RSS Feed
  1. Odliczamy dni do wiosny

    Marzec 15, 2015 by weroonikaaa

    Na blogu głównym SzK 2.0 przeczytać można o kolejnej akcji z cyklu Odkrywamy. Tym razem udajemy się na poszukiwanie wiosny. Zapewniam, że choć do kalendarzowej wiosny zostało jeszcze kilka dni, to pierwszych wiosennych kwiatów nie trzeba długo szukać. Niekiedy wystarczy zajrzeć tylko do ogródka. Postanowiłam jednak wykorzystać tę blogową akcję i zamienić ją w Odkrywczy Tydzień. Przez najbliższy tydzień będziemy odliczać dni do nadejścia wiosny, a każdy z nich będzie pełen przyrodniczych niespodzianek. Na blogu będę zamieszczać zdjęcia obserwowanej przyrody, zaś moi uczniowie będą zadawać pytania oraz poszukiwać na nie odpowiedzi.

    Zaczynam od wiersza Stanisława Kraszewskiego

    Apel do ludzi

    Gdy się do życia
    wiosną świat budzi,
    przyroda pisze
    apel do ludzi:

    - To my, rośliny!
    - To my, zwierzęta!
    O naszym zdrowiu
    nikt nie pamięta?

    Trujące ścieki,
    trujące dymy,
    bez tlenu rzeki…
    …My się dusimy!

    A gdy umrzemy
    w trującym brudzie,
    na martwej ziemi
    zginą też ludzie!

    Chcemy żyć z wami
    w zgodzie, przyjaźni,
    niechaj nie zabraknie
    wam wyobraźni!

    Tęczowy motyl
    nad łąką lata,
    pająk misternie
    sieć swą uplata.

    Patrzcie, jak pięknie
    w lesie, w ogrodzie!
    Ile jest życia
    w ziemi i w wodzie!

    I ty, Pierwszaku,
    oszczędzaj wodę,
    nie niszcz i nie śmieć.
    DBAJ O PRZYRODĘ!

    A oto, co udało mi się znaleźć podczas niedzielnego spaceru w pobliżu domu.

    fot. W. Adamska

    fot. W. Adamska

    fot. W.Adamska

    fot. W.Adamska

    fot. W. Adamska

    fot. W. Adamska


  2. Czary krawieckiej miary

    Marzec 14, 2015 by weroonikaaa

    Kolejna lekcja poświęcona na zabawy, w których króluje centymentr. Dzieci przyniosły do szkoły 5 swoich ulubionych przedmiotów i w grupach dokonywały pomiarów. Później wymieniały się rzeczami i porównywały wyniki. Następnie przeszliśmy do ćwiczeń w parach. Każdy zespół otrzymał kartkę z zadaniami, na których zapisałam jakich pomiarów mają dokonać uczniowie. To zadanie jak się okazało było też świetną gimnastyką. Dzieci dokonywały pomiarów długości ręki, nogi, palców. Mierzyły także obwody pasa, głowy, łydki. Przy tej okazji wyjaśniliśmy nowe pojęcie obwód.

    pizapmiary1

    Podczas tego ćwiczenia dzieci pracowały w szybkim tempie, porównywały swoje pomiary z kolegami oraz układały wyniki rosnąco. Na zakończenie tego dnia wykonaliśmy prace techniczne. Dzieci odmierzyły długości przyniesionych z domu sznureczków i wstążeczek, a następnie formowały i wyklejały nimi wiosenne kwiaty. Po wykonaniu pracy i odcięciu niewykorzystanego sznurka dzieci dokonywały obliczeń. Szukały odpowiedzi na pytanie: ile centymetrów zużyły na wyklejenie kwiatka? Znaleźli się też tacy, którzy najpierw odmierzyli długość, a nastepnie z całego kawałka sznurka wyklejali kwiaty. Każdy miał inny pomysł na dokonanie pomiarów.

    pizap miara 2

    miara kwiaty

    miara22


  3. Która godzina?

    Marzec 4, 2015 by weroonikaaa

    Dzisiaj był długi dzień, ale muszę przyznać, że upłynął w zawrotnym tempie. Odczytywanie godzin na zegarze okazało się dla niektórych nie lada wyzwaniem. Elementarzowe ćwiczenia tym razem zamieniliśmy na praktyczne ćwiczenia z aplikacją:ABC Clock. Praca z iPadami jak zawsze wprowadziła uczniów w nastrój świetnej zabawy i zmotywowała do pracy.

    Chętnym polecam interaktywną tarczę zegara, którą można wykorzystać podczas ćwiczeń w domu. Jutro kolejne ćwiczenia:)

    Ćwiczenia interaktywne


  4. Przygoda z książką

    Marzec 4, 2015 by weroonikaaa

    Przygoda pierwszoklasistów z lekturą szkolną pt.”Nasza mama czarodziejka” zakończyła się opracowaniem ilustrowanej książeczki. W ramach podsumowania nie zabrakło oczywiście zabawy z naszym ulubionym quizem. Okazało się, że uczniowie bardzo dobrze znają treść lektury. Przygotowaną książeczkę w najbliższych dniach wydrukujemy i umieścimy w naszym klasowym zbiorze polecanej literatury dla dzieci.

    Czytamy książki

    Czytamy książki


  5. Zamiast patyczków

    Marzec 3, 2015 by weroonikaaa

    Bystrzaki twierdzą, że nauczyciele zwykle pytają tych samych uczniów. Co zrobić, aby było sprawiedliwie i każdy miał taką samą szansę na odpowiedź? Mistrzowie Kodowania znaleźli na to sposób. Świetną metodą polecaną w ocenianiu kształtującym są patyczki do losowania. W naszej szkole jednak nie w każdej sali takie patyczki się znajdują, ale za to w każdej sali jest laptop z dostępem do sieci. A zatem… zamiast patyczków mamy swojego pomocnika. Jest nim oczywiście nasz ulubiony kot:)

    Oto propozycja Radka


  6. Animowane historyjki

    Luty 19, 2015 by weroonikaaa

    Wczoraj układaliśmy plan wydarzeń do opowiadania „Jak nasza mama obroniła statek przed burza” z książki Joanny Papuzińskiej pt. ” Nasza mama czarodziejka”. Dzisiaj zdobytą wiedzę wykorzystaliśmy podczas zajęć komputerowych. Uczniowie tworzyli animowane historyjki do tego opowiadania.

    animation

    animation


  7. W świecie lektur

    Luty 17, 2015 by weroonikaaa

    „Nasza mama czarodziejka” Joanny Papuzińskiej, to książka, którą ostatnio pochłonięci są uczniowie klasy pierwszej. Jestem z nich dumna, że razem z rodzicami przeczytali kolejne części opowiadań. Dzięki temu teraz z wypiekami na twarzy mogą opowiadać historie, które najbardziej im sie spodoabały. A co na lekcji? Dużo się działo. Uczymy się układać wydarzenia opowiadania we właściwej kolejności, to pozwoli nam lepiej rozumieć i zapamiętywać książki. Zadaniem uczniów było odczytanie zdań na karcie pracy i ponumerowanie ich zgodnie z kolejnością wydarzeń. Aby uatrakcyjnić czytanie wykorzytsaliśmy aplikację kodów QR. Dzieci musiały odkodować zaszyfrowane tytuły opowiadań i wybrać odpowiedni, pasujący do planu wydarzeń. Ćwiczenie wszystkim bardzo się podobało, ale najbardziej cieszy mnie to, że podczas tej zabawy znowu doskonaliliśmy czytanie. Każdy samodzielnie przeczytał kilka zdań :)

    A co działo sie po wykananym zadaniu… Proszę Pani, a na moim ołówku jest też kod, czy moge go odkodować? A czy ja mogę odkodować kod z butelki po soku? I w ten oto sposób przejrzeliśmy i poczytaliśmy informacje znajdujące się na odczytanych stronach www.

    fot. W. Adamska

    fot. W. Adamska

    Na zakończenie zajęć był też czas na wykonanie ilustracji.

    014

    015

    011

    Jutro na zajęciach komputerowych wykorzystamy opracowane plany wydarzeń i stworzymy animacje do naszych ulubionych opowiadań.


  8. Akcja II

    Luty 11, 2015 by weroonikaaa

    Włączamy się do akcji i zachęcamy do czytania:) My już wyruszyliśmy w czytelniczą podróż, a Ty?

    websitewer


  9. Bezpiecznie surfujemy

    Luty 9, 2015 by weroonikaaa

    10 lutego obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu. W tym roku organizowany jest on pod hasłem: Razem tworzymy lepszy Internet. O bepieczeństwo najmłodszych surfujących w Internecie niewątpliwie troszczyć muszą się dorośli. Warto zadbać o prawdiłowe zabezpieczenia komputerów, z których korzystają dzieci, monitorowanie czasu spędzonego przed komputerem, ale również istotne jest podejmowanie działań mających na celu informowanie o niebezpieczeństwach, które mogą czyhać na dzieci w Intenecie.
    Na wirtualnej tablicy zebrałam adresy stron warte polecenia.


  10. Zagadki ortograficzne

    Luty 8, 2015 by weroonikaaa

    Tym razem zapraszam do doskonalenia czytania, a przy tym i ortografii. Wszystko to oczywiście w powiązaniu z dobrą zabawę. Dzisiaj polecam zagadki ortograficzne. Szukanie prawidłowej odpowiedzi pozwoli wam rozwinąć umiejętność logicznego myślenia, kojarzenia, a także będzie okazją, aby doskonalić pamięć.
    Sprawdź sam i przekonaj się, że nauka ortografii może być wspaniałą przygodą. Życzę udanej zabawy:)

    Kliknij w obrazek i baw się.

    Kliknij w obrazek i baw się.