Dzień po dniu…

Podsumowanie projektu

Chcielibyśmy z perspektywy czasu, po spotkaniach z nauczycielami dokonac podsumowania projektu „Uczymy ratować”.

 

Z dumą przyznajemy, że udało nam się:

  • zrealizować założenia projektu;
  • przygotować zajęcia dla uczniów z naszej Szkoły;
  • zdobyć wiedzę i umiejętności związane z udzielaniem pierwszej pomocy przedmedycznej;
  • nauczyć innych udzielania takiej pomocy;
  •  użyć technologii informacyjno komunikacyjnych do: komunikowania się z uczniami i nauczycielami, poszukiwania wiedzy (wiadomości i instrukcje), dzielenia się naszymi osiągnięciami.

 

Oczywiście nie obyło się bez niewielkich trudności, którymi były dla nas:

  • okresowy brak zorganizowania, który sprytnie ogarniały Nauczycielki opiekujące się nami podczas realizacji projektu;
  • „złośliwość rzeczy martwych” – nie zawsze sprzęt, z którym chcieliśmy współpracować wyrażał również takie chęci;
  • fakt, że jesteśmy uczniami klasy VI – uniemożliwia nam to dalszą współpracę z Nauczycielkami – opiekunami naszej grupy, którą chętnie podjęlibyśmy od jutra, jak również obowiązki związane z zakończeniem szkoły.

 

Wnioski na przyszłość:

  • dłuższy czas realizacji projektu: zaplanowaliśmy wszystko na styk, więc w razie poważniejszych problemów technicznych czy niezależnych moglibyśmy nie zdążyć z realizacją projektu;
  • udział większej liczby osób biorących udział w projekcie – byliśmy zawaleni robotą :)

 

Udział w projekcie pozwolił nam przede wszystkim na rozwinięcie wiedzy i umiejętności w zakresie pierwszej pomocy przedmedycznej. Poza tym nauczył nas szerzej wykorzystywać technologie informacyjno-komunikacyjne w działaniu. Musieliśmy nauczyć się współpracować ze sobą oraz planować i realizować wszystkie założone działania. Efekty naszej pracy okazały się dla nas i naszych widzów zadowalające, lecz jeśli jeszcze raz mielibyśmy przystąpić do projektu to potrwałby on zdecydowanie dłużej oraz poszerzylibyśmy jego zakres.

Cieszymy się również, że udało nam się zrobić coś dla innych. Projekt, w którym wzięliśmy udział nauczył również innych jak udzielać pierwszej pomocy, jak pomóc w różnych wypadkach. Dzięki temu,  że sami posiadamy taką wiedzę możemy przekazywać ją dalej. Dużym sukcesem było nakręcenie filmów i wpuszczenie ich do siec, ponieważ dzięki temu zainteresowani będą mogli wracać do nich w dowolnym momencie i utrwalać zawarte w nich wiadomości. Mamy nadzieję, choć nikomu tego nie życzymy, że wiedza zdobyta w ramach działań kiedyś się komuś przyda i uratuje życie.

Udział w projekcie był najlepszą przygodą, jaka przytrafiła nam się odkąd przestąpiliśmy próg Szkoły. Mamy nadzieję, że kiedyś uda nam się zrobić coś równie fajnego. I to w murach szkolnych!

 

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Poradnik :)

W tym półroczu wszystkie klasy czwarte, piąte i szóste miały okazję uczestniczyć w krótkim spotkaniu z paniami Teresą Boczkowską i Kamilą Gruby-Miodońską, nauczycielkami przyrody, matematyki i informatyki. Spotkanie było poświęcone tematowi „Jak dobrze przygotować się do lekcji”. Panie uznały, że takie spotkanie jest nam potrzebne, ponieważ czasem mamy z tym problem. Panie zaprezentowały nam film jak prawidłowo, w logicznym porządku przygotowywać się do zajęć, jak planować pracę. Bardzo szczegółowo omówiły poszczególne etapy. Fajne było to, że powiedziały nam czego nauczyciele od nas oczekują. To były bardzo cenne wskazówki, bo wiemy dzięki temu jak pracować, aby nasza praca została jak najlepiej oceniona oraz żebyśmy się podczas niej czegoś nowego dowiedzieli. Film ten jest również dostępny na kanale YT naszej pani, po to, abyśmy mogli w każdej chwili do niego wrócić i korzystać z umieszczonych tam porad.

YouTube Preview Image
autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (2)

Etap piąty – Festiwal Nauki – 1 czerwca 2012

W dniu 1 czerwca 2012 roku w naszej Szkole odbył się Festyn Szkolny. Jest to coroczna impreza, w której uczestniczą nauczyciele, uczniowie i rodzice oraz okoliczni mieszkańcy. W programie zawsze są występy uczniów, licytacje prac uczniowskich, loteria fantowa, gry i zabawy ruchowe oraz prezentacja prac uczniów wykonanych w ramach Tygodnia Tematycznego. W tym roku hasłem przewodnim Tygodnia Tematycznego było „Europa wczoraj i dziś”. W ramach tego tematu pani od informatyki prowadziła realizację swojego projektu w ramach udziału w programie Szkoła z klasą 2.0. My postanowiliśmy również wykorzystać tę okazję i zaprezentować to, co zrobiliśmy z pomocą kolegów, koleżanek i nauczycieli.

Ulokowaliśmy się w jednej z sal. Odbyła się projekcja filmów przygotowanych przez naszą ekipę ratowniczo-filmową. My udzielaliśmy odwiedzającym nas gościom wskazówek, rad i instrukcji jak postępować w nagłych wypadkach. Okazało się, że wielu uczniów z naszej Szkoły nie wie jak pomóc osobie, która starciła przytomność i jak się zachowywać w takiej sytuacji. Z zaangażowaniem wysłuchiwali naszych wypowiedzi, dopytywali. Bardzo chętnie wzięli również udział w części praktycznej. Niektórzy po raz pierwszy w życiu mieli okazję przećwiczyć wykonanie sztucznego oddychania czy masażu serca na fantomie.

Dzień spędziliśmy bardzo miło, ciekawie i pożytecznie. Cieszymy się, że mogliśmy zaprezentować tak ważną wiedzę, którą zdobyliśmy poprzez udział w projekcie. Mamy nadzieję, że w przyszłości, kiedy będziemy juz w innych szkołach, też uda nam się uczestniczyć w podobnych wydarzeniach. :) To była super przygoda!

Ćwiczenia

 

 

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Etap czwarty – zajęcia instruktażowe

Pogoda nas nie zawiodła i w miarę dopisała, mogliśmy wyjść do parku! Sporo nas tam było, około 20 osób w sumie, więc spacerowicze otwierali ze zdumieniem oczy i nam się przyglądali. Zajęcia przebiegły super! Uczniowie chętnie obserwowali nasze instruktaże, a potem aktywnie włączyli się do nauki. Nawet pani od informatyki chciała spróbować poćwiczyć na fantomie i okazało się, że może na Wordzie się zna, ale przed naszymi zajęciami raczej nie umiałaby nikogo uratować.

Wszyscy byli bardzo zadowoleni. Osoby, które nam pomagały chętnie wyciągnęły często chowane po kieszeniach komórki, aparaty i wzięli się do kręcenia. Zebraliśmy bardzo dużo materiałów. Z tego miejsca chcemy serdecznie podziękować Julii, która była naszym „nieprzytomnym pacjentem” oraz Jankowi, który z poświęceniem profesjonalisty kręcił filmiki i robił zdjęcia. Poza tym dziękujemy wszystkim uczestnikom zajęć! Dzięki nim zajęcia te były fascynującą przygodą! Szkoda, że częściej nie  mamy takich praktycznych zajęć w terenie. Były one wypełnione śmiechem i dobrą zabawą.

YouTube Preview Image

<wszystkie trzy filmiki do obejrzenia na YT kanale użytkownika MsKama26>

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Etap trzeci – przygotowanie zajęć instruktażowych

No i umiemy udzielać pierwszej pomocy! Pani opiekujące się naszym projektem były dumne z naszych umiejętności. My ze współpracy z „narzeczonym” również. Dbamy o niego przed każdym jednym ćwiczeniem – przemywamy twarz spirytusem, wycieramy. Po zakończonych ćwiczeniach kładziemy go ładnie spać w kartonie J

Czas jednak nauczyć czegoś innych! Opracowaliśmy plan zajęć instruktażowych, listę osób, które nam w tym pomogą. Uczyć będziemy uczniów klas IV, uczestników koła „Promocja zdrowia” oraz kogo tylko się uda. Planujemy wyjść w teren, aby zajęcia były ciekawsze. Pójdziemy z grupą do pobliskiego parku. Do pomocy zaprosiliśmy panią od informatyki oraz kolegów i koleżanki z klasy. Zajęcia zostaną nagrane, a następnie przygotujemy z nich materiały instruktażowe dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Aby móc je szerzej pokazać udostępnimy je na kanale YT naszej nauczycielki informatyki. Obróbką zajmie się Śmigło – spec od efektów  i techniki ;)

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Etap drugi – poszukiwanie informacji

Kolejne zadanie przed nami – trzeba przebić się przez gąszcz informacji i odnaleźć źródła wiedzy! Nie jest to łatwe zadanie, ale… z pomocą przyszła nam wyszukiwarka internetowa. Okazało się, że z Internetu możemy nie tylko czerpać rozrywkę, lecz również nauczyć się pożytecznych rzeczy. Na stronie http://www.ratownictwo.win.pl/ znaleźliśmy wiele cennych informacji dotyczących postępowania w różnych wypadkach. Dokopaliśmy się również do poradnika udzielania pierwszej pomocy ( link -> http://www.zs14.pl/pierwsza%20pomoc.pdf) . Niestety, informacje spisane niewiele nam pomogły, dlatego szperaliśmy dalej. Oczywiście wiemy jak wykonać sztuczne oddychanie czy masaż serca, widzieliśmy przecież nieraz na filmach. Ale czy na pewno wiemy jak zrobić to prawidłowo? Znaleźliśmy wiele materiałów edukacyjnych: plansze, rysunki, jak również filmy instruktażowe ( na przykład ten: http://www.youtube.com/watch?v=0yipD5O8Xjc). No i trzeba było zweryfikować znalezione informacje z profesjonalistami J Zaopatrzeni w materiały w pokaźnej ilość udaliśmy się z opiekunkami projektu do pracowni komputerowej, gdzie przejrzeliśmy zebrane materiały i zademonstrowaliśmy swoją wiedzę teoretyczną.  Nauczycielki były zachwycone, po czym… wyszły i wróciły z towarzyszem. Okazało się, że wiele kryjówek w tej naszej szkole. Panie przyniosły fantoma, na którym mieliśmy zademonstrować to, czego się nauczyliśmy. Zadanie okazało się dość trudne – znalezienie odpowiedniego miejsca nacisku, prawidłowe wykonanie ucisku czy wdechu to wcale nie taka prosta sprawa. Jednak po kilku próbach okazało się, że całkiem nieźle nam się współpracuje. Fantom został ochrzczony mianem „narzeczonego Krecika” i spakowany z powrotem do kartonu :)

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Etap pierwszy – wprowadzenie do projektu

Pani Teresa Boczkowska i pani Monika Remlein, opiekunki szkolnego koła „Promocja zdrowia”, biorące udział w programie Szkoła z klasą 2.0, zaproponowały nam udział w projekcie „Uczymy ratować” . Projekt miał polegać na dwóch zadaniach. Po pierwsze mieliśmy nauczyć się udzielać pierwszej pomocy przedmedycznej czyli masażu serca, sztucznego oddychania oraz układania poszkodowanego w pozycji bocznej bezpiecznej. Drugim zadaniem było uczenie innych udzielania takiej pomocy. Chętnie zgodziliśmy na udział w tym projekcie, ponieważ dobrze wiemy, że umiejętność udzielania takiej pomocy jest potrzebna w życiu. Nigdy nikt z nas nie wie kiedy może ona okazać się bezcenna w uratowaniu czyjegoś życia. Przed nami nauka, a potem uczenie innych. Wykorzystamy do tego różne źródła wiedzy, zarówno tradycyjne, jak i nowoczesne, od podręczników do pierwszej pomocy po filmy instruktażowe umieszczone w sieci. A potem… nauczymy tego innych :)

Pyśka, Krecik, Śmigło

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarz (1)

Czas na projekt :)

Witajcie!

Przychodzimy do Was z opisem projektu. Nie chcieliśmy wcześniej zdradzać zbyt wielu szczegółów, coby nie zapeszyć. Projekt udało na się zrealizować zgodnie z naszymi planami i założeniami, więc przychodzimy się trochę pochwalić. W najbliższych postach opiszemy jak wyglądały nasze prace nad projektem na poszczególnych etapach. Jesteśmy już po Festiwalu Nauki i prezentacji naszych osiągnięć. Było super!

Długo nas tu nie było, ale jak sami wiecie w szóstej klasie wiele dodatkowych obowiązków, a najwięcej czasu i głowy zajmowało nam myślenie o końcowym egzaminie. Mamy już wyniki – na szczęście okazały się satysfakcjonujące!  W powietrzu czuć też już wakacje :)

Pozdrawiamy!

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Ocena celująca na koniec roku

W ostatnich dniach nasza pani od informatyki przygotowała klasom szóstym zadania na ocenę celującą na koniec roku. Pani przygotowała 12 zadań do wykonania w różnych programach. Nie trzeba zrobić wszystkich zadań, ale najlepiej by było. Kilka z nich bardzo mi się spodobało, na przykład: „Przygotuj film w programie Movie Maker na temat „Moje hobby”"  lub „Korzystając z programu PAINT przygotuj logo kółka informatycznego” Trzeba więc brać się do roboty :)

Krecik

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentowanie nie jest możliwe

Prezentacje Prezi

No i stało się – nasza pani od informatyki nauczyła się obsługiwać przezi! Co to oznacza? Że i my dostaliśmy bojowe zadanie: nauczyć się obsługiwać prezi :) Ponieważ nasze ostatnie lekcje były poświęcone robotyce, to właśnie o niej mamy przygotować prezentację na „po feriach”. Pani to tak specjalnie wymyśliła, żebyśmy się „nie nudzili przez ferie i za dużo nie siedzieli na bezsensownych stronach”. Oczywiście pani wytłumaczyła nam co i jak. Byliśmy zaskoczeni, że taki fajny efekt można uzyskać w tak prosty sposób. Mamy nadzieję, że i Wam spodobają się nasze preziowe dzieła :)
Zapraszamy do oglądania!

Krecik

Nadia <z naszej klasy>

http://prezi.com/   -> Link do prezi ;)

autor: 26szkola katagoria: Szkoła z klasą 2.0 - edycja 2011/12, Komentarze (4)
css.php