Ukryta Wyrocznia

Cześć, dziś chciałabym Wam polecić książkę autorstwa Ricka Riordana pt.: „Apollo i boskie próby. Tom 1. Ukryta wyrocznia”

YouTube Preview Image

„Apollo rozgniewał swojego ojca Zeusa i za karę został strącony z Olimpu. Słaby i zdezorientowany ląduje w Nowym Jorku jako zwykły nastolatek. Pozbawiony nadprzyrodzonych mocy liczący cztery tysiące lat bóg musi nauczyć się, jak przeżyć we współczesnym świecie, dopóki nie zdoła jakoś odzyskać przychylności Zeusa.

 Niestety Apollo ma wielu wrogów: bogów, potwory i ludzi, którzy chcieliby jego ostatecznej zagłady. Potrzebuje pomocy, a do głowy przychodzi mu tylko jedno miejsce, w którym może jej szukać – enklawa współczesnych półbogów znana jako Obóz Herosów.”

źródło- http://galeriaksiazki.pl/pl/p/Ukryta-wyrocznia.-Tom-I-serii-Apollo-i-boskie-proby/236

Świat przedstawiony w lekturze jest kontynuacją książek „Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy” oraz „Olimpijscy Herosi”

Maja

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Warszawskie wspomnienia, czyli Ogólnopolski Festiwal Otwartej Edukacji za nami …

To był wspaniały wyjazd, pełen niezapomnianych chwil, z piękną aurą w tle :)

fot. Jolanta Mleczak, CC BY-SA 3.0
fot. Jolanta Mleczak, CC BY-SA 3.0

Wydarzenie to zrobiło na nas ogromne wrażenie.

Wyjazd ten możliwy był dzięki sfinansowaniu go przez Burmistrza Miasta i Gminy Dębno pana Piotra Downara.

fot. Anna Brzozowska, CC BY-SA 3.0
fot. Anna Brzozowska, CC BY-SA 3.0

 

fot. Weronika Adamska, CC BY-SA 3.0
fot. Weronika Adamska, CC BY-SA 3.0

Na festiwal pojechałyśmy z projektem edukacyjnym „Teatr na matematyce, czyli Pitagoras w roli głównej”

fot. Jolanta Mleczak, CC BY-SA 3.0
fot. Jolanta Mleczak, CC BY-SA 3.0

Więcej informacji i zdjęć z Warszawy znajdziecie na naszej  szkolnej stronie.

Zapraszamy! :) !

Było cudownie, wrażenia zostaną na długo w naszej pamięci :)

Dziękujemy! :) !

Kategorie Bez kategorii, książki, Projekty edukacyjne, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2015/16, Wydarzenia | Tagi , , , , , | Zostaw komentarz

Noc Kupały

Noc kupały to jedno ze świąt słowiańskich, które odbywa się w najkrótszy dzień w roku, czyli 21 lub 22 czerwca.  Inna nazwa to Sobótka.

„Etnolodzy pochodzenie nazwy Nocy Kupały najczęściej wywodzą z indoeuropejskiego słowa „kup” lub „kump”.
„Kup” – „żarzyć, jarzyć się, kojarzy się z ogniem i jego bóstwami. „Kump” oznaczało zbiorowość, grupę, szczep lub plemię, wspólnotę, gromadę, a nazwa święta najprawdopodobniej określałaby wspólnotę w poddaniu się obrzędom.
Według innej teorii przypisuje się ją imieniu bogów miłości, rzymskiemu Kupidynowi i słowiańskiemu bóstwu Kupale.”

By Bolando - Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27167822
By Bolando – Praca własna, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27167822

„Paweł Jasienica podał, że ostatni zarejestrowany przypadek prawdziwie pogańskiego świętowania kupały miał miejsce w 1937 roku na Opolszczyźnie.”

By Simon Leonidovitch Kozhin - Иван Купала. Гадание на венках., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15316290
By Simon Leonidovitch Kozhin – Иван Купала. Гадание на венках., CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15316290

„Noc sobótkowa była również nocą łączenia się w pary. Niegdyś kojarzenie małżeństw należało do głowy rodu oraz starszyzny rodu i wynajmowanych przezeń zawodowych swatów. Ale dla dziewcząt, które nie były jeszcze nikomu narzeczone i pragnęły uniknąć zwyczajowej formy dobierania partnerów, noc Kupały była wielką szansą na zdobycie ukochanego. Młode niewiasty plotły wianki z kwiatów i magicznych ziół, wpinały w nie płonące łuczywo i w zbiorowej ceremonii ze śpiewem i tańcem powierzały wianki falom rzek i strumieni. Trochę poniżej czekali już chłopcy, którzy – czy to w tajemnym porozumieniu z dziewczętami, czy też liczący po prostu na łut szczęścia – próbowali wyłapywać wianki. Każdy, któremu się to udało, wracał do świętującej gromady, by zidentyfikować właścicielkę wyłowionej zdobyczy. W ten sposób dobrani młodzi mogli kojarzyć się w pary bez obrazy obyczaju, nie narażając się na złośliwe komentarze czy drwiny. Owej nocy przyzwalano im nawet na wspólne oddalenie się od zbiorowiska i samotny spacer po lesie.

Przy okazji rzeczonego spaceru młode dziewczęta i młodzi chłopcy poszukiwali na mokradłach kwiatu paproci, wróżącego pomyślny los. O świcie powracali do wciąż płonących ognisk, by przepasawszy się bylicą, trzymając się za dłonie, przeskoczyć przez płomienie. Skok ów kończył obrządek przechodzenia przez wodę i ogień, i w tym jednym dniu w roku swojego czasu stanowił podobnie rytuał zawarcia małżeństwa.”

http://www.obliczakultury.pl/publicystyka/obyczaje-swiata/2441-noc-kupaly-noc-swietojanska

http://www.obliczakultury.pl/publicystyka/obyczaje-swiata/2441-noc-kupaly-noc-swietojanska

https://pl.wikipedia.org/wiki/Noc_Kupa%C5%82y

Maja

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Ostatnie słowa znanych osób

1. Achimedes- „Nie psuj mi moich kół!”

  • Opis: 212 p.n.e., słowa wypowiedziane przez Archimedesa rysującego na piasku figury geometryczne do rzymskiego legionisty, który w przypływie gniewu zabił go chwilę później.

2. Robert Kennedy-” Czy wszyscy inni są cali?”

  • Opis: 6 czerwca 1968, zaraz po zamachu na niego.

3. Franciszek Józef I- „Dlaczego teraz?”

  • Opis: 21 listopada 1916.

4. Hans Frank- „Chryste, przebacz!”

  • Opis: 16 października 1946 przed egzekucją.

5. Jezus Chrstus- „Boże, mój Boże, czemuś mnie opuścił?”

6. Napoleon Bonaparte- „Francja, armia, Józefina!”

  • Opis: 5 maja 1821.

7. Immanuel Kant – „Dosyć.”

  • Opis: 12 lutego 1804.

8. Juliusz Cezar- „I ty, Brutusie, przeciw mnie”

  • Opis: 15 marca 44 p.n.e., zasztyletowany przez senatorów.

9. Gustaw II Adolf-  ”Jestem królem Szwecji… to wszystko.”

  • Opis: 16 listopada 1632, poległ w bitwie

10. Winston Churchill- „Już mnie to wszystko potwornie nudzi.”

11. Ludwig van Beethoven- „Klaszczcie. Komedia skończona.”

12. Adam Mickiewicz- „Obedrą mnie ze skóry jak pułkownika i Dzikowskiego.”

  • Opis: 26 listopada 1855, poeta bardzo cierpiał, ponieważ skarżył się na przenikliwe zimno, masowano go, sprawiało mu to jednak ból, który spowodował wypowiedzenie powyższych słów. Cyprian Kamil Norwid stworzył legendę, jakoby Mickiewicz w ostatnich słowach wygłosił przesłanie do narodu polskiego: „Kochajmy się”. Prawdą jest jedynie, że niedługo przed śmiercią służący pytał, czy ma coś przekazać dzieciom wieszcza, na co Mickiewicz odparł: „Powiedz im, niech się kochają. Zawsze.”

13. Wolfgang Amadeusz Mozart- „Pisałem to dla siebie.”

  • Opis: 5 grudnia 1791.

14. Jan Paweł II- „Pozwólcie mi iść do domu Ojca.”

  • Opis: 2 kwietnia 2005.

15. Theodore Roosevelt- „Proszę, zgaście światło.”

  • Opis: 6 stycznia 1919

 

16. C.K Norwid- „Przykryjcie mnie lepiej…”

  • Opis: 23 maja 1883.

17. Franklin Delano Roosevelt- „Strasznie boli mnie głowa.”

  • Opis: 12 kwietnia 1945.

18. Arcyksiąże Franciszek Ferdynand  Habsburg- „To nic.”

  • Opis: zastrzelony 28 czerwca 1914 w Sarajewie.

19. Aleksander Wielki- „Umieram wśród zbyt wielu lekarzy.”

  • Opis: 10 czerwca 323 p.n.e.

20. Hannibal- „Uwolnijmy Rzymian od ich długiego niepokoju, skoro twierdzą, iż zbyt długo jest czekać na śmierć starego człowieka.”

  • Opis: 183 p.n.e., popełnił samobójstwo, wypijając truciznę.

21. Ulysses Grant- „Wody.”

  • Opis: 23 lipca 1885. [rak przełyku-dopisek]

22. Elżbieta I- „Wszystkie moje posiadłości za [jeszcze] jedną chwilę [życia].”

  • Opis: 24 marca 1603.
  • Źródło: Władysław Kopaliński, Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Warszawa 1989, s. 26.

23. Maria Antonina- „Wybaczcie mi, Panie”

  • [...]kładąc głowę pod gilotynę nadepnęła katowi na stopę
  • Opis: 16 października 1793.

24. Czyngis- Chan- „Zostałem stworzony po to, aby podbić świat. Ile mi było dane, tyle zrobiłem, reszta to wasze zadanie.”

  • Opis: 18 sierpnia 1227, do swoich synów.

25. John Kennedy-”Źle. Proszę nie… nie puszczaj mnie.”

  • Opis: 22 listopada 1963, został zastrzelony

26. Kaligula- „Żyję!”

źródło- https://pl.wikiquote.org/wiki/Ostatnie_s%C5%82owa

 Maja

 

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Zwyczaje słowiańskie

Cześć :) , ostatnio przeglądałam sobie zwyczaje słowiańskie, więc stwierdziłam że dodam tu najciekawsze z nich :

autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian

 

„Obrzędy pogrzebowe słowian

śmierć dla Słowian była radosnym przejściem do lepszego świata: Nawii. Człowiek po śmierci był traktowany z należytą czcią. Zmarłego ubierano w najlepsze szaty, ozdabiano biżuterią, nierzadko wyposażano w różnego rodzaju przedmioty codziennego użytku, czasem nawet w broń. Ciało zmarłego kładziono na stosie, płonęło w oczyszczającym ogniu. Prochy umieszczano w glinianych naczyniach (tzw. popielnicach) i zakopywano w grobach. Czasami były to płaskie, zwykłe groby, a czasami okazałe kurhany usypywane z ziemi.
Co prawda chrześcijaństwo zabraniało palenia ciał, ale to nie przeszkadzało uczcić zmarłego i wyprawić mu triznę (zwaną też strawą), która stanowiła kulminację ceremonii pogrzebowej.
Stypa (tej nazwy, pożyczonej z łaciny średniowiecznej, używa się od XVI wieku zamiast rodzimej strawy) nie polegała tylko na posępnym spożywaniu jadła w intencji zmarłego, tak jak obecnie. Podobnie jak w starożytnym Rzymie, Słowianie na cześć zmarłego urządzali gonitwy, zapasy, igrzyska i tańce, po których następował poczęstunek.
W XVI wieku stypy polskiej szlachty stają się hucznymi biesiadami, obficie zakrapianymi wódką, na których często dochodziło do bijatyk.
Aby zmarły nie powracał na ziemię i nie straszył po nocach, należało mu wyprawić godny pogrzeb i sutą stypę. Żałobników częstowano więc, czym chata bogata.
Na naszych dawnych kresach wschodnich najbardziej popularną potrawą była kutia, dziś znana jako danie wigilijne. Gotowaną pszenicę z makiem, miodem i bakaliami stawiano na grobach, ofiarowując zmarłym, oraz częstowano nią dziady cmentarne w trakcie ceremonii zadusznych, zwanych na Białej Rusi i na Litwie chałturami. ,,

autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian

„Diduch

W tradycji starosłowiańskiej ostatni snop żyta ścięty w czasie żniw, był umieszczany we wschodnim rogu domu jako święty snop poświęcony bogu Swarożycowi. W pewnych regionach dekorowany orzechami i suszonymi owocami w okresie Szczodrych Godów. ,,

autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian

„Bocianie łapy

Specjalne bułeczki, które niegdyś wypiekano na powitanie ptaków powracających wiosną z ciepłych krajów.

Zwyczaj ten był szczególnie popularny w Polsce południowo-wschodniej oraz na Kurpiach. Pieczywo miało kształt bocianich łap. Wkładane do gniazd, według tradycji ludowej, zapewnić miało urodzaj. Podobnie magiczną moc przypisywano lepionym z ciasta miniaturkom narzędzi rolniczych: pługom, bronom, kosom. ,,

autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian

„Postrzyżyny

obrzęd starosłowiański polegający na rytualnym obcięciu włosów, związany z wejściem młodego chłopca w dorosłość i nadaniem nowego imienia. Postrzyżyn dokonywano po ukończeniu przez chłopca 7-10 lat. Chłopiec do tego wieku pozostawał pod opieką matki i był traktowany jak dziecko. Po postrzyżynach chłopiec przechodził pod opiekę ojca i zaczynał poznawać prace i ceremonie typowe dla mężczyzn. Od postrzyżyn ojciec oficjalnie uznawał chłopca za syna. Ceremonia ta wiązała się z poczęstunkiem lub ucztą. Najprawdopodobniej jeszcze pod koniec XVIII wieku praktykowano zwyczaj postrzyżyn, który miał oznaczać poddanie się woli i władzy osoby rytualnie ścinającej włosy.

Zwyczaj postrzyżyn praktykowany jest do dzisiaj, jako swoisty symbol poddania się władzy. Postrzyżeni są szeregowi idący do wojska, co jest dokładną kontynuacją rycerskiej tradycji. W prawosławiu osoby wstępujące do zakonów poddają się postrzyżynom dla biskupa lub przełożonego klasztoru. ,,

autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian

„Rozpleciny

Zwane też warkoczem to dawny obrzęd obchodzony przez narzeczoną i druhny w ostatni wieczór przed ślubem. Odpowiednikiem rozplecin w domu przyszłego pana młodego był wieczór kawalerski.

Rozpleciny były symbolicznym pożegnaniem panieństwa. W niektórych regionach, np. w Polsce południowo-wschodniej, tradycja ta znana jest również obecnie.

Druhny, śpiewając żałosną pieśń, przystrajały włosy panny młodej gałązkami, kwiatami, kokardkami. Bogato przystrojony warkocz skrywały pod chustą. Kiedy do domu przybywał orszak weselny złożony ze swatów i drużbów, ze starostą na czele, ale bez pana młodego, przy dźwiękach kapeli rozpoczynano obrzędowe pożegnanie panieństwa. Starosta, pierwszy drużba lub brat dziewczyny ściągał jej chustę z głowy i rozplatał warkocz, usuwając ozdoby. Jedna z druhen zbierała w tym czasie datki na grzebień.

Obrzęd rozplecin, połączony z zabawą i poczęstunkiem, najczęściej trwał do rana. W tym czasie również w domu pana młodego żegnano wolny stan.

Obie grupy spotykały się na krótko przed wyjazdem do kościoła. Pan młody musiał najpierw wykupić rózgę, którą poprzedniego dnia na rozpleciny przyniósł starosta weselny.,,

autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian
autor: P. Katarzyna Sebastian

 

Źródło- https://mitologie.wordpress.com/obrzedy-pogrzebowe-slowian/

Zdjęcia były zrobione na Templariadach w Chwarszczanach lub na Cysteriadzie w Moryniu przez Panią Katarzynę Sebastian

Maja

 

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz

Odważne wystąpienie

20 maja 2016 r. odbył się Festiwal Klasy 2.0 i pokaz projektów wykonanych w drugim półroczu roku szkolnego 2015/2016. Wraz z kolegami i koleżankami miałam przyjemność wziąć udział w prezentacji książek i pięknego czytania, uczniom z klas drugich.

autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda

Zostaliśmy wybrani do tego zadania, ponieważ dwa miesiące wcześniej wzięliśmy udział w konkursie „Zostań mistrzem pięknego czytania”. Naszym opiekunem była Pani Maria Paliwoda, która z rzetelnością przygotowywała nas do zaprezentowania się.

autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda

Występ miał miejsce na piątej godzinie lekcyjnej, zaś na czwartej lekcji odbyła się próba generalna. Ja, Maciek, Agata i Mateusz byliśmy pierwszą grupą, która prezentowała się.

Lekko zdenerwowani, udaliśmy się na środek hali i dumnie odczytaliśmy i przekazaliśmy to, co mieliśmy przygotowane.

autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda

Agata zestresowała się nieco bardziej i krócej niż na spotkaniach opowiedziała o książce. Tego samego dnia, po zakończonych lekcjach, udaliśmy się na spotkanie podsumowujące. Omówiliśmy z czego jesteśmy zadowoleni, nad czym musimy popracować oraz czy występ uważamy za udany.

autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda

Uważam, iż było to niesamowite doświadczenie. Mogliśmy poćwiczyć naszą odwagę. Był to kolejny krok do stania się mistrzem pięknego mówienia i czytania. Prezentacja bardzo mi się podobała. Chętnie powtórzyłabym ją jeszcze raz.

autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda

 

Natalia Jastrzębska z kl. 1b

Kategorie Bez kategorii, Biblioteka, książki, Projekty edukacyjne, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2015/16, Wydarzenia | Tagi , , , | Zostaw komentarz

Krzyżówka nie taka prosta

Przygody Harrego Pottera znane są wielu uczniom, dlatego też razem z panią R.Kunisz zorganizowałyśmy konkurs – krzyżówkę, dotyczącą tej książki. Hasłem był bohater utworu Lord Valdemord.  Z krzyżówką zmierzyło się 5 uczniów. Na trzynaście punktów możliwych do zdobycia, dwoje uczestników otrzymało 12. Gratulujemy Mai Zarzyckiej z klasy 2e i Agacie Wawruszczak z klasy 1c.

autor: Maria Paliwoda
autor: Maria Paliwoda

         Zapraszamy do udziału w innych konkursach organizowanych przez bibliotekarzy.      

                                                                                                                                   Opracowanie: M.Paliwoda

Kategorie Bez kategorii, Biblioteka, Konkursy, książki | Tagi , , , | Zostaw komentarz

Wspólne cele – wspólne działania – wspólne spotkanie – wszystko dzięki Szkole z Klasą 2.0

Minister edukacji narodowej ustanowiła rok szkolny 2015/2016 Rokiem Otwartej Szkoły.
A otwarta szkoła to taka, która otwiera się na kulturę, sztukę, sport, środowiska lokalne. To szkoła, która potrafi korzystać z tego, co ją otacza. Z taką też myślą powstał projekt edukacyjny „Matematyką się baw i zdobywaj świat!”, którego  cele i działania są wspólne dla dwóch szkół z różnych regionów Polski:
Gimnazjum Publicznego im. Arkadego Fiedlera w Dębnie oraz
Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Wejherowie.
Projekt ten realizowany jest z grupą młodzieży w ramach programu eTwinnig oraz Szkoły z Klasą 2.0.
eTwinning certyfikat
Dlatego też w ramach projektu „Matematyką się baw i zdobywaj świat!” uczniowie naszego gimnazjum podczas wycieczki szkolnej do Trójmiasta odwiedzili również Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Wejherowie.

autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica

A powitały nas bardzo miło i serdecznie  nauczycielki tej szkoły, panie: Weronika Adamska oraz Dorota Stodolska.

autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica

Dla naszych gimnazjalistów czekały niecodzienne zadania, z którymi spotkali się po raz pierwszy :) , a które bardzo im się spodobały. Otóż, uczniowie mieli za zadanie poznać wejherowską szkołę w formie pomysłowej zabawy, szukając  kodów QR, w których ukryte były zadania – wskazówki.

autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica

Bardzo dziękuję pracownikom szkoły, którzy włączyli się w tę zabawę i pomogli naszym uczniom poznać w ten niecodzienny sposób wejherowską szkołę :)

autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica

Szkoła bardzo nam się spodobała, a ogromne wrażenie zrobiły na nas szklane drzwi, które ma każda klasa oraz nazwy sal. Na przykład Sala Pitagorasa, to oczywiście sala matematyczna :) Super pomysł!

autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica

Podczas, gdy nasi uczniowie szukali kodów i poznawali zakamarki szkoły, my robiliśmy pamiątkowe zdjęcia :)

autor: Julia
autor: Julia

 

autor: Julia
autor: Julia
autor: Julia
autor: Julia

 

autor: Julia
autor: Julia

Ze względu na to, że  plan wycieczki był bardzo napięty i czas nas gonił, nie mogliśmy zostać w szkole dłużej i skorzystać z zaproszenia pani dyrektor na wspólną kawę.  Udało się nam jeszcze spotkać w Gdańsku, a następnie wieczorem w Rewie przy ognisku :)

autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica

I główne bohaterki tego zamieszania :)

autor: Julia
autor: Julia

a na koniec podziękowania :)

 

autor: Dorota Stodolska
autor: Dorota Stodolska

18

podziekowanie moje

Zapraszam do obejrzenia fotorelacji w programie ISSUU.

Kategorie Bez kategorii, eTwinning, Projekty edukacyjne, Przedmioty, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2015/16, Wydarzenia | Tagi , , , , , , | Zostaw komentarz

„Akademia Pana Kleksa” – warsztaty dla czwartoklasistów

Już jutro, 30 maja 2016 roku przeprowadzimy ostatnie już warsztaty matematyczne w ramach projektu edukacyjnego „Matematyką się baw i zdobywaj świat!”. Pomagać mi będą: Maja i Maciej.

Temat warsztatów brzmi:

„Akademia Pana Kleksa, czyli wszystko o symetrii”.

Public Domain CCO
Public Domain CCO

Tym razem odwiedzą nas uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 w Dębnie. Naszymi gośćmi będą uczniowie klasy 4d. 

Szczegółów nie zdradzę, pokażę tylko to, co czeka uczniów na koniec pracy, a mianowicie, malowane talerzyki.

autor: Monika Kubica
autor: Monika Kubica

Jak wypadną czwartoklasiści napiszę niebawem :)

Pomysł i opracowanie udostępniam na licencji: CC BY-NC-ND 3.0 PL

Kategorie Bez kategorii, eTwinning, Projekty edukacyjne, Przedmioty, Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2015/16, Wydarzenia | Tagi , , , , , , , , , , , , , | Zostaw komentarz

„Blask Khmerów”

Cześć,

Ostatnio w naszej szkole odbywa się obok przedstawiania zwykłych książek prezentacja książek historycznych. Jakiś czas temu 3 razy przedstawiałam książkę pt.: „Blask Khmerów” (2 razy w klasach pierwszych i raz w klasie drugiej). Khmerowie była to cywilizacja leżąca na terenach dzisiejszego Laosu, Wietnamu i Kambodży. Zaciągnęli oni wiele ze wschodnich zwyczajów. Książka opowiada dokładnie o ich zwyczajach, początkach, rozwoju i stylu życia. Dziś Khmerowie nadal żyją, głównie w Azji i Ameryce. Sądzę, że taki sposób przedstawiania historii o wiele bardziej spodobał się uczniom naszej szkoły, niż zwykłe lekcje. Chętnie przedstawiłabym jakąś książkę jeszcze raz . U nas w szkole można wybrać dowolny okres historyczny i dowolną książkę. Oprócz mnie, jeszcze 2 osoby z klas trzecich prezentowały książki, ale w porównaniu do mnie dotyczyły one II Wojny Światowej.

By 'dalbera' (Flickr user, no real name given) - http://www.flickr.com/photos/dalbera/5068738233/, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16998717
By ‚dalbera’ (Flickr user, no real name given) – http://www.flickr.com/photos/dalbera/5068738233/, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16998717

Maja :)

Kategorie Bez kategorii | Zostaw komentarz