miejsca w polsce ktore warto odwiedzić

Nasz rok szkolny skończył się 29 czerwca, jak i praca z tym blogiem. Fajnie było go prowadzić przez ostatni rok i na długo to zapamiętamy. Życzymy powodzenia innym blogowiczom w przyszłym roku !

Nasza prezentacja została oceniona.

Później opublikujemy ją na naszym blogu i będziecie mogli ją zobaczyć.

Została ona zobaczona przez wielu kolegów i koleżanek na projektowaniu,

jednak nie występowała na Festiwalu Nauki w naszej szkole.

Paulina ;)

Maja ;)

Karolina ;)

Agnieszka $%$

W tym wpisie będzie mowa o naszych działaniach na blogu. Każda z nas miała swoje zadanie, a nasz lider : Paulina Klarys koordynował pracę wszystkich. Chciałyśmy przedstawić wam nasz projekt najfajniej jak możemy w postaci:

- Zdjęć ( Maja i Karolina zajmowała się kółkiem języka angielskiego, a Paulina i Agnieszka kółkiem plastycznym).

- Redagowaniem tekstu ( Paulina i Maja, przygotowywanie tekstu i jego opracowanie czyli określenie plusów i minusów uczestnictwa itd.)

- Obróbka zdjęć ( Karolina i Agnieszka , posługiwały się programem takim jak : Photoshop czy Picassa.

-Zapytanie jak te koła oceniają uczniowie : ( Maja i Karolina – spytanie paru uczniów o ocenieniu dobrania kół zainteresowania w naszej szkole )

- Dodanie specjalnych efektów : ( Maja i Paulina ) – Dobranie efektów takich jak : gify, różne animacje, kolorowy lub świecący tekst, poruszający się tekst.

Sporządzenie całej prezentacji w power poincie : ( Paulina,Karolina,Maja,Agnieszka)

Paulina ;)

Agnieszka &^

Maja (&

Karolina ^&^

 

Kolejny wpis będzie o tym czego się dowiedziałyśmy i jakie są nasze wnioski po wykonaniu naszego projektu.

Czego się dowiedziałyśmy ?

Zdobyłyśmy wiele informacji np. o prawach autorskich, zasadach netykiety i jak uważnie trzeba ”serfować” po internecie. Nauczyłyśmy się jakie pliki można pobierać bezpłatnie, a jakie za opłatą oraz jakie nie można pobierać,ponieważ mają zastrzeżone prawa autorskie.

Jakie są nasze wnioski ?

Przede wszystkim wiemy już ,że fajnie pracować zespołowo. Wnioskujemy razem,że dobrze jest mieć swoje pasje i zainteresowania , które nadają charakter każdemu człowiekowi . W przyszłości [ w gimnazjum i liceum] będziemy brały udział w takich zajęciach i jednocześnie tworzyły swój własny,drugi projekt.

Osiągnięcia i Trudności

Nasz projekt zainteresował wiele uczniów i zyskał uznanie, jednak napotkały nas w wielu chwilach trudności. Nie mogliśmy się czasem dogadać ani nawiązać kompromisu, jednak teraz cieszymy się ,że już to potrafimy i będziemy pamiętać to jako wspaniałą przygodę. Dzięki temu projektowi poznałyśmy wiele programów takich jak power point, Publisher do tworzenia różnych prezentacji.

Z jakich urządzeń tik korzystałyśmy ?

Szczególnie:

- Paint

- Internet

- Power Point

Maja ;)

Paulina ;)

Karolina $

Agnieszka *&*

 

Podczas naszej prezentacji oprócz korzystania programów takich jak. dokumenty google posługiwałyśmy się innymi programami do czegoś innego. Przykład .

- Używałyśmy PhotoShopa czy Picassy do obróbki naszych zdjęć z różnych zajęć dodatkowych , rozwijające nasze zainteresowania.

Znajdują się w nich takie narzędzia jak : nożyczki, gumka, farbę, Tekst czy Kształty. Można te zdjęcia dowolnie zmienić i przekształcić. Występuję w nich możliwość retuszu, zmiana koloru jakiegoś elementu czy rozjaśnienia zdjęcia.

Nie wykorzystane w naszej prezentacji są programy do filmów takie jak HyperCam, CamStudio . Można w nim zniekształcić głos pewnej osoby  lub dodać efekt dźwiękowy.

Nasze blogowe prezentacje są przygotowane w różnych programach a czasami jest to po prostu film. Nasz projekt jest sporządzony w power poincie jako prezentacja slajdowa. Dodane są w nim różne zdjęcia oraz animację i wiele zachęty do uczestnictwa ;)

Maja,Paulina,Agnieszka,Karolina *^&

 

 

Witajcie ! Jak wcześniej pisaliśmy w drugim semestrze tworzyliśmy projekt pt. ” Zajęcia Pozalekcyjne”. W skład naszego zespołu wchodziła : Karolina Łada, Maja Siudak, Paulina Klarys oraz Agnieszka Kwiatkowska.  Jak zamieściliśmy w karcie projektu , naszym zadaniem było sfotografowanie jak u nas odbywają się różne zajęcia pozalekcyjne, co zachęca was do uczestniczenia w nich oraz zachęcić innych do brania udziału w takich kołach. Podczas tworzenia naszego projektu korzystałyśmy z wielu programów takich jak Dokumenty google oraz

posługiwałyśmy się programami ułatwiające komunikację takimi jak np.

skype,

gadu-gadu

czy poczta ( elektroniczna ).
Dzięki temu nauczyłyśmy się kilku rzeczy :

1.  Unikać błędów ortograficznych i interpunkcyjnych.

2. Nawiązywać kompromis i dogadywać się z innymi.

3. Być bardziej odpowiedzialną .

4. Dodawać odpowiednią grafikę, uznając prawa autorskie.

5. Pracować w zespole, grupowo.

6.  Wytrwale dążyć do swojego celu .

Karolina ;)

Maja ;*

Agnieszka &

Paulina ^^

 

Witajcie ! Dzisiejszy wpis będzie o Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej  w naszym słynnym Krakowie, który jest jednocześnie 2 najstarszym teatrem w naszym kraju. Założył go Mateusz Witkowski 20 października 1781 roku. Do chwili obecnej miał 20 dyrektorów, a z tą instytucją współpracują aktorzy np

reżyserzy np.

Scenografowie:

Oraz kompozytorzy:
Na przełomie XIX i XX wieku teatr praktycznie przestał funkcjonować. W 1893 krakowski teatr miejski przeniesiono do budynku przy placu Świętego Ducha, gdzie od 1909 funkcjonuje Teatr im. Juliusza Słowackiego. Swoje najsłynniejsze inscenizacje realizowali w teatrze Konrad Swinarski i Jerzy Jarocki. Obecnie budowla ta mieści się na ulicy Jagiellońskiej 5 , a kierownictwem artystycznym zajmuję się Mikołaj Grabowski. Jego strona internetowa : http://www.stary-teatr.krakow.pl/
Znajdują się tam 3 plany widowni: Duża scena, Scena Kameralna oraz Nowa Scena. Cena biletu normalnego wynosi dwadzieścia pięć złotych , a ulgowy piętnaście złotych. Zastępcą dyrektora jest:Aleksander Nowak
Kierownik Muzyczny: Mieczysław Mejza
Maja d:

Cześć Blogowicze! Dzisiaj, w środę pojawi się wpis o wielkich Akweduktach w Puszczy Rominckiej. Znajduję się ona w najzimniejszym regionie Polski, na Suwalszczyźnie, na samym północnym krańcu . Atrakcja, która przyciąga tu turystów jest , a raczej są piękne mosty i wiadukty w Stańczykach, które są pozostałością po dawnej linii kolejowej trasy : Gołdap – Żytkiejmy. Początki jej sięgały roku 1912 do 1914, gdyż potem zostały przerwane wojną,a następnie wznowione w 1923. Wszystkie obiekty zostały zaprojektowane jako podwójne – dla linii dwutorowej, jednak zrealizowano tylko jeden tor i niektóre mosty i wiadukty są pojedyncze i kursowały zaledwie tylko 6 pociągów. Rozciąga się tam długa,malownicza rzeka Jarka, mieści się tam teren zwany dawniej jako Mazurami Garbatymi z wielkimi dolinami. Tylko do jednego z mostów – północnego – jest doprowadzony nasyp.Mosty w Stańczykach są największe i najbardziej okazałe. Ich długość wynosi około 200 m, wysokość do 41,5 m i często nawiązują do stylu rzymskiego. Filary ozdobione są elementami wzorowanymi na rzymskich akweduktach w Pont du Gard i dlatego, Stąd nazwa – „Akwedukty Puszczy Rominckiej”.

 

Maja ;)

 

Witajcie :** 

Dziś dodam wpis o dworze Artusa w Toruniu. Został on utworzony w latach 1889-1891. Był on projektem doradcy budowlanego Rudolpha Schmidta, w stylu  neorenesans niderlandzki. Teraz budynek ten zajmuje aż cztery parcele średniowieczne.

Historyczne Fakty

Na jedne z  parceli został utworzony Dwór Artusa zbudowany w latach 1385-1386. W tamtych czasach nosił nazwę „Dom Towarzyski”. Ten dwór ma symboliczne znaczenie, dlatego że w 1466 r. podpisano II pokój toruński. Budynek ten uległ rozbiorze na początku XIX w. Utworzono wtedy natomiast drugi dwór w maju 1826r. który był projektem budowniczego miejskiego Heckerta. Ten budynek uległ rozbiorze wraz z sąsiednią kamienicą w 1889r. na ich miejscu stoi obecny budynek. ;)

Zdjęcia obecnego dworu 

 

Z boku ;)

z przodu ;)

Dziękuje za obejżenie mojego wpisu.  Mam nadzieje że wam sie podobał i, że wam sie zgromadzone przeze mnie informacje wam się kiedyś przydadzą. :D  

Pozdrawiam serdecznie ;****

Paulina  :D 

 

Witajcie blogowicze! ;*
Przepraszamy, że dawno nie pisałyśmy, ale pracujemy nad projektem pt. „Zajęcia pozalekcyjne”. Polega on na zgromadzeniu informacji na temat zajęć w naszej szkole. Pomaga to także uświadomić naszym uczniom, że zajęcia pozalekcyjne są fajne i zabawne. Zajęcia pozalekcyjne nie tylko uczą i pomagają w nauce, ale także  rozwijają nasze zainteresowania. Zmienimy to, że dawno nie pisałyśmy i zaczniemy systematycznie opisywać ciekawe miejsca do zwiedzenia w Polsce. 
Pozdrawiamy ^^
Paulina ;>
Karolina ;]
Agnieszka xD
Maja