OSTATNIA WYCIECZKA W TYM ROKU SZKOLNYM

Celem naszej ostatniej w tym roku wycieczki z języka kaszubskiego była północna część powiatu lęborskiego. Czerwcowy wyjazd zaczęliśmy od zwiedzania Sea Parku w Sarbsku, gdzie mogliśmy zobaczyć zwierzęta morskie żyjące w naszym kaszubskim Wiôldżim MĂrzu, jak też te pochodzące z innych stron świata. Ze Sarbska udaliśmy się do małej osady pod Łebą o nazwie Rąbka. Tam statkiem dotarliśmy do Muzeum Rakiet powstałym na terenie dawnego niemieckiego poligonu doświadczalnego. Po jego zwiedzeniu, z powrotem znowu płynąc statkiem po Jeziorze Łebskim, mogliśmy podziwiać to największe jezioro na Kaszubach.

Z utęsknkeniem będziemy czekali na kolejne wycieczki z panem Karolem

Daria

DSC_0034 DSC_0035 DSC_0043 DSC_0050 DSC_0062 DSC_0078 DSC_0079 DSC_0085 DSC_0096 DSC_0098 DSC_0104

PODZIĘKOWANIE

pizap.com14354098973301

LOLA

Cześć. Chciałabym Wam pokazać mojego pieska. Ma na imię Lola. Bardzo lubię się z nią bawić. Kiedy wracam ze szkoły to ona bardzo się cieszy i mnie liże. To moja najlepsza przyjaciółka.

Pozdrawiam Kasia Otrocka

20150604_142913 20150604_142904 20150604_142854

PIKNIK RODZINNY

Dziś z niecierpliwością czekaliśmy na godzinę 15.30, bo wtedy mieliśmy wyruszyć na piknik razem z naszymi rodzicami. Mimo, że pogoda była ,,w kratkę” i trochę mżył deszcz postanowiliśmy nie poddawać się i wyruszyliśmy na nasz piknik rodzinny. To była dobra decyzja, chmury się rozeszły, a my bawiliśmy się bardzo dobrze. Rodzice rozpalili ognisko, przygotowali słodki poczęstunek i oczywiście kiełbaski do ogniska. Wszystko nam smakowało, a jak się bawiliśmy zobaczcie na zdjęciach.

Pozdrawiamy

IMG_1256 IMG_1267 IMG_1268 IMG_1264 IMG_1259

SUPER WYCIECZKA!

Dziś wyruszyliśmy na kolejną wycieczkę – tym razem nie autokarem, ale kolejką SKM. Pierwszym naszym przystankiem była Gdynia Główna. Tu poszliśmy na bulwar, zobaczyliśmy Port jachtowy i chwilę pobawiliśmy się na plaży. Chłopcy zagrali w piłkę nożną, a dziewczynki bawiły się na placu zabaw. Następnie udaliśmy się na Skwer Kościuszki, gdzie czekał już na nas przy nabrzeżu statek wycieczkowy ,,Ewa”. Popłynęliśmy nim do Sopotu. Rejs był super! Wysiedliśmy na molo w Sopocie. Był spacer, lody, gofry i zakup pamiątek. Następnie poszliśmy na plażę, gdzie zabawom nie było końca. Czas szybko mijał i trzeba było wyruszyć w drogę powrotną. Idąc ulicą Bohaterów Monte Cassino (słynny Monciak) zatrzymaliśmy się przy ,,Krzywym Domku”, a potem już prosto na kolejkę SKM i w drogę powrotną do Wejherowa. To była udana wycieczka. Dziękujemy naszym rodzicom, którzy razem z nami byli na wycieczce, robili nam zdjęcia, filmowali i opiekowali się nami.

Pozdrawiamy

Fotograf Pani Sylwia Pilipionek

DSC_1088 DSC_1104 DSC_1109 DSC_1131 DSC_1178 DSC_1183 DSC_1203 DSC_1210

TWORZYMY ,,BĄCZKI”

Postanowiliśmy spróbować stworzyć bączki z origami. Potrzebne nam były do tego 3 najlepiej kolorowe kartki z bloku rysunkowego i nożyczki. Najtrudniejsze było złożenie kartek tak żeby w efekcie końcowym otrzymać bączka:). Podczas tych zajęć pomagała nam mama Kasi, która pokazywała jak należy złożyć kartki. Oto my podczas pracy:)

IMG_1240 IMG_1242 IMG_1243 IMG_1246

Bączki, które kręciły się najdłużej:

7 sekund

YouTube Preview Image

8 sekund

Kasia w domu z pomocą rodziców również przygotowała bączka, który kręcił się znacznie dłużej niż nasze.

Bączek metalowy to serce starego  DVD po zdjęciu niepotrzebnych blaszek został obciążony  w  środku pianką dekoracyjną, żeby lepiej się kręcił oraz  pomalowany z zewnątrz farbą.

1. Bączek Kasi kręcił się 1 minutę i 12 sekund. Może kręcił by się dłużej gdyby był bardziej obciążony.

2. Powinien być symetryczny względem osi.

3. Bączek się obraca, bo został wprowadzony w ruch.

4. Piruety na łyżwach, karuzela na placu zabaw, zakręcone jajko, wiatraczek, spadające z drzewa Klonu ,,noski”, jojo, powerball

Spacer do lasu:)

Dzisiaj była piękna pogoda i postanowiliśmy wybrać się do pobliskiego lasu, w którym znajduje się nasza ulubiona polanka na piknik. Każdy z nas przygotował się do tej wyprawy i oprócz jedzenia i picia zabraliśmy kocyki, piłki, skakanki i różne inne przedmioty do zabawy. Chłopcy zaczęli oczywiście od gry w piłkę nożną:), a dziewczynki w siatkówkę, później każdy mógł pograć lub pobawić się w co chciał, a na końcu były zawody w bieganiu. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do szkoły, gdzie czekało nas jeszcze jedno zadanie. Jakie będziecie mogli przeczytać jutro:).

IMG_1231 IMG_1230 IMG_1228 IMG_1223

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

Idziemy do zoo, zoo, zoooo!

Wczoraj wraz z rodziną  pojechałam na wycieczkę  do ZOO. Ogród zoologiczny jest  wspaniałym miejscem do spędzenia wolnego czasu na świeżym powietrzu, a przy tym doskonałą okazją do uzupełnienia wiedzy przyrodniczej Już niedaleko wejścia do ZOO  przywitały nas wielkie słonie: afrykański i indyjski. Te olbrzymy chętnie pozują do zdjęć i podchodzą do ogrodzenia. Niedaleko nich można spotkać foki, a także całą rodzinę żyraf i zebr. Ci, którzy chcą zobaczyć drapieżnego geparda często muszą poświęcić sporo czasu, aby znaleźć go na wybiegu. W gorące dni kot wyleguje się w wysokiej trawie w cieniu drzew. Są też płazy i groźne gady, a wśród nich krokodyl, boa dusiciel i anakonda.
Największe emocje budzą oczywiście małpy i surykatki.  W ZOO  można   zobaczyć wiele  niespotykanych na co dzień zwierząt i ptaków pochodzących ze wszystkich kontynentów. Przyglądanie się zachowaniu egzotycznych zwierząt budzi wiele emocji, mimo zmęczenia bardzo mi się tam podobało :) .

ZOO A

ZOO I

Pozdrawiam Kasia

NA STADIONIE

W czwartek oprócz wystawy Lego czekała na mnie jeszcze jedna niespodzianka – zwiedzanie stadionu PGE Arena z przewodnikiem. Po raz pierwszy w życiu mogłem zobaczyć nie tylko murawę, ale również szatnie zawodników, ich stroje, puchary, loże VIP, stanowiska komentatorów i wiele innych miejsc, do których podczas meczu nie ma dostępu. To był udany dzień:).

DSCF2338 DSCF2341 DSCF2460 DSCF2461 DSCF2478 DSCF2491

Świat z klocków LEGO

W Gdańsku w PGE Arena w dniach od 6 maja do 21 czerwca można oglądać największą w Polsce wystawę budowli z klocków Lego. Ponieważ bardzo lubię klocki Lego i jestem ich kolekcjonerem w czwartek ciocia zrobiła mi niespodziankę i zabrała mnie do PGE Arena. Tam moim oczom ukazał się niesamowity świat zbudowany z klocków Lego. Byłem pod ogromnym wrażeniem i wszystkim polecam tę wystawę.

DSCF2343 DSCF2348 DSCF2358 DSCF2365 DSCF2372 DSCF2394 DSCF2395 DSCF2415 DSCF2452