Przedsięwzięcie – Lekcja 4

Nasze przedsięwzięcie będzie dotyczyło sprzedaży kwiatów na różne okoliczności. Również będzie aktywna usługa kwiaty na dowóz.

Celem analizy rynku jest głównie sprawdzenie konkurencji i oszacowanie szans przebicia się przez nie. Główne wytyczne to:

  • sprawdzenie wielkości runku – patrzą na obecną sprzedaż,
  • trendów rynkowych – trendy zależą od danej branży- są to zmiany we wrażliwości cenowej,
  • rentowność rynku
  • struktura kosztów branży – jest przydatna do oszacowania zysków i formułowania strategii
  • kanały dystrybucji – liczą się bezpośrednia łącza z klientem

Odbiorcami naszego przedsięwzięcia będą firmy i osoby prywatne, które będą potrzebowały np. oprawy wizualnej na daną okoliczność bądź zwykły bukiet róż dla żony.

Istnieją podobne przedsięwzięcia, tylko nie wszyscy mają taki zasięg jak nasz kwiaciarnia. Jesteśmy jedyną kwiaciarnią w promieniu 30 km która oferuje kwiaty na dowóz.

2 Komentarzy

  • Jaga
    12 marca 2014 - 23:31 | Permalink

    Mam nadzieję, że wkrótce pojawi się więcej informacji – czyżbyście byli zajęci analizą rynku?

  • 20 marca 2014 - 15:26 | Permalink

    Jesteście drugą kwiaciarnią:) Ciekawa jestem, skąd Wasz wybór. Czy przeprowadziliście już analizę rynku – skąd macie te informacje podstawowe ? Jak Wasz pomysł ma się do alternatywnego pomysłu drugiego zespołu z Waszej szkoły?
    Sylwia ostatnio opublikował…Konkurencja nie śpi!My Profile

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


    *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    CommentLuv badge
    css.php