Fenomen plastrów miodu…

Co pszczoły mają wspólnego z matematyką?

Nieodłączne pytanie na które starały się odpowiedzieć trzy uczennice z klasy czwartej zaowocowało różnego rodzaju badaniami.

20160308_090954 ważenie20160308_092347 wieża

Skoro pszczoły to i miód

20160308_083846 miódZaczęły od przeprowadzenia badań z wykorzystaniem miodu

20160308_092122 zapach 120160308_092127 zapach 220160308_092130 zapach 320160309_093139 degustacjaAle zaraz zaraz… Przecież miód pszczelarz wybiera z plastrów a one są w kształcie…? No właśnie co to za  figura?

Jest to sześciokąt!!!

Tak to znów matematyka!!!

Budujemy własny plaster miodu, ale najpierw trzeba skonstruować sześciokąt.

20160412_091318 Weronika20160412_091459 Julka20160412_091606 GabrysiaA oto nasz plaster miodu

20160412_092328 plaster Weronika20160412_092333 plaster Julka20160412_092424 plaster Gabrysia20160412_094217 plaster całyOkazuje się, że z matematyką mamy do czynienia nie tylko na lekcji ale też w przyrodzie.

Brawo dla dziewczynek, że potrafią dostrzegać związki między matematyką a światem przyrody!

 

Symetria w budowie pszczoły…

Trzy uczennice z naszej szkoły Gabrysia, Julia oraz Weronika przystąpiły do zbadania ciekawego problemu…

Co pszczoły mają wspólnego z matematyką?

Realizację zadań projektowych rozpoczęły od studiowania budowy pszczoły. Niezbędny okazał się tutaj internet który był kopalnią wiedzy ale też tradycyjne metody czyli książki o tematyce pszczelarskiej okazały się skarbnicą wiedzy.

20160119_094038 poradnikDziewczynki wnikliwie obserwowały pszczoły… nawet udało się im z nimi zaprzyjaźnić i pszczółki dały się im pogłaskać…

 

20150630_101951a głaskanie

Kiedy dokładnie przyjrzały się pszczołom doszły do ciekawych wniosków. Otóż okazało się, że w budowie pszczoły można zauważyć symetrię.

20160316_113231a os120160316_113218os220160316_113211aaaos320160316_113248aaa120160316_113244aaaa2

20160316_113241aaaaa3

Aby zaprezentować ciekawe informacje, które udało się im zdobyć przygotowały gazetkę szkolną.

20160212_140507agazetka

Co jeszcze pszczoły mają wspólnego z matematyką?

Badania wciąż trwają…

Słodka lekcja.

Wraz z wiosną do naszej szkoły zawitały trzy pszczółki Weronika, Gabrysia i Julia.
20160419_110521a

Zapoznały uczniów z wynikami ankiety, którą  przeprowadziły w szkole. Otóż okazało się, że niewielu uczniów z naszej szkoły spożywało kiedykolwiek produkty pszczele. Niewiele też osób znało ich walory zdrowotne. W związku z tym pszczółki zorganizowały lekcję połączoną z degustacją miodów oraz innych produktów pszczelich.

Na początku ciekawie opowiadały o walorach zdrowotnych produktów pszczelich: pierzgi, mleczka pszczelego, propolisu, różnych rodzajów miodu.

20160419_090445a20160419_090718aPo krótkiej lekcji odbyła się degustacja na którą uczniowie z niecierpliwością oczekiwali.

 

20160419_084712a20160419_085253a20160419_085227a20160419_085239a20160419_085315a20160419_085333a

Wszystko było takie słodkie…

Na koniec rozdanie przygotowanych wcześniej ulotek aby ciekawe informacje na dłużej pozostały z naszymi uczniami.

20160419_085634a

20160419_110248a

 

Zamiast sięgać po słodycze będziemy sięgać po łyżeczkę miodu!!!

Polecamy mleczko pszczele jest przepyszne!!!

Zdrowe śniadanie to podstawa.

Z badań organizacji pozarządowych wynika że średnio co piąty Polak zazwyczaj wychodzi z domu bez śniadania, natomiast wśród dzieci co trzecie nie zjada tego pierwszego, porannego posiłku.

A śniadanie to pierwszy posiłek w ciągu dnia. O tym, że jest to najważniejszy posiłek  wiedzą doskonale uczniowie klasy czwartej.

Co dzieje się z organizmem jeśli zapewnisz mu odżywcze, energetyczne śniadanie, a co, jeśli jest inaczej? Na ten temat w klasie rozgorzała ciekawa dyskusja. DSC00603a

Uczniowie doskonale wiedzą, że to właśnie zdrowe śniadanie zapewnia im energię, ale przede wszystkim zjedzenie pierwszego i drugiego śniadania odgrywa nieocenioną rolę w poprawie sprawności intelektualnej naszego umysłu.

DSC00589A oto nasze zdrowe, kolorowe i bardzo smaczne drugie śniadania.

DSC00592aDSC00606aDSC00594aDSC00610aDSC00596a

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

My już wiemy, że zdrowe śniadanie to podstawa!!!

DSC00615a

Czy wesoły smok lubi smog?

Czy wesoły smok lubi smog?

To pytanie zadały sobie trzy uczennice z klasy III a. Potem postanowiły przekazać swoją wiedzę innym dzieciom.Zaczęły tak:

Był sobie wesoły smok.

Pewnego dnia bardzo źle się poczuł.

Bolały go oczy i nie mógł oddychać.

Okazało się, że to wszystko przez zanieczyszczone powietrze-czyli smog!

Smok  nie lubi smogu!!!

maj 16 010

Natalka, Otylka i Otylka :) przedstawiły książki, które wyjaśniają proces powstawania smogu oraz pokazały film o życiu ludzi w zanieczyszczonych miejscach.

maj 16 005

maj 16 011

Nadszedł czas na wykonanie plakatów, które zawierają dobre rady nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych.

maj 16 006

maj 16 007

maj 16 008

maj 16 009

Następnie podczas spotkania z wszystkimi uczniami klas I-III oraz przedszkolakami, dziewczyny przedstawiły program artystyczny mówiący o potrzebie dbania o przyrodę.

1

2

Na zakończenie wszyscy goście przyrzekli chronić naszą Ziemią przed zanieczyszczeniem i wspólnie przy dźwiękach muzyki wykonali czterolistne koniczynki. Mają one przynieść moc szczęścia, sukcesów i uśmiechu w każdym dniu!!!

6

7

Zawsze będziemy pamiętać:

SZANUJĄC ŚWIAT SZANUJESZ  SIEBIE!!!

Dziękujemy Otylce, Natalce i Otylce za dobrze spędzony czas.

Niekończąca się debata!

 

DSC04771 W poniedziałek 07.03.2016 w klasie IV odbyła się kolejna debata.

 

 

 

 

 

Temat naszej debaty  to „Czy (potrzebna, powinna być) w naszej szkole jest klasa sportowa”

DSC04773

 

Propozycja zgłosiła temat debaty i od razu zaatakowała mocnymi argumentami ZA.

 

 

 

 

Opozycja konkretnymi odpowiedziami, przeszła od razu do kontrataku.

DSC04772

 

Proszę mi uwierzyć ich przygotowanie i fachowość zaskoczyła nie tylko mnie!!!

 

 

 

 

Oczywiście mam dla Was wyniki debaty.

Nasza publiczność niemalże jednogłośnie opowiedziała się za utworzeniem klasy sportowej.

Nie zazdroszczę Pani dyrektor,  ma teraz na prawdę ciężki orzech do zgryzienia :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kanapki na szóstkę

Wszędzie pachnie wiosną! W klasie III też. A wszystko za sprawą wiosennych, kolorowych, no i pachnących kanapek.Wszyscy pracowali jak prawdziwi kucharze i dokładnie dobierali produkty do swoich kanapek-zwierzaków. Pomysłów było mnóstwo.Ale najpierw przypomnieliśmy sobie o podstawowych zasadach żywienia.

3

Potem z ochotą zabraliśmy się do pracy!

1

2

Wykorzystaliśmy do naszych kanapek bardzo zdrową, samodzielnie wyhodowaną cebulkę. Pycha! Posadziliśmy ją 9 marca i obserwowaliśmy, jak szybko rosła.

4

Dyżurny Dawid sprawdzał klasowy ogródek!!! Wszyscy dbaliśmy o nasze rośliny.Chociaż czasami zdarzało się, że wody było w doniczkach troszkę za dużo:))

 

5

A oto smakowite efekty naszej pracy.Były znakomite kanapeczki,kromeczki i również typowe męskie kromki.

k 050k 053k 054k 055k 056k 057k 058k 059k 060k 061k 062k 063 k 065 k 067k 071k 072k 068k 073k 074k 075

To był pyszny dzień!

Zauważyliśmy,że do naszych talerzy zaglądał bardzo ciekawie bocian Ewy.Jemu też życzymy SMACZNEJ WIOSNY!!! Kanapka z żabą- może spróbujemy!

Jak powstaje film animowany?

Już od jakiegoś czasu uczniowie klasy III a często zadawali sobie to pytanie.Ciekawiło ich, jak to się dzieje? Jak powstaje film rysunkowy? Czterech uczniów: Kamil, Karol, Piotr i Xavier postanowili zostać nauczycielami, dowiedzieć się więcej i zaprosić grupę przedszkolną z Miejskiego Przedszkola nr12, by podzielić się swoją wiedzą.

1

Zaciekawieni goście słuchali Karola, który opowiedział o historii powstania filmu animowanego.Kiedyś, by powstał film stosowano rysunki grafika, a obecnie stosuje się animację wspieraną komputerowo.

m

Potem Kamil przedstawił 8 technik animacyjnych, a Xavier zapoznał wszystkich z 12 zasadami animacji.

m4

mk

mkix

Jakie to było ciekawe i pasjonujące! Wszyscy zrozumieli, ile pracy i precyzji potrzeba , by powstała animacja.

4

Następnie nauczyciele przygotowali dla gości nie lada zadanie -Spróbujemy stworzyć własny film animowany! Ale jak? Piotr pokazał wszystkim, jak powstawały najsłynniejsze produkcje rysunkowe.Cały świat zna przecież Bolka i Lolka oraz Reksia. Produkowane one były tradycyjna metodą rysunkową.

książka

Zaciekawieni, przystąpiliśmy do działania.Potrzebne były nożyczki, skupienie i precyzja.Xavier i Kamil pomagali i udzielali cennych rad.

o

Piotr czuwał, by nie pomyliła się kolejność obrazów.

nPn

DSC03709

 

Karol udzielał ostatnich drobiazgowych instrukcji.

 

karol

Widać wszędzie ogromne skupienie!!! Jeszcze tylko połączyć obrazy i mamy kadr filmu. Brawo!!

z

książ

Możemy już oglądać nasz film.Potrzebowaliśmy 16 rysunków, by pokazać jeden ruch.

k

 

DSC03719

Po ciężkiej  pracy czekała na wszystkich nagroda niespodzianka.

niespo

Nauczyciele byli bardzo  zadowoleni ze swoich uczniów. Podziękowali im za wzorową postawę małych naukowców. Obiecali, że  następnym razem spróbujemy utworzyć film przy pomocy animacji komputerowej. To dopiero będzie ciekawe!!!

 

 

 

Pierwsza pomoc w klasie IIb

We wtorek i środę uczniowie klasy IIb uczyli się jak wygląda, jak przebiega i jak wykonuje się pierwszą pomoc (pozycja bezpieczna i sztuczne oddychanie).

DSC03764

 

Na początku oglądnęliśmy film pokazowy oraz materiały w podręczniku, przypominające jak postępować podczas udzielania pierwszej pomocy.

 

 

 

 

 

 

DSC03762

Każdy samodzielnie uzupełniał informacje :)

 

 

 

 

DSC03766

 

 

Ku naszemu zaskoczeniu uczniowie doskonale pamiętali poszczególne kroki przy udzielaniu pierwszej pomocy.

 

 

 

 

Uczniowie wręcz intuicyjnie układali poszkodowanych w pozycji bocznej bezpiecznej.

DSC03730

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC03732

 

 

 

 

 

 

 

Kolejnym elementem na kursie było prawidłowe wzywanie pomocy.

DSC03739

Uczniowie poradzili sobie wzorowo :)

 

 

 

 

 

Nie mogło oczywiście zabraknąć resuscytacji krążeniowo oddechowej.

DSC03746

 

 

 

 

 

 

DSC03753

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapewniam Was jeżeli co roku będziemy im to utrwalać to możemy być pewni, że w sytuacji zagrożenia nie przejdą obok nas obojętnie :)