Lokalna Akcja Sportowa

013Ponieważ zamysłem Lokalnej Akcji Sportowej jest włączenie do aktywności fizycznej jak największej liczby uczestników, przeprowadziliśmy ją przy okazji innego ważnego święta, obchodzonego w naszej szkole od wielu lat. Chodzi mianowicie o Dzień Dziecka, Sportu i Patronów Szkół. Ponieważ patronem naszej „Podstawówki” jest wielki sportowiec - Janusz Kusociński, z pewnością ucieszyłby się, że podczas obchodów jego święta organizujemy LAS.

dziendziecka15_27candydziendziecka15_48

 

 

 

 

 

Na rozruszanie zafundowaliśmy uczestnikom dużą dawkę tańca. Jako pierwsi prezentowali się najmłodsi tancerze z „Zerówki”. Zaraz po nich występowali uczniowie z klas I-III, a następnie uczniowie z klas IV-VI. No a potem…. ruszyli już WSZYSCY! Ponad sto osób ćwiczyło wspólnie w rytmach latino. Do wspólnego tańca zachęcała zaproszona do udziału w naszej akcji, instruktorka fitness – „specjalistka” od zumby - Marta wraz z Klaudią – uczennicą naszego gimnazjum.

Po takiej muzycznej rozgrzewce zaprosiliśmy wszystkich do wspólnego biegania. Bieg ”Zdrowie, Uroda, Piękno” odbył się w naszej szkole już po raz dwudziesty trzeci. To co bardzo nas cieszy, to fakt, że w tym roku, trudny, bo ponad trzykilometrowy dystans biegu pokonało aż 140 uczestników. Wśród nich byli uczniowie kl. I-VI SP, I-III gimnazjum, ale także nasi absolwenci, rodzice i nauczyciele. Jak co roku, honorowym uczestnikiem biegu był przyjaciel naszej szkoły, utytułowany maratończyk z sukcesami rangi europejskiej i światowej, Pan Franciszek Sojka. Jego start zawsze jest ogromną motywacją do pracy nad sobą i pokonywania własnych słabości dla naszych uczniów. Uczniowie oraz absolwenci z wielkim skupieniem słuchali wskazówek, jakich udzielał im mistrz przed biegiem.

015

Najlepszym w tym roku, okazał się nasz absolwent - Łukasz Murakowski, który przekroczył metę jako pierwszy. Niektórzy pokonali trasę idąc z kijkami (co było jak najbardziej dozwolone :) . Bardzo miłym widokiem, była np. mama wbiegająca na metę wspólnie z synem, czy też bracia, którzy również całą trasę pokonali „ramię w ramię”. Uczestnicy kończyli bieg zmęczeni, ale zadowoleni i dumni z siebie. Biegnących prowadzili jadący na rowerach nauczyciele, wspierani przez uczniów.

mama

bracia na meciekijki024bieg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po biegu, przewidzieliśmy również inne atrakcje sportowe. Każda chętna osoba mogła wystartować w różnych konkurencjach. Dla tych, którzy nie przepadają za rywalizacją, uczniowie gimnazjum, przygotowali kilka stanowisk, na których królowała zabawa. Były tańce z balonami, na gazetach, zabawy z woreczkami, obręczami gimnastycznymi, skoki przez linę, malowanie twarzy. Zabawom towarzyszyła muzyka, a każdy uczestnik otrzymywał słodki upominek.

kotkibalonyobrecze

Osoby, które lubią rywalizację, mogły stanąć do wali o Tytuł „Mistrza Celności”, „Mistrza Skoczności” lub „Mistrza Kometki”. Mistrz Celności musiał wykazać się umiejętnością celnych rzutów do kosza z wyznaczonej odległości. Mistrz Skoczności prezentował się wykonując jak największą liczbę skoków na skakance w ciągu 30 sekund. Mistrzem Kometki natomiast, została uczennica, która wykonała najwięcej odbić lotki, stojąc na wyznaczonym obszarze.

lina

rzutyskakankabadminton

 

 

 

 

Po zakończeniu wszystkich konkurencji, nadszedł miły moment wręczania dyplomów, medali oraz nagród. Nie tylko ci, którzy wypadli najlepiej, otrzymali nagrody. Wiele atrakcyjnych upominków zostało przewidzianych dla przypadkowych uczestników biegu, wybranych drogą losowania. Każdy, kto wziął udział w biegu, miał szansę otrzymać nagrodę.

pucharyJedyną z zaplanowanych rzeczy, której nie udało nam się zrealizować podczas LAS-u, był „Turniej Piłki Nożnej dla Małych i Dużych”. Z powodu deszczu, musieliśmy przenieść rozgrywki na późniejszy termin.

Podsumowując, Lokalną Akcję Sportową uważamy za udaną. Liczba uczestników, w porównaniu do roku ubiegłego, wzrosła. Nie pozostaje nam nic innego, jak liczyć na jeszcze większe zaangażowanie w przyszłym roku :)

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 2

Nordic walking dla każdego

Piątkowe popołudnie spędziliśmy bardzo aktywnie, realizując wybrane przez nas zadanie „rozruszanie rodziców”. Uczniowie wspólnie z rodzicami, dziadkami i nauczycielami wyruszyli w teren, maszerować z kijkami po zdrowie.

IMG_5560Rozpoczęliśmy oczywiście od przygotowania sprzętu i zapoznania się z nim. Później była rozgrzewka i ćwiczenia kształtujące prawidłową technikę chodu z kijkami, a następnie skorzystaliśmy z uroków naszej pięknej okolicy Bożegopola. Nordic walking to nie tylko chodzenie z kijkami. W połowie trasy zrobiliśmy sobie przerwę na ćwiczenia wzmacniające. Nie obyło się również bez zabawy z wykorzystaniem kijków.

IMG_5501 IMG_5582 IMG_5565 IMG_5558 IMG_5552IMG_5520 IMG_5510IMG_5505IMG_5600

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogoda dopisała, a uczestnicy wyprawy zgodnie stwierdzili, że warto będzie taką inicjatywę powtórzyć.

Agata Syldatk

 

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 2

Uczniowie klas VI uczą się strzelać

IMG_5409Już po raz kolejny, naszą szkołę odwiedził v-ce Prezes ds. sportowych Pomorskiego Okręgowego Związku Biathlonu pan Andrzej Olech, aby zapoznać naszych uczniów z Biathlonem Letnim.

IMG_5438IMG_5416Tym razem, emocje wzrosły, ponieważ strzelaliśmy nie tylko z karabinków laserowych, ale także z pneumatycznych. Zanim więc oddało się strzał, trzeba było załadować śrut. Niby nic trudnego…ale po przebiegnięciu „dużej pętli” (ok. 200m), nie jest wcale takim prostym oddać 5 celnych strzałów. Każdy niecelny strzał wiązał się z koniecznością przebiegnięcia rundy karnej (ok 30m). Po odbyciu rund karnych, uczniowie bieli drugą pętlę, a następnie wykonywali kolejne 5 strzałów, po których mogli przebiec trzecią – ostatnią pętlę. Uczestnicy startowali co minutę i każdemu z nich mierzono czas biegu.

IMG_5423 IMG_5407IMG_5467IMG_5424Najlepiej wśród dziewcząt wypadły: Martyna Kiełpińska 5min 37s, Agata Malinowska 5min 39s i Wiktoria Wołoszynek 5min 48s, a wśród chłopców Maciej Markiewicz 5min 25s, Dawid Piosik 5min 26s i Patryk Netzel 5min 49s.

IMG_5411Wiadomo, że najlepiej uczy się poprzez praktykę. Jestem przekonana, że od dziś każdy z „szóstoklasistów” będzie wiedział na czym polega Biathlon Letni.

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

„Niećwiczące” nie próżnują

IMG_5322Chyba każdemu uczniowi, zdarzy się czasami być „niećwiczącym”. Często nie wynika to wcale ze złej woli, czy lenistwa, jak mogłoby się w pierwszej chwili wydawać.  Bywa, że uczeń nie ćwiczy, bo jest po przebytej chorobie i lekarz zalecił mu się oszczędzać. Innym razem, przyczyna może tkwić w zwyczajnym roztargnieniu, w wyniku którego uczeń nie przygotuje sobie odpowiedniego stroju do ćwiczeń, bądź też bierze udział w innych aktywnościach, które kolidują z aktywnym uczestnictwem w lekcji WF, tak jak nasze dziewczyny ostatnio, które po lekcji wychowania fizycznego występowały ze szkolnym chórem.

Ale czy brak sportowego stroju musi oznaczać „zmarnowaną” lekcję? Oczywiście, że NIE! Przecież mamy do czynienia, nie tylko z aktywnością fizyczną, ale przede wszystkim z wychowaniem fizycznym. Nasze uczennice nie próżnowały na lekcji, mimo że ich strój znacząco odbiegał od wyobrażenia stroju sportowego. W czasie kiedy ich rówieśniczki ćwiczyły, one  pracowały z ulotkami profilaktycznymi, przygotowując plakaty o tematyce zdrowotnej. Efektem ich działań była krótka, ale treściwa prezentacja pod koniec lekcjiIMG_5334.

Aby z istotnych informacji promujących zdrowy tryb życia, wyróżnionych poprzez niećwiczące, mogły skorzystać również inne osoby, poza rówieśnikami, plakaty zostały po lekcji umieszczone na gazetce szkolnej, która znajduje się przed salą gimnastyczną, tak aby uczniowie oczekujący na lekcje WF, mogli się zapoznać z treściami tam zamieszczonymi.

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Drugie spotkanie z zumbą

119Dziękujemy serdecznie wszystkim, którzy w piątkowe popołudnie, wspólnie z nami, aktywnie spędzili swój czas wolny. Było to już nasze drugie spotkanie z zumbą. Uczniowie „zerówki”, „podstawówki” i gimnazjum mieli okazję potańczyć wspólnie z rodzicami i nauczycielami. Nie było ograniczeń wiekowych. Różnica między najmłodszym i najstarszym uczestnikiem wynosiła ponad 40 lat. Tym razem, w zajęciach wzięły udział 33 osoby. Rozruszanie rodziców idzie nam coraz lepiej…

130120

 

 

 

 

 

Na prośbę najmłodszych uczniów, rozpoczęliśmy od „rozgrzewki” z Gummi Misiem :) Po takim radosnym rozruszaniu, dalej „poszło już jak z płatka”. Nauczyliśmy się układu tanecznego do piosenki „Limbo” Daddy Yankee. Pod koniec zajęć, uczestnicy tańczyli cały układ sami – bez prowadzącej i muszę przyznać, że świetnie sobie radzili. Ostatnią część zajęć stanowiły ćwiczenia rozciągające.

133Widok dumnej miny dziecka, ćwiczącego razem ze swoim rodzicem, jest niezastąpiony :)

Więcej zdjęć ze spotkania na stronie internetowej naszej szkoły: http://zsbozepole.pl/photogallery.php?album_id=243

Kolejna planowana przez nas inicjatywa rozruszania rodziców, to marsz z kijkami – nordic walking dla każdego. Liczymy, że pogoda będzie dla nas łaskawa.

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Drugie Spotkanie Lokalne Nauczycieli WF

IMG_5275Za nami już drugie spotkanie lokalne w Bożympolu Wielkim. Była to kolejna okazja do wymiany doświadczeń, pochwalenia się tym, co się udało zrobić w naszych szkołach, ale także podzielenia się trudnościami, jakie napotykamy w swojej codziennej pracy. W spotkaniu, poza prowadzącym, brało udział 10 innych nauczycieli wychowania fizycznego. Mimo iż, spotkali się nauczyciele pracujący z młodzieżą na różnych etapach edukacyjnych, nie było żadnych problemów ze znalezieniem wspólnego języka. Poruszaliśmy tematy dotyczące między innymi radzenia sobie ze skromną bazą lokalową (zajęcia na korytarzu, w salkach zastępczych), trudności w zaangażowaniu młodzieży gimnazjalnej do aktywności ruchowej, przepisów prawnych obowiązujących podczas prowadzenia zajęć na pływalni, sposobów prowadzenia bloga „WF z klasą”. Każdy z uczestników przedstawił pozostałym jakie ciekawe inicjatywy podejmował w tym roku szkolnym i jak reagowali na nie jego uczniowie. Jeden z uczestników, będąc „świeżo po” konferencji „WF dla Każdego”, która odbyła się w Warszawie dzień przed naszym spotkaniem lokalnym, zrelacjonował nam w skrócie jego przebieg i opowiedział o najciekawszych, jego zdaniem, zagadnieniach.

Jak na „WF-istów” przystało, po teorii przeszliśmy do praktyki. Prowadzący spotkanie zaangażował przybyłych do udziału w zabawach i ćwiczeniach, które można z powodzeniem wprowadzić do „rozgrzewki” dziewczynkom z klasy IV SP, jak i chłopcom z klasy III gimnazjum (z drobnymi modyfikacjami).

IMG_5257IMG_5252IMG_5270IMG_5261Większość proponowanych zabaw i ćwiczeń zawierała elementy koszykówki. Poza tym, poznaliśmy szkolną wersję biathlonu letniego i zagraliśmy w Rugby Tag, czyli bezkontaktową wersję rugby, bezpieczną dla dzieci. Myślę, że każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie i swoich uczniów. Dziękuję serdecznie wszystkim, za tak miłą atmosferę :) , a w szczególności Radkowi, który na pierwszym spotkaniu zaszczepił mi Rugby Tag.IMG_5279

 

Poglądowy opis części praktycznej:

1) „Kamień, papier, nożyce”

Zadaniem uczestników jest dwukrotne pokonanie prostokąta wyznaczonego przez cztery bazy (rogi). Na każdym z rogów jest kartka z informacją w jaki sposób poruszamy się do kolejnej bazy, np. cwał bokiem, bieg tyłem, skip A, przeplatanka, itp.. Na każdym z rogów równocześnie uczniowie grają z dostępnymi osobami w „Kamień, papier, nożyce”. Obowiązuje zasada: kto wygra – przechodzi na następna bazę (określonym sposobem), kto przegra – gra dalej. Osoba, która przegra trzy razy z rzędu, może przejść na kolejną bazę.

 

2) „Skoki przez ruchome przeszkody”

Uczniowie ustawieni w dwóch rzędach. Pierwsze osoby biegną kilka kroków i wykonują podpór przodem prostopadle do swojego rzędu. Kolejna osoba biegnie, przeskakuje nad pierwszą i kilka metrów dalej, również wykonuje podpór przodem. Kolejna osoba przeskakuje nad dwiema pierwszymi i ustawia się w podporze przodem jako trzecia. Kiedy ostatnia osoba z rzędu przeskoczy nad wszystkimi poprzednikami i wykona podpór przodem, wstaje ta, która rozpoczynała i przeskakuje nad wszystkimi. Zadanie wykonujemy tak długo, aż pokonamy wyznaczony dystans.

Wersja trudniejsza: osoby w podporze przez cały czas wykonują „pompki”. Dajemy uczniom do wyboru kilka poziomów trudności, np. pompki w szerokim rozkroku, o nogach złączonych, z jedną nogą uniesioną, z klaśnięciem, na jednej ręce, i inne według możliwości naszych podopiecznych.

W kolejnej rundzie możemy zmodyfikować sposób poruszania według klucza: jedną przeszkodę-osobę pokonujemy „górą”, kolejną „dołem” i tak na zmianę.

 

3) Fragmenty rozgrzewki z elementami koszykówki

Zabawy:

”Ryby w sieci”

Dwie osoby trzymają się za dłonie – „sieć”. Wszyscy pozostali uczestnicy poruszają się kozłując piłki koszykowe zgodnie z zasadami gry w koszykówkę. Jeżeli „sieć” dotknie któregoś z kozłujących uczestników, musi on odłożyć piłkę i dołączyć się do sieci. Zabawa toczy się do momentu aż wszyscy uczestnicy zostaną włączeni do sieci.

 

„Gorące kule”

Uczestnicy poruszają się po wyznaczonym polu kozłując piłkę. Dwie wybrane osoby ustawione poza polem turlają piłki – „gorące kule”. Jeżeli piłka trafi któregoś z kozłujących, schodzi on z pola ze swoją piłką, która staje się kolejną „gorącą kulą”. Zabawa toczy się tak długo, aż z pola zejdą wszyscy uczestnicy.

 

„Koszykarski berek”

Zabawę rozpoczyna dwóch wyznaczonych berków z jedną piłką. Wszyscy poruszają się po wyznaczonym polu. Berkowie, aby kogoś schwytać, muszą dotknąć go piłką (nie rzucić!). Ganiający mogą podawać sobie piłkę, biegać bez piłki, zrobić dwa kroki z piłką. Każda złapana osoba staje się kolejnym berkiem, tak że jest ich coraz więcej.

 

Ćwiczenia w truchcie:

  • Przerzucanie piłki z ręki do ręki
  • Jw. z tyłu, za plecami
  • Przekładanie na zmianę raz pod jedną, raz pod drugą nogą
  • Podrzuć piłkę, dotknij ziemi dłońmi i złap piłkę zanim upadnie
  • Poturlaj piłkę przed siebie i będąc zwróconym cały czas w jednym kierunku obiegnij ją dokoła 3 razy
  • Poturlaj piłkę, wyprzedź ją i usiądź na niej

W miejscu:

  • Odbij piłkę mocno od parkietu i przejdź pod nią
  • Jw. przejdź pod piłką dwa razy zanim upadnie
  • Podrzuć, klaśnij z przodu, z tyłu i złap
  • Jw. z klaskaniem pod prawą i lewą nogą

W parach:

  • kozłowanie z trzymaniem się za lewe ręce – na gwizdek zmiana rąk
  • jw. idąc dookoła siebie – na gwizdek zmiana rąk i kierunku poruszania się (można także wprowadzić zmianę piłek)
  • jw. poruszając się w tyłem
  • trzymając się za dłonie jw. i kozłując „wytrąć przeciwnika z równowagi”
  • jw. dotknij kolana partnera

 

  • stojąc naprzeciw siebie podajemy dwie piłki jednocześnie, jedna osoba z pary podaje kozłem, druga bez kozła (zmiana ról)
  • jedna osoba z pary cały czas podaje piłkę sprzed klatki piersiowej, druga osoba w momencie gdy pierwsza wykona podanie, podrzuca swoją piłkę pionowo nad sobą tak, aby móc chwycić podanie od partnera, oddać piłkę i chwycić własną (zmiana ról)
  • jedną ręką cały czas kozłujemy piłkę, drugą ręką w tym samym czasie podajemy sobie z partnerem piłeczkę tenisową (można utrudnić ćwiczenie wprowadzając zmianę ręki kozłującej na sygnał)

 

4) Biathlon

Na sygnał uczniowie biegną jak najszybciej wykonując „dużą pętlę” ( prostokąt wyznaczony pachołkami). Po dobiegnięciu do obręczy gimnastycznych, ustawiają przeciwstawną do ręki rzucającej stopę w kole, podnoszą jedną z pięciu piłeczek tenisowych ze swojej obręczy i wykonują rzut do piłki lekarskiej ustawionej naprzeciw ich stanowiska rzutowego. Po wykonaniu pięciu rzutów uczestnik może biec dalej. Za każdy z niecelnych rzutów musi wykonać jedną rundę karną (mniejsza pętla ustawiona z pachołków). Po wykonaniu rund karnych, startujący może wbiec na drugą dużą pętlę i przystąpić do kolejnych pięciu rzutów. Po wykonaniu trzeciej dużej pętli kończy bieg.

Zamiast rzutów piłeczkami tenisowymi, można rzucać np. woreczkami do kartonów, piłkami ręcznymi do ławeczki, piłkami koszykowymi do kosza, itp. Wg inwencji prowadzącego i zainteresowań uczniów. Należy pamiętać, że jeżeli jednocześnie startuje trzech uczniów, trzeba wyznaczyć trzech kolejnych uczniów do szykowania poszczególnych stanowisk po rzutach do kolejnej serii rzutów.

 

5) Rugby Tag

Atrakcyjna dla uczniów, bezkontaktowa forma rugby. Sprzęt do gry jest niedrogi, a można go także zastąpić przyborami powszechnie używanymi w szkołach (szarfy, dowolna stosunkowo miękka piłka). Przepisy gry można znaleźć tutaj:

http://pzrugby.pl/download/35

Agata Syldatk

 

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Gramy w Rugby Tag

IMG_5219Wprowadzenie nowej gry na lekcji wychowania fizycznego spotkało się z dużą aprobatą ze strony uczniów. Okazało się, że rugby to nie tylko kontuzyjny sport „dla twardzieli”. W naszej szkole w Rugby Tag bardzo chętnie grają dziewczynki.

IMG_5228IMG_5230IMG_5226IMG_5223

To prosta i atrakcyjna drużynowa gra dla dzieci, wbrew skojarzeniom nie zawierająca żadnych przejawów brutalności. Rugby Tag jest najbardziej podstawową, bezkontaktową formą rugby, idealną do fizycznego rozwoju w szkolnej edukacji fizycznej.

Celem gry jest zdobycie przyłożenia na(lub za) linii wyznaczającej pole punktowe przeciwników.Nie wolno atakować zawodników, ani piłki. Aby przerwać akcję, przeciwnicy muszą zerwać znaczniki przyczepione do pasa zawodnika biegnącego z piłką, unieść je wysoko i krzyknąć „TAG”. W Rugby Tag nie ma kopnięć, piłkę trzeba trzymać oburącz, dotykać podłoża tylko stopami i podawać piłkę wyłącznie w bok lub do tyłu (co początkowo wprowadziło najwięcej zamieszania).

Przepisy gry można znaleźć tuhttp://pzrugby.pl/download/35

IMG_5233007To przyjemna i bezpieczna zabawa, która bardzo spodobała się naszym podopiecznym.

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 1

Podsumowanie Tygodnia Profilaktyki

IMG_4730Po całym tygodniu różnych akcji i przedsięwzięć w celu promowania zdrowego trybu życia, nadszedł czas na podsumowanie. Były nagrody, dyplomy, rozstrzygnięcia różnorodnych konkursów indywidualnych, jak i międzyklasowych, które odbyły się w naszej szkole podczas Tygodnia Profilaktyki. Młodsi uczniowie przygotowali przedstawienie, ale nie obyło się oczywiście bez śpiewania i tańczenia. Taniec dziewczyn z pomponami, zainspirował młodsze koleżanki i kolegów do popisów gibkości. Ciężko było uwierzyć, że to co działo się na dywanie, było prawdziwą improwizacją.

IMG_4765IMG_4728

Apel zakończył się wspólną zabawą muzyczno-ruchową, w której wzięli udział niemal wszyscy uczniowie. IMG_4756

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Szkolny Master Chef

W naszej szkole promujemy zdrowe odżywianie. Co może bardziej zachęcić do zjedzenia kanapki z warzywami, niż jej samodzielne przygotowanie…

019

W akcję włączona została cała szkoła. Zdrowe śniadanie przygotowywali nie tylko uczniowie poszczególnych klas I-III SP, ale także nasi „zerówkowicze”. Oczywiście mogli liczyć na pomoc swoich wychowawców oraz zaangażowanych rodziców. Niektóre kanapki, wyglądały jak prawdziwe dzieła sztuki.

045   047 048 042

 

 

 

 

 

Kto chciał spróbować swoich sił indywidualnie bądź w duecie, mógł wziąć udział w „Szkolnym Master Chef-ie”. Konkurs odbył się w trzech kategoriach wiekowych: klasy I-III SP, IV-VI SP i I-III gimnazjum.

072 023074 070097

 

 

 

 

 

Obowiązywała dowolność w wyborze przyrządzanej potrawy. Pojawiły się sałatki owocowe, surówki, desery, koktajle owocowe i inne. Oczywiście podstawowymi składnikami dań były warzywa i owoce.

 

 

Konkurs ujawnił ukryte talenty kulinarne uczniów. Efekt końcowy ich pracy, nie dość że był zdrowy i smaczny, to jeszcze niejednokrotnie zachwycał wyglądem.

 

098 099

 

 

 

 

 

Poza konkursem odbyła się także prezentacja dla wszystkich uczniów, dotycząca zdrowego stylu życia. Oprócz uczniów, w akcji promocyjnej uczestniczyli wszyscy nauczyciele, panie kucharki, chętni rodzice, a całość koordynowały Pani Marlena Piosik – pedagog szkolny i Pani Marta Górska-Szczotkowska – psycholog szkolny.

111

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 2

Pierwsza pomoc

IMG_4335

W ramach tygodnia profilaktyki, odbyły się spotkania uczniów z policjantem i ze strażakami. Były rozmowy na temat bezpieczeństwa i radzenia sobie w sytuacjach zagrożenia. Strażacy omówili zasady udzielania pierwszej pomocy. Przy użyciu fantoma, pokazali jak pomagać osobom nieprzytomnym. Uczniowie byli nie tylko biernymi obserwatorami, ale mieli także możliwość samodzielnego sprawdzenia swoich sił w udzielaniu pierwszej pomocy w sytuacji szkoleniowej.

IMG_4341IMG_4359 IMG_4355 IMG_4350

IMG_4379

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mamy nadzieję, że po takiej praktycznej lekcji, nasi podopieczni, w sytuacji zagrożenia nie stracą zimnej krwi i będą umieli pomóc sobie, bądź innym.

Agata Syldatk

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 1