Jesienna ekspedycja 4a do rezerwatu przyrody Kępa Redłowska 

Świata najlepiej doświadczać bezpośrednio – bystry obserwator od razu dostrzeże mnóstwo ciekawych rzeczy, w jego głowie rodzą się pytania, błyskają skojarzenia. Dowiodło tego 11 uczniów klasy 4a podczas  badawczego spaceru na Polankę Redłowską.

Wybierając się na wyprawę zabraliśmy kartki do notowania, torebki na okazy (liście i owoce drzew) i aparaty fotograficzne do dokumentowania obserwacji.

Naszym celem było zebranie liści i rozpoznanie gatunków drzew, a także sfotografowanie najpiękniejszych okazów. Mieliśmy też nadzieję na odnalezienie w rezerwacie jarzębu szwedzkiego  i rokitnika, ale tym razem się nie udało.

Zebraliśmy liście dębu, klonu, brzozy, akacji, topoli, lipy, jarzębiny i oczywiście buka, którego w rezerwacie rośnie najwięcej. Było też kilka liści, których nie mogliśmy zidentyfikować.  Zrobiliśmy wiele wspaniałych fotografii i bawiliśmy się świetnie.

Nasze obserwacje, okazy liści i zdjęcia posłużą do opracowania charakterystyki drzewostanu rezerwatu podczas zajęć Klubu TIK w przyszłym tygodniu. Do zaprezentowania wyników wykorzystamy również różne narzędzia TIK. Odpowiemy też na pytania, które pojawiły się podczas spaceru:

  • Co oznaczają kolory szlaków turystycznych? Jak przebiegają szlaki w rezerwacie Kępa Redłowska?
  • Jak długo żyją drzewa?
  • Kto i dlaczego umieścił rower u zbiegu ulic Tetmajera i Moniuszki?

About elacieminska

Jestem nauczycielką bibliotekarką (to moja pierwsza i największa pasja :), uczyłam też wiedzy o kulturze i języka angielskiego. W edukacji lubię mądre nowinki i sprawdzoną tradycję. Blogi są dla mnie prawdziwym odkryciem :)
This entry was posted in Bez kategorii. Bookmark the permalink.

Comments are closed.