' TIK ze StefCiią '

' Nauka i zabawa z TIK'iem – to podstawa! '

Festiwal Nauki ! :)

Festiwal nauki już za nami ! Przed kilkoma dniami w progach GP 2 zagościli naukowcy , tancerze , aktorzy i reporterzy .  Wszystko to za sprawą naszych gimnazjalnych projektów, nad którymi pracowali i SZKOLNEGO FESTIVALU NAUKI !  Zaprosiliśmy naszych młodszych kolegów i koleżanki ze szkół podstawowych . Mieli okazje zobaczyć eksplodujący wulkan , średniowieczne zamki i maszyny proste. Mamy nadzieję,  że za parę lat to oni pokażą na co ich stać i stworzą równie niepowtarzalne projekty. Nasi goście  zagłębiali się w kulturze szkockiego tańca, poznali bliżej sportowe osobistości naszego miasta, wysłuchali przeciwników nałogów oraz szkolnego chóru ale też byli świadkami niezwykłego wydarzenia w świecie mody- ‘ modelki gp2 na wybiegu ‘  . Mamy nadzieję  że podobało im się w naszej szkole. Oczekujecie FOTORELACJI ! ;))

Pozdrawiam StefCiia :)

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Kodeks 2.0

Nasz kodeks 2.0… Powstał… na przerwach. Na drzwiach jednej z klas wywieszone były kartki z propozycjami i uczniowie dopisywali swoje pomysły.

Oto wyniki naszej pracy – pracy całej szkoły:

Kodeks 2.0

w Gimnazjum Publicznym nr 2 w Czechowicach-Dziedzicach:

  1. Uczniowie i nauczyciele naszej szkoły mają w czasie lekcji wyłączone komórki.
  2. Nie kopiujemy tekstów z Internetu udając, że sami je napisaliśmy – jeżeli to robimy, to zawsze podajemy źródło, z którego korzystaliśmy i kto jest jego autorem.
  3. Pamiętamy, aby korzystając z portali społecznościowych, komunikatorów oraz forów internetowych nie podawać swoich szczegółowych danych, pamiętając, że nieznajoma osoba, z którą rozmawiamy może nie mieć uczciwych zamiarów.
  4. Uczniowie naszej szkoły wiedzą, że nie wszystkie strony i treści w Internecie są dla nich właściwe.
  5. Nauczyciele naszej szkoły, w swojej, pracy korzystają z rad uczniów jak stosować nowe technologie.
  6. Ustalamy zasady korzystania w czasie przerw oraz po lekcjach ze szkolnych komputerów.
  7. Wprowadzamy system komunikacji między nauczycielami a uczniami (aktualna strona internetowa, blogi przedmiotowe, poczta), ustalamy zasady tej komunikacji.
autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Wyniki naszej pracy :)

Wyniki naszej pracy przedstawimy już niebawem. Mamy zamiar zaprezentować efekty naszej pracy przed trzema klasami (2a, 2b, 3d). Na początku czerwca zobaczą je również szóstoklasiści, którzy przyjdą na ‘Festiwal Nauki’. Wam też zaprezentujemy wyniki. Za kilka dni podamy Wam link do strony z naszymi rozmowami.
Serdecznie zapraszamy!
autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

No to start !

W każdy czwartek o godzinie 07.10 spotykamy się wszystkie razem z naszą panią z polskiego i opracowujemy plan pracy. Na ostatnim spotkaniu uzgodniłyśmy z kim chcemy przeprowadzić wywiad, nasz wybór padł na 6 osób, które są/były związane z naszą szkołą. Na kolejne spotkanie przyniosłyśmy pytania, które chciałybyśmy przedstawić sportowcom.
W  środę 30 kwietnia ruszyłyśmy z naszym projektem edukacyjnym !  Przeprowadziłyśmy ciekawe wywiady z dwojgiem osób z naszej listy. Wszystko dokładnie sfilmowałyśmy, wykonałyśmy zdjęcia i zebrałyśmy autografy. Zabawy przy filmowaniu było co nie miara J Nie mogłyśmy opanować śmiechu i dopiero po pewnym czasie zaczęłyśmy kręcić. Mamy już dwa filmy ale chcemy nakręcić ich więcej :) Całość naszej pracy przedstawimy na prezentacji multimedialnej którą wykonamy :)
My bawimy się świetnie , ciekawe, co o naszej pracy powiedzą uczniowie naszej szkoły. Będziemy informować was o nowych wydarzeniach :)
Pozdrawiam StefCiia :D

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

Projekt edukacyjny

Przed nami “projekty”. Jako drugoklasiści mamy obowiązek zrobić projekt na wybrany przez siebie temat. Będziemy spotykać się z nauczycielami, by opracować nasze pomysły. Do wyboru mieliśmy kilkadziesiąt tematów m.in. ‘Żargon uczniowski w naszej szkole.’ , ‘Europejskie podróże Fryderyka Chopina’, ‘Rola muzyki w filmie’. Każdy mógł wybrać co tylko chciał. Razem z moimi koleżankami zdecydowałyśmy, że wybierzemy temat o sporcie, gdyż chodzimy do klasy sportowej. Nasz temat brzmi:  ‘Przyjemność czy katorga, czyli jak osiągnąć szczyt’. Razem z panią Haliną Krupnik opracowałyśmy pytania i zdecydowałyśmy z kim będziemy rozmawiać. Mamy zamiar zamienić się w reporterów i kamerować nasze wywiady ze sławami naszego miasta. Mam nadzieję, że uda nam się dobrze zrealizować ten temat i przedstawić go w ciekawy sposób.

Pozdrawiam StefCiia ;)

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

:))

http://demotywatory.pl/2579188/Niektorym-do-pelni-szczescia

Wielu może uważać że strona Demotywatory.pl to bezsens i strata czasu. Ale jeśli głębiej wczytasz się w tą stronę możesz znaleźć tam wiele życiowych prawd :)) xDD

Pozdrawiam StefCiia :)

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)

TIK w naszym gimnazjum ! ;)

“Romantyzm- epoka niezwykła”.

W ramach zadania TIK  07. 01.2011 r. nasza pani Halina Krupnik przeprowadziła lekcję języka polskiego  w naszej klasie. Zajęcia były prowadzone metodą mini projektu i odbywały się na dwóch lekcjach. Zostaliśmy wcześniej poinformowani o tym , że będziemy pracować w grupach . Wchodząc do sali komputerowej, wiedzieliśmy, że nasze zadanie to  odszukać stanowisko z wylosowanym zadaniem. Na pierwszej lekcji wyszukiwaliśmy  w Interncie potrzebne do prezentacji informacje. W ciągu trzech kolejnych dni, mieliśmy okazję drogą mailową zasięgnąć porady naszej pani polonistki ;)

Konspekt lekcji:

Temat: ” Romantyzm – epoka niezwykła”.

Poziom edukacyjny: gimnazjum/ humanistyka

Klasa: II

Czas: 07.01.2011 i 11.01.2011

Miejsce: sala komputerowa, pracownia języka polskiego

Cele:

  • przybliżenie epoki romantyzmu,
  • wyszukiwanie informacji na podane tematy,
  • segregowanie materiału,
  • ocena przygotowanych prezentacji.

Metody: poglądowa, praktycznego działania, dyskusja.

Forma pracy: zespołowa.

I lekcja

  • Losowanie zadań i zajęcie miejsc w pracowni..
  • Przypomnienie informacji o założeniach epoki oświecenia i informacja , co bedzie tematem zajęć.
  • Zapoznanie się z zadaniami: ( a). Ramy czasowe, wydarzenia historyczne.:  b). Pojęcia związane z romantyzmem. : c). Dominujące gatunki literackie i ich cechy. : d). Artyści- malarze epoki. : e). Artyści -muzycy. : f). Pisarze. : h) Opracowanie kart pracy dla koleżanek i kolegów oraz karty oceny. Grupy otrzymują te informacje na dwa dni przed prezentacjami).

II lekcja

  • Prezentacje uczniowskie.
  • Wypełnianie kart ocen.
  • Dyskusja na temat obejrzanych prezentacji. wskazywanie mocnych i słabych stron, przydatności informacji, możliwości wykorzystania innych technologii.

Oto podsumowanie naszej pracy przez panią Halinę Krupnik :

” Uczniowie na co dzień korzystają z TIK, dlatego nie mieli problemów z odnalezieniem odpowiednich stron. Problemem natomiast , chociaż coraz mniejszym , jest nadal segregowanie materiału, wybór tego , co najważniejsze lub ciekawe dla uczniów. Ucieszył mnie fakt, że moi uczniowie zaczęli również zwracać na to uwagę i potrafią wskazać, że coś było niepotrzebne, a czego innego zabrakło. Najwyższą ocenę zgodnie klasy przyznały grupie dziewczynek, które przygotowały pojęcia związane z romantyzmem. W tym celu odszukały nie tylko znaczenie pojęć, ale pliki muzyczne, odpowiadające nastrojem do regułek oraz krótkie przedstawienia. Praca osób przygotowujących karty pracy zaproponowała ciekawie formę dokumentowania pracy. Koleżankom spodobały się nazwy ról- np. Poszukiwacz Źródeł, Lokomotywa, Krytyk Wartościujący, Skrupulatny Wykonawca, Dusza Zespołu.  ”

– Halina Krupnik

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarze (2)

Od tak:)

Lubię tą piosenkę ! ;))

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarze (2)

Szkolna debata ! ;)

7 stycznia 2011 r.  w naszym Gimnazjum odbyła się Debata Szkolna. Nasz zespół wylosował  zadanie siódme, które brzmi : uczmy tego dorosłych ! Przed rozpoczęciem debaty przygotowałyśmy plakata którym wypisałyśmu nasze propozycje.  Na trzech kolejnych przerwach rozmawiałyśmy z uczniami naszej szkoły. Zapoznałyśmy ich z TIK i pomysłem o kodeksie. Debata cieszyła się wielkim zainteresowaniem . Uczniowie chętnie wypisywali kartki z własnymi propozycjami . Każdy z nas na pewno z przyjemnością nauczyłby babcie i dziadka  korzystać z komputera czy Internetu. Jesteśmy dumne z uczniów naszej szkoły . Wnieśli oni wiele pomysłówi idei w to przedsięwzięcie.

Dziękujemy ! ;) ;*

Stefania Seniow ( StefCia ;* )

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentowanie nie jest możliwe

Początek :)

Za nami pierwsza debata naszego klubu przyjaciół TIK . Odbyła się ona 9 grudnia czyli całkiem niedawno. Co zaliczamy do TIK ? Które z technologii informacyjno- komunikacyjnych są dostępne w naszej szkole ? Na te i wiele innych pytań szukaliśmy odpowiedzi. W debacie brały udział : pani Halina Krupnik, Stefania Seniow i Kasia Tomaszczyk. W najbliższych spotkaniach mamy nadzieję, że dołączy do nas Martyna Makowska. Mam nadzieję, że dzięki projektowi szkoła 2.0 dowiem się wielu ciekawych rzeczy i wraz z moimi przyjaciółkami będziemy się świetnie bawić ! ;)

Stefania Seniow ( StefCia ;* )

autor: Stefania Seniow katagoria: Szkoła z klasą 2.0, Komentarz (1)
css.php