RSS Feed
  1. Nasz pobyt w Warszawie.(cz.1)

    Czerwiec 27, 2015 by gredeccywp.pl

    Dawno nic nie pisaliśmy. Ten miesiąc milczenia na blogu to miesiąc, kiedy nasi uczniowie byli obecni w wielu miejscach , a my nie zawsze znajdowaliśmy czas na pisanie na blogu. Czas to zmienić !!!!
    Tuż po zakończeniu naszego Festiwalu 2.0 przyszedł czas na przygotowanie wyjazdu do Warszawy na V Festiwal Projektów Szkoły z Klasą 2.0 , który w dniach 31 maja-01 czerwca 2015 r. odbył się w Centrum Nauki Kopernik . Wyjazd taki to duże logistyczne wyzwanie. Przez cały tydzień wykonywaliśmy mnóstwo działań aby wszystko było dopięte na tzw. „ostatni guzik” . Udało się . W sobotę 30 maja około godziny 13.40 wyruszyliśmy z Wejherowa. Kierunek – WARSZAWA .
    IMG_1885

    IMG_1872

    IMG_1878

    IMG_1881

    IMG_1883

    IMG_1900

    IMG_1890

    IMG_1888

     

     

     

     

     

     

     

     

    IMG_1579 IMG_1576


  2. FESTIWAL 2.0 za Nami !

    Maj 25, 2015 by gredeccywp.pl

     

    Przez ostatnie kilkanaście dni w szkole czuć było atmosferę wielkiego napięcia i wyczekiwania. Ostatni tydzień to ciężka praca nad przygotowaniem Festiwalu.  Całe to zamieszanie widziała na własne oczy Marta Puciłowska , która niespodziewanie odwiedziła nas na kilka godzin w poniedziałek 18 maja 2015 r. W sobotę był już tylko FESTIWAL 2.0!!! Jak było ? Popatrzcie i pooglądajcie.

    thumb_IMG_1559_1024 thumb_IMG_1542_1024 thumb_IMG_1543_1024 thumb_IMG_1544_1024 thumb_IMG_1546_1024 thumb_IMG_1547_1024 thumb_IMG_1548_1024 thumb_IMG_1549_1024 thumb_IMG_1550_1024 thumb_IMG_1551_1024 thumb_IMG_1552_1024 thumb_IMG_1553_1024 thumb_IMG_1554_1024 thumb_IMG_1555_1024 thumb_IMG_1556_1024 thumb_IMG_1557_1024 thumb_IMG_1558_1024


  3. Festiwal 2.0 tuż, tuż…

    Maj 18, 2015 by gredeccywp.pl

    szkolny festiwal


  4. Akcja – Czytamy III

    Maj 16, 2015 by weroonikaaa

    Dzięki współpracy udało się wykonać zadanie. Zapraszamy do oglądania.

    YouTube Preview Image

  5. Praca na planie filmowym

    Maj 12, 2015 by weroonikaaa

    Aktor, reżyser, scenarzysta, operator kamery, montażysta, kostiumograf, specjalista od efektów specjalnych oraz produecent. To jeszcze jednak nie cała ekipa osób pracujących na planie filmu. O tym jak niełatwe zadanie do wykonania ma każda z nich przekonali się ostatnio pierwszoklasiści. Podczas całodziennych zajęć uczniowie najpierw zdobywali wiedzę na temat pracy zawodowej wymienionych osób związanych z filmem, a później w praktyczny sposób próbowali swoich sił na klasowym planie filmowym. Jak było? Uczniowie odpowiadają, że film to nie tylko historia, którą można obejrzeć, ale przede wszystkim ciężka praca całego sztabu ludzi. Jakość pracy tych wszystkich ludzi wpływa na to, czy film podoba się nam, czy nie.

    fot.W.Adamska

    fot.W.Adamska

    fot.W.Adamska

    fot.W.Adamska

    fot.W.Adamska

    fot.W.Adamska

    fot.W.Adamska

    fot.W.Adamska

    fot.W,Adamska

    fot.W,Adamska

    Jutro weźmiemy udział w lekcji w kinie, podczas której mam nadzieję uczniowie jeszcze bardziej pogłebią swoje wiadomości na temat pracy na planie filmowym. Relacja z tego wydarzenia już jutro na blogu uczniowskim.


  6. Nasze rozmowy…

    Kwiecień 10, 2015 by weroonikaaa

    Zainteresowania pierwszoklasistów niekiedy bardzo mocno mnie zadziwiają. Bardzo lubią czas, gdy siadamy na dywanie i rozmawiamy o tym co ich zadziwia, co lubią a czego nie. Nasze rozmowy z pewnością zaskoczyłyby nie jednego dorosłego. Nasze Elementarze zwykle lądują wtedy na półce, gdyż teksty tam zawarte niekoniecznie wpisują się w to, co interesuje moich uczniów.

    A to przykład jednej z wielu opowieści…

    YouTube Preview Image

    Zwykle podejmowane przez uczniów tematy później rodzą burzliwe dyskusje. Nie wszyscy zgadzamy się ze sobą. Wtedy przychodzi czas na samodzielne poszukiwanie informacji w celu upewnienia się, kto ma racje.

    YouTube Preview Image YouTube Preview Image

  7. W poszukiwaniu wiosny

    Kwiecień 7, 2015 by weroonikaaa

    Kolejna akcja SzK 2.0 – Tropiciele wiosennych śladów – zaaktywizowła pierwszoklasitów do udziału w tygodniu odkrywania. Przez cały ten okres zajmowaliśmy się poszukiwaniem oznak potwierdzających, że nadchodzi wiosna.

    Dzień pierwszy

    List od Pani Wiosny – cóż to była za niespodzianka, gdy po wejściu do klasy każdy uczeń znalazł na swoim stoliku zaadresowaną imiennie kopertę, a w jej środku list od Pani Wiosny. Po przeczytaniu listu ustaliliśmy plan pracy na cały tydzień ponieważ adresatka wiersza zadała nam kilka pytań, na które musieliśmy poszukać odpowiedzi.

    wiosenka1

    wiosenka2

    Dzień drugi

    Poznajemy pierwsze wiosenne kwiaty – podczas realizacji tego tematu udaliśmy się na wycieczkę do szkolnego ogródka, a także wokół terenu szkoły. Co udało nam się zaobserwować? W ogródku pojawiły się pierwsze kwitnące roślinki. Oczywiście jak przystało na uważnych obserwatorów przyrody wyciągneliśmy nasz TIK-owy sprzęt i sfotografowaliśmy wszystko, co wprowadziło nas w zachwyt.

    wiosenka24

    wiosenka25

    wiosenka29

    Dzień trzeci

    Co potrzebują rośliny do prawidłowego rozwoju? – tutaj mieliśmy okazję zamienić się w prawdziwych badaczy przyrody. Zasadziliśmy nasze pierwsze kwiatki. Bratki to kwiatki, które zdobią naszą klasę. Dzieci samodzielnie wsypały ziemię do doniczek, włożyły kwiatki, podlały i znalazły dla nich miejsce na okiennym parapecie. Teraz systematycznie dbają o wzrost roślinek pamiętając o ich podlewaniu.

    wiosenka33

    wiosenka55

    wiosenka66

    wiosenka77

    wiosenka88

    Dzień czwarty

    Dlaczego ptaki migrują? – to pytanie wzbudziło wśród uczniów wiele emocji. Dzieci mają już dużą wiedzę na temat otaczającej przyrody, ale dzięki temu mają też jeszcze więcej pytań. Interesuje ich świat roślin i zwierząt. Cały dzień poświęciliśmy na obserwację ptaków. Szukaliśmy odpowiedzi na pytanie: „Czy bociany przyleciały już do naszego kraju?”. Obserwowaliśmy również gniazda tych migrujących ptaków. Jaka to była wielka radość, gdy w gniazdach pojawiały się bociany. Zachęcam dzieci do prowadzenia dalszych obserwacji: zajrzyj tutaj

    wiosenka9

    wiosenka30

    Dzień piąty

    Wiosenna pogoda – ostatniego dnia dokończyliśmy klasowy kalendarz pogody. Po tygodniowych obserwacjach dzieci jednogłośnie stwierdziły, że na prawdziwą wiosenną pogodę muszą jeszcze poczekać. Poranne temperatury były na minusiea, a za oknem dopisywała jesienna aura. Było wietrzenie i deszczowo. Postanowilśmy na boisku szkolnym wyczarować kilka promieni słonecznych. Dzieci układały działania matematyczne, które wpisywały do narysowanych promyków słonecznych. Trzeba przyznać, że zadanie to bardzo rozgrzało uczniów. Dzieci stworzyły wyjatkowo długie promienie słoneczne.

    wiosenka12

    wiosenka13

    wiosenka15

    wiosenka17

    wiosenka19

    wiosenka21

    wiosenka23

    Sobota i niedziela to były dni, w których uczniowie obserwowali przyrodę wraz z rodzicami podczas wycieczek i weekendowych spacerów. Otrzymałam sporo zdjęć, za które serdecznie dziękuję. Cieszę się, że dzieciom udało się zachęcić rodziców do wspólnego tropienia śladów wiosny.

    A jak tydzień odkrywania podsumowali uczniowie? Oto notatki z ich zeszytów.

    Dlaczego przebiśnieg jest zwiastunem przedwiośnia?
    „Przebiśniegi to pierwsze wiosenne kwiaty, które przebijają się przez śnieg. Są one odporne na mróz. Nazwa śnieżyczka przebiśnieg to jedna z kilku nazw tego kwiatu. W różnych miejscach naszego kraju ludzie nadali mu inna nazwę. Są to nazwy: śnieguła, śniegułka, gładysz. Przebiśniegi jako pierwsze wiosenne kwiaty dostarczają pyłku i nektaru owadom”.

    Dlaczego nasze kwiatki rosną?
    ” Aby nasz bratki rosły potrzebują ziemi, wody i światła. Nie wolno zapominać o podlewaniu! Każda roślinka potrzebuje wilgoci i światła, aby mogła się rozwijać.”

    Dlaczego ptaki migrują?

    „Bociany jesienią przygotowują się do odlotu do Afryki. Migrują do ciepłych krajów, bo w Polsce zaczyna im brakować pożywienia. W Afryce jest ciepło i mogą tam znaleźć swoje przysmaki. Gdy robi się tam pora sucha to z powrotem odlatują do Polski. Bocianie przysmaki to: żabki, owady, koniki polne, chrząszcze, dżdżownice”.


  8. Wielkanocne zwyczaje

    Kwiecień 6, 2015 by weroonikaaa

    Święconka, palmy, lany poniedziałek czyli śmigus – dyngus to zaledwie tylko kilka znanych zwyczajów i tradycji wielkanocnych. Co jeszcze warto wiedzieć? Zapraszam do zabawy.


  9. Rodzice z Klasą

    Kwiecień 1, 2015 by weroonikaaa

    Jaka jest rola rodziców w dzisiejszej szkole? Uważam, że nieoceniona. Szkoła i rodzina są dwoma uzupełniającymi się środowiskami wychowawczymi. Rodzice powinni być dla nas partnerami do współpracy, którzy razem z nauczycielami, wychowacami klas podejmują działania zmierzające do lepszego i pełniejszego rozwoju ich dzieci. Taka współpraca ma znaczący wpływ na postępy w nauce i prawidłowe funkcjonowanie ucznia. Nauczyciele i rodzice mają wspólny cel – dobro dziecka. Wydaje się więc, że ta współpraca powinna przebiegać harmonijnie i bez zarzutów. Ale czy tak jest? Niestety, tak naprawdę w dzisiejszych czasach kontakt szkoły i rodzców ogranicza się z reguły jedynie do zebrań.
    Ja mam to szczęście, że rodzice moich uczniów aktywnie włączyli się w proces edukacyjny i wychowawczy swoich dzieci. Współpraca na linii rodzice -szkoła opiera się na partnerstwie dzięki temu wiele działań planujemy wspólnie z uwagi na potrzeby uczniów. Rodzice moich uczniów to Rodzice z Klasą. Na ostatnich zajęciach komputerowych zasiedli oni w ławkach wspólnie ze swoimi dziećmi i razem tworzyli kartki wielkanocne w programie Scratch. Zapewniam, że był to czas intensywnej pracy, ale i zabawy. Czas, który rodzice mogli spędzić ze swoimi dziećmi w nieco inny, ale jakże wartościowy sposób.


  10. Odkrywaj!!! Jutro obserwuj zaćmienie Słońca.

    Marzec 19, 2015 by gredeccywp.pl

    Już jutro 20 marca 2015 roku od godziny 09:43 do 12:05 będzie można obserwować w całej Europie zaćmienie Słońca. Polecam wszystkim materiały : YouTube Preview Image

    Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zaćmieniach słońca zobacz ten materiał :YouTube Preview Image