Co robiliśmy ?
Każdy zespół opracował odpowiedzi na pytania ze swego obszaru tematycznego z których później układane były propozycje punktów do Kodeksu 2.0. Dodatkowo wszyscy uczestnicy założyli konta na EduTubie, po czym prowadzili blogi na koncie CEO. Jakiś czas później uczniowie musieli wykonać prezentacje multimedialne na temat Jana Pawła II.

Głównie korzystaliśmy z Internetu, jednak nie każdy ograniczał się tylko do tego typu zódła. Grupa 3 i 7 np. korzystali z gazety komputerowj PC WORLD czy książce o życiu samego Jana Pawła II. Uczniowie mogli również liczyć na pomoc ze strony nauczycieli, rodziny czy znajomych.

Największą trudnością dla uczestników okazało się szukanie wiarygodnych informacji na dany temat. Niektórzy również mieli spore trudności z założeniem bloga, jednak przy pomocy nauczycieli udało się pokonać problem.

Podczas realizowania tego projektu sporo się nauczyliśmy :
☻ Doskonaliłyśmy umiejętności w tworzeniu prezentacji multimedialnych.
☻ Nauczyłyśmy się zakładać i prowadzić bloga.
☻ Dowiedziałyśmy się jak bezpiecznie korzystać z Internetu i jak chronić nasze komputery w sieci.
☻ Nauczyłyśmy się pracy w grupie.
☻ Nauczyłyśmy się dyskusji podczas debaty.
☻ Zapoznałyśmy się z problemami dorosłych związanymi ze stosowaniem nowych technologii.
☻ Dowiedziałyśmy się jak ważne są reguły korzystania z komputerów, Internetu, komórek w szkole.
☻ Poznałyśmy bogate zasoby Internetu zawierające informacje o naszym patronie.
☻ Nauczyłyśmy się wybierać informacje ważne i równocześnie z wiarygodnych źródeł.

Nasz kolejny do realizacji projekt był o Janie Pawle II, dokładniej o jego IV pielgrzymce do Polski. Odbyła się ona w 1991 roku. W naszej prezentacji zamieszczony był przebieg pielgrzymki. Szukanie informacjii na ten temat było dość łatwe, ponieważ istnieje wiele stron internetowych, mówiących o wyprawach Ojca Świętego. Trudniejszą sprawą było natomiast znalezienie zdjęć z pielgrzymki, z powodu iż nie ma ich zbyt dużo w internecie. Pomimo tego, robienie prezentacji było przyjemne i interesujące :). Mogłyśmy rozwinąć swoje umiejętności w posługiwaniu się PowerPointem, poprzez dodawanie rozmaitych efektów.

20.03.2011

ROZPAD ZSRR

Dwa tygodnie temu robiłyśmy projekt z geografi pod tytułem : „Rozpad Związku Radzieckiego”. Z racji tego, że trafił nam się bardzo ciekawy temat, realizowałyśmy go z chęcią i zainteresowaniem. Prezentacja została wykonana w PowerPoincie. Podczas pracy, używałyśy wskazówek zawartych w innych blogach dotyczących kodeksu 2.0. Prawdopodobnie niedługo będziemy przedstawiać naszą prezentację przed całą klasą w celach nukowych. Będzie się to odbywać  na lekcji geografii ;) .


          +PLUSY+

  1. Pomocny w nauce
  2. Łatwe żródło informacji
  3. Rozrywki
  4. Szybki kontakt ze znajomymi
  5. Rozwój intelektualny człowieka
  6. Możliwość zdobywania ‚newsów

 

          -MINUSY-

  1. Rozwój różnych chorób ( wada wzroku )
  2. Straty moralne
  3. Rozwój hazardu
  4. Niebezpieczeństwo z zewnątrz
  5. Rozwój pornografii

A oto co nasza grupa wymyśliła :) :

1.  Nie powinniśmy rozpowszechniać naszych danych osobowych

2.  Mając kontakt internetowy z nauczycielam możemy zadać mu pytania, no.: odnośnie pracy domowej, a on nam może wysyłać zagadnienia i terminy na sprawdziany oraz zastępstwa

3.  Nasze rozmowy i wypowiedzi nie mogą nikogo obrażać, nie powinniśmy przeklinać, przejawiać agresji

Dzisiaj odbyła się debata szkolna na temat kodeksu 2.0 . Wszystko odbyło się zgodznie z planem, i powstała robocza wersja Naszego kodeksu. ;)

  Nasz blog opowiada m.in. o :

  1. Drogach komunikowania się
  2. W jaki sposób rodzic może sprawdzać postępy dziecka, poprzez dziennik elektroniczny
  3. Oraz czy gazetka szkolna w internecie to dobry pomysł i kto powinien to kontrolować itp.

 

17.12.2010

Komunikujmy Się !

1. TIK można wykorzystywać na bardzo wiele sposobów. By „ułatwić życie” nauczycielom należałoby stworzyć im prywatne konta na szkolnej stronie internetowej. Rodzice będą mogli wtedy porozumiewać się z nauczycielami przez prywatne wiadomości i sprawdzić ich rozkład zajęć, by nie zawracać im głowy dzwoniąc lub pisząc sms na prywatny numer.

2. Portale społecznościowe oraz maile mogą pomóc rodzicom, których dzieci nie mówią o ocenach i sprawach związanych ze szkoła. Na takim portalu rodzic mógłby sprawdzić, czy dziecko jest w szkole, jakie ma oceny, uwagi, kiedy są spotkania z wychowawcą  czy sprawdziany. Nauczyciele natomiast mogą wysyłać uczniom oceny zaraz po sprawdzeniu sprawdzianu, zamiast męczyć  się i ręcznie wpisywać je do dziennika.

3. Na portalach społecznościowych dla własnego bezpieczeństwa nie należy ujawniać swoich danych typu: nr telefonów, gg czy skype. Nie powinno się kontaktować z osobami nieznanymi.

4. By obserwować postępy ucznia może być używany dziennik elektroniczny. Drugim ze sposobów może być wprowadzenie materiałów na stronę internnetową szkoły. Uczniowie będą mogli wtedy korzystać z materiałów przygotowanych do powtórzenia wiadomości przed sprawdzianem.

5. Nauczyciele nie powinni udostępniać swoich prywatnych numerów itd. , poznieważ uczeń nię będzie wykorzystywał tego w sposób właściwy. Bardziej prawdopodobne jest to. że będzie wysyłać groźby, głupie sms.

6. Jeśli dyrekcja monitoruje szkolną stronę internetową to nie ma potrzeby, aby uczniowie czy rodzice sprawdzali, czy informacje na niej zawarte sa nieodpowiednie. Gdyby rodzic zauważył coś niewłaściwego, powinien skontaktować sie bespośrednio z dyrekcją

7.  Na forach do których każdy ma dostęp powinniśmy kulturalnie wyrażać swoje zdanie. Nie powinno wyznawać się miłości drugiej osobie, ponieważ będzie ona zawstydzona zaistniałą sytuacją. 

css.php