Podchody uczniów ZS 3 do Unii

Polecamy!

Zobaczcie nasz filmik !

Gmina Czerwionka -  Leszczyny bierze udział w programie „ Śląskie do przodu”,

w ramach tego projektu uczniowie ZS 3 – klasa I a zorganizowała podchody szlakiem

unijnych inwestycji w gminie, a filmik zaprezentowany zostanie 12 sierpnia na antenie TV Katowice, głosujcie na nas!

I a

ZS 3

Niech nas ogarnia moda na czytanie !

Tradycją ZS 3 są spotkania miłośników czytania w ramach konkursu czytelniczego i akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.

 

Tegoroczna XII edycja Tygodnia Czytania odbywa się w Polsce pod hasłem „Czytanie dzieciom – najlepsza inwestycja !”

Przybyli do ZS 3 mogli podziwiać talenty artystyczne młodzieży, wystąpiły w programie muzycznym: Kamila Strzyżewska, Magda Maćkowiak z III c, Klaudyna Siwek z kl IV, z klasy II – Zosia Mrowiec i Weronika Uszczyk.

Klasa V b przygotowała inscenizację Lokomotywy J. Tuwima, ponieważ rok 2013 ogłoszony został rokiem Tuwima w Polsce. W roku 2013 przypada sześćdziesiąta rocznica jego śmierci –poeta zmarł 27 grudnia 1953 roku. W tym roku minie też sto lat od jego poetyckiego debiutu – publikacji wiersza “Prośba” w “Kurierze Warszawskim”.

Poezja Juliana Tuwima jest jedną z najważniejszych w XX wieku propozycji uprawiania sztuki słowa. Bogata i różnorodna twórczość autora “Kwiatów polskich” stanowi żywotną i atrakcyjną propozycję dla odbiorców w każdym wieku.

Tuwim urodził się pod koniec XIX wieku w Łodzi, pisarz, tłumacz, autor wodewili, skeczy, librett operetkowych i tekstów piosenek, jeden z najpopularniejszych poetów dwudziestolecia międzywojennego. Współzałożyciel kabaretu literackiego „Pod Picadorem” i grupy poetyckiej „Skamander”. Znany przede wszystkim jako autor znakomitych, ponadczasowych wierszy dla dzieci, m.in. Lokomotywa, Ptasie radio, Okulary, Słoń Trąbalski, Bambo, Kotek, Abecadło, Rzepka.

W konkursie wzięli udział miłośnicy twórczości Małgorzaty Musierowicz, którzy zmierzyli się z wiedzą o jej najnowszych książkach – Sprężyna i Mc Dusia .Natomiast uczniowie szkół podstawowych musieli wykazać się podczas konkursu wiedzą z Hobbita Tolkiena.

Zapraszamy do lektury

K i P.

Jak obchodziliśmy Święto Szkoły ?

Niedawno, bo 5 maja Henryk Sienkiewicz obchodziłby swoje 167 urodziny, chcąc uczcić pamięć o patronie szkoły młodzież G4 z pomocą klasy Ia, wybrała się w literacką podróż do Woli Okrzejskiej – miejsca urodzenia Henryka Sienkiewicza. Tam powitali nas pani kustosz – Edyta Woźnica i sam Henryk Sienkiewicz – Michał Wowra. Młodzież klasy Ia i IIa przypomniała fragmenty znanych i lubianych dzieł patrona: Quo vadis, Krzyżacy, Latarnik, Sachem, W pustyni i w puszczy. Tytuł bestsellera otrzymała scenka zrealizowana przez Ia (Agnieszka, Agata, Krystian, Nikolas, Marcin) na podstawie fragmentów W pustyni i w puszczy.

M.

(2/64):

Z wizytą w redakcji…

Niezwykłe spotkanie w redakcji  pisma

 „Nasze Miasto- Nasza Gmina – Nasz Powiat”

Redakcja  miesięcznika „Nasze Miasto” – właściciel gazety pani Ewelina Barakomska oraz  redaktor naczelny pani Monika Bobrzyk zgodziły się na  udzielenie wywiadu uczniom klasy I a Gimnazjum nr 4 w Czerwionce.

Gazeta zajmuje się redagowaniem  interesujących artykułów oraz rzetelnym i obiektywnym przedstawianiem  bieżących wydarzeń dotyczących naszej gminy i powiatu. Oto kilka najciekawszych pytań, które zadali uczniowie klasy I a:

 

1.Skąd pomysł na powstanie gazety ?

Red.: Gazeta funkcjonuje od lipca 2012r. Decyzja o wydawaniu gazety została poprzedzona wnikliwą oceną społecznego zapotrzebowania na druk nowego tytułu o zasięgu lokalnym. Zakres tematyczny miesięcznika odnosi się do ludzi oraz spraw związanych z powiatem rybnickim, a także pobliskimi miejscowościami. Na łamach naszej publikacji zamieszczane są informacje o najistotniejszych wydarzeniach regionu, a także o działaniach podejmowanych przez osoby, które mają wpływ na życie jego mieszkańców. Gazetę „Nasze Miasto- Nasza Gmina- Nasz Powiat” tworzymy w oparciu o zasadę pełnego obiektywizmu. Naszym celem jest przedstawianie spraw z pominięciem treści o charakterze ocennym.

 

2.Jakie są atuty  naszego miasta Czerwionki – Leszczyn?

Red.: Nasze miasto słynie przede wszystkim z jego mieszkańców, posiadających  różnego rodzaju talenty, rozpoczynając od artystycznych poprzez literackie aż po sportowe. Czerwionka –Leszczyny posiada również walory przyrodnicze, historyczne oraz piękne krajobrazy. Istotny jest także fakt, iż w naszym mieście kultywowane są  tradycje oraz promowane wartości kulturalne i edukacyjne.

 

3.W jaki sposób odbywa się kolportaż waszej gazety ?

Red.:  Miesięcznik, ukazuje się w każdy drugi czwartek miesiąca na terenie gmin: Czerwionka-Leszczyny, Świerklany, Ornontowice, Orzesze, Lyski, Jejkowice, Gaszowice. Gazetę można znaleźć w punktach usługowo-handlowych na terenie wyżej wymienionych miejscowości, Urzędów Miast i Gmin, w Starostwie Powiatowym, Domach Kultury, Miejskich Ośrodkach Sportu i Rekreacji oraz w wielu  firmach i instytucjach.

 

4.Kto może zostać dziennikarzem w waszej gazecie ?

Red.:  Każdy  kto potrafi w sposób obrazowy i obiektywny przedstawić dane wydarzenie oraz posiada pasję dziennikarską. Młodzież przed 18 rokiem życia  może nawiązać z nami współpracę za oświadczeniem rodziców.

 

5. Z czego utrzymuje się wasza gazeta?

Red.: Najważniejszą rolę w utrzymaniu gazety stanowią reklamy. Dzięki reklamodawcom gazeta jest bezpłatna i może dotrzeć do większej liczby czytelników.

 

6.Jakim sprzętem powinien posługiwać się profesjonalny dziennikarz?

Red.: W pracy dziennikarskiej niezbędny jest aparat fotograficzny, komputer lub laptop. Pomocny jest również dyktafon. Jednak notes i długopis też w zupełności wystarczą. Dobry sprzęt nie świadczy o umiejętnościach dziennikarza.

 

7. Ile zarabia dziennikarz?

Red.: Na zarobki dziennikarza składa się kilka kwestii –  bieżąca sytuacja wydawnictwa oraz ilość opublikowanych materiałów.

 

Dziękujemy za udzielenie wywiadu a także, że znalazły panie dla nas czas.

Red.: My również dziękujemy.

 

Klaudia , Paulina, Paweł  

 

 

 

Jeszcze raz o konkursie mitologicznym

Sprawozdanie z  konkursu  mitologii greckiej.

 

Dnia 27.02.13r. uczniowie klas I Gimnazjum im. Henryka Sienkiewicza w Czerwionce wzięli udział w konkursie dotyczącym mitologii greckiej pt.: „W świecie bogów i herosów”. Konkurs był zorganizowany na lekcji historii i trwał około 30 minut. Następnego dnia ogłoszone zostały wyniki prac uczniów,  spośród których wybrano trzech  najlepszych uczniów danej klasy. Z naszej klasy zakwalifikowały się trzy osoby do II etapu,  były to : Paulina Jamiołkowska, Sandra Gołąbek i Klaudia Strzelczyk a z klasy I b : Aleksandra Falkiewicz, Dawid Pawlas, Aneta Koziel i Maciej Szyma. Drugi etap konkursu miał być przeprowadzony ustnie, a odbył się 8.03.13r. o godzinie 11.40 w pracowni historycznej. W drugim  etapie  wzięło udział  sześć osób, ponieważ jedna osoba była nieobecna. Każdy uczestnik wybierał sobie indywidualnie pytania. Konkurs przeprowadzony został w bardzo ciekawy sposób. Na podium stanęli uczniowie klasy I b , czego im  bardzo gratulujemy. W komisji zasiadła Pani Małgorzata Mazur-Zając nauczycielka historii oraz pani Magdalena Łubkowska nauczycielka języka polskiego. Atmosfera podczas trwania konkursu byłą bardzo przyjemna. Przygotowany został słodki poczęstunek. Było to bardzo ciekawe i miłe doświadczenie . Dziękujemy za zorganizowanie takiego ciekawego konkursu.

Klaudia

Sprawozdanie z konkursu z mitologii greckiej

Sprawozdanie z konkursu z mitologii greckiej

Dnia 27.03.2013r. uczniowie klasy Ia i Ib naszego  gimnazjum przystąpili do konkursu z mitologii greckiej pt: „ W świecie herosów”. Konkurs trwał około 25 minut. Następnego dnia były ogłoszone wyniki. Trzy koleżanki z naszej klasy zakwalifikowały się do drugiego etapu oraz cztery osoby z klasy Ib. Drugi etap odbył się 8 marca o godzinie 11.45 w pracowni historycznej. Do konkursu przystąpiło sześciu uczestników, ponieważ jedna osoba zachorowała. Każdy z uczestników indywidualnie wybierał numer pytania. Na podium stanęli uczniowie klasy Ib, czego im bardzo gratulujemy. W komisji zasiadła Pani Magdalena Łubkowska nauczycielka języka polskiego oraz Pani Małgorzata Mazur – Zając nauczycielka historii. Atmosfera podczas konkursu była miła i przyjemna. Przygotowano dla uczestników słodki poczęstunek. Każdy z uczniów przystępując do pierwszego etapu otrzymał punkty plusowe, za udział w drugim etapie dodatkowo otrzymaliśmy ocenę cząstkową z historii. Było to dla wszystkich nowe, ciekawe doświadczenie.

Pozdrawiam Paulina

Konkursy….

W naszej szkole organizowane są rożnego rodzaju konkursy szkolne

lub gminne, które pozwalają nam pogłębić swoją wiedzę i ją wykorzystać

w różny sposób.

Nauczyciele dbają, aby nie zabrakło nam  kółek zainteresowań  w czasie

których  rozwijamy swe talenty a zdobyta wiedza może zaprocentować

w każdej chwili.

Do ciekawszych konkursów, w których ostatnio uczestniczyliśmy należą:

konkurs chemiczny, z religii, mitologiczny, recytatorski, sportowy.

Więcej informacji i zdjęcia można znaleźć na stronie szkoły

http://www.g4.szkola.pl/

Klaudia

 

 

Warsztaty o kulturze w oczach Klaudii

Kino Szkoła – to realizowany w naszym mieście interdyscyplinarny program edukacji medialnej

 

W pewien czwartkowy poranek o godzinie 9.00 nauczycielki języka polskiego wybrały się z uczniami klas 1 – 3 z Gimnazjum nr 4 w Czerwionce na odpowiednio dobrane warsztaty w ramach Programu Edukacji Medialnej- „Kino Szkoła”. Spotkania od ubiegłego roku odbywają  w Miejskim Ośrodku Kultury. Zajęcia przeprowadzone zostały przez bardzo sympatycznego mężczyznę, który mówił prostym językiem zrozumiałym dla przebywającej w sali młodzieży. Dotyczyły one,  jak okazało się na koniec zajęć, nie historii mediów, a kultury. Lecz nie sprawiało to nam większego problemu, ponieważ wszystkim bardzo podobały się zajęcia. Pan Marcin Skorek – filmoznawca omówił nam pełny schemat kultury, jej zasoby oraz pochodzenie tej intrygującej definicji. Mogliśmy w ten sposób dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy, ale także  podzielić się wcześniej  zdobytą wiedzą i poglądami na zadany temat. Na kilkanaście minut przed końcem każdy z nas został przydzielony do grupy, w której mieliśmy własnym zdaniem wyrazić definicję  kultury, uwzględniając  jej pochodzenie, ale również postarać się wzbogacić ją wieloma szczegółami. Po około 2 godz. wróciliśmy w dobrych humorach na lekcje do szkoły.  Warsztaty dały nam wiele do myślenia, są one, jak twierdzą ich autorzy, sposobem na ukształtowanie świadomego odbiorcy współczesnych tekstów kultury.

 

 

Klaudia  I a

kino szkoła

7 lutego bieżącego roku, o godzinie 9.00  wybraliśmy się do Miejskiego Ośrodka Kultury na warsztaty dotyczące historii mediów wizualnych. Zajęcia prowadzone przez charyzmatycznego i sympatycznego mężczyznę dotyczyły, jak się na koniec okazało, nie historii mediów, ale KULTURY. Pomimo tej pomyłki całą wycieczkę można jednak zaliczyć do bardzo udanych.  Pan prowadzący miał dość odmienny sposób kierowania warsztatami, ponieważ prowadził tzw. burzę mózgów. Dobre odpowiedzi na zadawane przez niego pytania nagradzał … Kilkanaście ostatnich minut podzieleni na grupy wypisywaliśmy, czym według nas jest kultura. Końcowym efektem było wspólne stwierdzenie,  że kultura to nic innego jak my sami, nasze poglądy, sposób zachowywania się i ubierania. Po ok. 2 godzinach wróciliśmy w dobrych humorach na lekcje.

Mamy nadzieję na kolejne spotkania, może tym razem dotyczące  historii mediów.

Monika

css.php