Ja, moja klasa i Projekt Klasa 2.0

To już koniec

No tak to już chyba koniec. Wiem nasz blog nie należy do najlepszych ,ale mam nadzieje że też nie do najgorszych…. no tak nie ubłagalnie zbliża się koniec roku szkolnego.  Mam dla was dobrą wiadomość! Na ten chyba ostatni mój post chce wam podarować zabawny filmik oo kilku osobach z grupy od innych nie dostałam materiałów więc musicie się zadowolić tą grupką ludzi.

http://youtu.be/lPvOgH-e9MI

No tak to tylko kilku z nas.  Ale to nie jedyny film jaki nasza Grupa przygotowała jest jeszcze jeden o historii i klasowo też  inny z Polskiego.

 

17 maja 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

Nowości

Przepraszam że tak długo nas nie było ,ale to moja wina bo obudził się we mnie leń. Ostatnimi dniami  w naszej szkole został otworzony konkurs na blogi. Nasza klasa wybrała temat przewodni „Smerfy”. Na szczęście w każdym z nas siedzi dziecko które kocha Smerfy!!! Więc dla nikogo smerfy nie są obcą rzeczą. Zapraszamy na naszego bloga:http://gimnazjalnesmerfy.blogspot.com  na razie blog jest w przeróbkach i tak dalej ,ale za niedługo będzie idealny zapraszamy na niego bo w każdym tygodniu będą się pojawiały min. 2 wpisy.

Adula

25 kwietnia 2012 autor: adulabula | Komentarzy: 2 »

Elementy Komputera

Monitor

urządzenie wyjściowe, podłączone do komputera będące źródłem światła, wyświetlające na własnym ekranie obraz oglądany z drugiej strony przez oglądającego. Wyróżnia się monitory lampowe (kineskopowe) – CRT, monitory oparte na ciekłych kryształach (LCD), oraz monitory plazmowe.

RAM  - jest to podstawowy rodzaj pamięci cyfrowej zwany też pamięcią użytkownika lub pamięcią o dostępie swobodnym. Choć nazwa sugeruje, że oznacza to każdą pamięć o bezpośrednim dostępie do dowolnej komórki pamięci (w przeciwieństwie do pamięci o dostępie sekwencyjnym, np. rejestrów przesuwnych), to nazwa ta ze względów historycznych oznacza tylko te rodzaje pamięci o bezpośrednim dostępie, które mogą być też zapisywane przez procesor, a wyklucza pamięci ROM (tylko do odczytu), pomimo iż w ich przypadku również występuje swobodny dostęp do zawartości.

W pamięci RAM przechowywane są aktualnie wykonywane programy i dane dla tych programów, oraz wyniki ich pracy. Zawartość większości pamięci RAM jest tracona w momencie zaniku napięcia zasilania, dlatego wyniki pracy programów muszą być zapisane na jakimś nośniku danych.

Pamięć RAM jest stosowana głównie jako pamięć operacyjna komputera, jako pamięć niektórych komponentów (procesorów specjalizowanych) komputera (np. kart graficznych, dźwiękowych, itp.), jako pamięć danych sterowników mikroprocesorowych.

Dysk twardy – jeden z typów urządzeń pamięci masowej, wykorzystujących nośnik magnetyczny do przechowywania danych. Nazwa „dysk twardy” (hard disk drive) powstała w celu odróżnienia tego typu urządzeń od tzw. „dysków miękkich”, czyli dyskietek (floppy disk), w których nośnik magnetyczny naniesiono na elastyczne podłoże, a nie jak w dysku twardym na sztywne.

Pierwowzorem twardego dysku jest pamięć bębnowa. Pierwsze dyski twarde takie, jak dzisiaj znamy, wyprodukowała w 1980 r. firma Seagate. Dysk przeznaczony do mikrokomputerów miał pojemność 5 MB, 5 razy więcej niż standardowa dyskietka.

Pojemność dysków wynosi od 5 MB (przez 10MB, 20MB i 40MB – dyski MFM w komputerach klasy XT 808x i 286, współcześnie zaś dyski kilkusetmegabajtowe w komputerach osobistych należą do rzadkości), najczęściej posiadają rozmiar nawet kilkuset (powyżej 400 GB) GB, (w laptopach 20-260 GB). Małe dyski, o pojemnościach od kilkuset MB do kilku GB stosuje się współcześnie w kartach dla slotu Compact Flash (Microdrive) do cyfrowych aparatów fotograficznych, a także w innych urządzeniach przenośnych.

Dla dysków twardych najważniejsze są parametry: pojemność, szybkość transmisji danych, czas dostępu, prędkość obrotowa talerzy (obr/min.) oraz MTBF.

Kilka dysków twardych można łączyć w macierz dyskową, dzięki czemu można zwiększyć niezawodność przechowywania danych, dostępną przestrzeń na dane, zmniejszyć czas dostępu.

karta dźwiękowa - Dzisiejsze komputery nie obędą się bez tak ważnego elementu jakim jest karta dźwiękowa (muzyczna). Bezpowrotnie minęły czasy kiedy to z naszego peceta wydobywał się charakterystyczny klik, którego nie jestem w stanie nazwać, lecz pewnie ci bardziej doświadczeni przedstawiciele naszego społeczeństwa świetnie go pamiętają. Różnorodność funkcji jakie oferuje karta dźwiękowa jest bardzo duża. Dzięki niej możemy oglądnąć film, posłuchać ulubionej muzyki czy porozmawiać ze znajomymi przez skype. Nieraz efekty jakich możemy doświadczyć są porażające. Przy dobrym sprzęcie podczas oglądania filmu możemy usłyszeć świst kuli przelatującej nad lewym uchem, a nad głową usłyszeć trzepotanie skrzydeł motyla.

Każdy ma w swoim komputerze kartę dźwiękową, lecz nie każdy może coś więcej powiedzieć na temat budowy czy jakości dźwięku, dlatego postaramy się przybliżyć jej budowę i funkcje.

Procesor- talże CPU to urządzenie cyfrowe sekfencyjne pobierające dane z pamięci interpretując je i wukonywać jako rozkazy.
wykonuje ciąg prostych rozkazów ( poeracji ) wybranych ze zbioru rozkazu podstawowych okreslonych zazwyczaj przez producenta procesora.
wykonywany są zwykle jako układy zamknięte-scalone w hermetycznej obudownie często ma złocone wyprowadzenia .
ich sercem jest monokryształ krzemu na kturym naniesiona szereg półprzewodnikowych warstw techniką fotolitografi.

 

12 kwietnia 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

Płyta gówna- Elementy Komputera

Takie szybkie wprowadzenie, na naszym blogu powstał nowy pomysł że wy jako czytacze powinniście wiedzieć z czego składa się komputer. Więc Michał z chęcią wam będzie pisał o elementach komputera

Adulabula

Płyta główna znajduja sie na niej procesor/y, pamięć operacyjna lub gniazda do zainstalowania
 tych urządzeń oraz gniazda do zainstalowania dodatkowych płyt zwanych kartami rozszerzającymi
 (np. PCI), oraz gniazda do urządzeń urządzeń składujących (dyski twarde, napędy optyczne itp.)
, złącze klawiatury i zasilacza. W niektórych konstrukcjach także gniazda do innych urządzeń zewnętrznych 
do których sprzęt znajduje się na płycie głównej (port szeregowy, port równoległy, USB). W miarę wzrostu
 stopnia integracji układów scalonych, w celu poprawy szybkości działania oraz obniżenia kosztów budowy
 całego komputera postępuje integracja elektroniki komputera w kilku układach scalonych umożliwiających
 współpracę procesora z innymi układami.W konfiguracjach dominujących w pierwszej dekadzie XXI wieku 
 większość urządzeń zrealizowanych na płycie głównej zgrupowana jest w dwóch układach scalonych zwanych
 mostkami. Bliższy procesorowi zwany mostkiem północnym oraz współpracujący głownie z procesorem poprzez
 mostek północny zwany południowym lub zintegrowana w układzie MCP.Mostek północy jest połączony z
 procesorem za pomocą magistrali FSB lub łączy Hyper Transport.W nowszych rozwiązaniach układ ten
 zawiera podstawowy kontroler PCIe (lub w starszych rozwiązaniach – AGP), służący najczęściej do podłączenia 
 urządzeń z rodzaju kart graficznych (także zintegrowanych), ale też wszelkich urządzeń wymieniających 
z procesorem lub pamięcią duże ilości danych (bardzo często zintegrowane karty sieciowe). Mostek
 południowy (jeśli występuje) jest podłączony do mostka północnego za pomocą magistrali 
(na przykład FSB) albo łączem typu Punkt-Punkt jak Hyper Transport. Zawiera drugi kontroler PCIe,
 kontrolery SATA, ATA, USB, zintegrowany kontroler dźwięku (np. AC97), kontrolery Ethernetu,
 i td... Jeśli na płycie głównej występuje tylko jeden układ, to najczęściej wszystkie funkcje
 mostka południowego i północnego są w nim zintegrowane. Poza wyżej wymienionymi elementami na 
płycie głównej zawsze jest umieszczony układ BIOS-u, a także moduł zegara  czasu rzeczywistego 
(RTC) wraz z modułem bateryjnego podtr
 MICHAŁ Dla tych którzy nie wiedzą... tak wygląda płyta gówna :

5 kwietnia 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

routery

routery- to urządzenia sieciowe pracujące w 3 warsteie modelu OSI.Słurzy do łączenia rórznych sieci komputerowych pełniąc role węzła komunikacyjnego z internetem. podstawowe informacje są zawarte w pakietach TCP/IP. jest w stanie przekazać pakiety z dołączonej do siebie sieci źródłowej do docelowej, rozróżniając ją spośród wielu dołączonych do siebie sieci. Proces kierowania ruchem nosi nazwę trasowania, routingu lub rutowania.BudowaPierwsze rutery z lat sześćdziesiątych były komputerami ogólnego przeznaczenia. Choć w roli ruterów można używać zwykłych komputerów, to nowoczesne modele są wysoce wyspecjalizowanymi urządzeniami, w których interfejsy sieciowe połączone są bardzo szybką magistralą wewnętrzną. Dodatkowo obecne są w nich elementy takie jak szybka pamięć podręczna czy układy pakujące i rozpakowujące ramki warstwy drugiej (łącza danych), odciążające główny procesor przy typowych czynnościach, takich jak przekazywanie pakietów.

Wprowadza się też dodatkowe rozwiązania, takie jak zasilanie bateryjne, czy pamięci trwałe zamiast magnetycznych, w celu zwiększenia niezawodności. Nowoczesne rutery zaczynają więc przypominać centrale telefoniczne, obie te technologie coraz bardziej się upodabniają

Michał Dw.
2 kwietnia 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

Witamy!

Nasza grupa składa się z zwariowanych i często leniwych osób mamy różne talenty ,ale bardzo dobrze się dobraliśmy. Uczęszczamy do szkoły która jest naszą drugą wielką rodziną choć jak na szkołę jest bardzo mała i wszyscy bardzo dobrze się znamy… ma to swoje plusy i niestety minusy, ale jedyne czego jestem pewna że nigdy nikt nie zapomni wspomnień związanych z tą naszą ukochaną szkołą ;)
O to nasz skład:
Adulabula- Ada Lider
Wiktori W.
Rechotka- Wiktoria R.
Martyna
Filip

P. Rober jako koordynator

1 kwietnia 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

Korzystanie z komputera podczas lekcji

Pomoc internetu jest nam potrzebna do nauki po szkole, ale także i w trakcie. W naszej szkole jest on bardzo przydatny, ale oczywiście do uatrakcyjnienia danego tematu lub do zobrazowania go. Korzystamy z różnych źródeł edukacyjnych no. encyklopedii, strony poszerzające nasz zakres wiedzy. Można także na takiej lekcji z dostępem do internetu poprawić swoje zdolności bezpiecznego serfowania po internecie pod nadzorem nauczyciela. Taka wygodna opcja ucznią pasuje, ponieważ mogą łatwiej im jest zobaczyć dany obiekt gdy je widzą np na obrazie. Nauczycielą też sie ta opcja podoba, bo mogą nauczyć i pokazać ucznią więcej niż jest w podręcznikach przedmiotowych.

Rechotka

1 kwietnia 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

Uczymy się z Tik i co to ozancza??

Niedawno zdałam sobie sprawę jak bardzo olałam sprawę bloga… może i przyłożyłam się do tego najbardziej z klasy ,ale nie dałam z siebie wszystkiego. Dzięki temu projektowi mamy BARDZO dużo ,a my mamy pisać w zamian tylko coś na blogu w sumie nie dużo ,ale w większości grup najlepsze jest przerzucanie się obowiązkami i głupie wymówki. Więc teraz przyrzekam że dopilnuje siebie i swoją grupę i będziemy mieli min. 1 postu tygodniowo. i rozmaicimy tego bloga. Więc po lewej stronie na naszym blogu jest odznaka „uczymy się z tik” za bardzo nie wiem czy była wcześniej i co ona oznacza, ale chce pokazać wam jak bardzo się tym przejęłam. Znalazłam bardzo fajną (wiem że nie powinnam używać tego słowa) stronę ,gdzie wasze wszystkie pytania znajdą odpowiedzi. tutaj informacja która moim zdaniem przydaje się na wprowadzenie: ” Główny blog programu Szkoła z klasą 2.0 prowadzony jest przez opiekuna blogów uczniowskich.  Został stworzony po to, aby poruszanie się w programie, prowadzenie własnych blogów, dyskusja nad Kodeksem 2.0 i inne działania w programie były możliwie proste i zrozumiałe.” (ten cytat i wiele innych można znaleźć na http://blogiceo.nq.pl/szkola2zero/?page_id=1413 ) Więc tym postem chciałam was wprowadzić na nową stronę naszego bloga! Witam w imieniu naszej grupy!

Adulabula

30 marca 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

Nasza Nowoczesna Szkoła

Naszą szkołe , z pewnością możemy uznać za nowoczesną . Posiadamy szeroki dostęp do Internetu , komputerów , a nauka informatyki nie opiera się na rysowankach w paint-cie . Wraz z projektem „ Szkoła z Klasą 2.0 ” otrzymaliśmy możliwość nie tylko prowadzenia komputerowych notatek , dzięki temu nasza szkoła nie jest monotonna , nudna i bez żadnych możliwości . Nasze pokolenia są już bardziej skomputeryzowane , od najmłodszych lat uczymy się obsługi nad sprzętem i na pewno wielu z nas to potrafi . Nie w każdej szkole są takie możliwości jak u nas . Konkurs ,, Szkoła z Klasą 2.0 ” niestety przez niektórych z nas został przyjęty , lecz następnie ,, olany ” . Może brak chęci albo motywacji ? Tego nie wiem , ale na pewno przepraszamy . Na naszym blogu też co dzień nie dodawaliśmy notatek , ale Ada nas motywuje do dalszej pracy . Na pewno zawiódł brak czasu , każdy z nas jest troche zabiegany i nie ogarnia tego wszystkiego . Kontynuując – projekt ten daje nam możliwości do rozwijania się , każdy z naszych wspaniałych nauczycieli nadzoruje nas , i na pewno zależy im na naszej pracy i udziale  w konkursie . Na pewno chcielibyśmy podziękować organizatorom konkursu a także naszym nauczycielom za motywacje .

Wiki W.

30 marca 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe

Ogólnie

A więc nasza klasa pokaże wszystkim czego uczymy się na różnych lekcjach. I pokażemy to jako krótkie filmiki. Ale nie będą to zwykłe lekcje gdzie siedzimy w ławkach i słuchamy nauczyciela, tylko spróbujemy przećwiczyć coś praktycznie z różnych przedmiotów. Przynajmniej z trzech, bo tyle grup stworzyliśmy. Na razie na próbę próbowaliśmy nagrać filmik z doświadczenia na chemii po angielsku, ale chyba nie całkiem nam wyszło, bo chyba Pan nam dał złe instrukcje jak zbudowac wulkan :D Ale może to jeszcze dokończymy na nastepnej chemii. A my wybraliśmy filmiki związane z historią (to moja grupa!) i biologią (połowa chłopaków) a druga grupa chłopaków nie wiem jaki przedmiot wybrała. Napiszę o tym następnym razem. Opiszę też szczegóły o czym każdy filmik będzie, bo będziemy o tym mówić na wychowawczej.

Z detykacją dla najlepszego wychowawcy

Adulabula

30 marca 2012 autor: adulabula | Komentowanie nie jest możliwe
css.php