułamek
  • zapisać jaka część figury została zamalowana
  • zapisać ułamek w innej postaci (skrócić i rozszerzyć ułamek)
  • zaznaczyć ułamek zwykły na osi liczbowej
  • odczytać z osi liczbowej jaki ułamek został zaznaczony
  • porównywać ułamki o jednakowych licznikach lub mianownikach
  • dodawać i odejmować ułamki zwykłe o jednakowych mianownikach
  • rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem dodawania i odejmowania ułamków zwykłych o jednakowych mianownikach

28 marca 2012 r.

NaCoBeZu na piątkową kartkówkę (30 marca):

Znam i rozumiem pojęcia:

  • dzielnik
  • wielokrotność
  • cecha podzielności liczby przez 2, 4, 5 i 10

potrafię:

  • podać wszystkie dzielniki liczby dwucyfrowej,
  • podać wielokrotności danej liczby jednocyfrowej lub dwucyfrowej spełniające podane warunki,
  • podać kilka wspólnych dzielników dwóch liczb,
  •  podać wspólną wielokrotność dwóch liczb,
  • zbudować liczbę z podanych cyfr podzielną lub niepodzielną przez 2, 4, 5 lub 10,
  • obliczyć różnicę temperatur,
  • podać najniższą i najwyższą temperaturę,
  • podać temperaturę np. o 3 stopnie wyższą/niższą,
  • zaznaczyć dane liczby na osi liczbowej,
  • odczytać liczbę na osi liczbowej.

 

 

Kodeks opracowany, czas na testowanie w praktyce. Klasa IV zaczyna od punktu 7:Nie ściągamy bezmyślnie informacji z Internetu, zawsze podajemy źródło”.

W poniedziałek 19 grudnia na godzinie wychowawczej uczniowie będą przedstawiać efekty swojej pracy dotyczącej wyszukiwania w internecie informacji na temat tradycji Świąt Bozego Narodzenia w wybranych krajach europejskich.

Oto instrukcja do zadania:

W oparciu o informacje uzyskane w Internecie przygotujcie w grupach  krótką notatkę na temat tradycji bożonarodzeniowych istniejące w wylosowanym kraju. Zebrane przez siebie informacje zaprezentujecie (nie przeczytacie) na godzinie wychowawczej w dniu 19 grudnia.

Jak wykonać zadanie?

1.     Wpiszcie w wyszukiwarkę: Boże Narodzenie w ………….(nazwa kraju) lub tradycje bożonarodzeniowe w …………………

2.     Wybierzcie dwa lub trzy artykuły (najlepiej takie, które są podpisane imieniem i nazwiskiem) i dokładnie je przeczytajcie.

3.     Wybierzcie najważniejsze i najciekawsze według Was informacje dotyczące tradycji Świąt Bożego Narodzenia (Wigilia, potrawy, dekoracje świąteczne, prezenty, kolacja lub obiad świąteczny, śpiewanie kolęd, itd.)

4.     W oparciu o przeczytane artykuły opracujcie własny tekst. (Nie przepisujcie całych zdań!). Pamiętajcie, aby nie używać słów i sformułowań, których nie rozumiecie (korzystajcie ze słowników np. wyrazów obcych).

5.     Na końcu podajcie źródło informacji (adres strony internetowej) i ewentualnie jej autora.

6.     Przygotujcie odpowiedzi na pytania:

  • Co było dla Ciebie najtrudniejsze w przygotowaniu zadania?
  • Co nie sprawiło Ci trudności?

 

Ciekawa jestem jak sobie poradzicie z tym zadaniem.

I poradziliście sobie bardzo dobrze!

Jedna odpowiedź do wpisu “Klasa IV”

  1.  
     

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móc komentować.