Rok szkolny 2012-2013 – w oczekiwaniu na nowego bloga

Hejka!

Witam na starym blogu. Czekam na zatwierdzenie od administratora na nowego bloga. Co za niesprawiedliwość! Moi koledzy mają już nowego bloga, a ja ciągle czekam…. Szkoło z Klasą, proszę zatwierdźcie, bo mam masę pomysłów!!  :-)

Pozdrawiam

Kucyk150

Epilog

Wył.

Hej!

Do końca roku zostały już 2 dni!

Więc razem z zakończeniem klasy piątej kończę moje „blogowanie”. W związku z tym chciałabym podziękować, tym którzy znaleźli pół minutki na przeczytanie aktualności w „Murach 707″ i tym, którzy pozostawili po sobie dobrą radę czy miłe słowo. Było bardzo fajnie prowadzić tego bloga, umieszczać ciekawostki i nowiny z życia szkoły ( i dostać za to odznakę :-)  ).

Mam nadzieję, że w następnym roku też będę mogła prowadzić bloga, oraz że nasza szkoła weźmie po raz  kolejny udział w tym wspaniałym programie „Szkoła z klasą”. No i oczywiście liczę na nagrodę w konkursie na Autorskiego Bloga :-) .

Pozdrawiam i do zobaczenia w następnym roku szklonym. Wypoczywajcie i miło spędzajcie czas.

Kucyk 150, a właściwie Hania 

PS Tak, tak mam na imię xD

Zakończenie projektu „Kwadrat- as wśród czworokątów”

Wył.

Hej!

Ostatnio nie było mnie w szkole i nie miałam czasu napisać czegoś na blogu.

To już koniec: oceny wystawione, projekt SKOŃCZONY!

Jeszcze raz przedstawię nasze zadania:

1. Podział na grupy, znalezienie tematu projektu, przygotowanie kart zadania oraz projektu

2. Przygotowanie telewizyjnej akcji reklamowej

3.Przygotowanie krzyżówki

4. Zrobienie prezentacji o projekcie, oraz plakatu do powieszenia w holu szkoły

5. Przygotowanie historyjki o kwadracie w świecie TIK

6. Zrobienie prezentacji końcowej podsumowującej cały projekt

Efekty naszej pracy przedstawiliśmy szkołom, które przyjechały do nas na konkurs ” Jeden z …”

Fajnie się bawiliśmy tworząc poszczególne zadania! :-)

Pozdrawiam

Kucyk 150

 

„Myślę, więc jestem”

Wył.

Hej!

Kolejna seria życiowych przemyśleń:

„Nadzieja jest nieodłącznym elementem życia.”

…Więc nośmy ja przy sobie, codziennie, bez wyjątków :-)

Pozdrawiam

Kucyk 150

Jeden z …

Wył.
Hej!
Wiecie, że dzisiaj odbył się u nas konkurs „Jeden z …” ? Przeczytajcie. Było naprawdę ciekawie.
 Dzisiaj (29 maja) naszą klasę odwiedzili koledzy z innych szkół: Kowar i Miłkowa. Zostali zaproszeni przez Panią Lucynę i Panią Elę w ramach konkursu międzyszkolnego ” Jeden z …”. Zasady konkursu wzorowane były na popularnym teleturnieju telewizyjnym. Klasę piątą reprezentowali Michał i Szymon. Wszyscy zebraliśmy się na sali gimnastycznej. Uczestnicy siedzieli na scenie, a my jako publika zajmowaliśmy ławki tuż za nią. Pytania( związane głównie z matematyką i przyrodą)  były naprawdę trudne, a walka zacięta. W końcu pozostało tylko 3 uczestników, więc udaliśmy się na przerwę. Podczas niej mieliśmy okazję pochwalić się naszymi działaniami w ramach programu „Szkoła z klasą”. Przygotowaliśmy trzy prezentacje, które wydaje mi się zainteresowały naszych gości. Panie przygotowały dla nas mały poczęstunek. Było naprawdę fajnie. Między innymi dlatego, że zwycięzcom został Szymon z wynikiem 120 punktów! Mam nadzieję, że w przyszłym roku i ja wezmę udział w ” Jednym z …”.
Pozdrawiam
Kucyk150

Kilka słów o …Fotografii

Wył.

Hej!

Oto podstawowe pytania, na które postaram się Wam odpowiedzieć:

  1. Co to właściwie jest FOTOGRAFIA?
  2. Kto może spędzać czas robiąc zdjęcia?
  3. Czy są z niej jakiejś korzyści?
  4. Jakie mogą być zdjęcia?

Ad 1 Fotografia jest to ciekawa forma spędzania czasu wolnego. Można to robić amatorsko lub profesjonalnie (jednak profesjonalny sprzęt może kosztować dość sporo).

Ad 2 Kto? Mogą wszyscy, którzy potrafią trzymać aparat w ręku. Czasami zdjęcia dzieci przedstawiają pięknie otaczający nas świat. W każdym wieku mamy inną perspektywę widzenia świata i naszego otoczenia…

Ad 3 Gdy naprawdę uważasz, że twoje prace są godne szerszej „publiczności” możesz zgłosić je na konkurs. Wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarce hasło „konkurs fotograficzny i dopiszesz kategorię wiekową lub temat konkursu. Gdy uda się Wam coś wygrać koniecznie mnie zawiadomcie :-) .

Ad Możecie fotografować wszystko: martwą naturę, krajobraz, pola, łąki, ludzi. Można też przerabiać je w programach komputerowych ( min. Gimp, Picassa, Fotoshop).

Pozdrawiam

Kucyk 15o

PS Jeśli macie jakieś pytania, to śmiało zadajcie mi je. Na pewno odpowiem.

Origami

Wył.

Hej!

Porozmawiajmy dziś o ORIGAMI. Co o nim wiecie? Znacie odpowiedzi na poniższe pytania?

• Co to jest?
•Gdzie zostało wymyślone?
•Na czym polega?
•Jak je zrobić (przykład)?
•Ciekawostki
•Podsumowanie najważniejszych informacji
Ad 1
žOrigami, jest to sztuka składania papieru. W Japonii w 1797r. Powstał pierwszy podręcznik składania origami , który pokazywał 49 sposobów składania żurawia, japońskiego symbolu szczęścia  i życia. W języku japońskim „origami“ oznacza czynność składania papieru (oreru – zginać, gami [kami] – papier).
Ad 2

Origami zostało wymyślone ok. roku 700. Pochodzi z Chin, rozwinięte było w Japonii, dlatego uważane jest za tradycyjną sztukę japońską. Origami w świecie spopularyzował Akira Yoshizawa w latach 50. XX wieku.

Ad 3

W XX w. ostatecznie ustalono reguły origami: punktem wyjścia ma być kwadratowa kartka papieru, której nie wolno ciąć, kleić i dodatkowo ozdabiać i z której poprzez zginanie tworzone są przestrzenne figury.

Ad 4 To żuraw. Japoński symbol szczęścia i życia.

Ad 5

Żeby w Japonii zdać egzamin do wyższej szkoły artystycznej, należy wykazać się umiejętnością sztuki origami.Podobnej wiedzy i umiejętności wymaga się od dziewcząt, które ubiegają się o pracę stewardessy.                                                                                                              Origami stało się jednym z niezbędnych elementów wychowania dziecka, dlatego też już w przedszkolu uczy się dzieci Origami. Dzięki temu rozwija jego fantazje, pokazuje mu świat poprzez umożliwienie samodzielnego tworzenia.

Ad 6

Origami to sztuka składania papieru bez użycia nożyczek lub kleju.                                                                                                                                              žOrigami zostało wymyślone w Chinach, ale rozpowszechnione  w Japonii, dlatego uważa się je za tradycję japońską.                                      žOrigami polega na tworzeniu figury poprzez zginanie kartki.

Pozdrawiam

Kucyk 150

 

 

Pasja literacka

Wył.

Hej!

Dziś również mam do Was pytanie:

Czy lubicie pisać? ( mini książki, opowiadania, teksty)

Ja bardzo. Teraz jestem w trakcie pisania mojej „mini książki” ( choć pewnie i tak nigdy nie zostanie opublikowana :-) ).

Ale dzisiaj chcę Wam przedstawić fragment mojego ( zeszłorocznego) zadania domowego na j. polski:

„Kartka z pamiętnika- labirynt”

Autor: Kucyk 150

(…) Dzień trzeci:
Leżę w jakiejś jaskini. Skąd ja się tu wzięłam? Słyszę dziwny dźwięk. To dwa węże zbliżają się do mnie. Co mam zrobić? Przypomniałam sobie, że w kieszeni mam Proszek Mowy. Dzięki niemu mogłam porozumieć się z wszystkimi zwierzętami. Udało mi się pogodzić z wężami. Odeszły, a ja zostałam sama w ciemnej jaskini. Wyszłam i od razu poślizgnęłam się na mydle. Wydawało mi się, że skręciłam kostkę, ale mogłam chodzić. Postanowiłam przenocować na drodze, bo nie znalazłam żadnego bezpiecznego miejsca, a zrobiło się późno. Jestem wykończona. Mam nadzieję, że jutro poczuję się lepiej.

Jak Wam się podoba?

Pozdrawiam

Kucyk150

Co lubicie?

Wył.

Hej!

Dzisiaj mam dla Was mini ankietę:

Co lubicie oglądać w telewizji?

  • Seriale
  • Filmy
  • Sport
  • Wiadomości
  • Inne ( jakie?)

Odpowiedzi zapiszcie w komentarzach. Możecie również rozwinąć swoją wypowiedź. Ja też odpowiem na to pytanie:

W telewizji właściwie oglądam wszystko: programy kulinarne, wiadomości, filmy akcji, komedie romantyczne i sport.

Pozdrawiam

Kucyk 150

,,Myślę, więc jestem”

Wył.

Hej!

Dawno się nie odzywałam… Jakoś zabrakło mi czasu. Jak Wam minął weekend majowy? Ja pojechałam z ciocią, wujkiem i moją kuzynką do Wrocławia. Odwiedziliśmy  zoo. Było naprawdę fajnie, ale wróćmy do tytułu wpisu.

Mam dla Was kolejny cytat. Oto on:

„Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, że się nie wie, czego się nie wie – oto prawdziwa wiedza”

Hm…. Sami spróbujcie to rozgryźć! :-)

Pozdrawiam

Kucyk 150

css.php