30 sierpnia 2011

Zbliżamy się do końca wakacji :(…

Na początek chciałam przeprosić, że nie dodawałam tak dużo wpisów we wakacje, ale wiecie wyjazdy rodzinne i spotkania z przyjaciółmi. Albo nie miałam czasu,albo nie bardzo się chciało mi pisać ;) Proszę o wyrozumienie. :)

Już za dwa dni zacznie się rok szkolny i tym samym automatycznie zakończą
się nasze wakacje.
:( Z jednej strony to okropne, bo nie mam jeszcze ochoty
wracać do szkoły i znów zacząć odrabiać zadania domowe oraz
przygotowywać się na sprawdziany, a z drugiej to już tęsknię za szkołą, bo w moim przypadku i moich rówieśników (nie wszystkich ;) ) nie pójdziemy już od 1 września do naszej podstawówki, tylko wyżej – do gimnazjum. Nowa szkoła, nauczyciele, no i oczywiście nowa klasa – koleżanki i koledzy. Jestem taka ciekawa jak to wszystko będzie wyglądało. No i tak jestem rozdarta, rozumiecie, prawda? Ale trochę optymizmu,bo jeszcze dwa dni sielanki, a potem będzie trzeba zakasać rękawy i pracować – taka jest kolej reczy. Można się pocieszać, że za dziesięć miesięcy znowu rozpoczną się upragnione przez wszystkich uczniów (i nie tylko ;) ) WAKACJE!


P
ozdrawiam

Ada

21 czerwca 2011

Generalna próba i apel sukcesów

Dzisiaj, 21 czerwca 2011r. w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu odbyła się próba generalna przed jutrzejszym zakończeniem roku szkolnego.W związku z tym, że szóste klasy jak co roku mają uroczyste zakończenie roku szkolnego, więc  i teraz uczniowie przygotowali częśc oficjalną i część artystyczną. Wszyscy uczniowie mieli za zadanie nauczyć się czterech piosenek. Oto tytuły: Pożegnanie, Ale to już byłoLato lato i Ostatni raz z moją klasą. Po zakończeniu pierwszej próby, podczas przerwy, uczniowie klasy VI a i VI b ustawili się w kolejce by wpisać się do kroniki szkolnej, a na drugiej pauzie klasy VI c i VI d. Potem dla klas IV – VI odbył się apel sukcesów na boisku szkolnym. Ja zostałam wyróżniona za drugie miejsce w kategorii Blog 2.0 oraz dostałam dyplom za udziała w programie Labolatorium 2.0. Nagrody, które wręczyła mi pani Dyrektor to: mp3, pendrive 4 GB, omówienie lektury „Zemsta” wraz z filmem oraz słodkie ”małe co nie co”.

Dziękuję całemu zespołowi Szkoły z klasą 2.0 za zauważenie mojego bloga :) i przyznanie mu tak wysokiego miejsca oraz partnerom za wspaniałe prezenty.  Jednym słowem dziekuje wszystkim, to wiele dla mnie znaczy. Teraz wiem, że moja praca została dostrzeżona i nagrodzona.

                                                                           Ada                                                                                                                       

11 czerwca 2011

Wizualizacja

Wizualizacja to umiejętność wyobrażania sobie, albo raczej widzenia, swoimi ocztma przedmiotów, obrazów czy sytuacji, które mogły wydarzyć się już w naszym życiu lub są całkowicie wytworem naszej wyobraźni.
Nie jest to z pewnością rzecz całkowicie Wam obca. Każdy człowiek posiada wyobraźnię i czasami świadomie lub mimowolnie wymyśla sobie przeróżne sytuacje, które mogą mu się wydarzyć, bądź przypomina sobie obrazy sytuacji, które przeżył w przeszłości.
Dzięki wizualizacji można nauczyć się wyobrażania sobie rzeczy i obrazów (w sposób tak żywy, jakimi są w rzeczywistości bardzo dokładnie, to znaczy ze wszystkimi najdrobniejszymi szczegółami i kolorami, które do nich należą.
                                                                                                        Ada
ŹRÓDŁO:
Gunda Lang,”Jak być lepszym w szkole”. KOS, Katowice 2003r.
8 czerwca 2011

Świadomość a podświadomość

Każdy z nas posiada świadomość i podświadomość. Obie są jednakowo ważne. Człowiek używa świadomości, gdy działa w określonym celu, który sobie upatrzył i uważa, że warto do niego dążyć. Poszczególne kroki do osiągnięcia tego celu zostają przemyślane właśnie przy pomocy świadomości. Osoba myśli także o przeszkodach i zastanawia się jak je pokonać. To wszystko odbywa się świadomie.


Świadomość można sobie wyobrazić jako wierzchołek góry lodowej. Góra lodowa wystaje z wody tylko jedną szóstą całości. Pozostałe pięc szóstych znajduje się pod powierzchnią wody. Jest to podświadomość.

Podświadomość jest więc tak duża, jak ogromne masy góry lodowej leżące pod wodą. To znaczy, że podświadomość jest dużo, dużo obszerniejsza niż świadomość. Wyobraźcie sobie, że przy pomocy samej świadomości, która jest przecież o wiele mniejsza, można już osiągnąć tak dużo. W podświadomości przechowujesz wszystkie informacje o tym, czego się nauczyłeś i co przeżyłeś, np. imiona i nazwiska, daty historyczne, słowka z języka angielskiego i wiele innych rzeczy, które kiedykolwiek widziałeś.

                                                                                                                                       Ada :)

5 czerwca 2011

Sprawozdanie z Festiwalu Nauki

           Dnia 1 czerwca br w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu odbył się  Festiwal Nauki. Uczniowie klas VI uczęszczający przez cały rok szkolny na zajęcia z projektowania prezentowali na nim swoje projekty. Impreza rozpoczęła się o godzinie 8:00.

           Moja grupa, której opiekunem była pani mgr Aleksandra Terlecka znajdowała się w sali nr 17. Zespół wraz ze mną liczył pięć osób. Prezentowaliśmy dla klas I – III TIK – owe pogadanki nt. bezpieczeństwa w Internecie. Każdy z nas ubrany był w białe koszulki, na przodzie których widniała ilustracja czwórki Sieciaków, a z tyłu napis: Sieciaki.pl.

           Na początku przedstawiliśmy naszej widowni pięć najważniejszych zasad dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu. Zaprezentowanie każdej zasady rozpoczynało się gongiem z talerzy. Później krótko opowiedziałam o stronie internetowej: sieciaki pl. Następnie poprosiliśmy na środek sali dwanaścioro dzieci, by sprawdzić w postaci quizu wiedzę naszej widowni. Po zakończeniu konkursu i zliczeniu wyników, każda klasa otrzymała pamiątkowy dyplom. Na koniec zwróciliśmy się z zapytaniem  jakie najważniejsze zasady zapamiętali uczniowie z tego co im przekazaliśmy. Jeśli osoba poprawnie odpowiedziała na nasze pytanie wówczas udała się po nagrodę do pobliskiego stoliczka. Wygraną było namalowanie czegoś na twarzy, np. motylka, serduszka, samochodu, napisu Super Sieciak itp.

              Na koniec pożegnaliśmy się z wszystkimi dziećmi dziękując za ich przybycie, a z okazji Dnia Dziecka złożyliśmy im życzenia samych szóstek oraz wspaniałych i długich wakacji.

              Prezentacja naszego projektu zakończyła się ok. godziny 13 – tej, natomiast Festiwal Nauki sfinalizował się po godz. 14:00.

              Uważam, że  prezentacja wiele nauczyła młodszych uczniów naszej szkoły. Jestem zadowolona z całej grupy, gdyż wspaniale sobie poradziliśmy.

Ada :)

4 czerwca 2011

Moje umiejętności…

Poniżej przedstawiam Wam to czego nauczyłam się wykonując moje zadanie w projekcie.

                                                                                                                               Ada

Moje umiejętności:

< umiem założyć blog;
< umiem dodawać wpisy i komentarze na bloga;
< umiem dołączać widżety i zmieniać tapetę na blogu;
< umiem szybciej pisać na klawiaturze;

< umiem napisać kwestionarisz ankiety (z czego powinien się składać);
< umiem wykonywać wykresy w programie Excel;
< umiem zapisywać wnioski i komentarze do wykresów;

1 czerwca 2011

Dzień Dziecka

Z okazji Dnia Dzieka

życzę Wam

szczęścia i pomyślności,

wielu wspaniałych prezentów,

uśmiechu i radości,

samych szóstek w szkole i jak najlepszych ocen na świadectwie

oraz

niezapomnianych, długich wakacji!!! :)


Ada :)

1 czerwca 2011

Festiwal Nauki

Dzisiaj, 1 czerwca 2011. w naszej szkole w Inowrocławiu odbył się Festiwal Nauki. Prezentowaliśmy tam nasze projekty, które przygotowywaliśmy od września na zajęciach z projektowania. Dla każdego, kto uczęszczał na te zajęcia było to bardzo ważne wydarzenie. Projekty rozdzielone były w róznych klasach. Nasz projekt pt. ” Jak się szybko i skutecznie uczyć? ” przedstawiony był w sali 29. Chociaż sześć osób pracowało w tym projekcie, to tylko dwie – Natalia (mnemotechniki) i Weronika (szybkie czytanie) – go prezentowały. Dlaczego? Mówiły tylko dwie osoby, ponieważ ja w tym dniu uczestniczyłam w TIK – owych pogadankach dla klas I -III o  bezpieczeństwie w Internecie, dwie koleżanki – Gosia i Jagoda – zaangażowane zostały do tematu „netykieta”,  a druga Natalia była nieobecna na Festiwalu. Jak widać, każda z nas wzięła udział w innej sprawie, ale oczywiście związanej z Internetem i TIK. :) Chociaż dwie dziewczyny prezentowały nasz projekt, to i tak świetnie sobie poradziły. :) Każda z nas wykonała dobrą pracę i jestem z nas dumna. Całej piątce gratuluję!

Ada

24 maja 2011

Przeprowadzenie ankiety…

W piątek, 20 maja 2011r. przeprowadziłam w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu ankietę, główne zadanie badawcze naszego projektu. Jej celem było poznanie jak uczą się uczniowie naszej szkoły. W przeprowadzeniu ankiety pomogła mi moja koleżanka Natalia Świtek. Ankietą zostało objętych dziewięćdziesięcioro uczniów, w tym pięćdziesięciu chłopców i czterdzieści dziewczynek z wszystkich klas szóstych. Kwestionariusz zawierał osiem pytań zamkniętych i jedno pytanie otwarte, na które i tak większość ankietowanych nie odpowiedziało. Podczas pobytu w innych klasach, przyznaję, że troszkę się bałyśmy, ale wszystko poszło jak po maśle. W weekend wykonałam wyniki ankiety z małą pomocą Natalii Kupidury, choć zajęło mi to bardzo dużo czasu ( ok. 14 godz. = 6 h w sobotę i ok. 8 h w niedzielę). Wykonałam dobrą pracę i bardzo się z tego cieszę. :)

Ada :)

19 maja 2011

Nasza Ankieta

Poniżej przedstawiam Wam kwestionariusz naszej ankiety, którą jutro będę przeprowadzać w Szkole Podstawowej nr 6 w Inowrocławiu wśród uczniów klas szóstych.                                                                                                                                             

                                                                                                                                                                     Ada

                                                           Jak się uczymy?

      Drogi Kolego!   Droga Koleżanko!

Prosimy o udzielenie szczerych odpowiedzi na pytania dotyczące Twojego sposobu uczenia się. Ankieta jest anonimowa i posłuży zebraniu wyników na temat uczenia się uczniów naszej szkoły.

                                                                                                                                 Autorki

1. Ile czasu tygodniowo poświęcasz nauce?

a)      mniej niż godzinę

b)      1 – 3 godz.

c)      4 – 6 godz.

d)     7 – 9 godz.

e)      więcej niż 10 godz.

f)       wcale się nie uczę

2. Co Cię motywuje do nauki?

a)      satysfakcja z dobrze wykonanej pracy

b)      dobra ocena

c)      nagroda od rodziców

d)     pochwała nauczyciela

e)      uznanie w oczach rodziny

f)       inne (wymień jakie)…………………………………………………….

3. Jak najlepiej zapamiętujesz swoją wiedzę?

a)    stosuję mnemotechniki

b)    robię notatki

c)    sporządzam mapy myśli

d)    robię tabele

e)    robię ilustracje, rysunki

f)     wkuwam (na pamięć)

g)    inne (wymień)…………………………………………………….

4. Które sposoby doskonalące czytanie stosujesz?

a)      czytanie ze wskaźnikiem

b)      czytanie efektywne (gdy chcesz zrozumieć tekst i zapamiętać najważniejsze wiadomości)

c)      czytanie selektywne (gdy chcesz wyszukać dokładne informacje)

d)     czytanie akapitowe

e)      czytam, ale nie zwracam uwagi na techniki

f)       wcale nie czytam

5. Jak przygotowujesz się do ustnych wypowiedzi, prezentacji itp.?

a)      uczysz się tekstu na pamięć

b)      ćwiczysz prezentację przed lustrem

c)      mówisz ją przed swoim pierwszym słuchaczem w domu (np. przed rodzicami)

d)     wcale się nie przygotowuję

e)      inne (jakie?)……………………………………………………….

6. Która z sytuacji uczenia się najbardziej Ci odpowiada?

a)      kiedy tekst lub obrazki masz przed oczyma

b)      kiedy inna osoba czyta Ci tekst lub uczy się z Tobą

c)      kiedy zapisujesz swoje notatki lub wykonujesz proste doświadczenia

d)     kiedy poruszasz się

7. Czy poznałeś własny styl uczenia się?

a)      nic o tym nie słyszałem

b)       nie poznałem, ale chciałbym

c)      znam (podkreśl  właściwy): jestem    wzrokowcem,    słuchowcem,    dotykowcem,     kinestetykiem

8. W czasie jakich lekcji dowiadujesz się o sposobach uczenia się?

a)      jęz. polski

b)      jęz. angielski

c)      historia

d)     przyroda

e)      matematyka

f)        inne……………………………………………………………

9. Czego oczekujesz, czego chciałbyś się dowiedzieć, aby łatwiej było Ci się uczyć?

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….….………………………………………………………………………………………………………………………………………..

10.  Zaznacz płeć.

a)      dziewczynka

b)      chłopiec

11.  Zaznacz klasę.           

VI a           VI b              VI c              VI d

                                          I jak Wam się podoba? Proszę o komentarze :)

css.php