Moja rola na Festiwalu Nauki :)

Dnia 29 maja, w SP6 odbył się Festiwal Nauki. W tym dniu wszyscy co byli zaangażowani w TIK prezentowali swoje projekty. Reszta klas, które nie tworzyły projektów, chodziły po salach, w których odbywały się prezentacje. O godzinie 9.00 wszystko się zaczęło. :)  W sali 29 byłam ja, Ula, Zuzia, Nikodem, Kuba z V klasy. Prezentowaliśmy projekt “Uczniowskie e-portfolio”. Nasza prezentacja projektu była nietypowa, ponieważ zamiast tworzyć tradycyjną prezentację i przerzucać slajdy i mówić co na nich, pokazaliśmy tablicę mural. Odgrywałam dość szczególną rolę w tym dniu, ponieważ wszystko udokumentowałam, czyli filmowałam. Czasem zastępowałam Ulę, gdy poszła na zawody, ponieważ w tym samym dniu obchodziliśmy też Dzień Sportu. W przerwie przeszłam się po całej szkole z kamerą, aby udokumentować także inne projekty. Wchodziłam do wszystkich klas niespodziewanie, ale nikt się nie stresował moją obecnością i udało mi się wszystko nagrać. ;)

W weekend  zabrałam się za montowanie filmów. Dziś opublikowałam filmy na YouTube.

Oto one:

1. Festiwal Nauki w SP6 – 29.05.13

YouTube Preview Image

 

 

 

2. Prezentacja projektu „Uczniowskie e-portfolio” – 29.0513

YouTube Preview Image

 

Pozdrawiam Kinga :)

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 1

Dzień Dziecka :)

Wczoraj 1 czerwca jak co roku odbył się Dzień Dziecka. Jest to święto dzieci obchodzone od 1950 roku. Można go obchodzić na wiele sposobów. W moim mieście pogoda była taka sobie i spędziłam większość czasu w domu, ale i tak jestem zadowolona z wczorajszego dnia. :D

A Wy jak spędziliście Dzień Dziecka? :)

 

Kinga ;)

Kategorie Bez kategorii | Komentarzy: 4

Festiwal Nauki – prezentacja e-portfolio

29 maja 2013 r.  odbył się Festiwal Nauki. Nasz zespół prezentował e- portfolia w sali nr 29. Stawiliśmy się godzinę wcześniej, aby przygotować sprzęt i dekoracje. Już dzień wcześniej Kinga wykonała wystawę swoich prac plastycznych. Rano pozostało nam udekorowanie stołu głównego, gdzie wyeksponowane zostały moje piłki (tylko połowa) i medale. Wystrój sali widoczny jest na zdjęciach poniżej. Wszystkie potrzebne materiały już wcześniej zgromadziliśmy na tablicy online, uruchomiliśmy ją i sprawdziliśmy działanie sprzętu.

Festiwal rozpoczął się o godz. 9.00. Wprowadzenie w nasz temat mówiła Zuzia:

  • przedstawiła zespół projektowy
  • wyjaśniła cele projektu
  • wytłumaczyła pojęcia portfolio i e- portfolio
  • przedstawiła strony i narzędzia, z których korzystaliśmy
  • streściła etapy naszej pracy nad e- portfolio

Po Zuzi mówiłam ja:

  • przybliżyłam etap planowania i tworzenia koncepcji
  • wyjaśniłam pojęcia wiedza i umiejętności
  • wytłumaczyłam, czym są artefakty i podałam przykłady przetwarzania ich na postać cyfrową.

Po mojej kwestii puściliśmy filmik z pierwszego konkursu Nikodema, gdy był on w pierwszej klasie (filmik ma  w swoim e-porfolio). A potem niespodzianka – koncert Nikodema na żywo. Wszyscy byli zachwyceni.

Kuba wytłumaczył, czym są refleksje i podał przykład własnych refleksji. Opowiedział, jak uczył się ich pisania. Odwołał się do tworzenia gry edukacyjnej i pytań z WebQuestu.

Co mam? Grę polonistyczną.

Co z tego mam? Dobre przygotowanie do konkursu i znajomość nowego programu.

Jak to wykorzystam? Opublikuję grę na blogu i postaram się zdobyć jakieś miejsce w konkursie.

Zuzia i Kuba podsumowali pracę nad projektem i powiedzieli, co było dla nas najtrudniejsze.

Dzięki temu doświadczeniu nie stresuję się już, gdy mam coś powiedzieć publicznie i potrafię się wyluzować, nawet gdy jestem w centrum uwagi. Zamierzam kontynuować prowadzenie e- portfolio oraz ćwiczyć przemówienia.

Ulka :-)

Kategorie Bez kategorii | Tagi , , | Komentarzy: 2

Projekt skończony, e-portfolia gotowe

Celem naszego projektu było stworzenie własnego eportfolio.

Jak już pisałyśmy, wymagało to wiele pracy. Na pierwszym spotkaniu wyjaśnialiśmy samo pojęcie e-portfolio. Następnie każdy z nas usiadł do komputera i przeczytał WebQuest uczniowskie eportfolio.blogspot.com. W domu przemyśleliśmy, co chcemy pokazać. Zgodnie z WebQuestem założyliśmy blogi, które wkrótce miały stać się eportfolio. Wytłumaczyliśmy sobie, co to są wiedza, umiejętności i kompetencje.

Wiedza – to wiadomości zdobyte w procesie uczenia się lub wykonywania doświadczeń.

Umiejętności – to praktyczna znajomość czegoś, biegłość w czymś, zdolność wykonywania czegoś.

Kompetencje – wiedza, umiejętności i sposób komunikowania się z innymi.

Następnie pani Danuta Chwastek wyznaczyła nam termin i poleciła zbierać artefakty świadczące o umiejętnościach. Nie było to proste, ponieważ niektóre nasze prace były rozrzucone na naszych blogach, a niektóre dowody musiałyśmy tworzyć na bieżąco, np. obrazki świadczące o znajomości jakiegoś programu graficznego. Nasza grupa zaczęła pisać, a Pani wciąż podsuwała nam nowe pomysły do zrealizowania. Niestety w eportfoliach nie było zawartej bardzo ważnej części- refleksji. Bez nich nie ma portfolia.

Praca, praca, praca i jeszcze raz praca. Pisałyśmy refleksyjnie, dokumentowałyśmy działania i porządkowałyśmy umiejętności, a Pani Danuta Chwastek wciąż nam pomagała, gdy pisałyśmy dobrze chwaliła, gdy się myliłyśmy korygowała. Dopracowywałyśmy eportfolia na 100 różnych sposobów i dopracowałyśmy.

Eportfolia skończone!

Ulka i Kinia

Kategorie Bez kategorii | Tagi , | Komentarzy: 3

Jeszcze więcej o działaniach

Jak już pewnie zauważyliście na naszym blogu od środy jest już druga karta działania (E-portfolio –Kingi). Nie było to trudne zadanie, ponieważ miałam wcześniej wszystko zaplanowane o czym świadczy mój ostatni wpis (Planowanie).  Karta działania była mi tak samo potrzebna jak i kartka projektu. Dzięki karcie projektu wiedziałam co chcę zrobić, a karta działania co mam, a czego jeszcze nie. Przed chwilą skończyłam robić ostanie poprawki, ale to jeszcze nie koniec. W moim e-portfolio będę pisać regularnie i umieszczać rzeczy związane z moimi pasjami. Dziś skupiłam się na zakładce „Umiejętności TIK”. Nie miałam zbyt wiele czasu i jest już dość późno, ale i tak jestem zadowolona z mojej dzisiejszej pracy. ;)

Pozdrawiam i życzę powodzenia w dalszym wykonywaniu projektów! :D

Kinga

Kategorie Bez kategorii | Komentowanie nie jest możliwe

Moje przymyślenia w związku z projektem

Właśnie założyłam Kartę działania. Jest to stosunkowo proste zadanie, ale trzeba się zastanowić nad swoimi działaniami przy projekcie. Uświadomiłam sobie, że przez tak krótki czas naprawdę wiele się nauczyłam: założyłam blog na Bloggerze, zebrałam artefakty, poznałam wiele ciekawych pojęć takich jak: portfolio, wiedza, umiejętności, kompetencje, dowody i refleksje, przypomniałam sobie zasady netykiety i prawo autorskie, na wypadek by go nie złamać, poznałam Blogger od środka, uporządkowałam swoje umiejętności, nauczyłam się pisać refleksje, poznałam zasady pracy w zespole oraz odwiedziłam wiele innych elektronicznych portfolio. B-) B-) B-)

Nie mogę się już doczekać, kiedy moja praca ujrzy światło dzienne. Chciałabym Wam tu i teraz podać link do portfolio, ale niestety, muszę jeszcze się wstrzymać. Na szczęście to już tylko kwestia dni. :-) :-) :-)

Oto moje e- portfolio od środka

 

 

 

Ulka 8-) 8-) 8-)

Kategorie Bez kategorii | Tagi , | Komentowanie nie jest możliwe

Planowanie

Dziś kończy się już długi weekend. Większość tego czasu spędziłam na działce w gronie rodziny. Za każdym razem zabierałam ze sobą aparat fotograficzny, ponieważ teraz jest czas, gdy kwitną kwiaty, pojawiają się pąki na drzewach. Po prostu było cudownie i nie mogłam tego nie sfotografować. Znalazłam też czas na udoskonalanie mojego e-portfolio. Zapisałam sobie na kartce co mam, a czego jeszcze nie mam. Bardzo mi to pomogło, ponieważ wiedziałam, na czym muszę się skupić i co dopracować.  Pomógł mi też w tym  WebQuest Uczniowskie e-portfolio.

Z mojego „mini planu”, o którym wcześniej wspomniałam, wynikło,  że muszę zebrać więcej artefaktów i popracować  nad refleksją.

Czasem warto sobie coś zaplanować, choćby i nawet na zwykłej kartce. :)

Pozdrawiam Kinga

Kategorie Bez kategorii | Tagi , , | Komentarzy: 3