paź 10

Uczniowie „zabrali głos” podczas debaty szkolnej

Wszyscy nasi uczniowie klas IV – VI i nauczyciele spotkali się 9 października 2013 roku na sali gimnastycznej zasiadając do „Sportowego Okrągłego Stołu”. Dyskusja poświęcona była lekcjom wychowania fizycznego. Obrady miały na celu poznanie opinii uczniów na temat prowadzonych lekcji wf-u (plusy i minusy) oraz zebranie ciekawych pomysłów i rozwiązań, aby każdy chętniej uczestniczyć w zajęciach sportowych. Nad właściwym przebiegiem debaty czuwał koordynator akcji „WF z klasą” p. Małgorzata Kosmala i wicedyrektor szkoły p. Sława Mądrzyńska -Galińska. Dziękujemy uczniom i nauczycielom za zaangażowanie się we wspólne spotkanie.Szczegółowe sprawozdanie z naszych obrad już wkrótce zamieścimy na blogu.

cze 05

RUCH – nasz sposób na nudę!

Pod tym hasłem, 3 czerwca 2014 roku, wszyscy nasi uczniowie brali udział w obchodach Dnia Sportu. Mimo, że pogoda nie dopisała i musieliśmy przenieść całą imprezę w mury naszej szkoły, nikt się nie nudził. Dzień ten dostarczył dzieciom wiele radości – podczas wspólnego tańca zumby oraz „zdobywania” poszczególnych stacji. Był także doskonałą lekcją zdrowej rywalizacji i poprawnego kibicowania – podczas rozgrywek w „Dwa ognie”.

kwi 15

LAS – Z siatkówką za pan brat!

W dniu 03.04.2014roku, dzięki  naszej współpracy z Gimnazjum nr 3,odbył się Wiosenny Turniej Dwójek Siatkarskich Chłopców klas VI i młodszych. Do turnieju zgłosiło się 19 par ze szkól: Szkoła podstawowa nr 18, Szkoła podstawowa nr 15, Szkoła podstawowa nr 1, Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 oraz para ze Szkoły Podstawowej w Wojnowicach. Liczba uczestników zawodów świadczy o dużej popularności siatkówki wśród dzieci i chęci pogłębiania wiedzy i umiejętności z tego zakresu.

Dla młodych zawodników była to okazja do wielkiej zabawy i sprawdzenie swoich siatkarskich umiejętności. Zawody rozgrywane były systemem grupowym( po 5 zespołów w każdej grupie) i ścisłego finału , w którym walczyli ze sobą mistrzowie grup. Każdy zespół wykazał się dużą walecznością na boisku i dążeniem do wygranej. Nad prawidłowym przebiegiem zawodów czuwały nauczycielki wychowania fizycznego Donata Bułatek-Wypiór z Gimnazjum Nr 3 i Jolanta Smaź ze Szkoły Podstawowej Nr 18.

Oto końcowe wyniki sportowej rywalizacji:

I m- Maciek Cofała/ Marek Rzytki –Sp 18
II m – Mateusz Kubita/ Krzysztof Wramba –Sp 18 (kl. V)
III m- Daniel Niedzbała/ Dominik Kopiec- Sp Wojnowice
IV m- Kacper Piskorz/ Wojtek Fulneczek- Sp 18 ( kl. V)

Zwycięskie pary zostały nagrodzone pamiątkowymi statuetkami „Mistrza” , medalami i dyplomami.

Gratulujemy wszystkim zawodnikom i ich opiekunom!!!

 

mar 10

Lekcja WF w naszej szkole z udziałem przedszkolaków!

W naszej szkole – 05.03.2014r. – pojawili się  niezwykli goście. Odwiedziły nas dzieci z Przedszkola nr 14, 20, 23 i 26 w Raciborzu. Jedną z atrakcji, przygotowanych dla nich, były zajęcia ruchowe na sali gimnastycznej przygotowane przez nauczycieli wychowania fizycznego. Maluszki bardzo zaangażowały się we wszystkie sportowe konkurencję. Z  plecakiem  wspaniale pokonywali na hulajnodze  swoją „pierwszą drogę do szkoły”. Następnie miały możliwość przez  chwile „być  na przerwie” – skoki na piłce do pudełka  z balonami , a potem  na lekcji –  pisanie liczb w zeszycie. Nie zabrakło także szkolnej tyty, którą przyszli pierwszoklasiści , zapełniali cukierkami.  Dzięki takim wizytom na pewno dzieciom będzie łatwiej przekroczyć próg naszej szkoły we wrześniu. A więc DO ZOBACZENIA W SZKOLE!

lut 28

Konkurs na „najlepszego skoczka”.

Szkolny Konkurs Skok Wzwyż to jedna z cyklicznych imprez sportowych organizowanych w naszej szkole. Tegoroczne zmagania uczniów „z tyczką” odbyły się 25.02.2014r . Celem spotkania było zwiększenie świadomości dzieci na temat wpływu aktywności fizycznej na zdrowie człowieka.

Impreza została poprzedzona eliminacjami klasowymi w wyniku których wyłoniono reprezentacje poszczególnych klas IV, V i VI. Zawodnicy rywalizowali w kategorii indywidualnej dziewcząt i chłopców. Po zaciętej walce „z wysokością” konkurs na najlepszego „skoczka” został rozstrzygnięty. Triumfatorami zostali:

 

KLASA IV

Dziewczyny

Chłopcy

I m. – Karolina Kosik

110cm

             I m. – Casper Hanczuch

115cm

II m. – Wiktoria Sławińska

102cm

             II m. – Maciej Kądzioła

115cm

III m. – Nicole Zielonka

102cm

             III m. – Łukasz Stachurski

110cm

 

KLASA V

I m. – Oliwia Jasińska

120cm

             I m. – Krzysztof Wramba

115cm

II m. – Zuzanna Grybsz

115cm

             II m. – Wojciech Fulneczek

115cm

II m. – Victoria Wielgus

115cm

             III m. – Michał Woźny

115cm

 

KLASA VI

I m. – Emilia Wodecka

125cm

I m. – Benjamin Bartoszewski

127cm

IIm. – Zuzanna Stęplweska

115cm

II m. – Damian Machowski

127cm

III m. – Aleksandra Kisz

115cm

III m. – Marek Rzytki

125m

Końcowym akcentem było wręczenie medali i słodkich nagród. Dziękujemy wszystkim za wspaniałą rywalizację sportową.

gru 20

„My się zimy nie boimy i wesoło się bawimy!”

Zimowy Turniej Gier i Zabaw Ruchowych to impreza odbywająca się co roku w naszej placówce. Tym razem klasy młodsze (I-III), w zimowej i świątecznej scenerii,  bawiły się 17 grudnia 2013r. Natomiast  klasy starsze (IV-VI) zmagania sportowe podjęły kolejnego dnia – 18 grudnia 2013roku.

Wprawdzie zabrakło nam śniegu za oknem,  ale na sali gimnastycznej, dzięki konkurencjom sportowym, udało nam się  troszeczkę wprowadzić  nastrój zimowy i świąteczny.  Uczniowie mieli bowiem za zadanie pokonać śnieżny tor przeszkód (górki, grotę i zaspę śnieżną) i przystroić choinkę bombkami, które niestety podczas silnego wiatru pospadały. Następnie każdy z zawodników na chwilę zamienił się  w aniołka i rozsypywał śnieżki na naszej sali. Była również zabawa z reniferem i jazda na „jabłuszkach” . Nie zapomnieliśmy także o kuligu.

Zimowy Turniej Gier i Zabaw dostarczył wszystkim uczestnikom wiele radości i dobrej zabawy. Był też doskonałą lekcją zdrowej rywalizacji i poprawnego kibicowania. Wszystkie drużyny zostały nagrodzone dyplomami i słodkościami

gru 06

Trwają przygotowania do Zimowego Turnieju gier i Zabaw Ruchowych!

 

W zimowej i świątecznej scenerii – 17 i 18 grudnia 2013r. – odbędzie się Zimowy Turniej Gier i Zabaw Ruchowych. Celem imprezy będzie stworzenie dzieciom okazji do wspaniałej zabawy i propagowanie aktywności ruchowej wśród uczniów naszej szkoły. Zmagania sportowe prowadzone będą  w sześciu grupach wiekowych – klasy I, II, III, IV, V i VI. Każdą klasę reprezentować będzie 10-ciu „śmiałków”,  pozostała część  klasy gorąco dopingować będzie swoich reprezentantów. Mamy nadzieje, że jak co roku, nie zabraknie  emocji  i dobrej zabawy. Relacje z przebiegu spotkania zamieścimy na blogu.

gru 06

MIKOŁAJKOWY TURNIEJ DWÓJEK SIATKARSKICH – zadanie zrealizowane

 

Nasi uczniowie – 6 grudnia 2013r. – mieli możliwość zaprezentowania swoich umiejętności siatkarskich podczas rozgrywek sportowych. Mikołajkowy Turnieju Dwójek Siatkarskich rozegrano w dwóch kategoriach wiekowych: klasy V i VI. Uczestnicy wykazali duże zaangażowanie i wolę walki o każdy punkt. Zasłużyli oni na wielkie brawa i słowa uznania. Gratulujemy wszystkim zdobytych miejsc, sportowej rywalizacji  i wspaniałej atmosfery.

gru 06

AKTYWNE PRZERWY – „strzałem w dziesiątkę!”

Przerwy w szkole, to dla każdego dziecka świetny sposób na chwilowe rozerwanie się i odpoczynek po ciężkim wysiłku intelektualnym . Aby nasi uczniowie mogli je spędzać w sposób ciekawy postanowiliśmy wprowadzić AKTYWNE PRZERWY, czyli radosny ruch przy muzyce. Spotykamy się na dużej przerwie, na sali gimnastycznej ( w środę klasy młodsze , a w czwartek klasy starsze). Wspólnie bawimy się przy muzyce. W tym tygodniu „towarzyszyły” nam balony i piłki. Uczniowie są zachwyceni tą formą spędzania swojego czasu wolnego od zajęć.

gru 05

O zdrowym odżywianiu „na sportowo”.

 

Na lekcjach WF można w ciekawy sposób mówić o zdrowym odżywianiu. Oto przykładowe konkurencje ruchowe z elementami takiej wiedzy :

 Sadzenie i zbieranie warzyw

Pierwsza osoba biegnie z koszykiem rozkładając w kołach warzywa (marchew, ziemniak, czosnek), okrąża piekarnik i wraca. Następna osoba zbiera warzywa. Ostatni zawodnik z  drużyny wracając z warzywami zabiera z piekarnika zadanie o zdrowym odżywianiu (uzupełnianie Piramidy Zdrowego Żywienia )

Pieczenie ryby

Pierwsza osoba ubiera rękawice kuchenną zabiera blachę, na której jest ryba biegnie slalomem między pachołkami, wkłada rybę do piekarnika, okrąża go i wraca do drużyny po prostej przekazując przedmioty kolejnej osobie. Następny uczestnik wyciąga rybę z piekarnika itd. Ostatni zawodnik z  wracając z rybą  zabiera z piekarnika zadanie o zdrowym odżywianiu (ułożyć produktu żywieniowe według kalorii – od największej do najmniejszej )

Zupa z makaronem

Pierwsza osoba, trzymając garnuszek, biegnie po prostej – przy kółku wykonując 3 przysiady – do kartonu, w którym między „szpargałami” znajduje się makaron i wkłada go do garnuszka. Omija piekarnik i wraca do grupy przekazując garnuszek kolejnej osobie itd. Ostatni zawodnik z  drużyny wracając z garnuszkiem zabiera z piekarnika zadanie o zdrowym odżywianiu (podział produktów na zdrowe i niezdrowe )

Orzechy

Każdy z uczestników wykonuje trzy rzuty orzechami  do ruchomego celu – koszyka trzymanego przez jednego z zawodników. Osoby , które nie rzucają albo wykonały już rzuty rozwiązują w grupie krzyżówkę.          

Potrzebne przybory:

  • 3 piekarniki kartonowe, 3 tekturowe ryby, 3 blachy, 3 rękawice kuchenne, 3 zestawy warzyw, 3 kółka, 12 pachołków, 3 kartony ze „szpargałami”, makaron, 3 garnuszki,  3 kosze, orzechy     
  • 4 zestawy zadań o zdrowym odżywianiu, 3 długopisy, 3 kleje

 

 

Temat: O potrzebie racjonalnego odżywiania – „na sportowo”.

Cel główny lekcji:

  • uświadomienie uczniom potrzebę racjonalnego odżywiania

 Cele szczegółowe w zakresie:

Umiejętności – uczeń potrafi:

ü  podzielić produkty spożywcze w określone grupy ( węglowodany, białko, tłuszcze, witaminy )

ü  współdziałać w grupie

 Wiadomości – uczeń wie:

ü  do jakiej grupy żywieniowej należą poszczególne produkty

ü  jakich błędów żywieniowych należy się wystrzegać

 

Miejsce: sala gimnastyczna

Środki dydaktyczne: 4 pachołki, szarfy ( 4 kolory dla każdej drużyny), 4 kółka, 4 skakanki, jabłka             ( dla każdego ucznia ), 4 zestawy : rysunki z produktami spożywczymi, kartki z parami produktów spożywczych, koperty z rozsypankami wyrazowymi, plansze z grupami składników pokarmowych, papier szary, 8 kartek papieru, 4 długopisy, plansza PIRAMIDA  ŻYWIENIOWA, plansza z krzyżówką, kłębek włóczki.

 

TOK LEKCJ

 

TREŚĆ LEKCJI

 

WZKAZÓWKI

ORGANIZACYJNO-METODYCZNE

 

 

Część wstępna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Część końcowa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Powitanie uczniów

 

  • Przedstawienie zadań lekcji

 

  • „Berek jabłuszko” – uczniowie biegają po sali. Wyznaczony przez prowadzącego berek trzyma w ręku jabłko. Uczeń dotknięty przez berka idzie po jabłko i staje się berkiem. Wygrywa osoba, która ostatnia zostanie bez jabłka.

 

  • Rozgrzewka z owocem:

 

Właściwy rozwój psychofizyczny, emocjonalny, dobry stan zdrowia i efektywność ucznia się są w znacznym stopniu determinowane prawidłowością żywienia. Człowiek prawidłowo odżywiający się spożywa różnorodne produkty spożywcze w odpowiednich ilościach i proporcjach. Produkty żywnościowe można podzielić na cztery grupy: węglowodany, białka, tłuszcze, witaminy.

 

  • Jaki to produkt pokarmowy?

Na sygnał prowadzącego pierwsi uczniowie z rzędu biegną po prostej omijając, w ustalony sposób,  ustawione przeszkody. Po dotarciu  do kółka, wyciągają z niego jedną kartkę, na której znajduje się rysunek produktu żywnościowego. Dobiegają do ściany i przyczepia go do odpowiedniej grupy. Wraca biegiem.

 

o   Burza mózgów – błędy żywieniowe

Na sygnał prowadzącego pierwsi uczniowie z rzędu kozłują dużą piłkę gumową(rehabilitacyjną) do pachołka. Po ominięciu go wracają tocząc piłkę po ziemi i przekazują ją kolejnej osobie. W czasie wykonywania zadania ruchowego pozostali uczestnicy z grupy wypisują na kartce jak najwięcej błędów żywieniowych.

 

o   „Pary”

Na sygnał prowadzącego pierwsi uczniowie przeskokami przez skakankę dochodzą do pachołka. Biorą jedną z kartek i z narysowanych tam produktów przekreślają ten, którego jedzenie jest niekorzystne dla zdrowia i sprawności. Wracają biegiem ze skakanką i kartką, przekazując skakankę następnej osobie. W trakcie wykonywania zadania pozostali uczniowie wykonują dowolne ćwiczenie.

 

o   Ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej

Na sygnał prowadzącego pierwsi uczniowie wykonują ślizg w siadzie klęcznym na kocyku do pachołka i wracają na czworakach ( RR na kocyku). Ostatnia osoba z grupy zabiera spod pachołka kopertę, z którą wraca do grupy. Tam każdy zespół ma ułożyć z rozsypanki wyrazowej dwa zdania ( dwa kolory ) i zapisać je na kartce, którą oddają jak najszybciej prowadzącemu. 

 

o   Piramida żywieniowa

Prowadzący wspólnie z uczniami analizuje piramidę – jakie produkty jak często powinniśmy spożywać.

 

o   Krzyżówka

Sprawdzenie wiadomości na temat odżywiania

 

o   Pajęczynka

Uczniowie toczą do siebie kłębek wełny. Osoba, która ma kłębek musi powiedzieć jedno zdanie o tym, czego dowiedziała się na dzisiejszej lekcji ( kłębek trzymamy w jednej ręce, nitkę nawijamy na palec wskazujący drugiej ręki i dopiero rzucamy kłębek dalej ). Na koniec prowadzący podsumowuje lekcje i przecina powstałą „pajęczynę”.

 

o   Podsumowanie, podziękowanie i pożegnanie

 

 

 

W zabawie wykorzystane zostają owoce przyniesione przez każdego ucznia

Uczniowie z jabłkami stają w rozsypce


Prowadzący dzieli uczniów na cztery grupy i oznacza je szarfami różnego koloru.

Każda z grup siada                   w rzędzie w wyznaczonym przez prowadzącego miejscu.

 

Prowadzący sprawdza poprawność wykonania i omawia poszczególne grupy żywieniowe.

 

 Prowadzący chwali grupę, która wypisała najwięcej poprawnych błędów żywieniowych.

 


Po zakończeniu prowadzący wspólnie z uczniami sprawdza, które produkty zostały przekreślone.


Prowadzący kontroluje poprawność wykonania zadania. Hasła:

- Jemy owoce i jarzyny, bo to witaminy

- Chcesz być zdrowy pij sok owocowy

 

Uczniowie siadają w półkole przed ścianą, na której zawieszone są dwa plakaty: jeden z piramidą żywieniową, drugi – z krzyżówką .

 

 

Uczniowie siadają w kole.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

gru 02

Bawimy się z językiem angielskim

W celu urozmaicenia naszych lekcji z wf-u powstał pomysł na połączenie ruchu i zabawy z językiem angielskim. Efektem tego są dwa poniższe konspekty lekcji:

 

Temat : „I like sport” – zabawy ruchowe

 Opracowanie : mgr Małgorzata Kosmala

 ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE :

 Sprawności motorycznejUCZEŃ BĘDZIE:

-    kształtował swoje zdolności motoryczne z akcentem na koordynację ruchową, zwinność  i szybkość

 UmiejętnościUCZEŃ BĘDZIE POTRAFIŁ:

-          wykonać poprawnie zadania ruchowe,

-          dopasować czasowniki w obu językach (biegać, skakać, tańczyć, pływać, grać, jeździć, rzucać, łapać )

-          wypisać dyscypliny sportowe w języku angielskim,

-          ułożyć hasła z rozsypanki ( w języku angielskim ),

-          nazwać sprzęty sportowe w języku angielskim,

-          czerpać radość i satysfakcję z uczestnictwa w zajęciach

 WiadomościUCZEŃ BĘDIE WIEDZIAŁ:

-          jakie są korzyści z aktywnego spędzania czasu wolnego,

-  jakie znaczenie ma znajomość języka angielskiego w nawiązywaniu kontaktów na międzynarodowych zawodach sportowych

 Usamodzielnienie uczniaUCZEŃ BĘDZIE:

-          aktywnie współdziałał w zespole,

-          kształtował postawę kulturalnego i sportowego zachowania się podczas rywalizacji sportowej

 Metody realizacji zadań :

-          m. zabawowa, m. problemowa, m. bezpośredniej celowości ruchu, pogadanka

 Miejsce : sala gimnastyczna

  Przybory :2 flagi ( Polska, Wielka Brytania) ,laski gim., kocyki(3),  pachołki( 6), kółka(9), materace(6), 3„plecaki” kartonowe, 3 długopisy i kartki ( na wypisanie dyscyplin sportowych), 3butelki plastikowe + mazaki na sznurku, 3 balony  ( w środku z kartką z wypisanymi w języku angielskim nazwami sprzętu sportowego),

3  plansze:

-            z czasownikami ( biegać, skakać, tańczyć, pływać, grać, jeździć, rzucać, łapać )

-       z  rysunkami sprzętu sportowego (kij hokejowy, piłka, rakieta do tenisa, rower, narty, łyżwy, okularki, hulajnoga)

3 zestawy:

-          czasowników w języku angielski (swim, play, dance, run, jump, ride, throw, catch )

-       rozsypanki ( do ułożenia 3 haseł: Polish sportsmen should speak English, I like practising sports in my free time, We exercise only in sportswear on ouer lessons)

 

 

Tok lekcji

 

Zadania szczegółowe

 

Uwagi

 

 

I Część wstępna

 

1) zorganizowanie grupy

 

 

 

2) nastawienie do 

    aktywnego udziału w

    lekcji

 

 

 

 

 

 

 

 

 

II Część główna

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ø  zbiórka

Ø  powitanie

Ø  sprawdzenie obecności i przygotowania ćwiczących

 

Ø  podanie tematu i celu lekcji

Ø  pogadanka: czy polscy sportowcy powinni znać języki obce?

Ø  zabawa ożywiająca: FLAGI – rywalizacja berków

Wyznaczamy dwóch berków, którzy otrzymują flagi. Jeden berek ma flagę Polski, drugi – Wielkiej Brytanii. Dzieci biegają po sali. Kto zostanie złapany prze berka z polską flagą  siada przy pachołku z polską flagą i tak samo z drugim berkiem. Zabawa trwa do momentu wyłapania wszystkich uczestników. Rywalizacja zostaje rozstrzygnięta poprzez przeliczenie osób siedzących przy pachołkach z flagą. Wygrywa berek, który złapał więcej osób.

 

1.        Rozgrzewka – ćwiczenia kształtujące rąk, nóg i tułowia w różnych płaszczyznach

 

2.        DLA WYTRWAŁYCH / CZASOWNIKI

Bieg na czworakach do półmetka. Włożenie mazaka, zaczepionego na sznurku, do butelki ( jedną R, druga za plecami) Zabranie jednej kartki z czasownikiem w języku angielskim ( jeżeli zawodnik nie zna czasownika może wrócić się do grupy w celu konsultacji ). Skokami obunóż dojście do pachołka i przyczepienie kartki na ścianie przy odpowiednim wyrazie w języku polskim. Powrót biegiem. (swim, play, dance, run, jump, ride, throw, catch )

 

3.        BIEG Z PLECAKIEM / HASŁA

Bieg do pachołka „ z plecakiem” . Po drodze zawodnik zbiera z każdego koła jeden fragment hasła i wkłada go do „plecaka kartonowego”. Wraca po prostej biegiem i przekazuje „plecak” następnej osobie. Kiedy wszystkie fragmenty zostaną zebrane grupa opróżnia „plecak” i tworzy 3 hasła: Polish sportsmen should speak English, I like practising sports in my free time, We exercise only in sportswear on ouer lessons

 

4.        ZAPRZĘGI KONI / SPORTOWE DYSCYPLINY

Zabawa wykonywana jest w parach. Jedna osoba leży przodem na kocyku, druga za pomocą dwóch laseczek gimnastycznych ciągnie go do pachołka gdzie następuje zmiana ról, powrót do grupy i przekazanie sprzętu kolejnej parze.  Pozostałe osoby  z drużyny, w tym czasie,  mają za zadanie na kartce wypisywać w języku angielskim, jak najwięcej dyscyplin sportowych: football, basketball, volleyball, tenis, skating, swimming, skiing, hockey

 

5.        PRZEPRAWA TRATWĄ / SPORTOWE SPRZĘTY

Zespół przemieszcza się do pachołka „na tratwie” – za pomocą dwóch materacy (przekładając je nad sobą bądź bokiem). Kiedy grupa „dopłynie” wyciąga spod pachołka kartkę z nazwami sprzętu sportowego w języku angielskim.  Następnie zespół musi, na arkuszu zawieszonym na ścianie, poprawnie podpisać rysunki przedstawiające sprzęty sportowe: hockey – stick, ball, skate, racket, bicycle, skis, goggles, scooter

 

 

 

zbiórka w dwuszeregu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 I cz. – w dwóch rzędach

II cz. – w rozsypce

N-l dokonuje podziału dzieci na trzy grupy. Każdy zespół siada w rzędzie (przy pachołku)

 

 

 

 

Zespoły w każdej konkurencji zdobywają punkty za wykonanie „sportowe” i „językowe”

 

Punkty sportowe:

Im – 3 pkt

IIm – 2 pkt.

IIIm – 1 pkt

 

Punkty „językowe”:

1pkt za każdy poprawny czasownik, rzeczownik, hasło

III Część końcowa

 

1)uspokojenie organizmu      

2) przekaz wiadomości

 

3)czynności

   organizacyjne

 

 

 

 Ø  WĘDRUJĄCE FLAGI

 

Ø  zachęcanie uczniów do zwiększania aktywności ruchowej poza lekcjami oraz nauki języka angielskiego

 

Ø  omówienie lekcji ,

Ø ocena ćwiczących i przyznanie plusów,

Ø pożegnanie

 

 

 

 Ucz. siadają w kole

 

Temat : Have fun! Zabawa z angielskim i przyborem nietypowym.
 

Opracowanie: mgr Małgorzata Kosmala, mgr Małgorzata Frątczak

 

 Cel lekcji: powiązanie aktywności ruchowej z językiem  angielskim

 

1.        Powitanie i podanie tematu zajęć.

 2.        Zabawa ożywiająca : RUN !

Nauczyciel wyznacza dwie osoby, które będą „berkami” (goniły). Jeden berek dostaje 10 kapeluszy, drugi – 10 kwiatków ( kapelusze i kwiaty wykonane są z gazet ). Na sygnał berki zaczynają gonić pozostałe osoby. Uczniowie złapania przez berka :

·         with had  - z kapeluszami ( zakładają go na głowę i siadają w siadzie skrzyżnym )

·         with flower – z kwiatami ( trzymają go w ręce w pozycji stojącej )

      Winner - berek, który złapie większą ilość dzieci.

  3.    Rozgrzewka z gazetami – newspapers

 4.   Podział uczestników na four team. Dzieci losują z torby szarfę, którą nakładają sobie wzdłuż tułowia,  następnie szukają osób z ty samym kolorem szarfy. Powstają 4 zespoły: red, blue, green, yellow.

  5.     WEATHER CHANGESPOGODOWE ZMIANY

Na sali rozłożone są 4 płachty folii bąbelkowej ( każda z nich jest oznaczona innym kolorem ) Uczniowie poruszają się po sali , w rytm muzyki. W momencie gdy muzyka zostaje wyłączona prowadzący unosi do góry tabliczkę. Każda grupa jak najszybciej ma przyjąć (przy swojej folii) określoną  pozycję:

·                    snow – stanie (na folii)

·                    rain – siad klęczny ( pod folią )

·                    wind – siad ugięty ( folia owinięta wokół zespołu)

·                    sun– leżenie przodem ( na folii)

 6.        MOVE THE BOTTLES – PRZENIEŚ BUTELKI

Zespoły ustawiają się naprzeciw pachołków ( przy których leżą butelki plastikowe). Na sygnał prowadzącego dwie pierwsze osoby, trzymając w rękach folię bąbelkową, biegną do pachołka   i zabierają dwie butelki. „Transportują” je na folii do swojego zespołu, przekazują folie drugiej parze, która wykonuje to samo zadanie. Zawodnicy dokonują zmian aż wszystkie butelki znajdą się przy zespole ( muzyka w tle).

 7.        BRAKE BALLOON! – PRZEBIJ BALON !- poznasz zadanie

Pierwsza osoba z każdego zespołu biegnie do pachołka, nad którym zawieszony jest balon( na ziemi leży naostrzona kredka). Próbuje przebić go. Ma na to tylko one chance . Jeżeli nie uda się, wraca, kolejnej osoba podejmuje próbę. Zawodnicy zmieniają się, do momentu gdy balon zostanie przebity. W balonie znajduję się kartka z opisem kolejnego zadania w języku angielskim, którą zawodnik zabiera do swojej drużyny

 8.        MAKE A SNAKE – ZRÓB  WĘŻA

 

 

Take plastic bottles and use them to make a snake, the longest you can.                                    GOOD LUCK!

 

Z plastikowych butelek zróbcie jak najdłuższego węża. Powodzenia!

Każdy zespół, otrzymuje potrzebną do tego taśmę i nożyczki, jak wszyscy zawodnicy w drużynie wykonają równocześnie dowolne ćwiczenie (wymyślone przez jednego z nich) licząc przy tym po angielsku.

 9.        FASION SHOW – POKAZ MODY

Każdy zespół otrzymują materiały ( gazety, folię bąbelkową, 2 butelki plastikowe, pojemnik po jajkach, taśmę , nożyczki ) i kolejną instrukcję w języku angielskim. Wybierają spośród siebie jedną modelkę (lub jednego modela). W ciągu 7 minut mają zrobić- stworzyć ciekawą strój. Modelki (modele) prezentują swoje kreacje na wybiegu   ( stroje oceniane są przez nauczyciela ).

 

 

You must to choose one model and you have seven minutes to make  a interesting costume. GOOD LUCK!

 

 

 10.       DANCING SWEETS – TAŃCZĄCE SŁODYCZE

Wszyscy uczestnicy siadają w kole w siadzie skrzyżnym. Jedna osoba otrzymuje pudełko ze słodyczami. W trakcie grania muzyki pudełko to przekazywane jest po obwodzie koła kolejnym osobom. W momencie gdy muzyka ucichnie uczestnik, który ma pudełko – częstuję się „łakociem” i żegna się z pozostałymi mówiąc coś po angielsku (nauczyciel także dziękuje uczniom za zaangażowanie i przyznaje wszystkim plusy za aktywność)

 
Konkurencje są punktowane.

Punkty zapisywane są na arkuszu zaczepionym na ścianie.

Starsze posty &laquo

css.php