TiKowianki

debata szkolna

Autor: dnia 22 - Styczeń - 2011

Witamy, dziś chcemy opisać debatę szkolną, która odbyła się 18 stycznia w naszym Gimnazjum.
Na rozpoczęcie każda klasa biorąca udział w projekcie TIK, zaprezentowała swój kodeks. My zrobiliśmy to w następujący sposób;
-opowiedziałyśmy o tym jak rozpoczęła się i trwała nasza przygoda z TIKiem,
-omówiłyśmy nasz oficjalny kodeks klasowy,
-poleciłyśmy naszego bloga (w Rataju jest tylko JEDEN taki i jest NASZ) ;)
W skutek tego, rozpoczęła się szkolna debata. Na samym początku nie było nam łatwo, lecz po wdrążeniu w temat szło nam jak z płatka. Każdy pomysł na stworzenie SZKOLNEGO KODEKSU 2.0 był lepszy od poprzedniego. Dwugodzinna dyskusja zakończyła się owocnie, lecz kodeks jest w trakcie akceptowania przez całą społeczność szkolną.

Oto kilka naszych zdjęć z debaty: ;)
(zdjęcia Alicja Wołoszyn, www.mrat.pl)

_Króciutka i Burmistrzówna.

kodeks naszej klasy

Autor: dnia 13 - Styczeń - 2011

Nadszedł wyczekiwany dzień opublikowania kodeksu 2.0 klasy IIg ;)

KODEKS 2.0 W NASZEJ KLASIE

1. OTWARTOŚĆ- W każdej klasie jest wyznaczony uczeń z uprawnieniami do publikowania materiałów na stronie szkoły.
2. UCZCIWOŚĆ- Zawsze podajemy źródło, z którego korzystaliśmy, wykonując zadanie. Znamy i przestrzegamy podstawowych zapisów dotyczących praw autorskich.
3. KREATYWNOŚĆ- W naszej szkole coraz więcej zajęć jest prowadzonych na platformie edukacyjnej, a komputer w każdej klasie służy uczniom i nauczycielom.
4. KULTURA- Znamy i przestrzegamy zasad redagowania e-maili i sms-ów. Mamy możliwość kontaktowania się z nauczycielami poprzez e-dziennik lub e-mail.
5. ŻYCZLIWOŚĆ- Kulturalnie i z szacunkiem wypowiadamy się na forach.
6. WSPARCIE- Nauczyciele stworzyli bank stron edukacyjnych, z których możemy korzystać.
7. BEZPIECZEŃSTWO- Nie ujawniamy naszych danych osobowych w sieci. Korzystamy tylko z bezpiecznych stron.

_ Króciutka, Burmistrzówna i Gina

nauczcie tego dorosłych

Autor: dnia 13 - Styczeń - 2011

w jaki sposób uczniowie mogą nauczyć TIK-u dorosłych ?
* zajęcia dodatkowe dla rodziców i dziadków na temat obsługi komputera.(prowadzą uczniowie za pośrednictwem nauczycieli)

_Króciutka i Burmistrzówna

bądź bezpieczny w sieci

Autor: dnia 13 - Styczeń - 2011

Na czym polega bezpieczne korzystanie z sieci?
* instalowanie programów antywirusowych w swoich komputerach
* nie stosować hasła takich samych jak login
* nie podawać swojego hasła i loginu
* zastrzegać dane osobowe w portalach społecznościowych przed nieznajomymi

_Króciutka i Burmistrzówna

komputery pod ręką

Autor: dnia 13 - Styczeń - 2011

Jak rozpowszechnić w naszej szkole komputery oraz internet ? :
* wykorzystanie większej ilości komputerów (biblioteka, świetlica, czytelnia)
* pomoc uczniom, którzy nie mają w domu dostępu do sieci i komputerów
* więcej zajęć przy komputerach
* darmowy e-dziennik dla wszystkich uczniów

_Króciutka i Burmistrzówna

komunikujmy się

Autor: dnia 13 - Styczeń - 2011

„komunikujmy się” refleksje uczniów IIg :
* e-dziennik
- DOSTĘP DO OCEN I NIEOBECNOŚCI
- KONTAKTY NAUCZYCIELA Z UCZNIAMI I RODZICAMI
* dodatkowe prace uczniowie mogą przesyłać nauczycielom na maila
* uczniowie powinny mieć uprawnienia do dodawania informacji na szkolną stronę internetową
* nauczyciele powinni podawać strony z których możemy dowiedzieć się więcej
* współpraca nauczycieli i uczniów przy szkolnej stronie internetowej
* prowadzenie e-learningów

_Króciutka i Burmistrzówna

Nie kradnij i nie daj się okraść

Autor: dnia 13 - Styczeń - 2011

Oto przemyślenia na temat „nie kradnij i nie daj się okraść”:
* używaj nicków
* nie ujawniaj swoich prawdziwych danych nieznajomym
* podawaj adresy stron z których brałeś informacje
* nie wchodź na niedozwolone strony www
* nie kopiuj całych tekstów tylko sam je redaguj
* zanim zaakceptujesz regulamin, uważnie go przeczytaj
* dbaj o język, którym posługujesz się w tekstach

_Króciutka i Burmistrzówna

z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie

Autor: dnia 13 - Styczeń - 2011

Kolejnym punktem, który opracowała nasza klasa to „z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie”. Oto propozycje uczniów:
*uczniowie podają źródła informacji z których korzystają?
*gdy napotkamy osoby z przejawami rasizmu, antysemityzmu, ksenofobii lub nietolerancji próbujemy z nimi rozmawiać i rozwiązać ich problem

_Króciutka i Burmistrzówna

Ucz i ucz się z TIK

Autor: dnia 5 - Styczeń - 2011

Pierwszym wątkiem klasowego kodeksu jest ‚UCZ I UCZ SIĘ Z TIK’. Chcemy Was zapoznać z naszymi pomysłami:
*dodatkowe lekcje prowadzone w internecie, na platformie dla uczniów.
*zbieranie informacji, wyciąganie wniosków z lekcji.
*oprogramowanie różnego rodzaju np:. Microsoft Office
*uczniowie w naszej szkole znają zasady redagowani maili i SMSów
*utworzenie forum, na którym uczniowie dyskutują na dowolny temat, nie używając wulgaryzmów.

_Króciutka i Burmistrzówna.

TiKowianki

Autor: dnia 20 - Grudzień - 2010

Witamy, jesteśmy uczennicami klasy IIg w Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie. Chcemy zapoznać Was z KODEKSEM 2.0 naszej klasy.
W dniach 2-3 grudnia 2010 razem z naszą wychowawczynią Grażyną Łysikowską, ustalaliśmy zasady korzystania z technologii komunikacyjno-informacyjnych (TIK) w nauczaniu i uczeniu się. Poznaliśmy reguły projektu oraz stronę internetową. Lekcja po wprowadzeniu w temat, wyglądała następująco;
*podzieleni zostaliśmy na siedmioosobowe grupy
*na przygotowanych wcześniej brystolach zapisywaliśmy nasze pomysły na tematy:
1) UCZ I UCZ SIĘ Z TIK
2) Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE
3) NIE KRADNIJ I NIE DAJ SIĘ OKRAŚĆ
4)KOMUNIKUJMY SIĘ
5)KOMPUTERY POD RĘKĄ
6)BĄDŹ BEZPIECZNY W SIECI
7)NAUCZCIE TEGO DOROSŁYCH
*liderzy grup przedstawili pomysły zespołów na forum klasy
*prowadziliśmy wspólnie debatę
*na zakończenie podsumowaliśmy efekt naszej pracy w skutek czego powstał KODEKS 2.0, który w najbliższym czasie zostanie opublikowany.

_Króciutka i Burmistrzówna