• Żegnamy!

    Date: 2013.06.28 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Dzisiaj zakończyłyśmy rok szkolny, a z nim – również tego bloga :(

    Mamy nadzieję, że bardzo miło oglądało się Wam nasze wpisy i wywoływały uśmiech na waszych twarzach :)

    Pozdrawiamy:

    Deladia, WeRoNiKa oraz Pani Wolusia :)

  • Co czytać? Podpowiada Małgorzata H.

    Date: 2013.06.27 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Richelle Mead ,,Akademia wampirów” – recenzja książki

     

     

    Tylko najlepszy przyjaciel może ocalić ci życie. Zwłaszcza jeśli twój wróg jest nieśmiertelny… Akademia wampirów to cykl powieściowy, który pokochały już miliony czytelników. Często jest porównywany ze „Zmierzchem” Stephanie Meyer.  W szkole imienia świętego Władimira wampiry czystej krwi – moroje – uczą się posługiwać swoimi nadnaturalnymi darami, a mieszańce – dampiry – szkolą się na ich opiekunów i oddanych strażników. Posępne mury kryją jednak więcej mrocznych tajemnic, niż można by podejrzewać. Lissie Dragomir, morojce ze szlachetnego rodu, grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Czy dampirka Rose, połączona z nią telepatyczną więzią, zdoła ochronić przyjaciółkę?

    Podoba mi się sposób w jaki autor napisał tę książkę. Ciekawa akcja i fabuła. Według mnie, jeżeli chodzi o książki o wampirach, jest jedną z lepszych.

    Małgorzata H.

     

     

    Małgorzata Musierowicz ,,Kłamczucha” – recenzja książki

     

    Aniela Kowalik nie była pięknością. Miała wszak dużo tego, co się nazywa urokiem osobistym.I ta właśnie Anielka przeżyła wielką miłość. Nad morzem, w swej rodzinnej Łebie, poznała chłopaka, który wprawdzie nie bardzo spodobał się ojcu Anielki, za to bardzo jej samej. To dla niego wybrała poznańską szkołę średnią, liceum poligraficzno księgarskie. I dla niego przyjechała do obcego prawie miasta.

    Świetna książka. Zarówno bohaterowie, których w książkach Musierowicz wręcz uwielbiam, jak i tematyka. Świetnie nadaje się na lekturę, bo niezaprzeczalnie uczy, że nie wolno kłamać. Ale uczy tego w sposób zupełnie inny niż przedstawiony w książkach o podobnej tematyce.

    Małgorzata H.

  • Wakacje czy ferie? Na pewno- okres wolny od nauki szkolnej :D!!!

    Date: 2013.06.26 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

           Źródło: www.dps-dladzieci-scinawkadolna.pl

    Gdy kończy się rok szkolny i otrzymujemy świadectwo, zaczyna się zasłużony wypoczynek! Każdy ma swoje plany jak miło i przyjemnie spędzić  dwa miesiące lata. Wakacje kojarzą się nam ze słońcem, ciepłą wodą, lasem i górami. Pasjonujące są wędrówki piesze i podróże. To czas, który możemy wykorzystać na wypoczynek, przemyślenia, nawiązywanie nowych przyjaźni i wspaniałą przygodę :D . Czy wiecie ,że w wielu krajach terminy i długości wakacji są zróżnicowane. Nawet w ich poszczególnych regionach. Czynnikami  wpływającymi na terminy wakacji były kiedyś święta religijne, ale także rytm pracy rolników. W Polsce, wakacje to potoczna nazwa ferii letnich. Do roku szkolnego 2009/2010 obejmowały one dni po piątku, przypadającym po 18 czerwca, do ostatniego dnia sierpnia danego roku. I to była słuszna decyzja !!! Obecnie na nasze nieszczęście rozpoczynają się w następny dzień po ostatnim piątku czerwca i trwają do końca sierpnia. Podobno zmiana została wprowadzona w związku ze zwiększeniem ilości dni wolnych w czasie roku szkolnego. I co Wy na to ??? Ciekawa jestem jakie macie plany na wakacyjny wypoczynek i jakie miejsca do odpoczynku preferujecie ? Podzielcie się swoimi refleksjami :D ! Życzę Wam bajecznych i bezpiecznych wakacji. Wracajcie zdrowi, wypoczęci i pełni wigoru do pracy w nowym roku szkolnym :D !!! Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Światowy Dzień Smerfa

    Date: 2013.06.25 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Smerfy to fikcyjna rasa małych, niebieskich stworzeń, żyjących w którymś z europejskich lasów, stworzonych przez belgijskiego rysownika komiksowego Peyo. Zresztą, nikomu specjalnie nie trzeba o nich przypominać. Wszyscy doskonale pamiętają Smerfetkę, Łasucha, Ciamajdę…

    “Schtroumpf” – smerfy to wymyślone słowo. Według informacji z wywiadu przeprowadzonego z Peyo, nazwa przyszła mu na myśl w czasie, kiedy prosił przyjaciela o sól podczas obiadu: próbując przypomnieć sobie słowo, które wyleciało mu z pamięci, ostatecznie rzekł: “passe-moi le schtroumpf” (podaj proszę sól). Słowo, które brzmi podobnie do niemieckiego “strumpf” (skarpeta), co jest zbiegiem okoliczności, zostało następnie przetłumaczone na prawie 30 języków. W każdym przypadku małe, niebieskie ludziki okazały się komercyjnym przebojem.

    Co ciekawe, początkowo część komiksów miała podłoże satyryczne i Smerfy stanowiły alegorię społeczeństwa komunistycznego, podczas gdy ich wróg Gargamel symbolizował kapitalizm (jako iż chciał je złapać w celu zmienienia w złoto), jednak z czasem zostało to zminimalizowane.

    Źródło:[link][link]

    Pozdrawiam fanów~Deladia :)

  • Muzyka celtycka

    Date: 2013.06.22 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Muzyka celtycka – szeroko pojęty gatunek muzyczny zaliczany do muzyki folkowej, wywodzący się z tradycji muzycznej narodów celtyckich, zamieszkujących głównie tereny dzisiejszej Irlandii, Walii, Szkocji, Anglii, Bretanii, Galicji oraz Asturii. Instrumentami wykorzystywanymi przez zespoły grające muzykę celtycką są m.in. akordeon, bodhrán, buzuki, dudy, harfa, harmonijka ustna, tin whistle, skrzypce itp. Charakterystycznymi formami muzycznymi dla tego gatunku są jig i reel.

    Współczesna muzyka celtycka jest najczęściej wzorowana na muzyce folkowej Irlandii (często terminy celtic folk i Irish folk są używane zamiennie) oraz Szkocji, czasami przeplatając się z szantami. Jednym z najbardziej znanych utworów zaliczanych do tego gatunku jest irlandzka melodia ludowa „Whiskey in the Jar” wykonywana w rockowej aranżacji przez zespół Thin Lizzy. Elementy muzyki celtyckiej są wykorzystywane m.in. w twórczości takich punkrockowych zespołów jak Dropkick Murphys, Flogging Molly lub Flatfoot 56.

    Muzyka celtycka na przestrzeni dziejów była poddana wielu zmianom. Jednym z popularniejszych instrumentów irlandzkich od znanych początków tej muzyki była harfa. Do czasu festiwalu w Belfast w 1792 r. (Belfast Harp Festival) harfiarze byli czołowymi grajkami, można ich było spotkać na dworach ówczesnych właścicieli ziemskich. Słowa muzyki były pisane przez ówczesnych poetów właśnie w celu ich zaśpiewania, utwory te stanowią pokaz specyficznej atmosfery wielu setek lat. Samo śpiewanie było wykonywane zazwyczaj solo i bez akompaniamentu, ale często było też bardzo złożone. Taki styl, który można znaleźć w większości utworów irlandzkich, nazywa się Sean-nōs.

    Idealnym przykładem jest składanka utworów Adrianvon Ziegler’a

    |

    |

    |

    YouTube Preview Image

    Źródła: Wikipedia, YouTube oraz [link]

    Pozdrawiam~Deladia

  • Anthony Horowitz ,,Zmierzch świata” – recenzja książki

    Date: 2013.06.21 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    ,,Zmierzch świata to trzeci już tom serii Księgi Pięciorga, znakomitej sagi, w której mieszają się elementy horroru i fantasy. Matt i Pedro nie zdołali zapobiec otwarciu drugich Wrót, odnalezionych na pustyni Nazca, i Pradawne Istoty – prastare siły zła – znów pojawiły się na świecie. Ale nie wszystko stracone: jeśli chłopcom uda się odnaleźć pozostałych Strażników, razem będą mogli ocalić świat przed chaosem i zniszczeniem. Czy jednak zdołają wygrać ze złowieszczą korporacją Nightrise, która od lat szuka dzieci obdarzonych niezwykłymi mocami? I kto pierwszy dotrze do Scotta i Jamiego, bliźniaków, którzy najprawdopodobniej są kolejnymi Strażnikami? Anthony Horowitz stworzył następną porywającą powieść pełną zwrotów akcji, pościgów i koszmarów, które zbyt często okazują się prawdziwe.

    Bardzo dobra książka. Spodobał mi się styl pisarza, ciekawa fabuła i rwąca akcja. Myślałam, że to ostatnia książka z sagi, ale okazało się, że będzie ciąg dalszy. Na pewno skuszę się, żeby przeczytać kolejną część.

    Małgorzata H.

  • Światowy Dzień Uchodźca

    Date: 2013.06.20 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

      Źródło: wroclaw.studentnews.pl

    Dzisiaj obchodzimy Światowy Dzień Uchodźcy. Został on ustanowiony w 2000 roku przez Zgromadzenie Ogólne ONZ dla upamiętnienia 50 rocznicy przyjęcia konwencji ONZ na temat uchodźców. Coroczne obchody odbywają się w ponad stu krajach na świecie.
    Celem organizowanych w tym dniu imprez kulturalnych i konferencji jest wyrażenie solidarności z uchodźcami, których z roku na rok przybywa.
    Biuro Wysokiego Komisarza ONZ ds. Uchodźców (UNHCR) ogłosiło,iż w 2012 r. liczba ich sięgnęła 45,2 mln. To największy przyrost od 18 lat !!!
    Uchodźców i przesiedleńców przybywa głównie z powodu wojen. Obecnie problem ten dotyczy zwłaszcza konfliktu w Syrii.
    W zeszłym roku 55% uchodźców pochodziło z pięciu ogarniętych wojną krajów: Afganistanu, Somalii, Iraku, Sudanu i Syrii .
    Największą grupę uchodźców na świecie według danych z 2012 roku, około jednej czwartej, stanowią Afgańczycy. 95 proc. z nich ucieka do Pakistanu lub Iranu. Drugą co do wielkości grupą są Somalijczycy, trzecią Irakijczycy , a czwartą Syryjczycy.
    W 2012 roku najwięcej uchodźców na świecie przyjął Pakistan (1,6 mln), na drugim miejscu był Iran (ok. 870 mln), a na trzecim Niemcy (ok. 590 tys.). Bądźmy solidarni z uchodźcami współpracując z organizacjami humanitarnymi!!!
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Truskawki~

    Date: 2013.06.19 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 1

    Dlaczego warto jeść truskawki?

     

    Truskawka posiada więcej witaminy Cniż cytryna, czy grejpfrut. Zawarta w niej witamina PP reguluje m.in. dotlenienie krwi. W truskawkach znajduje się bogactwo soli organicznych, poprawiających przemianę materii i pektyn, oczyszczających jelita z resztek pokarmu i korzystnie wpływających na naturalną florę bakteryjną.

     

    Wapń i fosfor wzmacniają kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni, a w połączeniu z magnezem odkwaszają organizm. Co więcej, poprzez spalanie tłuszczów owoce te posiadają właściwości odtruwające i oczyszczające. Dzieje się tak za sprawą bromeliny, enzymu odpowiadającego za rozkład białka. Poleca się więc truskawki osobom, które mają kłopoty z trawieniem białek lub powinny obniżyć wagę ciała.

     

    Ze względu na wysoką zawartość żelaza są również ważnym składnikiem kobiecej diety. Ochronią przed anemią, wzmacniają organizm, wpływają odświeżająco na cerę i włosy. Są poza tym wielkim sprzymierzeńcem w walce z chorobami reumatycznymi i artretycznymi, a także obniżą kwasowość moczu i z tego powodu poleca się je przy schorzeniach wątroby, nerek, kamieniach moczowych i żółciowych oraz przy podagrze.

     

    Truskawki, cebula i czosnek posiadają w swoim składzie ten sam, wyjątkowo cenny składnik : fitocydy. Są to związki o właściwościach bakteriobójczych, bardzo istotne np. podczas leczenia stanów zapalnych jamy ustnej.

     

    Leczenie truskawkami

     

    Medycyna ludowa od dawna wykorzystuje także napary z liści truskawek przy niedokrwistości, kamicy żółciowej, szkorbucie i anemii, a medycyna oficjalna potwierdziła rzeczywiste działanie tych specyfików.

     

    Zewnętrznie, rozgniecione owoce i sok stosuje się w przypadkach zaniedbanej egzemy, przeciw piegom, plamom i wągrom. Świeże i nagrzane liście przykłada się do ran i wrzodów. Herbatkę z liści i kwiatów truskawki zaleca się przy przeziębieniach.

    Jedzenie truskawek można polecać wszystkim, niezależnie od wieku i stanu zdrowia. Nawet cukrzycy świetnie je znoszą, ponieważ zawierają one łatwo przyswajalne cukry – glukozę i fruktozę.

     

    Truskawek powinny unikać tylko osoby uczulone na nie, ale to zdarza się rzadko.

    Objawami alergii pokarmowej na truskawki najczęściej są różnego rodzaju pokrzywki a także bolesne biegunki. Truskawek nie powinny także jadać osoby ze stwierdzoną nadwrażliwością na salicylany, bowiem owoce te zwierają duże ich ilości.

    Źródło[link][link]

    Pozdrawiam~Deladia

  • Czy w sieci jest wszystko dozwolone?

    Date: 2013.06.18 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Jakich rzeczy nie należy publikować czy ściągać? Czy wszystko powinno być dostępne na wolnych licencjach?
    Każdy z nas codziennie korzysta z różnego rodzaju filmików, ściąga ulubioną muzykę albo pobiera gry komputerowe. Jednak nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że w sieci istnieją pewne zakazy, których duże grono osób nie przestrzega. W wyniku takiego, bagatelnego zachowania możemy mieć poważny konflikt z prawem.
    Oto jedna z codziennych sytuacji: Oglądam filmiki zamieszczane na serwisach, takich jak You Tobe . Czy  wówczas łamię prawa autorskie? Z całą pewnością odpowiadam, że nie. Jeżeli tylko je oglądamy, nie narażamy się na odpowiedzialność karną. Natomiast, gdy rozpowszechniamy je dalej, czyli na własnych portalach czy stronach internetowych możemy mieć ogromne problemy z prawem.  Oto co na ten temat sądzi prokurator Dariusz Kuberski: ,, Samo odsłuchiwanie czy oglądanie utworów w sieci nie łamie przepisów kodeksu karnego. Bezprawne korzystanie z utworów naraża nas jednak, poza odpowiedzialnością czysto moralną, także na roszczenia cywilne ze strony ich autora bądź producenta. Jest to zawłaszczenie efektu cudzej pracy, a także pozbawienie twórcy źródła jego utrzymania.”
    Kolejny problem: Czy łamię prawo, pobierając z sieci grę komputerową. Kiedy bezprawnie pozyskujemy jakiekolwiek programy komputerowe drogą elektroniczną, działamy wbrew kodeksowi karnemu. Nie wolno również udostępniać ich swoim znajomym oraz rodzinie.
    Wśród wielu internautów dużą popularnością cieszą się programy do ściągania muzyki czy innych plików z internetu. Czy na pewno jest to zgodne z prawem? Czy powinnam się obawiać, że któregoś dnia może zapukać do mnie policja? Kwestię tę rozstrzyga ustawa z 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Przesyłanie plików jest dozwolone między osobami, które się znają, są ze sobą spowinowacone, np. rodzina. Zatem co grozi za ściąganie plików? Teoria jest taka, że rozpowszechnianie oraz zwielokrotnianie plików w sieci traktuje się jako przestępstwo. Możemy być ukarani karą grzywny, ograniczenia wolności oraz w najgorszym wypadku pozbawieniem wolności (grozi nam więzienie). Najostrzej zostaniemy potraktowani, gdy ściąganie plików będzie stanowić nasze źródło dochodów.
    Wolne licencje są to publiczne umowy licencyjne między twórcą i korzystającymi z utworu. Umożliwiają korzystającym pełne, niczym nie ograniczone prawo do korzystania z utworu.
    Moim zdaniem nie wszystko powinno być dostępne na wolnych licencjach. Na przykład obraźliwe filmiki, zdjęcia, które mogą kogoś kompromitować. Powinny być zakazane, aby uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji. Oto co na ten temat sądzi Wikipedia. org:,,Szczególnie nie należy publikować w Internecie niezgodnych z prawem treści zdefiniowanych w różnych ustawach, np. takich które ujawniają bez czyjejś wyraźnej zgody dane osobowe, identyfikatory komunikatorów internetowych, fotografie, adres poczty elektronicznej, miejsce zamieszkania, pracy, przebywania, numery telefonów, tablic rejestracyjnych i inne poufne dane (Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych).”
    Reasumując, według mnie, każdy z nas, będąc w sieci i korzystając z różnych jej możliwości, powinien pamiętać, że nie wszystko jest dozwolone. Ściągając muzykę, oglądając film czy pobierając grę komputerową,  musisz wiedzieć, iż robiąc to wbrew zasadom, narażasz się na problemy prawne. Myślę, że gdyby nie wszystko było dostępne na wolnych licencjach, zapobiegłoby to wielu dramatom rodzinnym, samobójstwom. Pamiętajmy o tym!
    Agnieszka Buczkowska

  • Światowy Dzień Walki z Pustynnieniem i Suszą

    Date: 2013.06.17 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

       Źródło: www.eurogospodarka.pl

    Dziś 17 czerwca przypada Światowy Dzień Walki z Pustynnieniem i Suszą. Obchodzony jest pod hasłem „Niech nie wyschnie nam przyszłość”. Eksperci ONZ w tym roku skupiają uwagę na niedoborach wody. Problem ten dotyczy zmagań licznych populacji na wszystkich kontynentach :D .

    Dane opublikowane przez ONZ-owską agencję do spraw pustynnienia wskazują, że braki wody odczuwają ludzie w niemal całej Afryce, na Bliskim Wschodzie, na południu Azji, a także w Ameryce Środkowej i w częściach Australii. Europa jest pod tym względem bezpieczna. Jednak pewne niedobory ma już Ukraina, a proces pustynnienia nasila się m.in. w Portugalii :D .

    W specjalnym oświadczeniu ONZ stwierdza, że problem ten ciągle narasta. Obecnie od 100 do 200 milionów ludzi mieszka na suchych terenach. Dwie trzecie z nich w połowie przyszłej dekady będzie mieć poważne kłopoty z wodą. Przypuszcza się, że na niedobory wody nałoży się także wzrost liczby ludności, zasolenie, zanieczyszczenia i zmiany klimatu. Według ONZ każdy człowiek potrzebuje około dwóch tysięcy metrów sześciennych wody rocznie. Wobec tych zatrważających danych nie powinniśmy być obojętni, lecz świadomi w oszczędzaniu każdej kropli wody :D .
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Międzynarodowy Dzień Dziecka Afrykańskiego

    Date: 2013.06.16 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Międzynarodowy Dzień Dziecka Afrykańskiego, ang. Day of the African Child – święto obchodzone corocznie 16 czerwca od 1991 roku. Inicjatorem obchodów była Organizacja Jedności Afrykańskiej (obecnie Unia Afrykańska) w zespół z organizacją UNICEF-u. Dzień ten przypomina masakry dzieci w Soweto koło Johannesburga w RPA, dokonane w r. 1976 przez tamtejszy reżim rasistowski, gdy tysiące dzieci murzyńskich wyszło 16 czerwca na ulicę w proteście przeciw niskiemu poziomowi edukacji i żądając prawa do nauki w swoim języku. Policja zastrzeliła wtedy wiele chłopców i dziewcząt, a w ciągu kolejnych dwóch tygodni zajść zabiła w sumie ponad sto osób, a ponad tysiąc zraniła.

    Źródło: wikipedia

    Pozdrawiam~Deladia

  • Dalczego warto przeczytać książkę ,,My, dzieci z dworca Zoo”?

    Date: 2013.06.15 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    W Niemczech , w latach siedemdziesiątych, głównym  problemem społecznym była narkomania. Narkotyki powoli stawały  się nieodłącznym elementem  życia większości  nastolatków. Każdy z nich ,z dnia na dzień, popadał w coraz to większe „bagno”. Nie każdemu udawało się przezwycieżyć nałóg… W książce pt. „ My, dzieci z dworca Zoo”  nastoletnia narkomanka – Christiane F.- opowiada wstrząsającą historię swojego życia. Dziewczyna wraz z rodzicami i młodszą siostra przeprowadza się do Berlina Zachodniego,gdzie zaczyna nowe życie. Już na starcie pojawiają się problemy. Ojciec dziewczyny z troskliwego i kochającego staje się  bezuczuciowym, niewyrozumiałym rodzicem, który znęca się nad własną rodziną. Na dodatek nie pracuje. Cała rodzina utrzymuje się jedynie z pensji matki.

    Christiane nie ma żadnych znajomych ,a  tym bardziej przyjaciółki, której mogłaby się wyżalić. Jednak towarzyszy jej siostra oraz ich dog- Ajaks. W domu nie panują najlepsze stosunki, coraz częściej dochodzi do kłótni. Dziewczyna zaczyna spędzać coraz więcej czasu poza domem. Popada w nieodpowiednie towarzystwo. Christiane  sięga po alkohol i miękkie narkotyki.  Z biegiem czasu sytuacja w rodzinie się pogarsza. Dochodzi do rozwodu rodziców. Matka wraz  z  córkami wyprowadza się od ojca. Od tego momentu siostry trzymały się razem. Niedługo  Matka poznaje  nowego partnera -Klausa , któremu poświęca coraz więcej czasu i uwagi.  Za jakiś czas młodsza siostra podejmuje decyzję , jakiej Chrisiane nigdy w życiu by się nie spodziewała. Przeprowadza się do Ojca. Od tej pory dziewczyna coraz bardziej zaniedbuje szkołę. Zaczyna spędzać czas z  palącymi haszysz. Na swojej drodze poznaje wielu ludzi. W końcu trafia na tego jedynego. Detlef , którego poznała w Soundie, staje się jej bardzo bliski.   Któregoś dnia,  Christiane zażywa swoją pierwszą działkę heroiny. . Bardzo szybko się uzależnia. Dziewczyna często okłamuje rodziców i zataja prawdę o swoim nałogu. Aby zdobyć pieniądze na narkotyki, zaczyna żebra i kraść.  Podbiera matce pieniądze,wynosi z domu różne przedmioty, które potem sprzedaje . Gdy to nie wystarcza, zaczyna się prostytuować. Codziennym miejscem spotkań narkomanów staje się Dworzec Zoo. To właśnie tam oddaje się za pieniądze bądź  heroinę. Przez dajszą część  książki dziewczynie towarzyszy Detlef, który cały czas ją wspiera. Razem próbują stawić czoła narkotykom. Oboje  kilkakrotnie podejmują próby odwyku. Czy uda im się wyjść z nałogu?   Książka umożliwia  nam poznanie  hostorii narkomanów z różnych perspektyw. Tekst jest zięzły i ciekawy, napisany językiem potocznym. Bardzo szybko się go czyta. . Polecam tę ksiażkę wszystkim nastolatkom, gdyż jest  przestrogą przed nałogiem. Ukazuje nam codzienne problemy młodziezy. Poznajemy świat narkomanów, którego dotąd nie znaliśmy.

    Daria Kurek

  • Festiwal projektów część 2

    Date: 2013.06.14 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Chcę Wam dziś przedstawić dwie prezentacje, które pojawiły się na „Festiwalu projektów”. Jedną z nich jest prezentacja moja i Magdy!!!
    Dotyczy ona promocji czytelnictwa wśród naszych rówieśników. Dzięki współpracy z koleżankami i kolegami mogłyśmy polecić książki, które przeczytali jako warte zainteresowania. Myślę, że pozwoli Wam ona na odpowiedni wybór lektury na wakacyjne dni :D .

    Wieści spod szkolnej ławki Recenzje

    Drugą prezentację opracowała Karolina Żurawska. Ona zaś przygotowała konkurs czytelniczy pt.”Jestem babcią, raperem i ufoludkiem”. To doskonała propozycja na wspólną zabawę :D . Warto się z nią zapoznać. Polecam!!!                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 teksty
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Irbis

    Date: 2013.06.13 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Jest to wyjątkowo piękny drapieżnik. Jego sierść jest długa i gęsta, popielata lub kremowa, pokryta ciemnymi plamami w przedniej części ciała i na kończynach, natomiast pierścieniami i rozetami na grzbiecie, bokach i ogonie. Strona brzuszna i wewnętrzna strona kończyn są czysto białe. Długość ciała irbisa dochodzi do 130 cm, długość ogona to 80 -100cm, wysokość w kłębie  60 -70 cm, waga od 25 kg do 75 kg u dorosłych samców. Ogon jest nie tylko długi, ale również gruby i puszysty. Irbis odznacza się masywnym, umięśnionym ciałem i mocnymi, dużymi łapami.

     

    Występowanie

      Pantery śnieżne zamieszkują zbocza wysokich gór w Azji -Tybet, Himalaje, Góry Ałtajskie. Ich populacja nie jest duża i wciąż zagrożona wyginięciem z

    różnych przyczyn, pomimo objęcia ochroną. Kłusownicy nadal polują na te tajemnicze, rzadkie zwierzęta dla ich pięknych futer, niektóre ich organy i kości są używane w tradycyjnej chińskiej medycynie. Również ich naturalne środowisko ulega zniszczeniu, a pasterze prześladują je jako szkodniki.

     

    Czy wiesz, że… Chociaż podobna z wyglądu, pantera śnieżna nie jest blisko spokrewniona z lampartem. Nie umie też ryczeć. Naukowcy skłonni są uznawać ją za ogniwo łączące wielkie i tzw. małe koty.

     

    Tryb życia

    Irbis żyje w chłodnym klimacie, na wysokości 3000 -4000 m n.p.m., w zimie przenosi się na tereny niżej położone, ale w najcieplejszych okresach roku dociera nawet do 6000 m n.p.m. Doskonale porusza się wśród skał, przeskakując jednym susem nawet 6 m. Długi ogon pomaga utrzymywać równowagę w czasie skoków. Kryjówek szuka w szczelinach skalnych i w jaskiniach. Wykazuje duże przywiązanie do legowiska i potrafi go odważnie bronić. Jego ubarwienie czyni go prawie niewidocznym na śniegu, co jest istotne, ponieważ często występuje w strefie wiecznego śniegu. Prowadzi nocny tryb życia. Żyje w parach.

    Odżywianie

    Pantera śnieżna poluje najczęściej o świcie i zmierzchu. Jej ofiarami są przeróżne kręgowce, zarówno dzikie jak i hodowlane. Mogą to być koziorożce, dzikie i udomowione owce i kozy, a nawet jaki. Zjada także zające, świstaki, myszy i ptaki. Każda para ma rozległy rewir łowiecki, którego zaciekle broni przed intruzami.

    Źródło:[link][link][link][link]

    Uwielbiam te kociaki~Deladia

     

  • O czym czytają współczesne nastolatki? Przeczytajcie

    Date: 2013.06.12 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 2

     

    Lisa Jane Smith ,, Pamiętniki Wampirów. Mrok. Powrót o zmierzchu. Uwięzieni. Księga 2 – recenzja książki

    Dwa wampiry. Dwaj nienawidzący się bracia. I piękna dziewczyna, której obaj pragną… Po tym, co razem przeżyli, nic już nie będzie takie samo…

    Elena: po powrocie z zaświatów próbuje odnaleźć ukochanego, by już nigdy go nie opuścić.

    Stefano: wszyscy myślą, że porzucił Elenę dla jej dobra, ale on został uwięziony przez Damona.

    Damon: sprzymierzył się z potężną istotą, nie wie jednak, że w rzeczywistości powoli staje się jej sługą. By ocalić Stefano i wyrwać Demona spod władzy zła, Elena musi przywołać swe dawne moce. I zaufać sile miłości…

    Damon:sprzymierzył się z potężną istotą, nie wie jednak, że w rzeczywistości powoli staje się jej sługą.

    By ocalić Stefano i wyrwać Damona spod władzy zła, ELena musi przywołać swe dawne moce. I zaufać sile miłości.

    Książka wprost dla miłośników wampirów i fantastyki. Jak dla mnie rewelacyjna.

    Małgorzata H.

     

     

    Lisa Jane Smith ,, Pamiętniki Wampirów. Dusze Cieni. Księga 3” – recenzja książki

     

    Dwa wampiry.

    Dwaj nienawidzący się bracia.

    I piękna dziewczyna, której obaj pragną.

    Dla tego uczucia przyjdzie im wiele poświęcić…

    Elena: oddałaby życie, by ocalić swą miłość. Lecz żeby uwolnić Stefano, musi zwrócić się o pomoc do jego największego wroga.

    Stefano: pojmany w demoniczne sidła nie przestaje myśleć o Elenie.

    Damon: pożąda duszy i ciała Eleny, i nie zawaha się przed niczym, by je zdobyć choćby musiał za to zapłacić niewyobrażalną cenę.

    Opętana przez jego mroczny urok Elena staje przed najtrudniejszą decyzją w swoim życiu. Czy będzie musiała wyrzec się miłości?

    Świetna, świetna i jeszcze raz świetna! Lisa Jane Smith znowu zaskakuje wspaniałymi pomysłami! Naprawdę, za nic, nigdy, przenigdy nie domyśliłabym się zakończenia. I dobrze, bo jest coraz mniej książek, w które mnie jakoś zaskoczą.

    Małgorzata H.

  • Dieta na wakacje

    Date: 2013.06.11 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

      Źródło: www.dietowanie.pl

    Dziś napiszę wpis dla dziewczyn, które będą chciały utrzymać formę lub schudnąć w wakacje :D !!!
    Oto kilka zasad wakacyjnej diety:
    1. NAJWAŻNIEJSZA ZASADA, jak powinna ci towarzyszyć podczas wakacji to umiar i zdrowy rozsądek!!! Bez tego ani rusz :D !!!
    2. Na podstawę diety wakacyjnej są sezonowe owoce i warzywa, jednakże nie zapomnijmy o wodzie mineralnej ( napiszę o niej jeszcze później)! Nawadnia organizm i doskonale ugasza pragnienie.
    3. UWAGA na wycieczki i tym podobne dłuższe wyjście z domu nigdy nie bież kanapek z pastą rybną, wędliną, itd.- te rzeczy mogą się bardzo szybko popsuć i być zagrożeniem dla twojego zdrowia.
    4. W wakacje lody! One idealnie ochładzają twój organizm w ciągu upalnego dnia! Tylko nigdy nie jedz lodów które są już roztopione i znów zamrożone, ponieważ można się zatruć salmonellą.
    5. Na obiad proponuje wam lekkie zupy także z owoców i na zimno! Można też zjeść sałatki i surówki, a na popicie napoje mleczne lub koktajle owocowe oraz warzywne.
    6. Jeśli chcesz zachować swoją opaleniznę na dłuższy czas jedz dużo czerwonych i pomarańczowych owoców i warzyw! Wpływają one na regenerację suchej skóry i nadają brzoskwiniowy kolor :D .
    7. Nie zapominaj o wodzie!!! Miej ją przy sobie zawsze. Wybieraj ją zamiast gazowanych napojów, które pozornie gaszą pragnienie. Woda zaś idealnie gasi pragnienie :D .
    8. Gdy wyjeżdżasz na egzotyczne wakacje musisz przestrzegać tych zasad:
    - używaj wodę tylko butelkowaną,
    - nie jedz dań z surowym jajkiem i mięsem,
    - nie pij napojów z lodem.
    9. Pamiętajcie! Jak za dużo zjecie lub będziecie mieć problemy z zatruciem i popsuje wam wakacje idealnym lekarstwem jest wygazowany napój np. coca-cola.
    10. Gdy robisz grilla to na rozgrzanym węglu połóż gałązkę tymianku lub rozmarynu. Nadadzą one piękny zapach potrawie :D . Podpowiedź nie kładź potrawy, gdy brykiet jest rozpalony!
    11. Pamiętaj też o uprawianiu sportu :D !!!

    Zaproponuję wam jeszcze smaczną sałatkę:
    Składniki:
    - 250g makaronu ryżowego
    - 3 duże ogórki
    - 3 ząbki czosnku
    - 500g szynki drobiowej
    - 1 puszka kukurydzy
    - 3 łyżki majonezu
    - 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
    - sól i pieprz.
    Sposób przygotowania:
    Ugotuj makaron według przepisu na opakowaniu. Obierz ogórki i pokrój ją w drobną kostkę. Następnie pokrój też w kostkę szynkę i natkę pietruszki. Wrzuć wszystkie składniki do miski. Potem dodaj kukurydzę oraz przeciśnięty przez praskę czosnek, majonez i delikatnie wymieszaj. Na koniec dopraw sałatkę solą i pieprzem.
    Oto sałatka warzywna :D !

    2 sałatka jest zrobiona z owoców:
    Składniki ilość porcji : 2
    200 g truskawek, malin, jeżyn itp. owoców
    3 łyżki soku z cytryny lub limonki
    1 łyżeczka cukru
    Sposób przygotowania:
    Umyć i pokroić w plasterki truskawki, jeżyny, maliny i inne owoce. Wycisnąć sok z cytryny i polać nim owoce. Posypać cukrem i wymieszać.
    Przygotowanie: 5min.
    Gotowe w: 5min.
    Pamiętajcie też o dobrej zabawie podczas wakacji :D !!!
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Festiwal projektów

    Date: 2013.06.10 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Dnia 3 czerwca 2013 roku w sali numer 14 odbył się druga odsłona festiwalu projektów o godz 8:00. Uczestniczyli w nim uczniowie prowadzący bloga oraz  tworzący projekty klasowe(czyli klasy .  Pokazywaliśmy tam projekty multimedialne i dodawaliśmy kilka słów na temat naszych projektów.Festiwal skończył się o  około godziny 12:00.

    W następujących kategoriach można było zobaczyć projekty:

    - Ogień jako jeden z czterech żywiołów,

    -2012- rok Józefa Ignacego Kraszewskiego,

    -Poprzez krainy Zjednoczonego Królestwa- Szkocja,

    -Projekt edukacyjny z języka angielskiego i informatyki pod patronatem National Geographic Polska i Wydawnictwa Nowa Era,

    -ABC toksykologii życia codziennego

    -oraz program „Blogujemy o książkach”, w ramach którego uczestnicy Festiwalu Projektów mogli wziąć udział w konkursie czytelniczym.

    Krótko opisze jak to wyglądało ;) Na początku nasze koleżanki powitały uczniów klas 2i, 2a, 1g, 1e, 2d, 2c, 1f i 1d, a następnie każda kolejna grupa z projektem przedstawiała nad czym pracowali i pokazywali prezentacje multimedialne. Było ich wiele! na temat Szkocji, ognia, chemii im kilka innych ;) Nawet My miałyśmy swoje 5 minut :D Przedstawiałyśmy wszystkie recenzje z naszego bloga i krótko je streściłyśmy. Wszyscy musieli pokazywać swoją pracę aż 4 razy, gdyż co godzinę przychodziły po 2 klasy. Nudno się robi, kiedy trzeba wszystko powtarzać -__-; Po skończonej pracy niektóry dalej uczestniczyli w Dniu Dziecka organizowanym w naszej szkole, a większość poszła do domu ;)

    Jeśli chcecie obejrzeć niektóre prezentacje to polecam kliknąć linki poniżej

    |

    |

    /

    [link][link][link]

    Pozdrawiam~Deladia

     

  • Dzień Przyjaciela

    Date: 2013.06.09 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

     Źródło: www.kiepy.pl

    9 czerwca obchodzony jest Dzień Przyjaciela. Nie wiadomo dokładnie jaka jest geneza tego święta. Warto jednak z niego skorzystać, by podziękować swojemu przyjacielowi za to, że zawsze jest obok nas.
    Przyjaźń to najbardziej wartościowa forma znajomości, zwłaszcza kiedy jest bezinteresowana. Można mieć wielu kolegów, ale przyjaciół ma się niewielu. Przyjaciel to osoba zajmująca szczególne miejsce w naszym życiu, wspierająca nas w potrzebie. Zna nasze wady i zalety. Wie, co jest dla nas dobre, a co złe. Działa zawsze dla naszego dobra. Możemy mu zaufać :D .

    W dzisiejszych czasach przyjaźń nabiera szczególnego znaczenia. Niełatwo znaleźć kogoś, kto skoczyłby za nami w ogień, ale jeśli się go znajdzie, to trzeba pielęgnować tę relację. Prawdziwa przyjaźń przetrwa wszystko, czyli wszelkie zawieruchy, które otaczają ludzi.
    Człowiek bez przyjaciela jest niezwykle samotny i ubogi w doznania. Przyjacielowi możemy powiedzieć wszystko, ponieważ wiemy, że zachowa to dla siebie. Nie wykorzysta tego przeciwko nam. Sam mówi nam o sobie więcej, niż ktokolwiek inny. My zaś jesteśmy dumni z bycia jego powiernikiem. Będąc z przyjacielem nie musimy się kontrolować możemy być w pełni sobą :D .

    Przyjaciel akceptuje nas w pełni takimi, jakimi jesteśmy. Ważne jest to, że nas nie ocenia. Śmieje się z nami, a kiedy nie mamy racji mówi o tym otwarcie. Cieszy się naszymi sukcesami jak własnymi i nigdy nam nie zazdrości .
    Przyjaciel to ktoś, kto na zawsze pozostaje w naszym sercu, dlatego przyjaźń odgrywa tak ważną rolę w naszym życiu. Przyjaźń wzbogaca nasze życie i czyni je wartościowszym. Pamiętajmy, że prawdziwego przyjaciela poznaje się w biedzie. Nie odwróci się on od nas plecami, ani my od niego w najtrudniejszych chwilach życia :D .

    Budowanie przyjaźni to proces długotrwały, opierający się na szczerym zaufaniu do drugiej osoby. Uważam, że najpiękniejsze są przyjaźnie z dzieciństwa , gdyż są pozbawione interesowności.
    Dziś możemy powiedzieć naszemu przyjacielowi jak bardzo jesteśmy wdzięczni za jego obecność, jak go potrzebujemy i cenimy. Powinien wiedzieć, że wiele dla nas znaczy, a jego obecność wpływa na to, iż nasze życie nabiera blasku :D .
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Światowy Dzień Oceanów

    Date: 2013.06.08 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Światowy Dzień Oceanów –został ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ)  w Rio de Janeiro w 1998, choć właściwie organizacja uznała je dopiero w 2008 roku.

    W ramach tego dnia (w Polsce 6 czerwca)organizowane są konferencje, kampanie i spotkania z udziałem polityków, ekologów i naukowców, którzy myślą nad sposobami ochrony oceanów. Celem tych spotkań jest uświadomienie społeczeństwu problemu, który w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej poważny. Przede  wszystkim zanieczyszczenia, które ciągle lądują w wodzie, przez przyzwyczajenie, że oceany to miejsce gdzie odpadki znikną w ogromie wody i nigdy do nas nie wrócą. Ludzie wrzucają odpadki chemiczne, radioaktywne, metale i inne. Tworzywa te mają tragiczny skutek dla życia zwierząt morskich.

    Innym zagadnieniem jest ropa, która regularnie trafia do głębin oceanu, a stoją za tym uszkodzone rurociągi, platformy wiertnicze. Ssaki wodne po kontakcie z ropą umierają; pióra ptaków sklejają się, przez co nie mają już one zdolności utrzymać się na wodzie. Natomiast zwierzęta przybrzeżne duszą się od smoły. Ogromnym problemem jest również nadmierne wykorzystywanie łowisk, przez co wiele już przestało istnieć. Chcemy łowić coraz więcej ryb, których jest coraz mniej…

    To tylko ułamek problemów, które dotykają naszych oceanów, a przecież bez nich nie przeżyjemy! Stanowią one 70% naszej Ziemi, a niektórzy nadal o tym zapominają. Są one podstawą źródła naszej żywności, surowców, które wykorzystujemy na co dzień, oraz tlenu, który jest nam przecież niezbędny!

    W Polsce organizowane są konferencje, a jak radzą sobie inne kraje? W Los Angeles ponad 5000 dzieci, nauczycieli i innych zainteresowanych zebrało się na plaży, i utworzyli z własnego ciała ogromną postać rekina z napisem „chrońmy ocean”. W każdym roku układany jest inny obraz – w 2009 na przykład ułożony został ogromny żółw, w 2011 rybka z napisem „pomóż nam”. Efekt jest spektakularny i widoczny  z nieba. Po każdej akcji, wszyscy uczestnicy sprzątają plaże. Wspaniale by było zorganizować coś takiego u nas nad morzem aby pokazać całemu światu, że nam Polakom również nie jest obojętny los naszych wód. Koniecznie zobaczcie filmik z tamtego roku, prezentujący wspomnianą rybkę;-)

    Źródło [link]

    Pozdrawiam~Deladia

  • Podsumowanie naszego projektu- część 3

    Date: 2013.06.07 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    A jak bogata jest twórczość bohatera spotkania? Zestawienie bibliograficzne książek jest imponujące. Naszym rodzicom i nauczycielom polecamy książkę „ Jak kochać dziecko? ”.

    O wymienionym utworze Janusza Korczaka opowiedziała  Ada Bielawska: ,,Autor  w każdym rozdziale kładzie nacisk na to, by nie traktować  książek jako źródła wiedzy o wychowaniu, które choć mają pomóc, zaślepiają nas i nie pozwalają   poznawać wlasnych pociech”.

    Więcej można przeczytać pod adresem:

    https://www.edutuba.pl/dokument?id=20038

    Goscie dzielili się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami . Debatę rodziców z uczniami przeprowadził Mikołaj Wołącewicz, a podsumowała Magdalena Kościukiewicz. Uczniów do debaty przygotowała pani Karolina Włodarczyk. JANUSZ_KORCZAK_DEBATA

    Przygotowując dzisiejsze spotkanie, zastanawialiśmy się, czy Korczakowskie prawa dziecka są nadal aktualne. I jakie są nasze wnioski ? Takie, jakie oczekiwaliśmy. Zaprezentowała je Joanna Kapelańczyk. Powiedziała między innymi: ,,Moim zdaniem są one ponadczasowe, aczkolwiek zmieniały się zasady ich zastosowania. Istnieje wiele przepisów prawnych, zabezpieczającym nasze prawa, opartych właśnie na kodeksie Korczaka, ale nie wszystkie są akceptowane we współczesnym świecie. W każdej szkole, bo tam spędzamy najwięcej czasu, możemy liczyć na fachową pomoc pedagogów i psychologów. Mimo bardzo szybkiego tempa nauczania, większość naszych nauczycieli interesuje się uczniami, którzy mają kłopoty w nauce”.

    Słowa Janusza Korczaka: „Mów dziecku, że jest dobre, że mądre, że potrafi” warto wziąć sobie do serca.

    Wśród mądrości wypowiedzianych i zapisanych przez Janusza Korczaka warto wskazać te, których wyboru dokonała Karolina Żurawska.

    Można o nich przeczytać na Edu Tuba pod adresem: https://www.edutuba.pl/dokument?id=20023

    Efekty pracy uczniów można zobaczyć również w publikacji pt. ,,Te słowa Janusza Korczaka warto zapamiętać”, graficznie opracowanej przez Karolinę Nowikowską.

    W cyklu ,,Uczymy innych” uczennice Magdalena Ciuma i Izabela Cybulska we współpracy z panią Wiolettą Rafałowicz przygotowały zajęcia na temat: DLACZEGO POWINNIŚMY PAMIĘTAĆ O JANUSZU KORCZAKU? Nadal można zaprosić gimnazjalistki na lekcję wychowawczą bądź języka polskiego.

    Szkolna gazeta ,,Gimnazjak”, poświęcona Januszowi Korczakowi, zajęła III miejsce w wojewódzkim konkursie dziennikarskim w kategorii gimnazjum, którego organizatorem było Kuratorium Oświaty w Szczecinie. Gratulujemy całemu zespołowi redakcyjnemu.

    O gazetce można również przeczytać pod poniższym adresem: http://www.ceo.org.pl/pl/korczak/news/e-gazetka-szkolna-czyli-uczniowie-pisza-o-korczaku

    Spotkanie podsumowała  pani dyrektor Barbara Kornaś.

    Jesteśmy przekonani, że pokazaliśmy bogactwo myśli pedagogicznej Janusza Korczaka. Zachęcamy do twórczego działania i zmieniania szkolnej rzeczywistości, bo jak powiedział ich autor: „ Nie wolno zostawiać świata takim, jakim jest. „

    Interpretujmy je i wcielajmy w życie wspólnie: nauczyciele , rodzice , uczniowie – działając „nie wśród drzew, ale razem z dziećmi „.

    Gimnazjalistom, którzy zgłębili elementarz Korczaka, należą się szczególne gratulacje. Są to:

    Mikołaj Wołącewicz, Patryk Górni, Justyna Węgrzynowicz, Mateusz Polakowski, Weronika Własak, Anna Parzuchowska, Paula Iwańska, Daria Kulka, Ada Bielawska, Joanna Kapelańczyk, Karolina Żurawska, Magdalena Ciuma, Izabela Cybulska, Marcin Krzewiński, Magdalena Jarema, Krystian Bubak, Wiktoria Krugłowska, Patryk Górny, Kamil Doroszko, Magdalena Kościukiewicz.

    Certyfikaty potwierdzające znajomość ,,Elementarza Korczaka” wraz z drobnymi upominkami wręczyła pani dyrektor Barbara Kornaś.

    Spotkanie zakończono utworem Stefanii Ney ( Grodzieńskiej) „O Januszu Korczaku” :

    ,,Gdyby wziąć wszystkie uśmiechy dziecięce,

    uśmiech kwiatów i uśmiech ptaków,

    uśmiech poety i uśmiech lekarza –

    powstałby wiersz o Januszu Korczaku.

    Wiersz o człowieku, co w czasach ciemności

    na obłąkanym w nienawiści świecie,

    miał jasne serce i miał jasne myśli,

    wiersz o człowieku, co ukochał dzieci”.

     O naszej uroczystości można przeczytać : 

    https://www.edutuba.pl/dokument?id=20028

    A oto kilka opinii o bohaterze projektu edukacyjnego:

    ,,W dniu 29.11.2012r., miałam przyjemność uczestniczyć w uroczystości związanej z działalnością i twórczością Henryka Goldszmita, znanego większości jako Janusz Korczak.   Trudno w ciągu jednego wieczoru zaprezentować cały fenomen jego osoby. Mimo to, uczniowie naszej szkoły, pod kierunkiem pani Wioletty Rafałowicz, podjęli się tej próby i wspaniale sobie z nią poradzili. Różnorodność przedstawianych treści, dotyczących jego idei oraz dokonań, była niewątpliwym atutem wieczoru. Interesujące przemówienia uczniów, wyniki konkursów, dowcipne scenki czy słowa kierowane do samego Korczaka, były  dowodem na trudność wyczerpania tematu. Dodatkowym urozmaiceniem spotkania była prezentacja przygotowana przez panią pedagog – Marzennę Czarny, możliwość wyrażenia swojej opinii podczas debaty oraz zwieńczenie całości krótkim przemówieniem pani dyrektor – Barbary Kornaś. Opinię na temat atrakcyjności przedsięwzięcia podzielali zarówno rodzice, którzy gościli na uroczystości, jaki i sami uczniowie. Jest to dowód na to, że warto przytaczać postać „Starego Doktora” niezależnie od tego, czy mamy rok 2012 – którego jest patronem – czy też w momencie, gdy zajmie jego miejsce ktoś inny”(wypowiedź pani Karoliny Włodarczyk)

    ,,Mamie bardzo podobała się uroczystość, szczególnie debata, podczas której każdy mógł wypowiedzieć własne zdanie na temat związany z wychowaniem dzieci. Oprócz tego prezentacje, które przedstawiła młodzież, mówiące o życiu i twórczośći Janusza Korczaka. Na uroczystości panowała miła, serdeczna atmosfera” (opinia pani Anny Ciuma)

    ,,Wieczór w szkole spędziłam w bardzo miłej, a nawet relaksującej atmosferze. Moim zdaniem program został przygotowany perfekcyjnie. Zawierał bardzo dużo informacji o życiu i działalności Janusza Korczaka, ale zastosowanie różnorodnych metod z pewnością pozwoliło uczniom, a nawet rodzicom na ich trwałe zapamiętanie. Zauważyłam, że uczniowie przekazywali informacje, recytowali, inscenizowali, a nawet dyskutowali swobodnie, bez stresu i przymusu, co pozytywnie wpływało na nastrój wieczoru. Czułam się również zaszczycona bardzo gustowną dekoracją. Gratuluję inwencji i jeszcze raz bardzo dziękuję za zaproszenie.” (wypowiedź pani Grażyny Kapelańczyk)

    ,,Według mnie spotkanie było bardzo intersujące, ze względu na ciekawą treść historyczną, dzięki czemu mogłam dowiedzieć się o wielu wątkach z życia Janusza Korczka, przeze mnie nieznanych. Logistyka spotkania była dobrze zaplanowana i zorganizowana, miłe przyjęcie gości oraz późniejsza debata stanowiły ciekawy tok przebiegu wieczornicy. Późniejsze przedstawienie wzniosło szczyptę humoru i radości”. (zdanie pani Izabeli Żurawskiej)

    Według pani Anny Bielawskiej spotkanie poświęcone Januszowi Korczakowi to znakomity pomysł uświadamiania ludziom o tym, że  osoby takie jak bohater uroczystości istniały i możemy się od nich wiele nauczyć. Najbardziej zaintrygowała ją debata, a w szczególności wypowiedzi uczniów i rodziców. Jest pewna, że zapamięta to, co zostało powiedziane i ma nadzieję, ze takich spotkań będzie coraz więcej.

    Uczestnikiem tej uroczystości była moja mama, która jest nauczycielką, a jej opinia na temat naszej prezentacji była następująca: „Istotą pracy pedagoga jest satysfakcja bycia niezapomnianym nauczycielem, który wpływa na rozwój intelektualny ucznia . Tego właśnie doświadczyłam podczas tej uroczystości, widząc swoją wychowankę zaangażowaną w pracę społeczną i krzewienie praw dziecka w społeczności szkolnej, która w sposób szczególny dziękowała za moją pracę z uczniami w szkole podstawowej. Poziom dyskusji i argumenty młodzieży dają nadzieję na to, że przyszłość naszego kraju jest obiecująca .” (pani Radziszewska- Własak) Myślę, że ta wypowiedź podsumowuje w sposób pozytywny i wyczerpujący uroczystość, którą przygotowaliśmy.

    Prezentacja projektu podczas imprezy środowiskowej została również opisana ma stronie internetowej Urządu Miejskiego w Dębnie. http://www.debno.pl/aktualnosc-4187-podsumowanie_projektu_edukacyjnego_o.html

    Niezbędne materiały dostarczyliśmy pocztą elektroniczną.

  • Podsumowanie naszego projektu- część 2

    Date: 2013.06.06 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 1

    Pamięć o Januszu Korczaku uczciliśmy na wiele sposobów. Między innymi wydaliśmy specjalny, okazjonalny numer szkolnej gazetki „Gimnazjak”, przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy lekcję z wykorzystaniem Technologii Informacyjno- Komunikacyjnej, dzięki której gimnazjaliści poznali biografię i twórczość literacką Janusza Korczaka, przygotowaliśmy Złotą Księgę wypowiedzi tego wybitnego wychowawcy, którą wydaliśmy w formie publikacji ilustrowanej rysunkami naszych rówieśników.

    Uczniowie wykonali  także prace plastyczne, ukazujące postać Janusza Korczaka, pisali list   o Januszu Korczaku, w którym wyjaśniali, kim jest dla nich i jak jego twórczość wpłynęła na ich decyzje życiowe.

    Napisany przez siebie list przeczytała Magdalena Ciuma. Oto jego fragmenty:

    ,,Przykre jest to, że wartości, o które Pan tak bardzo walczył, nie są dostrzegane  w szybko rozwijającym się świecie.”

    Twórczość gimnazjalistów ( prace literackie i plastyczne) zostały wyeksponowane na wystawce, którą mogli obejrzec zaproszeni goście w czytelni szkolnej.

    Janusz Korczak to prekursor walki o prawa dziecka, wzór pedagoga, od którego powinni się uczyć wszyscy dorośli. O metodach wychowawczych Korczaka opowiedziała pani Marzena Czarny.

    Zaprzezentowała ,,Apel Twojego Dziecka”, napisany przez Janusza Korczaka, który  wciąż zyskuje na aktualności:

    1. Nie psuj mnie. Dobrze wiem, że nie powinienem mieć tego wszystkiego, czego się domagam. To tylko próba sił z mojej strony.

    2. Nie bój się stanowczości. Właśnie tego potrzebuję- poczucia

    bezpieczeństwa.Szkolne_badanie_wiedzy_o_Januszu_Korczaku

    3. Nie bagatelizuj moich złych nawyków. Tylko ty możesz pomóc mi

    zwalczyć zło, póki jest to jeszcze w ogóle możliwe.

    4. Nie rób ze mnie większego dziecka, niż jestem. To sprawia, że przyjmuje postawę głupio dorosłą.

    5. Nie zwracaj mi uwagi przy innych ludziach, jeśli nie jest to absolutnie konieczne. O wiele bardziej przejmuję się tym, co mówisz, jeśli rozmawiamy w cztery oczy.

    6. Nie wmawiaj mi, że błędy, które popełniam, są grzechem. To zagraża mojemu poczuciu wartości.

    7. Nie chroń mnie przed konsekwencjami. Czasami dobrze jest nauczyć się rzeczy bolesnych i nieprzyjemnych.

    8. Nie przejmuj się za bardzo, gdy mówię, że cię nienawidzę. To nie ty jesteś moim wrogiem, lecz twoja miażdżąca przewaga.

    9. Nie zwracaj zbytniej uwagi na moje drobne dolegliwości. Czasami wykorzystuję je, by przyciągnąć twoją uwagę.

    10. Nie zrzędź. W przeciwnym razie muszę się przed tobą bronić i robię się głuchy.

    Rodzice otrzymali „10 przykazań dla rodziców: Jak wychowywać rasowych chuliganów?”

    Młodzież mocno zaakcentowała, że: „Dziecko swoje prawa ma i zna ”. Wspólnie wysłuchaliśmy przemówienia Wiktorii Krugłowskiej, która mówiła:

    ,,Niech nikt nie zapomina, że powinniśmy korygować swoje błędy i wyciągać z wnioski ze złego traktowania innych… Wszystko można naprawić, ale szczerą, a najważniejsze –SPOKOJNĄ- rozmową. Trzeba uczyć dzieci, że za złe uczynki zostaną ukarane. Jednak potrzebne jest też pobudzanie ich sumienia, aby same wiedziały, co zrobiły nie tak, aby nie chciały następnym razem popełnić tego samego błędu. Bo przecież tak samo teraz, jak i w przyszłości, każdy będzie podejmował decyzję, a nie pomoże nam w tym ani komputer, ani telefon komórkowy”.

    Całe przemówienie można przeczytać pod adresem:

    https://www.edutuba.pl/dokument?id=20039

    Aby przybliżyć wartości głoszone przez Janusza Korczaka, w tym ideę samorządności dzieci i młodzieży goście obejrzeli przedstawienie na motywach „Króla Maciusia I”, przygotowane przez uczniów klasy 1B.

    Wierzymy, że obejrzany występ zachęcił wszystkich do sięgnięcia po utwory Janusza Korczaka.

  • ZIELONO MI – ŚWIATOWY DZIEŃ OCHRONY ŚRODOWISKA

    Date: 2013.06.05 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 1

     Źródło: www.gminabraniewo.pl

    Corocznie 5 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Ochrony Środowiska Naturalnego. W tym roku organizacja ekologiczna WWF reklamuje to święto poprzez hasło „Zielono mi” i zachęca, aby każdy, komu nie obca jest dbałość o środowisko, założył dziś na siebie coś zielonego :D .
    Warto wiedzieć , że święto zostało ustanowione w 1972 roku przez ONZ, a jego ideą była promocja działań, zachowań i inwestycji ekologicznych mających na celu przyjazne współżycie człowieka z przyrodą. Światowy Dzień Ochrony Środowiska obchodzony jest w ponad stu krajach :D .
    W tym dniu organizuje się imprezy plenerowe, podczas których promuje się technologie sprzyjające ochronie środowiska naturalnego, zdrową żywność oraz aktywny, proekologiczny styl życia. Uczestnicy imprez mogą wziąć udział w warsztatach z wykorzystaniem ekologicznych materiałów, zabawach i grach edukacyjnych, konkursach, mityngach :D .
    Mało kto z nas zdaje sobie sprawę, że zużywamy rocznie o ponad połowę więcej zasobów niż Ziemia jest w stanie odtworzyć. Raport WWF Living Planet Report monituje, że żyjemy na tzw. ekologiczny kredyt. Ludzie wykorzystują coraz więcej zasobów naturalnych tj. drzewa, ryby, owoce morza ,a oddają coraz więcej zanieczyszczeń, dwutlenku węgla i produkują ogromne ilości śmieci. Ten stopień konsumpcji zasobów naszej planety w stosunku do jej zdolności regeneracyjnych wzrósł w ciągu 50 lat aż dwukrotnie!!! Czyż nie jest to zatrważające???
    Myślę, że wzrost świadomości ekologicznej każdego z nas poprzez chociażby obchody takich świąt, będzie sprzyjał naszej planecie, która zawsze będzie zielona dzięki naszym proekologicznym działaniom :D !!!
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Głosowanie czas zacząć!

    Date: 2013.06.04 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Gorąco zapraszam do głosowania na naszą gazetkę szkolną „Gimnazjak”!

    Najpierw trzeba w wyszukiwarce wpisać nazwę gazetki. Potem pod podglądem kliknąć na rączkę z kciukiem do góry(wygląda dosłownie jak „like” z Face Book’a :) ), a następnie wybierasz ocenę i gotowe.

    To nie takie trudne co nie? A nam sprawi wiele radości :P

    Stronę i naszą gazetkę znajdziecie pod tym linkiem

    |

    |

    |

    |

    \/

    [link]

    Pozdrawiam~Deladia

  • Scenariusz uroczystości o Korczaku- przepisanie tekstu to też TIK!

    Date: 2013.06.03 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 2

    Scenariusz uroczystości poświęconej Januszowi Korczakowi

    Nazwa uroczystości

    http://www.gpdebno.com/artykul/projekt-z-klasa-2013.html

    W ramach projektu edukacyjnego

    ,,Mów dziecku, że jest dobre, że mądre, że potrafi”. Tę radę Janusza Korczaka warto zapamiętać

    uczniowie Gimnazjum Publicznego im. Arkadego Fiedlera w Dębnie pod kierunkiem pani Wioletty Rafałowicz przygotowali i poprowadzili lekcję języka polskiego, uświadamiając swoim rówieśnikom niezwykłość biografii i dokonań Janusza Korczaka.

    Zajęcia są kontynuowane przez cały listopad 2012 roku. Skłaniają do refleksji nad tym, dlaczego bieżący rok kalendarzowy został ogłoszony Rokiem Janusza Korczaka.

    Przygotowanie zajęć i ich poprowadzenie wpisuje się w wartości głoszone przez Janusza Korczaka, w tym ideę samorządności dzieci i młodzieży.

    Uczniowie podczas lekcji rozwiązywali krzyżówkę wymagającą obszernej wiedzy o tym wielkim człowieku. Oglądali prezentację multimedialną oraz fragment filmu pt. „Korczak” w reżyserii Andrzeja Wajdy. Z rozsypanki wyrazowej układali cytaty z wypowiedzi Janusza Korczaka. Czytali ze zrozumieniem tekst opisujący ostatnią drogę bohatera wraz z dziećmi, którym się bezgranicznie poświęcił.

    Podsumowanie lekcji, polegające na uzupełnieniu zdań:

    Janusz Korczak jest dla mnie wzorem, bo…

    Uważam, że Janusz Korczak jest bohaterem, ponieważ…

    potwierdziło, że uczniowie potrafią zauważyć dobro w drugim człowieku i mają potrzebę wzorowania się na dorosłych.

  • Dzień bez krawata

    Date: 2013.06.02 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 1

      Źródło: www.bialystokonline.pl

    Czy wiecie skąd wzięła się moda na krawat zwany inaczej „zwisem męskim ozdobnym” ? Zaintrygował mnie ten temat właśnie ze względu na ustanowiony 2 czerwca Dzień bez krawata :D .
    Modę na przywdziewanie tego gadżetu ozdobnego zapoczątkowali podobno blisko 400 lat temu chorwaccy najemnicy. W okresie wojny trzydziestoletniej zwrócili na siebie uwagę przeciwników ozdobami z jedwabnych chust. Elegancki rekwizyt przypadł najpierw do gustu francuskiemu królowi. Kolejno zaczął pojawiać się na dworach całej Europy. Krawaty były używane i mogą być stosowane jako symbol przynależności do danej grupy społecznej czy politycznej.
    Sztuką jest dobór właściwego kroju, koloru, ale także odpowiedniego wiązania. Książka „85 sposobów wiązania krawata”, której autorzy szczegółowo prezentują techniki eksponowania tego elementu garderoby może być przydatna naszym kolegom. Obecnie krawat to przecież nieodłączny atrybut eleganckiego mężczyzny. Często stosują go również kobiety jako ozdobę swojego stroju :D .
    Jaki zatem jest cel tego dnia ? Dzień bez krawata ma zapewnić swobodę i luz w biurach, gdzie coraz częściej wymaga się od pracowników odpowiedniego stroju reprezentującego firmę.
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Dzień Dziecka

    Date: 2013.06.01 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

    Dzień dziecka obchodzony jest w wielu krajach dnia 1 czerwca. Dotyczy to głównie krajów słowiańskich, m.in. Polski właśnie.  Obchodzi się je od roku 1952 z inicjatywy International Union for Protection of Childhood. Tego dnia dzieci obdarowywane są przez rodziców prezentami. Organizowane są również różnorodne imprezy z tej okazji – koncerty, jarmarki, występy teatralne i wiele innych atrakcji.  W szkołach nie jest to oficjalny dzień wolny, ale zwykle nie  ma wtedy zajęć. Szkoły organizują dzień sportu, bądź różnego rodzaju warsztaty, czy specjalną akademię

     

    Nie jest to jednak jedyne święto organizowane na rzecz dzieci. ONZ ustanowiło Powszechny Dzień Dziecka, który obchodzony jest 20 listopada.  Jest to data ustanowienia dwóch bardzo ważnych dokumentów w sprawie praw dziecka. Są to Deklaracja Praw Dziecka, ustanowiona w roku 1959, oraz Konwencja o prawach dziecka ustanowiony dokładnie czterdzieści lat później.

    Dzień dziecka obchodzi się też w różnie w innych częściach świata. W Japonii  jest to 5 maja. W Turcji obchodzi się go razem ze świętem suwerenności, czyli 23 kwietnia.

    Źródło:[linkl][link]

     Pozdrawiam ~Deladia

  • ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ TYTONIU

    Date: 2013.05.31 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 1

      Źródło: www.psseolesnica.cba.pl

    31 maja obchodzony jest Światowy Dzień bez Tytoniu, który zainicjowany został przez Światową Organizację Zdrowia (WHO). W tym roku WHO wzywa w swoich działaniach do zakazu reklamy, promocji i sponsorowania tytoniu :D .
    W Polsce Dzień bez Tytoniu obchodzony jest od 1989 roku. Warto wiedzieć, że palenie papierosów zabija co roku prawie 6 mln osób na świecie. W tym co dziesiąta osoba to bierny palacz. Często biernymi palaczami są właśnie dzieci i młodzież, będąc narażonymi na wdychanie toksycznych substancji poprzez bezmyślne oddziaływanie osób dorosłych. W Unii Europejskiej z powodu konsekwencji palenia umiera corocznie 650 tys. osób, w Polsce prawie 70 tys., czyli 14 razy więcej niż ginie na naszych drogach w wypadkach samochodowych. Obecnie w naszym kraju pali 33 procent dorosłych Polaków, a są to zatrważające statystyki :D .
    Zakaz reklamy, promocji i sponsorowania tytoniu jest jednym z najważniejszych wymogów Ramowej Konwencji o Ograniczeniu Używania Tytoniu Światowej Organizacji Zdrowia ratyfikowanej przez 162 państwa na całym świecie. Przez Polskę konwencja ta podpisana została w 2006 r.. Niestety tylko 19 krajów na świecie wprowadziło taką regulację prawną, a jednym z pierwszych była właśnie Polska. Wobec tego WHO postanowiło naświetlić w tym roku znaczenie tego aktu :D .
    Miejmy jednak świadomość, że palenie papierosów będące dla naszych rówieśników rodzajem buntu i demonstrowaniem dorosłości bywa początkiem uzależnienia, którego trudno się pozbyć. Cieszy jednak fakt, że coraz częściej młodzi ludzie promują modę na niepalenie, znając konsekwencje tego niszczycielskiego nałogu :D .
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Plebiscyt na najciekawszy blog!

    Date: 2013.05.30 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 2

    Gorąco zapraszamy do głosowania na nasz blog w plebiscycie!

     

    W komentarzu trzeba napisać nazwę bloga i co najbardziej wam się podoba w naszych recenzjach ^_^ Nie jest to takie trudne, ale osoba, która napisze najbardziej twórczy i ciekawy komentarz ma szanse wygrać książkę!

     

    Głosujcie na nasz blog wchodząc i komentując na stronie plebiscytu! Link poniżej ;)

    |

    |

    |

    \/

    [link]

  • Dzień Samorządu Terytorialnego – 27 maja

    Date: 2013.05.29 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 0

      Źródło: www.slaskie.pl

    Przedwczoraj obchodzono w Polsce Dzień Samorządu Terytorialnego. Święto to zostało ustanowione dla upamiętnienia daty pierwszych demokratycznych wyborów do rad gmin, które odbyły się 27 maja 1990 roku.
    Mało kto z nas pamięta, że od 1 stycznia 1999 roku obowiązuje w Polsce trójstopniowa struktura samorządu terytorialnego.
    Składa się ona z: samorządu gminnego, samorządu powiatowego i samorządu wojewódzkiego :D .
    Cytując artykuł 163 Konstytucji RP: „Samorząd terytorialny wykonuje zdania publiczne nie zastrzeżone przez Konstytucję lub ustawy dla organów innych władz publicznych”.
    Obecnie Polska dzieli się na 16 województw, 314 powiatów i 2479 gmin (306 miejskich– w tym 66 miast na prawach powiatu tzn. mających status gminy miejskiej i równocześnie wykonujących zadania powiatu tzw. powiatów grodzkich, 602 miejsko– wiejskich i 1571 wiejskich).
    Święto to jest szczególnie ważne dla społeczności lokalnych i regionalnych, które decydują obecnie o rozwoju „małej ojczyzny” oraz budują społeczeństwo demokratyczne w Polsce :D .
    Życzmy więc wobec tego naszym Władzom Terytorialnym podejmowania racjonalnych decyzji dla obiecującej przyszłości młodego pokolenia.
    Pozdrawiam VeRoNiKa :D

  • Uroczyste podsumowanie projektu poświęconego Januszowi Korczakowi- opinia pani pedagog

    Date: 2013.05.28 | Category: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2012/13 | Response: 2

    W czwartek, 29 listopada 2012r. miałam przyjemność uczestniczyć w uroczystym podsumowaniu projektu edukacyjnego w ramach obchodów Roku Korczaka.

    Rok dobiega końca, więc i czas na puentę.

    Uroczystość miała charakter imprezy środowiskowej z udziałem uczniów, rodziców oraz nauczycieli. Tak szerokie grono odbiorców podkreśla ważność wydarzenia mającego na celu upamiętnienie postaci wybitnego pedagoga, wychowawcy i lekarza, jakim niewątpliwie był Janusz Korczak.

    Podczas uroczystości zostały zaprezentowane efekty pracy uczniów, tak by upowszechnić wiedzę o J. Korczaku, głoszonym przez niego poglądom na temat wychowania dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają rodzice, nauczyciele i wychowawcy.

    Temat nader ważny i aktualny, niemniej wyjątkowo trudny.

    W przygotowanym spotkaniu znaleźć można było: prezentację postaci Korczaka, jego dorobku naukowego i literackiego, prezentację wiedzy o Korczaku i jego metod wychowawczych, inscenizację fragmentów „Króla Maciusia Pierwszego”, debatę, sprawozdanie z przeprowadzonych lekcji o Korczaku oraz wystawę prac plastycznych.

    Każda część spotkania była interesująca i wzbudzała refleksję.

    Ciekawa gra uczniów odgrywających fragment „Króla Maciusia Pierwszego” i moim zdaniem kreacja Króla, zasługuje na słowa uznania.

    Debata, między uczniami a rodzicami to bardzo ważny element uroczystości. Zdanie młodych ludzi na tematy związane z wychowaniem ugruntowało mnie w przekonaniu, jaką dojrzałą młodzież mamy w gimnazjum.

    Nie ma wątpliwości, że tak zaprezentowane poglądy jak i formułowane myśli są idealnym sposobem na przekazanie odbiorcom wiedzy podanej w sposób prosty, a zarazem bardzo wartościowy.

    Na uwagę zasługuje również fakt, iż liczne grono rodziców, dla których temat spotkania okazał się ważny i aktualny, przybyło na uroczystość.

    Spotkanie przebiegło w miłej atmosferze, a na co dzień przypominająca klasę czytelnia – na czas uroczystości, zamieniła się w kameralne miejsce z nastrojowo udekorowanymi stolikami.

Program

Szkoła

  • Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie, Dębno
  • Uczeń

Odwiedziny

  • Stronę odwiedzono: 265616 razy

Lista blogów użytkownika

Komentarze

Wyszukiwarka

Informuj o wpisach

Kalendarz

Wrzesień 2016
P W Ś C P S N
« cze    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Najnowsze wpisy

Najnowsze komentarze

Archiwa

Kategorie

Meta

Liczba Komentarzy

  • Komentarzy administratorów: 570

Tagi

Karta projektu

,,Mów dziecku, że jest dobre, że mądre, że potrafi”. Tę radę Janusza Korczaka warto zapamiętać.

zamknij [x]

KARTA PROJEKTU

Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie (Dębno)

I. Podstawowe informacje - zespół uczniowski i wybrane tematy projektu

Temat projektu ,,Mów dziecku, że jest dobre, że mądre, że potrafi”. Tę radę Janusza Korczaka warto zapamiętać.
Zespół uczniowski 1.Górny Patryk, klasa 3E 2.Węgrzynowicz Justyna, klasa 3E 3.Polakowski Mateusz, klasa 1B 4.Własak Weronika , klasa 1B 5.Iwańska Paula, klasa 1B 6.Kulka Daria, klasa 1B 7.Bielawska Ada, klasa 3B 8.Kapelańczyk Joanna, klasa 3B 9.Żurawska Karolina, klasa 3B 10.Ciuma Magdalena, klasa 3B 11.Krzewiński Marcin, klasa 3E 12.Jarema Magdalena, klasa 3B 13.Bubak Krystian, klasa 3E 14.Krugłowska Wiktoria, klasa 3B 15.Koper Małgorzata, klasa 3E 16.Stefanowicz Aleksandra, klasa 3B 17.Paula Jarema, klasa 3B 18. Anna Parzuchowska, klasa 1B 19. Nowikowska Karolina, klasa 3B 20.Cybulska Izabela, klasa 3B 21. Wołącewicz Mikołaj, klasa 3A (podpisy uczniów)
Nauczyciel opiekun Wioletta Rafałowicz (podpis nauczyciela)
Problem Dlaczego Janusz Korczak został patronem roku 2013?

II. Określenie celów projektu i zaplanowanie etapów realizacji

a) Główne cele
„Czego chcemy się dowiedzieć?” i/lub „Co chcemy osiągnąć?” Cel ogólny: edukacja młodzieży i dorosłych skupiająca się na tematyce praw dziecka oraz nowoczesnej pedagogice zainspirowanej twórczością Janusza Korczaka-pisarza i pedagoga, prekursora walki o prawa dziecka, - uświadomienie uczniom niezwykłości biografii i dokonań Janusza Korczaka, skłonienie do refleksji nad tym, dlaczego bieżący rok kalendarzowy został ogłoszony Rokiem Janusza Korczaka. Cele szczegółowe: - poznanie biografii i twórczości literackiej Janusza Korczaka, - propagowanie wartości głoszonych przez Janusza Korczaka, w tym idei samorządności dzieci i młodzieży, - uświadamianie uczniom, rodzicom i nauczycielom wpływu Janusza Korczaka na współczesne postrzeganie praw dziecka, - rozbudzanie aktywności uczniów, - rozbudzanie zainteresowań i pasji uczniów, rozwijanie uzdolnień, - kształtowanie umiejętności pracy w grupie, - integrowanie społeczności szkolnej, klasowej i małych grup uczniowskich podczas wykonywania zadań.
b) Planowanie etapów realizacji projektu
Główne zadania Działania Uczniowie odpowiedzialni Terminy realizacji Informacja o wykonaniu

III. Konsultacje z nauczycielem

Terminy Temat Uczestnicy konsultacji Imię i nazwisko nauczyciela

IV. Publiczne przedstawienie rezultatów projektu

Termin prezentacji 21 marzec 2013 r.
Miejsce prezentacji Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera, czytelnia szkolna, sala nr 14
Forma prezentacji lekcje prowadzone przez uczniów na temat Janusza Korczaka z wykorzystaniem TIK, wystawka książek autorstwa J. Korczaka, zestawienie bibliograficzne, krzyżówki, konkurs plastyczny, specjalne wydanie Gimnazjaka, wiersze autorskie uczniów, spotkanie w Bibliotece Publicznej, sondaż, ankieta, debata, przedstawienie oparte na motywach ,Króla Maciusia Pierwszego", Wirtualny Festiwal, impreza środowiskowa,
Udział członków zespołu Wszyscy uczniowie systematycznie współpracowali z opiekunem, przedstawiali wyniki / efekty swojej pracy, konsultowali się z opiekunem
Odbiorcy rodzice, uczniowie, nauczyciele, społeczność Dębna

drukuj kartę

Karta działania

Uświadomienie innym, kim był Janusz Korczak i uczczenie roku 2012, który był ogłoszony rokiem Janusza Korczaka.

zamknij [x]

KARTA DZIAŁANIA

Gimnazjum Publiczne im. Arkadego Fiedlera w Dębnie (Dębno)

ZadanieUświadomienie innym, kim był Janusz Korczak i uczczenie roku 2012, który był ogłoszony rokiem Janusza Korczaka.

a) Planowanie

Działania Uczniowie wykonujący działanie i ich role Źródła informacji, materiały i zasoby Sojusznicy Termin wykonania
1.Zrealizowanie festiwalu o J.Korczaku. 2. Lekcje prowadzone przez uczniów o patronie roku 2012. 3. Pisane przez uczniów wypracowania. 4. Recenzje jego książek. 5.Wygrane konkursy. 6. Gazetka o Korczaku. 7. Debaty o Korczaku. 8.Impreza środowiskowa, podsumowując projekt. 9.Ankieta 10.Przygotowanie wieczornicy 11.Portrety Janusza Korczaka. 12.Górni Patryk, klasa 3E: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, prowadzenie konferansjerki, wykonanie portretu Janusza Korczaka. Węgrzynowicz Justyna, klasa 3E: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, prowadzenie konferansjerki, wykonanie portretu Janusza Korczaka. Polakowski Mateusz, klasa 1B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, udział w przedstawieniu opartym na "Królu Maciusiu Pierwszym". Własak Weronika , klasa 1B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, udział w przedstawieniu opartym na "Królu Maciusiu Pierwszym". Parzuchowska Anna, 1B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, udział w przedstawieniu opartym na "Królu Maciusiu Pierwszym". Iwańska Paula, 1B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, udział w przedstawieniu opartym na "Królu Maciusiu Pierwszym". Kulka Daria, 1B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, udział w przedstawieniu opartym na "Królu Maciusiu Pierwszym". Bielawska Ada, 3B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, Udział w dyskusji dzieci z rodzicami na temat wychowania, zainspirowanej metodami wychowawczymi Janusza Korczaka, recenzja książki Janusza Korczaka"Jak kochać dziecko?". Kapelańczyk Joanna, 3B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, Udział w dyskusji dzieci z rodzicami na temat wychowania, zainspirowanej metodami wychowawczymi Janusza Korczaka, odczyt: czy Korczakowskie prawa dziecka są nadal aktualne? Żurawska Karolina, 3B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi. Ciuma Magdalena 3B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, Udział w dyskusji dzieci z rodzicami na temat wychowania, zainspirowanej metodami wychowawczymi Janusza Korczaka, wykonanie portretu Janusza Korczaka, przygotowanie i prowadzenie lekcji: Dlaczego powinniśmy pamiętać o Januszu Korczaku? Krzewiński Marcin 3E: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, wykonanie portretu Janusza Korczaka. Jarema Magdalena, 3B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi. Bubak Krystian, 3E: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi. Krugłowska Wiktoria, 3B: Udział w imprezie środowiskowej poświęconej Januszowi Korczakowi, Udział w dyskusji dzieci z rodzicami na temat wychowania, zainspirowanej metodami wychowawczymi Janusza Korczaka, przemówienie: Dziecko swoje prawa ma i je zna. Koper Małgorzata , 3E: Wykonanie portretu Janusza Korczaka. Stefanowicz Aleksandra, 3: Autorski wiersz o Januszu Korczaku. Paula Jarema, 3B: Recenzja książki"Józki, Jaśki i Franki" Internet, książki autorstwa Janusza Korczaka, biografie J.Koeczaka, wycieczkiP. Woletta Rafałowicz(główna prowadząca), przyjaciele, młodzież szkolna, nauczyciele, rodzice

b) Realizacja i samoocena

Co i jak zrobiliśmy?
Co stanowiło dla nas trudność i jak ją pokonaliśmy? Największą trudność stanowiło wywiązanie się z terminów oraz wykonywanie dobrej pracy, aby zaprezentować ją innym. Niektórzy są zdania, że wiele problemów sprawiło im wyszukiwanie informacji. Z kolei występujący publicznie uczniowie wspominali o przezwyciężeniu stresu. Najwięcej kłopotów mieli uczniowie klas I, który którzy przygotowywali przedstawienie. "Zjadła ich trema".
Czego się nauczyliśmy?

drukuj kartę

css.php