To już jest koniec…

Ale tylko koniec w tym roku szkolnym!

Po wakacjach ruszamy znowu – w innym trochę składzie i z inną nazwą, ale będziemy dalej pracować!

Życzymy wszystkim zespołom, pani Kierowniczce kursu oraz Mentorom udanych, słonecznych wakacji, wypoczynku i nabrania siły do nowych wyzwań!

Pozdrawiamy:)

Parówki z Sierakowa

 

Ps. Na zakończenie jeszcze link do naszej pracy w konkursie reporterskim:

http://www.juniormedia.pl/junior-gazety/zaplecze-10

Mamy nadzieję, że wam się podoba:)

Koszty stałe i zmienne:

Koszt stały

Kwota miesięczna

Koszt zmienny

Kwota miesięczna

Abonamenty telefoniczne

50 zł x 6 osób

300 zł

Prąd

co 2 miesiące około 1500 zł

750 zł

Abonament za internet + utrzymanie łącza

59 zł

Woda

200 zł

ZUS dla nas

446,68 zł x 6 osób

2680,08 zł

Gaz

500 zł

Czynsz

1000 – 1300 zł

Produkty do wyrobu naszych wypieków

(w zależności od popytu)

1000 – 3000 zł

Nasze wynagrodzenie

początkowo 1500 zł x 6

6000 zł

Koszty biurowe – materiały biurowe (tusz do drukarki, papier, długopisy)

1000 zł

Koszty reklamy – w prasie, radio, ulotki

200 zł

Mamy za mało funduszy!!!

Niestety, nasze środki własne nie wystarczą na wstępne wydatki firmy, zatem musimy starać się o dofinansowania.

DOFINANSOWANIE możliwe do uzyskania:

Jeżeli każdy z nas dostałby maksymalną dotację z Powiatowego Urzędu Pracy (można składać wniosek o 22 tysiące zł, ale realna możliwość otrzymania dotacji to około 14 tysięcy, przy czym każdy z nas po zarejestrowaniu może się starać indywidualnie o dofinansowanie, a po otrzymaniu łączymy siły i wspólnie tworzymy firmę – szczegóły: http://www.pup.powiatrawicki.pl/Dla-bezrobotnych-i-poszukujacych-pracy/Finansowe-formy-wsparcia-dla-bezrobotnych-i-poszuk/Jednorazowe-srodki-na-podjecie-dzia-alnosci-gospod), to wspólnie nasz budżet uzyskany z dotacji wynosiłby 70 tys. zł.

Dodatkowe możliwości:

Dotacje unijne na rozpoczęcie działalności firmy na rok 2015

Z programu POKL „Program Operacyjny Kapitał Ludzki” możemy otrzymać bezzwrotną dotację 25-40 tys. zł

Wsparcie finansowe na rozwój przedsiębiorczości  może być wykorzystane na:

  • sfinansowanie wydatków, w stosunku do których wcześniej nie została udzielona pomoc publiczna lub które wcześniej nie były objęte wsparciem ze środków Wspólnoty Europejskiej

  • zakup środków transportu w przypadku gdy wydatek ten jest niezbędny w podejmowanej działalności
  • 10% dotacji inwestycyjnej można przeznaczyć na promocję i reklamę działalności

Możemy zwrócić się o wsparcie do kilku instytucji:

- http://www.warp.org.pl/- tutaj można otrzymać bezzwrotną dotację na założenie i rozwój firmy bądź pożyczkę na ten cel;

- http://www.funduszeunijne.info.pl/2011/05/uwaga-konkursy-na-dotacje-prow-3-1-2/

 

Powyższe informacje otrzymaliśmy od urzędnika Powiatowego Urzędu Pracy w Rawiczu:) A więc dotyczą możliwości w naszym regionie oraz naszym województwie.

Nasze zasoby…

MAMY:

1. Pieniądze z książeczek oszczędnościowych, funduszach inwestycyjnych oraz lokatach, które założyli nam rodzice – po 20 000 zł, czyli łącznie z pięcioosobowej ekipy: 100000 zł.

2. Księgową będzie jedna z nas:)

3. Nie zatrudniamy pracowników, bo każdy z nas ma odpowiednie wykształcenie: pedagog, piekarz-cukiernik, kelnerka, ukończone studia wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego.

4. Sprzęt biurowy mamy – laptop, drukarka, kserokopiarka, aparat cyfrowy, router wifi, głośniki, fax itp.)

Koszty wstępne naszej sali zabaw :)

GŁÓWNE WYDATKI:

1. Wynajęcie lokalu: około 1000 – 1300 zł/miesięcznie.

2. Remont lokalu: kolorowe farby, naklejki z bajkowymi postaciami, wałki malarskie, pędzle itp.: 1000 zł.

RAZEM: 2000 – 2300 zł

 

WYPOSAŻENIE SALI:

Na początek w celu zabaw dla dzieci zakupimy jeden duży kompleks konstrukcji zabawowych w cenie około 100000 zł (przykładowo taki: http://4play4fun.pl/pl/p/podwojny-plac-zabaw-140212/224). W miarę zarobku będziemy dokupować kolejne elementy. Ten, który wstawiliśmy jest duży, świetnie wyposażony i na start wystarczy.

Dywany z motywami dziecięcymi: 1000 zł

Później dokupimy:

- zamek przygód – cena ok. 2000 zł (http://4play4fun.pl/pl/p/duzy-zamek-przygod/184)

- maty, klocki bezpieczne, wałki ipt – cena ok. 1000 zł

- ścianka wspinaczkowa – 2400 zł (http://4play4fun.pl/pl/p/scianka-wspinaczkowa-morze/117)

- kącik plastyczny: 10 stolików po około 20 zł plus krzesełka po około 10 zł, łącznie 500 zł

- autka do jeżdżenia po około 65 zł/szt, razy trzy sztuki = około 200 zł

- koniki na biegunach – 2 szt, razem 60 zł

Poza tym zakupimy zabawki, artykuły plastyczne, tablice, kredy itp., łącznie około 1000 zł.

RAZEM: 108160 zł

KAWIARENKA:

- szafki – 1500 zł

- stolnice – 100 zł

- piekarnik – 500 zł

- czajniki elektryczne – 300 zł

- miski – 50 zł

- miksery – 200 zł

- gazówka – 500 zł

- lodówka – 1500 zł

- zamrażarka – 1000 zł

- ekspres do kawy – 250 zł

- kubki/szklanki/filiżanki – 300 zł

- sztućce – 200 zł

- talerzyki – 200 zł

- miseczki – 100 zł

- blender – 200 zł

- formy i foremki do pieczenia – 200 zł

- zmywarka – 1000 zł

- stoliki IKEA za 17 zł/szt x 10 szt = 170 zł

- krzesełka plastikowe 25 zł/szt x 40 szt = 1000 zł

- serwetniki – 50 zł

- dzbanuszki – 100 zł

- kasa fiskalna – 500 zł

RAZEM: 9920 zł

MIEJSCE DLA RODZICÓW:

- dart – 100 zł

- stół do ping ponga – 150 zł

- piłkarzyki – 80 zł

RAZEM: 330 zł

ŁĄCZNIE OKOŁO 120410 – 120710 zł

Na chwilę obecną tyle nam przychodzi do głowy:)

Foto konkurs – i jest problem!

Problem tkwi w miejscówce… Nasza firma to sala zabaw dla dzieci, a najbliższa znajduje się ponad 30 km od Rawicza i nie mieliśmy jak tam dotrzeć, żeby sobie pstryknąć kilka fotek… Ale i na to znaleźliśmy sposób!

Zaprzyjaźnione przedszkole „Chatka Wesołego Skrzatka” zgodziło się udzielić nam pomieszczenia na sesję zdjęciową:) Ku naszej ogromnej radości!

Chłopcy nie mogli z nami pójść, gdyż mieli właśnie jakieś ważne zaliczenie, więc poszłyśmy żeńską grupą:)

Dzieciaki bardzo życzliwie nas powitały. Nas i torbę cukierków, jaką przyniosłyśmy z sobą:)

01_wejscie 02_wejscie 03_wejscie 04_wejsciePóźniej nadszedł czas na sesję zdjęciową w towarzystwie zainteresowanych kilkulatków;) Poniżej nasze pomysły:

05_foto 06_foto 07_foto 08_foto 09_fotoJak myślicie, która fotka została wysłana na konkurs? ;)

Pozdrawiamy,

Ania, Karolina i Ewa :)

 

Na zakończenie 3 modułu – dystrybucja!

Dostępność usług:

- miejsce dystrybucji: lokalizacja naszej firmy jest dogodna dla każdego mieszkańca;

- e-przestrzeń: będziemy mieć stronę internetową firmy, fan page na facebooku – na stronie będzie można dokonywać rezerwacji sali dla grup zorganizowanych;

- dostępność czasowa: godziny otwarcia dostosowane będą do klientów, ustalone na podstawie ankiet;

Nasza sala będzie miała kuchnię, w której będziemy samodzielnie przygotowywać napoje oraz żywność. Produkty będziemy kupować w hurtowniach oraz od gospodarzy wiejskich – ekologiczne.

Czego potrzebują nasi klienci:

- niskich cen

- dobrej atmosfery

- miłej zabawy

- dobrej opieki nad dziećmi

- bezpieczeństwa

-smacznego i zdrowego jedzenia

Klienci spodziewają się otrzymać nasze usługi blisko – co jest łatwe, gdyż nasze miasto jest małe i wszędzie jest blisko. Poza tym będziemy mieć własny parking.

Promocja firmy przez duże P!

Nasze planowane działania promocyjne oraz adresaci:

- reklamowanie firmy w lokalnych mediach (gazeta „Życie Rawicza”, portal rawicz24.pl, facebook, internetowe radio Rawicka Tuba, telewizja rawicka) – kierowane do: rodziców oraz dziadków, do starszego rodzeństwa dzieci, nauczycielek przedszkoli oraz szkół podstawowych;

- ulotki reklamowe w skrzynkach klientów – do wszystkich potencjalnych klientów;

- bilboardy reklamowe – do przechodniów;

- zakładanie kart stałego klienta oraz kart lojalnościowych (np. po 10 wejściach, jedenaste będzie gratis) – zachęcenie klientów, którzy już zaczęli korzystać, by korzystali w dalszym ciągu;

- organizowanie konkursów dla klientów.

Najlepiej służyć nam będzie reklama w formie ulotek dostarczanych do skrzynek klientów, ponieważ nie każdy potencjalny klient kupuje lokalną gazetę czy ogląda telewizję. Ulotka trafi bezpośrednio do osoby, która może być zainteresowana.

E-promocja:

- firma musi mieć swoją stronę internetową, na której będzie galeria, cennik itp.;

- fan page na facebooku z tymi samymi elementami;

- rozsyłanie mailowo informacji o nowościach i promocjach do klientów.

Public relations:

- prasowa: przykładowo kiedy zorganizujemy imprezę typu dzień dziecka, festyn, Halloween, to wyślemy o tym informację wraz ze zdjęciami i opisem imprezy do lokalnej prasy lub zaprosimy na imprezę dziennikarzy;

- telewizyjna: na organizowane przez nas imprezy zaprosimy lokalną telewizję rawicką w celu nakręcenia reportażu;

- wystawiennicza: zorganizujemy dla dzieci konkurs plastyczny, a następnie wystawę ich prac;

- imprezy i spotkania: okolicznościowe, np. halloween, dzień dziecka, pierwszy dzień wiosny, walentynki itp.

- świadczenia: część zysków będziemy 4 razy w roku przeznaczać na dom dziecka w Bodzewie;

- sponsorowanie imprez: będziemy organizować przedstawienia teatralne dla dzieci;

Formy promocji sprzedaży:

- karty stałego klienta: po 10 wejściach, jedenaste gratis;

- zaproszenia na imprezy dla dzieci organizowane przez nas, wymienione wyżej;

- konkursy plastyczne i muzyczne dla dzieci;

- klienci będą wypełniać karty konkursowe, wrzucać do skrzynki, a raz w tygodniu wylosujemy osobę, która gratis będzie mogła skorzystać z sali;

- niższa cena za dłuższy pobyt – im dłużej, tym taniej.

Sprzedaż bezpośrednia: jest wykluczona w naszym profilu firmy.