Drzewa – nasi starsi bracia…

CC 3.0

Biblioteka szkolna zaprasiła wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli Szkoły Podstawowej nr 23 w Gdyni do udziału w szkolnym projekcie – „Drzewa – nasi starsi bracia”.

Celem projektu jest zwrócenie naszej uwagi na piękno i ważność drzew dla nas i naszego środowiska.

Zaczynamy od fotografowania drzew!

Gdynia i jej okolice słyną ze swojej zieleni – więc na początek proponujemy stworzenie wirtualnej galerii najpiękniejszych drzew, parków, skwerów i lasów – galerii zdjęć zrobionych w naszym mieście i okolicach – szczególnie pięknych w jesiennych barwach.  Naszej akcji nie zakończymy wraz z opadnięciem ostatniego liścia – będziemy czekać na wasze zdjęcia drzew w zimowej i wiosennej scenerii.

Kolejne etapy projektu przewidują:  

  • warsztaty artystyczne,
  • warsztaty edycji zdjęć,
  • zajęcia edukacyjne przygotowane przez uczniów dla uczniów,
  • rajd rowerowy,
  •  wiosenną akcję sadzenia drzew…

ODPOWIADAMY NA ZAPROSZENIE Z FRANCJI

Do stworzenia projektu „DRZEWA – NASI STARSI BRACIA” oraz nowego spojrzenia na drzewa zainspirowała nas sympatyczna francuska rodzina  z Valbonne– autorzy projektu

„ONE TWO TREE FROG”

- w którym łączą 6-miesięczną podróż rowerami po Europie z akcją sadzenia drzew. Hasłem ich projektu jest: 1km = 1 drzewo -  tak więc planują posadzenie na szlaku swojej podróży  5 tysięcy drzew!! Szczegóły ich projektu poznacie odwiedzając stronę http://www.onetwotreefrog.fr/

Maskotką projektu jest Froggy – sympatyczna zielona żaba.

Kristell, John, Tara & Maël Coutel odwiedzą naszą szkołę na wiosnę i opowiedzą o swojej podróży oraz  projekcie.

*Tytuł naszego projektu: „Drzewa, nasi starsi bracia” jest cytatem z utworu włoskiego poety i filozofa Guido Ceronettiego.

About elacieminska

Jestem nauczycielką bibliotekarką (to moja pierwsza i największa pasja :), uczyłam też wiedzy o kulturze i języka angielskiego. W edukacji lubię mądre nowinki i sprawdzoną tradycję. Blogi są dla mnie prawdziwym odkryciem :)
This entry was posted in Bez kategorii. Bookmark the permalink.

Comments are closed.