Europałuki w Warszawie – Parada Schumana

6 maja udaliśmy się do Warszawy wraz z innymi zaprzyjaźnionymi klubami europejskimi z Szubina, aby móc następnego dnia uczestniczyć w Paradzie Schumana. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy stolicę. Odwiedziliśmy Powązki, Sejm RP, Pałac Kultury i Nauki oraz Złote Tarasy. Wieczorem udaliśmy się na Stary Rynek, aby poczuć klimat dawnej Warszawy. Około 21:00 pojechaliśmy do hotelu Arabis i zakwaterowaliśmy się. Wszyscy byli zmęczeni, więc szybko zasnęliśmy.

O 8:00 obudziło nas słońce. Wiedzieliśmy, że będzie to piękny dzień. Po śniadaniu wsiedliśmy do autobusu i pojechaliśmy do Centrum. Zatrzymaliśmy się przy PKiN i pieszo przez Park Saski ruszyliśmy w stronę Krakowskiego Przedmieścia. Po drodze odwiedziliśmy kościół św. Krzyża. Kiedy doszliśmy do celu poznaliśmy wiele innych klubów europejskich, jednakże nasze Zjednoczone Kluby Europejskie Szubina wyróżniały się tym, iż niektórzy członkowie mieli na sobie pałuckie stroje.

12:00 i Parada Schumana ruszyła ulicami Warszawy! Pozytywne humory, tysiące uśmiechów na twarzach, dobra muzyka, ludzie poprzebierani za różne stworki w kolorach niebiesko-żółtych, flagi wszystkich państw UE! Co za przeżycie :)   Oczywiście kręciła nas telewizja i reporterzy robili nam zdjęcia. Kiedy doszliśmy do Nowego Światu zaczął się festyn europejski. Można było brać udział w ankietach, konkursach, zabawach; wygrywało się atrakcyjne nagrody. O 15:00 wypuszczono niebieskie i żółte balony do nieba. Około 17:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Byliśmy bardzo zmęczeni, ale nie chcieliśmy wracać do domu.  Ta wycieczka była bardzo ciekawym przeżyciem.

Karolina

A jak Wam się podobało w Warszawie ?