Ciekawe życie Prusaka

  • Dzieje się w Prusie, oj dzieje…

    Już niedługo koniec roku, a przygotowania do oficjalniej uroczystości ruszyły pełną

    parą! Scenariusz do kabaretu jest już gotowy, a za nami już pierwsza próba. Nie można także zapomnieć o polonezie – dwie grupy będą tańczyły go tuż przed kabaretem, dnia 23 czerwca. Trenują wszystkie klasy, nawet parę razy w tygodniu! Dzisiaj natomiast uczniowie przygotowywali dekoracje na bal.

     

    Jakby tego było mało, już w przyszłą niedzielę jedziemy na zieloną szkołę do Rajgrodu, zorganizowaną przez Stowarzyszenie Pomocy Młodzieży „Młodzież Polska”. Wycieczka potrwa 3 dni – do domu wrócimy we wtorek. Już nie mogę się doczekać!

     

     

     

    J.

     
  • Rejs po Wiśle

    Dnia 11 czerwca po pierwszej godzinie lekcyjnej, wraz z panią od biologii ,osoby z kółka biologicznego i jej klasy wybrały się na rejs statkiem po Wiśle.

    Wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani, gdyż nie było to tylko zwykłe przepłynięcie Wisły pod mostami, ale także wycieczka, na której mieliśmy możliwość poznania różnych gatunków ptaków które znajdują się w jej okolicy.

    Było to możliwe dzięki panu przewodnikowi, który opowiadał nam o wielu ciekawych rzeczach.

    Gdy tylko zobaczyliśmy jakiegoś ptaka, od razu nam wszystko objaśniał.

    Tym sposobem dowiedzieliśmy się o różnych gatunkach jaskółek. Dzielą się na oknówki, dymówki i brzegówki.

    Poznaliśmy różnice między miejscem występowania oraz wyglądem wielu ptaków m.in.  rybitw i mew oraz poszczególnych gatunków jaskółek.

     

    Co ciekawie, przy Wiśle mieszkają nawet pelikany. Jest to jednak bardzo rzadkie.

    Mijając wyspę na Wiśle, dowiedzieliśmy się, że ptaki głównie tam się rozmnażają, ponieważ przy brzegu ludzie swoim głośnym zachowaniem sprawiają im do tego niedogodne warunki.

    Dodatkowo, pan przewodnik opowiedział nam o konstrukcjach poszczególnych mostów pod którymi przepływaliśmy: o ich aerodynamicznym kształcie i o tym, że ruszają się mimo, że tego nie widzimy.

     

    Podsumowując, rejs był bardzo ciekawym przeżyciem. Oderwał nas od szkoły, ale nie od nauki. Myślę, że wszyscy z tej wycieczki bardzo dużo wynieśli i zapamiętali.

     

    O.

     

     

     
  • Nasze prezentacje

    Koniec roku już niedługo, a my, jak tylko możemy wykorzystujemy upływający czas…

    Na przykład, na języku polskim uczniowie mają możliwość pokazania innym

    swych prezentacji. Ja zrobiłam prezentację o jednej z moich ulubionych epok: oświeceniu.

    Oświecenie – prezentacja.

     

    Niektórzy zaprezentowali projekty o znanych osobistościach, np. „Wisława Szymborska” czy „Andy Warhol – prowokator, buntownik, artysta”.

     

    Dzięki prezentacjom zgłębiamy wiedzę na dany temat, pokazujemy, co interesuje nas w j. polskim, a na dodatek mamy możliwość podciągnięcia swojej oceny :)

     

    J.

     
  • Jak było w Sejmie?

    Wielka przygoda już za nami, tak jak obiecałam – zdaje relacje z tego niezwykłego wydarzenia!

    Pierwszego dnia ja i moja koleżanka Ola miałyśmy warsztaty „Lider w Samorządzie Szkolnym”, które pozwoliły nam uzgodnić, jakie zadania ma przewodniczący samorządu

    szkolnego. Warsztaty nie polegały tylko na siedzeniu i słuchaniu, lecz także na integrowaniu się i rozwijaniu własnej kreatywności.

     

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=0779449241&view=att&th=137f4d251ce58013&attid=0.2&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_3HIe2hQlOSeijhUyKbWp6&sadet=1339843325921&sads=FQVXWpaLJR7_SRdKmSN1HmG2X3k&sadssc=1

    Wszyscy dostali upominki (m.in: książkę Janusza Korczaka, puzzle, czekoladę,  notes)

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=0779449241&view=att&th=137f4d251ce58013&attid=0.1&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_3HIe2hQlOSeijhUyKbWp6&sadet=1339843445321&sads=xWRPc9dxhyz7hRJrwiwiXUOlFp8

    Wszyscy także dostali identyfikatory, które pozwoliły nam wejść następnego dnia do Sejmu Wielkiego.

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=0779449241&view=att&th=137f4d251ce58013&attid=0.3&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_3HIe2hQlOSeijhUyKbWp6&sadet=1339843473262&sads=rtaGXyipH7zZCFSvqA5BIRSfpaE

    Później udałyśmy się do hotelu. Następnego dnia byłyśmy wcześnie na nogach i już około dziesiątej rano znalazłyśmy się w sejmie. Czekałyśmy na spotkanie

    z kołami poselskimi, a także na konferencję z panią Ewą Kopacz.

    Nadszedł wielki moment! Byłyśmy już na miejscach, czekając na obrady sejmu. Na początku przemawiała pani Krystyna Szumilas – minister edukacji narodowej, Ewa Kopacz a także Marek Michalak  -  rzecznik Praw Dziecka. Następnie głos zabrali posłowie. Na koniec głosowaliśmy nad poszczególnymi punktami ustawy, która miała trafić dalej do rządu. Dowiedziałyśmy się, że została ona uchwalona!

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=0779449241&view=att&th=137f4d251ce58013&attid=0.4&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_3HIe2hQlOSeijhUyKbWp6&sadet=1339843793517&sads=y769goxksInnj5bGs4f5saBjQGk

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=0779449241&view=att&th=137f4d251ce58013&attid=0.6&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_3HIe2hQlOSeijhUyKbWp6&sadet=1339843800782&sads=XG-ufnCgReLW2Fp4hsj7_TFHXAI

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=0779449241&view=att&th=137f4d251ce58013&attid=0.9&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_3HIe2hQlOSeijhUyKbWp6&sadet=1339843810847&sads=4gbS6PCwfcqb5HpMB0p98uNthXA

    https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/?ui=2&ik=0779449241&view=att&th=137f4d251ce58013&attid=0.11&disp=inline&safe=1&zw&saduie=AG9B_P_3HIe2hQlOSeijhUyKbWp6&sadet=1339843816677&sads=cqpt7KXY3kz-bvO5VhZWZRTQvXY

    Niesamowity czas, niesamowite przeżycia – tak w skrócie można opisać tamte dni. Uśmiechy nie znikały z naszych twarzy. Emocji nie da się opisać, tam trzeba po prostu być. I to poczuć.

    J.

     
  • Wiślana szkoła

    Nasza szkoła bierze udział w programie „Wiślana Szkoła”.

    Jest to program edukacji ekologicznej na temat rzeki Wisły skierowany do placówek edukacyjnych wszystkich szczebli.

    Ideą „Wiślanej Szkoły” jest zainteresowanie szkół przyrodą warszawskiego odcinka Wisły oraz potrzebą i możliwościami jej ochrony, a także zachęceniu do spędzania wolnego czasu nad jej brzegami.

     

    Staramy się o uzyskanie certyfikatu „Wiślanej Szkoły”. Aby to osiągnąć, nasza szkoła musi wykonać 6 konkursowych zadań.

    Są to:

     

    • umieszczenie informacji o projekcie na www szkoły i na tablicy szkolnej
    • przeprowadzenie min. 5 lekcji na temat Wisły
    • przeprowadzenie wycieczki nad Wisłę
    • przeprowadzenie konkursu nt. Wisły
    • zorganizowanie akcji wolontariatu szkolnego na rzecz Wisły
    • zorganizowanie Szkolnego Dnia Wisły

     

    Jesteśmy na dobrej drodze.

    Do tej pory odbyły się lekcje na temat Wisły, jej zanieczyszczeń, ochrony wód w Polsce oraz śladu wodnego.

    Miały także miejsce zajęcia terenowe nad brzegiem Wisły, z których relacje znajdziecie w poniższej prezentacji:

     

    Dodatkowo, 1 czerwca odbędzie się loteria fantowa oraz konkursy związane z wiedzą o Wiśle.

    Zorganizowany zostanie także Szkolny Dzień Wisły w ramach Festiwalu Nauki 2.0.

     

    Robimy to, by pokazać wszystkim, że Wisła nie jest dla nas obojętna i mamy o niej dużą wiedzę.

     

    O.

     
  • ZAKOCHAJ SIĘ W WIŚLE Z PRUSEM! – PROJEKT WIŚLANA SZKOŁA

    Jak zapewne wiecie, Wisła to najdłuższa rzeka w Polsce. Ma ona 1047 km długości.

    Wydawałoby się, że to zwykła, zanieczyszczona rzeka niewarta naszej uwagi.

    Otóż nie!

    Wisła to także miejsce nad którym można miło spędzić czas.

    Można się opalać, grać w siatkówkę w wyznaczonych do tego miejscach lub po prostu pójść na spacer.

    Młodzież niestety wybiera inne rozrywki siedząc w domu i grając na komputerze bądź oglądając telewizję.

    Ale po co? Można wyjść na dwór i tam się zrelaksować.

    Plaża nie tylko jest tam gdzie jest morze. Można ją znaleźć także w Warszawie!

    Można do niej łatwo dojść. Wystarczy kierować się w stronę wybranego mostu i stamtąd zejść nad brzeg Wisły.

     

    Nad Wisłą każdego roku coś się dzieje! Mają tu miejsce różnego rodzaju wydarzenia kulturalne.

    Są to między innymi:

    - „Wianki”

    - „Festiwal Przemiany”

    - „Festiwal Sztuki”

    -  ”Chillout nad Wisłą”

    - festiwale muzyczne

    i wiele, wiele innych.

     

     

    Jak widać Wisła to miejsce, nad którym nie sposób się nudzić. Niestety nie wszyscy to zauważają.

    Zmieńmy to! Zakochajmy się w Wiśle!

     

    O.

     
  • Zakochaj się w Warszawie!

    Jednym z naszych ostatnich projektów jest prezentacja związana z historią. Zajęłyśmy się tematem „Nowoczesność Warszawy w XIX wieku”. Ten projekt zmusił nas do korzystania z wielu źródeł. Szukanie odpowiednich książek i stron internetowych zajęło nam dużo czasu. Pozwoliło nam to na lepsze poznanie naszego miasta kiedyś. Warszawa jest piękna i coraz częściej nas zaskakuje przyszłością (nowe muzea, festiwale, targi), ale i przeszłością. Z tym miastem Bazyliszka, Złotej Kaczki oraz Warsa i Sawy wiąże się wspaniała historia i naprawdę warto ją poznać.

     

    https://docs.google.com/presentation/d/1NbJTOdUe6ZsTeH7ImxHxH71NelRNGaIoRQ5J6Q6f7c0/edit

     

    K.

     
  • Balet

    Trzy dziewczyny z grupy KOJA rok temu wykonały projekt edukacyjny na temat baletu. Wybrałyśmy taki temat, ponieważ Ola jest baletnicą. Bardzo podoba się nam jej taniec. Mamy nadzieje, że pochwali się swoimi występami i sukcesami.
    W naszym projekcie omówiłyśmy historię baletu, stroje baletowe, twórczość związaną z baletem (obrazy, przedstawienia, muzyka) oraz figury baletowe.

    BALET-  (łac. ballare- tańczyć)- forma widowiska teatralnego, którego zasadnicze elementy to ruch, muzyka i oprawa scenograficzna, powiązane wspólną myślą przewodnią.

     

    https://docs.google.com/presentation/d/1yWe2bZLIk3u2cNszd0s-j20Vv-awZ5eUPnUPgWkqw-0/edit oto nasza prezentacja.

     

    K.

     
  • Do czego nastolatki używają Internetu?

    Pewnie takie pytanie zadaje sobie każdy rodzic. Oczywiście jest to sprawa indywidualna. Ja jestem przedstawicielką fanek mody, więc spędzam dużo czasu przeglądając różne strony lub zagraniczne blogi. Oczywiście daje mi to możliwość doskonalenia swoich umiejętności językowych.

    Internet pozwala mi śledzić trendy, dowiadywać się różnych nowinek ze świata mody, oglądać pokazy, podziwiać prace zagranicznych projektantów, czytać artykuły związane z modą lub kupować przez internet.

    Strony z których korzystam to:

    www.boska.pl
    www.fashionnow.com
    www.zeberka.pl
    www.lula.pl
    www.style.com
    www.wwd.com
    www.groszki.pl

    Internet daje mi również możliwość słuchania muzyki, która jest moją pasją. Uwielbiam śpiewać, a na stronie youtube.com mogę znaleźć swoje ulubione piosenki w wersji karaoke i ćwiczyć.

    No i część, której nie mogę pominąć, to blogowanie. Chwilowo prowadzę tylko i wyłącznie bloga „Ciekawe życie Prusaka”, ale w planach mam też prowadzenie bloga związanego z moją pasją jaką jest moda. W Polsce strefa blogosfery bardzo się rozrosła. Fenomenem bloga jest bliskość z czytelnikiem inna niż w przypadku gazet i artykułów.
    Ciekawą stroną na której można blogować jest również tumblr.com. Ta strona umożliwia nam dzielenie się filmami, zdjęciami, cytatami, linkami i innymi mediami z naszymi fanami. Myślę, że jest to ciekawa forma bloga.

     

    K.

     
  • Google Art Project

    Po co jechać do Paryża, żeby zobaczyć obrazy Leonarda da Vinci w Luwrze? Skoro można to zrobić nie ruszając się z domu??? Taką możliwość daje nam platforma podobna do Google Street View, jednak odnosząca się do sztuki. GOOGLE ART PROJECT, bo o nim mowa, to świetna strona dla każdego melomana. Udostępnione są poszczególne sale muzeów i przeciągając żółtego ludzika poruszamy się wśród rzeźb i obrazów.

    Przedstawienie jednego z wirtualnych muzeów to zadanie przydzielone każdemu uczniowi klasy 3c. Robimy te prezentacje w ramach lekcji j. polskiego. Już jutro każdy z nas opowie parę słów o wybranym przez nas muzeum.

    Wybrałam MoMA, czyli The Museum of Modern Art znajdujące się w Nowym Yorku. Nigdy tam nie byłam, ale zawsze fascynowała mnie nowoczesna sztuka. Jest to wspaniałe muzeum założone z inicjatywy trzech ciekawych świata kobiet- Abby Rockefeller i jej dwóch koleżanek. Ekspozycje przedstawiają malarstwo, rysunek, grafikę, rzeźbę, fotografię, film, video, instalacje i nowe media.   Biblioteka MoMA zawiera ponad trzystutysięczny katalog książek dotyczących przede wszystkim historii sztuki nowoczesnej. Ciekawa jestem ile wieków zajęłoby mi przeczytanie tych wszystkich książek???

    W zbiorach muzeum znajdują się sławne dzieła takie jak:

    A oto link do tego muzeum w wersji wirtualnej: http://www.googleartproject.com/pl/collection/moma-the-museum-of-modern-art/

    Na razie mogę podziwiać te obrazy na swoim komputerze, ale może niedługo będzie mi dane przekroczyć próg MoMA.

     

    K.

     
css.php