Technologia w szkole.

Nowy blog na platformie Blogi Programów Centrum Edukacji Obywatelskiej

Ja i mój blog oraz moje gimnazjum i „Szkoła z Klasą 2.0″

23 czerwca 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. 1 komentarz.

zakosz@wp.pl

http://farm1.static.flickr.com/110/304120801_850b75239b.jpg

3 lata nauki w Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II były dla mnie czystą przyjemnością. Początki jak zawsze najtrudniejsze. Nowe otoczenie, nowi nauczyciele i koledzy itd. Trudno było się przyzwyczaić do nowej klasy. Jednak z biegiem czasu stawało się coraz lepiej. Powstały nowe przyjaźnie, miłości itp. Wszyscy „oswajali się” (cytat z „Małego Księcia” A. De Saint-Exupéry’ego) nawzajem. Relacje nauczyciel – uczeń polepszały się. W trzeciej klasie wszyscy byli już w 100% ze sobą zgrani. W tym czasie również miałem przyjemność uczestnictwa w programie „Szkoła z Klasą 2.0″ , gdzie zajmowałem się pisaniem tego bloga. Nabyłem przez to dużego doświadczenia. Na początku to było dla mnie coś nowego. Nie miałem kompletnie wiedzy o tym, ale z każdym wpisem czułem, że robię to coraz lepiej. Sądziłem że nie dam sobie rady, lecz jestem zadowolony z wyników. Były momenty w których przychodziła blokada umysłowa. Wtedy przez jakiś czas nie dało się niczego wymyślić i napisać, ale później to przechodziło. Pisanie bloga pomogło mi w dokształcaniu mojego słownictwa i poszerzyło moją wiedzę podczas szukania informacji. Brakowało czasu (egzaminy gimnazjalne, nauka itd. ) ale znajdowałem chwilę w weekend by napisać coś o kodeksie 2.0, projekcie 2.0 i moich zainteresowaniach i spostrzeżeniach. Nie robiłem tego z obowiązku. Zaglądałem tu bardzo chętnie, przez cały tydzień namyślałem co napisać w nowym wpisie. Starałem się jak mogłem, dawałem z siebie wszystko. Myślę, że moje wpisy pomogły innym blogowiczom czy zaglądającym tutaj internautom. Gdyż jest to koniec roku szkolnego 2.0 czas na podziękowania. Na początku wielkie dzięki dla innych blogerów. Byliście dla mnie podporą i podstawą to tworzenia mojego bloga. Również dziękuje Marcinowi, Kasi, Justynie za wspólne rozmowy na temat blogów i wspólne wnioski.  Wielkie ukłony dla pani Anety Wawrzyniak i pani Danuty Skibińskiej. Te dwie nauczycielki prowadziły mnie przez Szkołę z Klasą 2.0 . Chciałbym też podziękować  za wspólną 3-letnią pracę w Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II innym nauczycielom, pracownikom i dyrekcji szkoły. Także dziękuje jury, które nagrodziło mnie w plebiscycie na bloga 2.0 . To dla mnie wielkie wyróżnienie, zaszczyt. Cieszę się bardzo. Gratuluję też innym laureatom konkursu i blogowiczom. Wszyscy jesteśmy zwycięzcami! Również warto wspomnieć i podziękować pani Magdzie Janiszewskiej, która dawała nam wielkie rady i wskazówki, prowadziła blog centralny który stał się istną kopalnią wiedzy. Tych o których zapomniałem przepraszam ale i również dziękuję!

Tak na koniec, życzę wszystkim bezpiecznych oraz fajnych wakacji i dużo sił w następnym roku szkolnym. Odpocznijcie po roku ciężkiej pracy. Bawcie się dobrze. Do zobaczenia i TIKajcie tak dalej!!!

Pozdrawiam.

Wakacyjne podróże

11 czerwca 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Komentarzy: 2.

zakosz@wp.pl

http://www.freefoto.com/images/19/30/19_30_5---Summer_web.jpg

Lato już niedługo, dokładnie za 12 dni. W szkołach pełne luzy (chyba że ktoś jeszcze poprawia oceny proponowane, trzymamy kciuki! :) ) . Nie myśli się już o pracy, zadaniach, pracach klasowych, a o górach, plażach, jeziorach (ja wybieram to drugie :D ) . Ogólnie o wolnym czasie. Pogoda będzie nam sprzyjać (bądźmy przynajmniej optymistami) , więc nie siedźmy w domu, tylko usiądźmy na rowerach, wsiądźmy do aut czy wyjdźmy na spacer aby miło spędzić wakacje w 2011 roku. Każdy ma swoje własne preferencje i kierunki ale aby ułatwić wam wybór miejsc do których można się wybrać, w tym wpisie opiszę niektóre z lokalizacji często odwiedzanych przez mnie i moją rodzinę oraz przyjaciół i kolegów. W tym celu posłużę się różnymi kategoriami. Miejscem startu jest oczywiście miejscowość w której mieszkam – Kalisz.  Zaczynamy! :

KATEGORIA I : DOBRE, BO FAJNE I BLISKIE

1. Michałków k. Ostrowa Wielkopolskiego

Google Maps

http://images.photo.bikestats.eu/zdjecie,600,106410,20100605,startujacy-samolot-w-michalkowie.jpg

Michałków znajduje się około 24 km od Kalisza i 5 km od Ostrowa Wielkopolskiego. Jest to wieś w powiecie ostrowskim, w której znajduje się lotnisko Aeroklubu Ostrowskiego. Powstało ono w 1954 roku. Od 2001 roku jest pierwszą , zawodową Spadochronową Strefą Zrzutu o nazwie Pyrlandia Boogie. Można tam zjeść dobry obiad i deser, a przy okazji pooglądać skoczków spadochronowych i samoloty startujące bądź lądujące.

2. Przygodzice k. Ostrowa Wielkopolskiego

Google Maps

fot. Michał Zakosztowicz

Przygodzice to kolejna miejscowość w powiecie ostrowskim którą warto odwiedzić. Znajduje się w trakcie drogi krajowej nr 25 i 11 w kierunku Wrocławia i Katowic. To miejsce jest dobrze znane z powodu bocian. Niżej podaje link w którym można obejrzeć przekaz na żywo z gniazda bocianów białych : http://www.bociany.ittv.pl/aplet/mobiTV/index.html . Oprócz tego warto wybrać się do pięknego, pochodzącego z lat 1935-1936 Domu Ludowego im. marszałka Józefa Piłsudskiego czy do Mini Zoo znajdującego się w kompleksie „Górecznik” .

KATEGORIA II : COŚ DLA LUBIĄCYCH SPORT

3. Wrocław, ul. Borowska 99, Wrocławski Park Wodny

Google Maps

http://gfx.mmka.pl/newsph/360377/642213.3.jpg

Chyba nie będzie przesadą to, że powiem iż jest to najlepszy Aqua-Park w Polsce. Mieści się w centrum Wrocławia. W tym parku wodnym znajduje się : basen rekreacyjny (wiele atrakcji wodnych, zjeżdżalń itp.) , basen sportowy, saunarium , Wellness Day Spa oraz fitness. Ceny są przystępne, jakość usług bardzo dobra. To mój ulubiony punkt tego regionu. Często go odwiedzam. Spędzenie czasu podczas zjazdu zjeżdżalnią Turbo czy popływanie ze sztucznymi falami to najlepszy sposób na zażycie sportu i za razem adrenaliny. Po więcej informacji zapraszam na stronę : http://www.parkwodny.wroc.pl/ . Naprawdę polecam! Super miejsce!

KATEGORIA III : NA DŁUŻSZY POBYT

4. Dźwirzyno k. Kołobrzegu

Google Maps

http://farm4.static.flickr.com/3006/2688661181_d8d1d5d074.jpg


Dźwirzyno to urocza miejscowość nadmorska a raczej wieś (zadeklarowana liczba mieszkańców w 2009 wynosi ok. 700, lecz w rzeczywistości, w okresie letnim znajduje się sporo więcej ludzi) znajdująca się koło Kołobrzegu na zachodnio-środkowej części Wybrzeża. Mieści się w niej port rybacki, przystań żeglarsko-kajakowa i stanica wodna nad jeziorem Resko. Oprócz tych miejsc, znajdują się typowe dla nadmorskich kurortów atrakcje: 2 baseny – kryty i otwarty, kino, oceanarium, dyskoteki, 2 wesołe miasteczka, wiele punktów gastronomicznych, urzędowych, sklepików z pamiątkami itd. . To miejsce odwiedza wiele tysięcy turystów, głównie z Wielkopolski. To miejsce piękne, pełne uroku. Latem jest tak pięknie, że aż chciałoby się tam zamieszkać. Szczególną chwilą jest oczywiście zachód słońca oglądany z plaży i widok na świecące latarnie morskie. Serdecznie polecam i zapraszam! Niżej podaję stronę internetową, w której znajdziecie szereg istotnych wiadomości, galerię zdjęć itd. :

http://www.dzwirzyno.pl/

Również zapraszam do mojej miejscowości – do Kalisza :

Google Maps

http://farm2.static.flickr.com/1042/1442724529_49c748bd37.jpg

Więcej informacji na temat mojego miasta znajdziecie tutaj: http://www.kalisz.pl/_portal/1196692719475414ef6aa1d/Kalisz_dla_turyst%C3%B3w.html

Oczywiście oprócz wyżej wymienionych miejsc jest jeszcze wiele innych, ale można by było pisać i pisać. Najważniejsze to ruszyć się w to lato, poczuć świeże powietrze i być zadowolonym oraz uśmiechniętym. W końcu to będą wakacje!

Pozdrawiam.

Co to był za dzień! – Projekty 2.0

10 czerwca 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

http://wyborcza.pl/szkola20/0,0.html

Ten dzień zapamięta każdy uczeń chodzący do Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Kaliszu. W piątek 10 czerwca cała szkoła została „pozytywnie opętana” projektami 2.0 . Dosłownie każdy zakątek został użyty do prezentacji. Nawet sala gimnastyczna! Przekrój tematów był różny: od informacji o naszym patronie – Janie Pawle II, przez dramat W.Szekspira oraz zagadnień matematyczno-społecznych tzn. prezentacja o bankach, marżach, oprocentowaniach itp. do garści wiadomości o kajakarstwie. Bardzo humorystycznym punktem programu była projekcja scenek „Romea i Julii” które wykonała grupa Marcina Kornackiego :

YouTube Preview Image  ”Ślub Romea i Julii”

YouTube Preview Image  ”Romeo zrobi wszystko, aby tylko spotkać się z ukochaną.”

To nie wszystkie scenki. Oprócz tego filmiki wrzucone do sieci są bez obróbki, gdyż całkowita pojemność filmu wraz z napisami, podkładem audio itd. wynosiła aż 2 GB.

To coś niesamowitego! Świetna praca! Wszyscy uczniowie podczas premiery tego filmu nie mogli wytrzymać, śmiech było słychać na okrągło. I o to tu chodziło! Ta adaptacja zasługuje na nie jednego Oskara.

Oprócz tego, wszystkie wolne miejsca zostały zajęte pracami wykonanymi przez „projektowiczów” – powywieszane plakaty, rysunki, udostępnienie albumów, makiet itd. . Na koniec prezentacji „Najpopularniejsi wykonawcy muzyki w Kaliszu” wystąpiła grupa „Studio Piano Song” pod kierownictwem pani Anna Kowalkiewicz-Oligny. Oto utwór który zaprezentowali dzisiaj, a całkowicie mi się spodobał:

YouTube Preview Image

(film pochodzący z Akademickich Mistrzostw Polski w Tańcu Towarzyskim)

Również w jednej ze sal trwało Szkolenie CEO .

Sądzę, że ten „Dzień Projektów” udał się nam znakomicie. Dużo uczniów mogło poznać wiadomości, o których nie mieli pojęcia. Prace wykonane przez uczniów biorących udział w projektach będą używane jako materiały dydaktyczne dla innych klas. Również na zakończenie mogliśmy posłuchać dobrej muzyki.

Nic dodać, nic ująć. Było świetnie i z klasą!

Pozdrawiam.

Ciąg dalszy opowieści z serii „Romeo i Julia” czyli o miłości i nienawiści

4 czerwca 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

http://www.flickr.com/photos/tusnelda/5378529251/

Teraz kolejne sprawozdanie z naszego projektu. Poszło nam naprawdę świetnie! 30 maja na naszych dwóch godzinach języka polskiego wszystkie grupy pokazały to co zrobiły. Wynik zszokował. Każda ekipa zapracowała na porządną ocenę! Jak już wcześniej wspominałem, konsultacje toczyły się między grupami oraz naszą opiekunką projektu, panią Anetą Wawrzyniak. Oprócz komunikacji przez e-maila i Gadu-Gadu, spotykaliśmy się po lekcjach. Wtedy to poprawialiśmy i omawialiśmy naszą pracę. O to co każda z grup zrobiła:

GRUPA I przygotowała makietę teatru elżbietańskiego wykonaną z kartonu i masy solnej. Super! Każdy detal identyczny. Ta ekipa sprawdziła się w 100 procentach, a nie było to łatwe zadanie.

GRUPA II przygotowała „papierowego” Williama Szekspira, o wysokości około 1,5 m. Został przystrojony ubrankami z materiału.  Na nim grupa przymocowała różne ciekawostki. Do tej grupy także dotarły wyniki pracy mojej ekipy tzn. listy Romea i Julii do siebie.

GRUPA III przygotowała gazetę „Kurier Weroński” Jednogłośnie wynik pracy tej grupy był najlepszy. To niesamowite, gdyż można było się przenieść do szesnastowiecznej Werony. Widać było duży wkład w tą pracę. Szata graficzna to arcydzieło. „Reporterzy” umieścili w niej m.in. informację o walce ulicznej na placu głównym, pogodzie na najbliższe dni w tym pięknym mieście, oraz horoskopy Romea i Julii, fragmenty pamiętnika w którym zostały opisane 5 dni z życia głównej bohaterki dramatu Williama Szekspira (oba elementy wykonane przez moją grupę). Znalazły się też nekrologii i obszerny wywiad z Ojcem Laurentym o życiu obu kochanków. Widziałem również kącik porad, Na końcu gazetki trochę kultury: zaproszenia dla królowej Elżbiety I na sztukę w teatrze oraz afisze (plakat informujący o tym co dzieje się w sferze kulturalnej).

GRUPA IV nagrała film, który w sposób zabawny przedstawia pewną historię. Więcej o nim na blogu Marcina (lidera grupy IV http://blogiceo.nq.pl/schooltechnology/ ).

Cała klasa spisała się niesamowicie dobrze. Każdy włożył chociaż troszkę siebie do tego projektu, dlatego takie efekty. My, jako klasa IIIG jesteśmy dumni z tego, że sprostaliśmy temu zadaniu. Motywem przewodnim oprócz „Romea i Julii” Williama Szekspira był też INTERNET! To dzięki niemu mogliśmy sprawnie wykonać naszą pracę. Każdy dostał zasłużone bardzo dobre oceny. Ale to jeszcze nie koniec. Na 10 czerwca planujemy prezentację w której będą uczestniczyli nauczyciele, uczniowie i dyrekcja. Już trwają przygotowania. Nie możemy się doczekać!

Pozdrawiam.

„Zwąc mnie Miłością, ochrzcisz mnie na nowo…” – „Romeo i Julia”, czyli o miłości i nienawiści

22 maja 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

http://www.flickr.com/photos/buehnen-halle/4708079791/

Jak pisał już mój kolega z klasy – Marcin (zapraszam serdecznie na jego bloga : http://blogiceo.nq.pl/schooltechnology/ ), w Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Kaliszu, od jakiegoś czasu prowadzimy Projekt 2.0 : „Romeo i Julia”, czyli o miłości i nienawiści. Młodszym blogowiczom i użytkownikom internetu chciałbym wyjaśnić, iż jest to lektura omawiana w gimnazjum, opowiadająca o wielkiej miłości dwojga tytułowych bohaterów: Romea Montecchi i Julii Capuletti oraz o wieloletnim konflikcie pomiędzy rodami obu zakochanych. Stwarza to wielką przeszkodę dla nich, wręcz „nie do przeskoczenia”. Stąd kontrast w temacie naszego projektu: miłość i nienawiść. Celem jest pogłębienie wiedzy na temat dramatu Szekspira, jego bohaterów itd. Oczywiście podzieliliśmy się na grupy, w których liderami zostali prowadzący blogi. Na początku był przydział zadań dla poszczególnych ekip:

  • ciekawostki o życiu i twórczości W.Szekspira,
  • teatr elżbietański (wygląd, cechy),
  • tłumaczenia na język polski, najsłynniejsze adaptacje sceniczne i filmowe,
  • zbieranie informacje, które pojawią się w Kurierze Werońskim (dotyczą treści utworu, np. wywiad z ojcem Laurentym po śmierci bohaterów, kondolencje, nekrolog, kącik porad, prognoza pogody, ogłoszenia, reportaż o ulicznej bójce),
  • najsłynniejsze pary w literaturze,
  • gromadzenie „skrzydlatych słów” z tekstu lektury,
  • przygotowanie fragmentu tragedii do inscenizacji,
  • przygotowanie horoskopów Romea i Julii, listu Romea do Julii i fragmenty dziennika Julii.

Na tym etapie wszystkie grupy zbierały i selekcjonowały materiały zgodne z danym działaniem. Moja grupa: Jędrek Jaśkiewicz, Paulina Pietrakow, Paulina Pawłowska i Monika Grytzka zajmuje się ostatnim punktem czyli przygotowaniem horoskopów Romea i Julii, listu Romea do Julii i fragmentów dziennika Julii oraz punktem mówiącym o tłumaczeniach na język polski i najsłynniejszych adaptacjach scenicznych oraz filmowych. Jak wygląda nasza praca? Stawiamy na internet! Kontaktujemy się przez komunikator Gadu-Gadu oraz przez pocztę e-mail, poszukujemy wartościowych, wiarygodnych informacji w sieci, ale też korzystamy z „alternatywnych źródeł”: książek (m.in. lektury), zeszytów z polskiego itd. . Cały czas kontaktujemy się z opiekunką projektu, naszym wychowawcą – panią Anetą Wawrzyniak, która podaje „garści” istotnych porad, wiadomości, oraz nadzoruje prace grup. Wyniki przedstawimy wszystkim uczniom, szanownym nauczycielom i dyrekcji w auli. Sądzę, że uda się nam ten projekt, i wszyscy będą zadowoleni z efektów.

A tak na koniec, zobaczmy na humorystyczne podejście do sceny balkonowej kolegów z Liceum Ogólnokształcącego w Ustce:

YouTube Preview Image

Pozdrawiam.

Google Street View w Polsce!, „Patrzcie, Polska!”

15 maja 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

http://www.flickr.com/photos/pleeker/5269878968/

http://www.flickr.com/photos/f7oor/4777487107/

Specjalnie wyposażone oraz oznakowane pojazdy jak na zdjęciach powyżej już niedługo będą poruszały się po Polsce. Wszystko w celu sfotografowania najlepszych atrakcji turystycznych wybranych przez Polaków do Google Street View. Specjalny formularz w którym możecie zgłaszać Miejsca kultury i historii , Cuda natury , Miejskie uroki i Ukryte skarby znajduje się w linku poniżej:

https://services.google.com/fb/forms/polska/

Czym w ogóle jest opcja Street View w mapach Google? Umożliwia ona zobaczenie wybranych lokalizacji na świecie, z perspektywy przechodnia. Wystartowało to w 2007 roku. Przykładem mogą być Stany Zjednoczone, które są jednym z kilku najbardziej sfotografowanych państw na świecie przez Street View. Pierwszymi w kolejności miastami w Polsce, do których udadzą się te „dziwne” pojazdy to:  Warszawa, Gdańsk, Kraków, Poznań, Wrocław oraz okolice tych miast i miejsca wybrane w plebiscycie „Patrzcie, Polska!” na te najbardziej atrakcyjne według nas. Czas na składanie propozycji mija 31 maja. Lokalizacje z czołówki głosowania poddane będą głosowaniu. Zwycięzca zostanie uznany jako „polska premiera na Street View” . Ministerstwo Sportu i Turystyki objęło patronat nad tym działaniem.

Nie pierwszy raz Google próbuje tego w Polsce. Wcześniej, w maju 2009 również pojawiły się „samochody do fotografowania”, lecz z powodu afery ze sieciami WIFI (tzn. bezprzewodowa sieć komputerowa) zostało to przerwane. Wtedy do Polski przybyły tylko 2 takie wozy. Teraz zostanie to powtórzone, ale na większą skalę i z większym rozmachem.

Sądzę, że jest to dobra promocja naszego kraju przed EURO 2012. Na pewno te pojazdy sfotografują nowo powstałe bądź zmodernizowane stadiony i infrastrukturę, co przyciągnie do nas o wiele więcej kibiców i turystów. Stanie się to istną wizytówką kraju.

Pozdrawiam.

Śmieci elektryczne a środowisko

7 maja 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

LPGK http://www.lpgk.nazwa.pl/zuzyty_sprzet_elektryczny_i_elektroniczny

W tym wpisie chciałbym poruszyć temat bardzo ważny dla nas – mieszkańców ekosystemu jakim jest ziemia. Każdy z nas ma jakiś sprzęt elektryczny i technologiczny w domu: baterie, żarówki, telewizory, komputery, radia itp. Pytanie: Co robimy z tym jeśli się zepsuje bądź wyczerpie?  Pewna ilość osób powie: Wyniesiemy do kosza na śmieci. Inni pozostawią to w lesie, a trzeci spalą na działce. To złe postępowanie! Od 1 maja 2004 czyli od momentu wejścia do UE, my i inne państwa członkowskie musimy poddawać utylizacji śmieci elektroniczne. Państwa unii są odpowiedzialne za zużyty sprzęt i związane  z nim niebezpieczeństwa dla zdrowia ludzi oraz ekosystemu. Dlatego więc nie dziwmy się wysokości mandatów, tylko, że nie widzę przejęcia się u strony mieszkańców. Śmieci elektronicznych przybywa i to w miejscach najmniej odpowiedzialnych m.in. lasy. Należy więc zmienić przyzwyczajenie ludzi! Tu piłeczka przechodzi na organy władzy oraz porządku które muszą podjąć walkę z tymi „wandalami” , ale może prośby trafią do ludzi mądrych. To się opłaca. Niektóre sklepy ze sprzętem elektronicznym ogłaszają promocję w której za zwrot starego towaru dostaje się rabat na zakup nowego. Są też stacjonarne bądź mobilne punkty przyjęcia zużytych lub zepsutych urządzeń, za które firma wręcza nam np. kwiatka. To taki sam obowiązek społeczny jak głosowanie w wyborach. Po tym działaniu widzimy czy ktoś jest prawdziwym obywatelem kraju. W pewnym sensie to sabotaż – w końcu szkodzimy sobie i innym oraz przyszłym pokoleniom. Dopóki jest jeszcze czas, zmieńmy podejście i bądźmy „ekologicznymi użytkownikami technologii” . Zapamiętajcie: Recykling to ważna rzecz!

http://zielonejabluszka.bloog.pl/id,328922317,title,Co-to-jest-RECYKLING,index.html?ticaid=5c437

Pozdrawiam.

Dla kogo laptopy?

7 maja 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

Na blogu centralnym Szkoły z Klasą 2.0 klika dni temu wybuchła dyskusja na temat rządowego pomysłu, jakim jest obdarowywanie pierwszoklasistów laptopami. Moim zdaniem to dobry pomysł, gdyż naukę obsługi komputera powinno się zaczynać już we wczesnych latach życia. Tylko gdzie będzie granica między nauką a graniem? W końcu w takim wieku nie każdemu dziecku chce się uczyć. Powinny być również jakieś ograniczenia. Pierwsze w kolejności powinny być rodziny, których nie stać na taki wydatek jak zakup notebooka. Pytanie złośliwych brzmi, czy to nie jest obietnica „puszczona na wiatr” przez rząd Donalda Tuska, więc nie popadajmy w zachwyt. Ale gdyby jednak stało się inaczej, to laptopem można by zastąpić książki. Wtedy plecy młodych uczniów byłyby dużo odciążone, lecz do tego potrzeba mnóstwo nowych programów, aplikacji. Sądzę, że i tak to dobry pomysł, i warto na niego czekać, gdyż diametralnie może to zmienić ich dzieciństwo. Oczywiście na plus! :)

Pozdrawiam.

Wielkanoc w technologii

22 kwietnia 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

Każdy pewnie myśli, że najważniejszymi dniami chrześcijan są święta Bożego Narodzenia. To nie prawda! O wiele ważniejszymi świętami jest Triduum Paschalne czyli Wielki Czwartek, Wielki Piątek, Wielka Sobota oraz same dni Wielkanocy czyli Niedziela Wielkanocna i Poniedziałek Wielkanocny (tzn. Lany Poniedziałek) . W tych dniach wszyscy wysyłamy kartki, e-kartki itp. oraz przekazujemy sobie życzenia itd. . Podczas świąt ma zagościć rodzinna atmosfera kipiąca miłością i ciepłem. Z powodu zbliżający się tych ważnych dni podam wam kilka przydatnych stronek:

Oczywiście dobrym pomysłem będzie zrobienie coś od siebie, bądź przerobienie jakiegoś pliku obrazu. Do tego mogą nam przydać się takie programy jak: Adobe Photoshop , Gimp (ten program ma również możliwość tworzenia animacji) ale też wiele innych których znajdziecie tutaj : http://www.darmoweprogramy.org/programy/programy_graficzne.php . To wszystko na dziś ode mnie . Zakończę życzeniami:

„Najserdeczniejsze życzenia zdrowych,
radosnych i spokojnych Świąt Wielkiej Nocy,
smacznego jajka, mokrego dyngusa,
a także odpoczynku w rodzinnym gronie.
Niech każdy z nas wykorzysta ten czas jak najlepiej.”         ~e-życzenia.pl

Pozdrawiam.

Jaka powinna być szkolna strona internetowa?

14 kwietnia 2011. Kategoria: Szkoła z klasą 2.0. Brak komentarzy.

zakosz@wp.pl

Na początku wpisu chciałbym przeprosić za kilka tygodni nie pisania. Wszystko z powodu egzaminu gimnazjalnego który pisałem w tym tygodniu. Obiecuję poprawę :D . Przejdźmy do sedna. Jaka powinna być szkolna strona internetowa? Musi być:

  • przejrzysta (tzn. z łatwością powinniśmy się w niej „odnaleźć”)
  • estetyczna (ładna szata graficzna)
  • nowoczesna (powinna zawierać m.in. różnego typu dodatki np. kalendarium itp.)
  • użyteczna (same konkrety)
  • funkcjonalna (ma spełniać swój cel)
  • wiarygodna (zgodna z prawdą)
  • wyróżniająca się (inna od pozostałych)

Dobrym pomysłem może być pokazanie najlepszych cech szkoły na stronie głównej w postaci galerii. Wygląd ma zachęcać do kolejnych odwiedzin. Przeglądający w krótkim czasie powinien dotrzeć do szukanych przez niego informacji i zagadnień. Atutem może być występowanie forum (ułatwi to komunikację między uczniami i nauczycielami), pobieralni (centrum wszystkich plików do pobrania na stronie np. dokumenty), czy chmury tagów (słowo kluczowe nadane do określonego fragmentu tekstu). Strona nie może być przeładowana gdyż skutkuje to przeciążeniem serwerów. Należy ją dostosować do obecnych standardów. Witryna może być dobrym miejscem na naszą gazetkę internetową. Nie zapomnijmy o aktualnościach, wydarzeniach i danych kontaktowych dotyczących szkoły. Świetnym pomysłem, jest umieszczenie planu lekcji dla każdej klasy. Również należy w niej wspomnieć o projektach oraz życiu pozaszkolnym. To wizytówka szkoły, więc ma ją bardzo dobrze reklamować. Oczywiście powinna zawierać różnego typu zabezpieczenia. Pamiętajmy o ciągłym aktualizowaniu jej. Zapraszam na stronę mojej szkoły: www.gimnazjum9kalisz.pl która jest dobrym przykładem strony internetowej.

Pozdrawiam.