Czas by wznowić prace…

Witajcie kochani :)

Przepraszamy, że tyle czasu nie publikowaliśmy żadnych wpisów. Jak wiecie, koniec kwietnia to czas egzaminów gimnazjalnych. Nasza grupa w całości składa się z trzecioklasistów. Ten tydzień pracowaliśmy bardzo solidnie nad nauką, ale teraz wreszcie mamy czas, który w całości poświęcimy naszemu projektowi.

 

Pozdrawiamy POMIANIE

Wszystko o reklamie. Czym jest reklama i w jaki sposób na nas działa?

Drodzy młodzi przedsiębiorczy.

Reklama stała się nieodłączną częścią naszego świata. Jest ona wszędzie. Wielkie bilbordy, ulotki, reklamy w internecie telewizji i radiu. Większość stacji telewizyjnych jak i radiowych głównie z tego się utrzymuje. Jest to świetny biznes. Jakie zadanie ma reklama? Ma omamić klienta i sprawić by kupując coś myślał, że bardzo dużo oszczędza. Większość reklam ma teraz gwiazdki i dopiski małymi literami. Niestety wielu ludzi się daje wciąż na to nabrać. Reklama stała się nieodłączną częścią strategii marketingowej.

Jak działa na nas reklama. My jako młodzi ludzie nie mamy zbyt wielu pieniędzy i musimy racjonalnie planować nasze wydatki by nasze „kieszonkowe” zbyt szybko się nie skończyło. Kupując jedną rzecz zastanowimy się dwa razy i pomyślimy czy nie można gdzieś kupić tego taniej. Jednakże jeśli widzimy napisy: „promocja”, „okazja”, „wyprzedaż” to dajemy się na to nabrać. Panuje przekonanie że to jest naprawdę okazja że zaraz będzie to droższe. Niestety ulegamy reklamie a wielkie koncerny to wykorzystują. Nabierają nas stale.
A jaka reklama na nas działa? Działa taka reklama która jest ciekawa. Taka która jest wesoła i przykuwa uwagę. Jest wiele reklam gdzie widzimy na przykład jak ktoś wygłupia się i robi z siebie „głupiego” tylko po to by przykuć nasza uwagę. Takie reklamy niestety pamiętamy jako „niefajne”. Dużo bardziej zapamiętamy prostą reklamę która pokazuje, że coś jest tańsze na przykład w tym miesiącu niż wielkie kolorowe informacje z masami informacji. Reklama która działa to taka która przykuje uwagę, jest prosta przejrzysta i każdemu się podoba. Musi być to taka reklama która nie będzie nudzić i będziemy się zastanawiać kiedy w końcu przestaną ją emitować. Np. Orange z Rozumem i Sercem to reklama ciekawa śmieszna i każdy chce ją oglądać. A jeśli jakaś reklama jest nudna „głupia” i dodatkowo emitowana zbyt często to po prostu mamy jej dosyć.

Pozdrawiamy POMIANIE

Moduł 3 !!!

Witajcie.

 

Dziś 11 kwietnia 2013 r. Na naszego e-maila otrzymaliśmy powiadomienie o nowym module. Tak ! Własnie dziś rozpoczyna się moduł 3. W tej części projektu musimy zająć się strategią marketingową. W pierwszej części musimy zająć się dokładnym opisem i przedstawieniem produktu jaki będziemy oferować. W przypadku naszego biura podróży będą to wycieczki, imprezy szkolne i gminne oraz rajdy piesze i rowerowe. Ponadto musimy ustalić odpowiednią cenę naszego produktu. W III części tego sprawozdania musimy zająć się kwestiami marketingowymi- stworzyć odpowiednie warunki do reklamy naszego produktu i do zachęcenia jak największej rzeszy ludzi do wyboru naszej oferty. IV i ostatnia część tego sprawozdania to nasza grupa docelowa. Musimy opisać naszego klienta i zaplanować gdzie nasz produkt sprzeda się najlepiej.

 

Mamy nadzieję, że również w tym module będziemy pracować tak samo dobrze jak w poprzednich, a może nawet lepiej.

Życzymy wszystkim innym uczestnikom POWODZENIA

 

Pozdrawiamy POMIANIE

 

 

Ukończony moduł 2

Witamy was bardzo serdecznie, przepraszamy że długo się nie odzywaliśmy.

Jest miesiąc kwiecień, a my jesteśmy uczniami klasy 3 gimnazjum. Jest to gorący okres przygotowywania się do egzaminów. Nie zapomnieliśmy jednak  o naszym projekcie. Pracujemy z takim samy zaangażowaniem.

A teraz do rzeczy.

10 kwietnia zakończył się moduł. Naszej grupie pracowało się w czasie jego realizacji bardzo dobrze. Dzieliliśmy się wiedzą, pomysłami i wybieraliśmy te najlepsze. W tym module opisywaliśmy usługę/produkt jaki sprzedajemy oraz naszych potencjalnych klientów. W naszym przypadku założyliśmy biuro podróży a naszą grupą docelową jest dosłownie każdy. Organizujemy wycieczki dla uczniów oraz dla osób dorosłych i starszych. Z ofertą możemy trafić dosłownie do każdego. W tym module również dokonywaliśmy badań rynkowych. Przeprowadzaliśmy różnego typu ankiety oraz czerpaliśmy z danych „zza biurka”. Zakładając firmę mieliśmy już pojęcie o rynku, grupie docelowej oraz o usługach jakie będziemy świadczyć. Badania te tylko utwierdziły nas w naszych założeniach.

 

Byście wiedzieli, że nasze biuro podróży ma odpowiednie doświadczenie i z ofertą trafia do każdej grupy docelowej dołączamy zdjęcia z wycieczek które zorganizowaliśmy w ubiegłym miesiącu

Wycieczka do kina

Wycieczka do kina

Wycieczka na targi edukacyjne

Co ma wpływ na nasze nawyki konsumenckie?

Witajcie kochani.

Co ma wpływ na nawyki konsumenckie ludzi w naszym wieku? Jesteśmy nastolatkami. Utrzymujemy się kieszonkowego od rodziców lub innych źródeł dochodu typu dziadkowie. Nie są to jakieś duże sumy ale musimy zrozumieć rodziców, że pieniądze należy dzielić racjonalnie. Zbieramy, odkładamy, liczymy te pieniądze i zastanawiamy się na co je wydać. Musimy przyznać, że młodzi ludzie najczęściej kierują się modą. Patrzą co wybrali ich koledzy, co jest teraz modne i w czym ludzie chodzą lub co kupują. Często jest tak, że odkładamy pieniądze by kupić coś markowego „bo koledzy maja podobne”. Mogło by być tak, że wybrali byśmy inny produkt tańszy, nie markowy i w zamian za to kupić sobie czegoś więcej lub częściej. Niestety chcemy być na topie- trendy. Jednak w naszej grupie jest tak, że nie decyduje o wszystkim trend. Patrzymy na cenę wygląd oraz kierujemy się własnym gustem. Oczywiście patrzymy co jest modne, ale jak to jest bez sensu czy nam się nie podoba to po prostu tego nie kupujemy. Trzeba wybierać rozważnie i nie ulegać modom.

Kolejną rzeczą która ma duży wpływ na nasze nawyki jest reklama. Jeśli coś jest reklamowane to wszyscy chcą to mieć. Wtedy takie rzeczy są modne.

 

 

Dlatego kochani uważajcie co kupujecie i dlaczego to kupujecie. Proponujemy i prosimy rozważnie wybierać i podejmować dobre decyzje. Nie dajmy się zwieść modom.

Pozdrawiamy POMIANIE

A teraz trochę z innej beczki. XIX Sesja Sejmu i Senatu dla dzieci i młodzieży- pierwsza debata o lokalnym ekorozwoju w Gimnazjum im. Jana Kochanowskiego w Grabowie

 

 

Dnia 26 marca 2013 roku w Gimnazjum im. Jana Kochanowskiego w Grabowie dwoje uczniów – Malinowski Dominik i Sebastian Pęcherzewski – zorganizowało i przeprowadziło debatę o lokalnym ekorozwoju na potrzeby „XIX Sesji Sejmu i Senatu dla dzieci i młodzieży” Zaproszeni zostali urzędnicy  Gminy Grabów: Wójt Gminy Ryszard Kostrzewski, Sekretarz Gminy Janusz Jagodziński, Przewodniczący Rady Gminy Zbigniew Sobczyński, Dyrektor Gimnazjum im Jana Kochanowskiego w Grabowie mgr. Mariusz Jagielski oraz nauczyciele: mgr. Halina Pawłowska, mgr. Iwona Morawska, mgr Anna Wilda-Lasota oraz uczniowie Gimnazjum w Grabowie. Debata ta zorganizowana była w celu omówienia zagadnień lokalnego ekorozwoju, podsumowaniu wszystkich akcji proekologicznych na terenie szkoły i gminy oraz wyciągnięcie odpowiednich wniosków z tematu „zakupy”. Omawiając zagadnienia lokalnego ekorozwoju pan Ryszard Kostrzewski wytłumaczył zgromadzonym czym jest poruszany temat dla urzędnika państwowego, oraz jak gmina wspiera akcje ekologiczne. W trakcie debaty dokonano podsumowania wielu akcji i projektów proekologicznych które miały miejsce w Gimnazjum i całej gminie Grabów takich jak: projekt szkolny ‘’Chemia w chlebie’’, akcja ‘’Dzień wody’’ a także dużych projektów gminnych, czyli wybudowania oczyszczalni ścieków oraz montowania kolektorów słonecznych na dofinansowanie. W drugiej części spotkania prowadzący poruszyli temat ekologicznych zakupów. Rozmawiano głównie na temat wspierania lokalnego rynku, sprawiedliwym handlu a także dokonano degustacji i porównania soków oraz owoców pochodzących z sadów znajdujących się w okolicy oraz sprowadzonych z zagranicy. Na koniec dokonano podsumowania debaty i wyciągnięto odpowiednie wnioski. Na sam koniec głos zabrali pan wójt Ryszard Kostrzewski oraz Dyrektor Gimnazjum im. Jana Kochanowskiego mgr Mariusz Jagielski, który oficjalnie zakończył spotkanie.

Wiztyta w Urzędzie Gminy w Grabowie

Witajcie kochani.

 

Przeprzaszamy, że dodajemy zdjęcia z wizyt w poszczególnych urzędach nie w odpowiedniej kolejności. Wynika to z powodu szkoły. Mamy sporo obowiązków i nie zawsze mamy dostep do wszytskich naszych materiałów. Niedawno opublikowaliśmy zdjęcia z Urzędu Statystycznego w Łodzi. Dziś chcemy wam pokazać zdjęcie z naszego Urzędu Gminy oraz dokładny adres siedzby naszego urzędu.

 

  1. Grabów, 99-150 Grabów
  2. ul.1 Maja 21
  3. Urząd Gminy czynny w godzinach 7.30-15.30
  4. Tel. 63 27 34 121 wew.19
  5. Pokój nr 8 stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej

A oto nasz kolega Mariusz Woźniak w Urzedzie Gminy:

 

Ukończony moduł pierwszy.

Witajcie kochani.

 

W dniu dzisiejszym ukończyliśmy moduł pierwszy i opublikowaliśmy pierwsze sprawozdanie. Nasze biuro podróży funkcjonuje już od 13 marca. 12 marca zorganizowaliśmy naszą pierwszą wycieczkę. Był to szkolny wyjazd dla uczniów klas trzecich do Łęczycy na targi edukacyjne do domu kultury. Kolejną ze zorganizowanych przez nasze biuro podróży wycieczek była to wycieczka na targi edukacyjne do Łodzi dnia 15 marca. Są to na razie tylko dwie pierwsze wycieczki ale biuro podróży funkcjonuje rewelacyjnie. Wycieczka udała się w 100 %. Wszyscy byli zadowoleni i chcą byśmy organizowali kolejne.

 

Dziękujemy za chwilę uwagi i prosimy przeglądać nasz blog by czekać na następne publikacje.

 

Pozdrawiamy POMIANIE

Biuro podróży POMIAN- Malinowski i partnerzy spółka jawna

Kochani !
Dzisiejszy dzień jest niewątpiliwe jednym z ważniejszych dni w życiu. Założyliśmy bowiem własną firmę. Podpisana została miedzy sześcioma członkami umowa spółki jawnej. Prezesem został Malinowski Dominik, a jego zastepcą Pęcherzewski Sebastian. W skład zarządu wejdą pozostali członkowie spółki. Już dziś możemy zacząć organizowac własne wycieczki.
Przedmiotem naszej działalnosci będzie:
-organizacja wycieczek i imprez szkolnych
-organizacja wycieczek i imprez gminnych -organizacja rajdów pieszych i rowerowych

 

Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszej nowopowstałej firny. Moze kiedyś pojedziemy na wspólną wycieczkę? Było by bardzo miło :)

A oto poszczególni członkowie naszej firmy podpisujący umowę spółki.

                                                   Prezes Malinowski Dominik

 

 

 

 

 

 

Zastepca prezesa   Pęcherzewski Sebastian

 

 

 

 

 

 

W kolejnych wpisach postaramy sie przedstawic wam w podobnej formie jak wygladało krok po kroku zakładanie naszego przedsiębiorstwa.

Pozdrawiamy Biuro podróży POMIANIE sp.j