Mamy odznakę :)

Wył.

Hurra! Mamy obie odznaki, bardzo się cieszymy i do zobaczenia jutro na Festiwalu projektów w Warszawie. Mamy nadzieję, że będzie ciekawie, radośnie i naukowo :)

W walce o drugą odznakę podsumujmy nasz projekt:)

Wył.

1. Założenia i plany projektu: Naszym celem było w przyjemny i łatwy sposób przedstawienie konstrukcji geometrycznych oraz zapoznanie się z obsługą geogebry…

2. Pomysły na działania: Chcieliśmy zaprezentować bank  konstrukcji geometrycznych naszym kolegom i koleżankom z klasy oraz innym rówieśnikom…

3.Sposoby realizacji zaplanowanych zadań: Stworzyliśmy stronę internetową, na której umieściliśmy podział oraz przykładowe konstrukcje opracowane w Geogebrze, włącznie z zaprezentowaniem ich wykonania…

4.Nasze osiągnięcia i trudności: Z czasem udało nam się zebrać informacje o poszczególnych konstrukcjach oraz opanować program Geogebra, który na początku sprawiał nam malutkie trudności…

5.Wnioski na przyszłość: Razem można zrobić wiele!:) Wspólna praca z opanowaniem poszczególnych działów matematyki nie jest trudna jeśli tylko się do tego przełożymy…

6.Czego się nauczyliśmy dzięki pracy nad projektem: Zgłębiliśmy swoją wiedzę o konstrukcjach geometrycznych oraz nauczyliśmy się obsługi nowo poznanego przez nas programu: Geogebra…

7.Sposób prezentacji efektów, czyli jak zaprezentowaliśmy to, co się udało: Stworzyliśmy stronę internetową, na której zamieściliśmy podział konstrukcji na: konstrukcje klasyczne oraz nieklasyczne. Na naszej stronie znalazły się również definicje i sposoby wykonania konstrukcji geometrycznych tj.: Konstrukcja dwusiecznej, Konstrukcja stycznej do okręgu przechodzącej przez punkt leżący na okręgu, Konstrukcja prostej prostopadłej do danej przechodzącej przez punkt lezący poza daną prosta, Konstrukcja odcinków wynoszących pierwiastek z 2 (z3, z4), Konstrukcja sześciokąta foremnego, Konstrukcja okręgu opisanego na trójkącie…

Nasz projekt zaprezentowaliśmy na forum uczniów naszej szkoły, a teraz tyko czekamy na piątek:)  Udało nam się zakwalifikować i jedziemy do  Warszawie na Festiwal Projektów…

8.Wykorzystanie narzędzi TIK: Skorzystaliśmy z: lekcji matematyki, programu Gimp, przewodników po Geogebrze, programu Geogebra oraz wiadomości ze stron internetowych (np.: http://www.bazywiedzy.com)

 

Tutaj znajdziesz prawie wszystko, czyli nasze linkowisko :)

Wył.

Ponieważ wraz z nauczycielami tworzymy nasze szkolne linkowisko, dlatego zapraszamy do trzech z nich poświęconych matematyce, chemii i j. angielskiemu:

MATEMATYKA:

https://sites.google.com/site/enotatkixilo/home/linkowisko/matemtyka-w-sieci

CHEMIA:

https://sites.google.com/site/enotatkixilo/home/linkowisko/chemia

JĘZYK ANGIELSKI:

https://sites.google.com/site/enotatkixilo/home/linkowisko/jezyk-angielski-w-sieci

 

Z pewnością każdy znajdzie tutaj coś dla siebie :)

A jak poszło naszej konkurencji z klasy?

Wył.

Ponieważ w naszej klasie było kilka matematycznych grup projektowych(a podobno jesteśmy humanistami ;) ) więc podczas Festiwalu 2.0 w klasie opanowanej przez matematykę pozostali też pokazywali własne dzieła. Najlepiej wg nas poszło grupie z liczbą Pi, gdyż znalezionymi rebusami z liczbą Pi rozśmieszyli wszystkich i kazali im myśleć, a na zakończenie święta szkoły można było zjeść ich nieco spóźnione, imieninowe cisto upieczone dla liczby Pi :) (o tych obchodach pisaliśmy w marcu).

Poniżej można zobaczyć kilka zdjęć z prezentacji o liczbie pi i naszych plakatów:

Po Festiwalu 2.0

Wył.

Festiwal 2.0 odbył się w naszej szkole 1 czerwca podczas święta Szkoły. Prezentacje naszej klasy odbywały się w sali 19(matematycznej). W imieniu naszej grupy mówiła głównie Justyna, a my jej pomagaliśmy. Choć na początku była zestresowana szło jej całkiem nieźle i na zakończenie dostaliśmy szóstki z matematyki :) :)
Wspólnie z Justyną przedstawiliśmy naszą stronę internetową z podziałem konstrukcji na klasyczne i nieklasyczne, pokazaliśmy kilka przygotowanych konstrukcji w Geogebrze, oraz zebrane przez nas informacje dotyczące np. problemów z konstrukcja odcinka o długości Pi oraz o konstrukcjach odcinków np. o długości pierwiastek z trzech itp, myślimy, że koleżankom i kolegom się podobało i może sami będą używać geogebry.

Adres naszej strony na której klikając w różne hasła odnajdziecie efekty naszej pracy: http://www.konstrukcje-geometryczne.cba.pl/

Poniżej można oglądnąć nas w akcji na Festiwalu, a w następnym poście wspomnimy coś o innych grupach projektowych z naszej klasy:

Nasi „rywale”…

Wył.

Podajemy linki do prac naszych „rywali”:

Projekt o sławnych matematykach: 
www.slawni-matematycy.cba.pl

Projekt o liczbie Pi: 
www.odwschodudozachoduwszystkozmieniasietak.cba.pl

Konstrukcje geometryczne:

http://www.konstrukcje-geometryczne.cba.pl/

http://gigolio.cba.pl

Twierdzenie z geometrii: 
https://sites.google.com/site/enotatkixilo/pliki/PREZENTACJA%20KONCOWA%282%29.pptx?attredirects=0&d=1

Dowód tw. Pitagorasa:
 http://prezi.com/zeysaqwi6uwu/twierdzenie-pitagorasa/

Nasz projekt ;)

Wył.

Temat naszego projektu brzmi:Wirtualny cyrkiel i linijka czyli konstrukcje na komputerze. Mieliśmy do przygotowania 6 konstrukcji.  Opracowaliśmy także podział konstrukcji na : klasyczne i nieklasyczne. Teraz z napięciem oczekujemy na dzień 1 czerwca, kiedy to odbędzie się prezentacja naszego projektu.  Nie wiemy jak to wyjdzie, ale mamy nadzieję, że nasza strona będzie przydatna…

W trakcie działań…

Na początku mieliśmy trudności z obsługą GeoGebry. Jednak z czasem, przy pomocy przewodnika po GeoGebrze wykonanie konstrukcji poszło nam gładko.
Mieliśmy donosić co słychać u konkurencji, więc zamieszczamy link do strony internetowej o ciekawostkach z życia matematyków: www.slawni-matematycy.cba.pl

Tak o nas pisze Gazeta wyborcza

W zeszłym tygodniu odwiedziła nas dwójka dziennikarzy z Gazety Wyborczej, przysłuchiwali się kilku lekcjom, rozmawiali z uczniami klasy drugiej i trzeciej, pan fotograf robił dużo zdjęć. Dwa dni temu wyszedł artykuł o naszej szkole, który możecie przeczytać na stronie: dostępnej tutaj

A zaraz po lekturze zapraszamy do oglądnięcia filmu o naszej szkole, który zmontował Grzesiu z 2b: YouTube Preview Image

Światowy dzień liczby Pi

W środę był u nas świętowany Światowy Dzień Liczby Pi, ponieważ 14 marca w notacji amerykańskiej jest zapisywany jako 3.14 a to przecież przybliżenie tej tajemniczej liczby.

Nasza konkurencja z innej grupy projektowej przygotowała dekorację z wieloma informacjami poważnymi i takimi z przymrużeniem oka o liczbie Pi. Poniżej umieszczamy kilka fotek dekoracji i ich autorek:

css.php