Biznesplan.

BIZNES PLAN

I
1. OPIS PROJEKTU-informacje ogólne

Lokal Red Carpet
branża: gastronomia , rozrywka, przedsiębiorstwo handlowo-usługowe
lokalizacja firmy : Piotra Wysockiego , 58-304 Wałbrzych

tel.(023) 733-722-711
www.redcarpet.pl

Projekt dotyczy otwarcia lokalu gastronomiczno-rozrywkowego o nazwie Red Carpet dnia 06.06.2016 przy ulicy Piotra Wysockiego w Wałbrzychu . Lokal kieruje do swoich klientów niezwykle bogatą i zróżnicowaną konsumpcją . Podstawowym celem firmy jest prowadzenie działalności handlowo-usługowej o charakterze gastronomiczno-rozrywkowym na dany obszar.

2. Przedstawienie przedsiębiorców :

Natalia Rajca
Ola Acedańska
Nikola Tomczyk
Marta Sikora

3.Główne założenia działalności :

- dążenie do zaspokajania wszelkich potrzeb i oczekiwań kulinarnych , konsumpcyjnych oraz rozrywkowych ze strony klientów

- uzyskanie znaczącej pozycji na lokalnym rynku usług gastronomicznych

- wejście firmy na rynek krajowy , a w przyszłości także zagraniczny i umacnianie tam swojej pozycji

4.Oferta

Działalność gastronomiczna ( restauracja) kompleksowe wyżywienie , posiłki dostosowane do wymagań i oczekiwań naszych klientów. Bogata i zróżnicowana oferta : dania zimne i gorące . Menu obejmujące charakterystyczne potrawy takich kuchni jak włoskiej , francuskiej , greckiej oraz śródziemnomorskiej oraz zapewniamy artystyczne podanie dań.

Działalność rozrywkowa (imprezy) pełna obsługa , organizowanie wszelkiego rodzaju zabaw o charakterze tanecznym , jak i okolicznościowym np. wesela , studniówki , rocznice , komunie itp.

Organizacja szkoleń – przygotowanie i pełna obsługa różnego typu szkoleń i kursów związanych z zawodem kucharza, barmana i kelnerki .

II CHARAKTERYSTYKA RYNKU I PLAN DZIAŁANOŚCI MARKETINGOWEJ

1. Prezentacja konkurencji

-wśród najważniejszych na rynku lokalnym konkurentów, stanowiących najpoważniejsze zagrożenie dla działalności Red Carpet wymienić należy następujące firmy :

- Lokal Biała Sala – oferujący znakomite drinki oraz orginalne wnętrze sali

- klub Infinity- oferujący zabawy przy nowoczesnej muzyce

- restauracja Bohema- oferujący proste dania, a także organizująca imprezy okolicznościowe

2.Klienci

-Plan strategiczny przedsięwzięcia zakłada ,że klientelę lokalu tworzyć będą osoby powyżej 18 roku życia ze względu na klimat lokalu i wystrój. Naszą ofertę kierujemy do osób o bardzo różnym statusie społecznym i sytuacji materialnej. Chcemy każdemu klientowi stworzyć realną możliwość skorzystania z naszych usług .

3. Strategia cenowa
- Zgodnie z wymaganiami lokalnego rynku usług gastronomicznych , lokal zamierza prowadzić określoną politykę cenową , która będzie polegała na ustalaniu cen na maksymalnie niskim poziomie ,aby tym samym uczynić ofertę atrakcyjniejszą i pozyskać sobie nowych klientów. Będziemy dążyć do tego ,aby pomimo sukcesywnego rozwoju firmy i poszerzania dostępnej oferty ,nasze ceny pozostały niezmienione. Obecnie nasze ceny są jednymi z najniższych w okolicy , co pozwala nam skuteczniej pozyskiwać klientów o różnym statusie majątkowym.

- OFERTA SZCZEGÓŁOWA ZAWIERAJĄCA UŚREDNIONE CENY:
Dania włoskie – 25 zł
Desery włoskie – 15 zł
Dania francuskie -35 zł
Desery francuskie – 20 zł
Dania greckie – 20 zł
Desery greckie – 12 zł
Dania śródziemnomorskie – 40 zł
Desery śródziemnomorskie- 20 zł
Alkohole – brak danych
bilet wstępu do lokalu na imprezę -15 zł
wynajęcie sali na imprezę okolicznościową – 1 400,00 zł (100zł/1godz.)
udział w szkoleniu – 250 zł

4. Możliwość zbytu

-bardzo dobra i sprzyjająca prowadzeniu działalności lokalizacja

-wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta usług

-skuteczna grupa stałych klientów

-możliwość kompleksowej organizacji imprez okolicznościowych.

5. Działania promocyjno-reklamowe

-Działalność promocyjno-reklamowa ,opracowana w ramach strategii rozwoju firmy , przewiduje prowadzenie zorganizowanej na dość szeroką skalę kampanii marketingowej. Podejmowana działalność promocyjno-reklamowa ma na celu pozyskanie możliwie dużej liczby klientów , a co za tym idzie , także zwiększenie sprzedaży usług dostępnych w ofercie i w konsekwencji zapewnienie przedsiębiorstwu ugruntowanej pozycji na rynku. Planowane działania marketingowe zakładają zastosowanie następujących metod promocji i reklamy:

-własna strona internetowa

-akcje promocyjne ( rabaty , obniżki, promocje)

- karty stałego klienta

- zadowoleni klienci

- reklama w prasie lokalnej

- spot reklamowy w telewizji lokalnej

- ulotki i wizytówki reklamowe

-plakaty i tablice reklamowe

-szyld reklamowy nad lokalem

III. STRUKTURA ORGANIZAYJNA FIRMY
1. Personel zarządzający

Nikola Tomczyk – Kierownik ds. marketingu
Natalia Rajca- Kierownik ds . gospodarowania i jakości produktów
Marta Sikora – Kierownik ds. finansowych , Prezes
Ola Acedańska- Kierownik ds. technicznych , rozrywkowych

2. Kadra pracownicza

- pozostała kadra pracownicza obejmuje następujące stanowiska , na których zatrudnionych jest łącznie 18 pracowników :
- 2 kucharzy
- barman
-3 pomoce kuchenne
- 4 kelnerki
- księgowa
-przedstawiciel handlowy firmy
- kierowca
- 3 ochroniarzy
- DJ
-sprzątaczka

IV . ORGANIZACJA DZIAŁANOŚCI
1. Koszty poniesione na niezbędne inwestycje

-Koszty napraw ,remontów i zakupu wyposażenia , w tym :
Remont i modernizacja lokalu 6.500 zł
Meble kuchenne 1.800 zł
Sprzęt AGD ( kuchenka mikrofalowa , robot kuchenny , ekspres do kawy, krajalnica, kuchenka elektryczna) 1.600 zl
Sprzęt biurowy ( komputer z oprogramowaniem ,laptop ,regał, szafa ,drukarka, skaner ,fax ,telefon z automatyczną sekretarką , przybory biurowe , biurko , krzesło obrotowe) 7.800zł
Przyrządy kuchenne(naczynia ,patelnie , zastawa stołowa ,sztućce , szkło, przybory) 2.700zł
Meble barowe (lada barowa ,wysokie krzesła ,kasa fiskalna ) 3.200 zł
Meble restauracyjne (stoliki ,krzesła ,wieszaki na ubrania) 19.000zł

WSZYSTKIE KOSZTY RAZEM: 48.000 ZŁ

2.Sposoby finansowania przedsięwzięcia

-Na rozpoczęcie działalności właścicielka dysponuje własnymi środkami finansowymi w wysokości 25.000 zl. Poza wkładem własnym . Inwestorka posiada także kapitał obcy w wysokości 50.000zł . Jest to długoterminowy kredyt rozwojowy zaciągnięty w banku BGŻ- Bank Gospodarki Żywnościowej ,oddział I w Dąbrowie Górniczej. Na dzień sporządzenia biznes planu firma dysponuje łączną kwotą w wysokości 75.000 zł , które to środki przeznaczone zostaną na pokrycie podstawowych wydatków związanych z założeniem oraz zarejestrowaniem , a także początkową działalnością lokalu . Firma poniesie następujące koszty w związku z zaciągnietym kredytem:

-prowizja bankowa za rozważanie wnioski i przyznanie kredytu – 2,5% kwoty kredytu

-odsetki od kredytu -17% w skali roku

3. Plan produkcyjny został obliczony dla tygodniowego okresu czasu i przedstawia się on następująco :

POSIŁKI

-gotowe produkty – 1000zł ( m.in. nabiał ,pieczywo ,mrożonki itp.)

-półprodukty do przygotowywania potraw – 1.300zł ( nabiał ,warzywa , mięso , wędliny itp)

NAPOJE

-alkoholowe 7.200zł (piwo, wino, whisky , rum ,gin ,tequila , liker ,wódka czysta)

-bezalkoholowe – 2.400zł ( soki ,woda mineralna gazowana i nie niegazowana, napoje kolorowe)

-napoje gorące -900 zł (różnego typu kawy i herbaty , gorąca czekolada)

DESERY

- produkty gotowe – 500 zł

-półprodukty do przygotowywania deserów – 700zł
PRZEKĄSKI I DODATKI

- gotowe -300 zł

-półprodukty do przygotowania sałatek – 200 zł

4. Struktura zaopatrzenia

-napoje alkoholowe

- napoje bezalkoholowe zimne

-produkty do przygotowywania napojów gorących

-pieczywo

-nabiał

-mięso

-tłuszcze

-wędliny

-warzywa

-owoce

-ciasta

-lody

-artykuły dekoracyjne

-artykuły ozdobne

- pozostałe

V. PRZEWIDYWANIE FINANSOWE

1. Poniesione nakłady

-obowiązkowe koszty ponoszone w przeciągu miesiąca:
wynagrodzenia netto – 18 700 zł
opłaty i rachunki w tym:

-energia elektryczna- 350 zł
-gaz – 500 zł
- woda- 200 zł
-telefon -150 zł
- wywóz śmieci- 100 zł
-pozostałe – 300 zł
zakup towarów
RAZEM – 28.800 ZŁ

2. Uzyskane przychody

-działalność restauracyjna-27.000 zł

- organizacja imprez – 12 .000 zł

- organizacja szkoleń – 5.000 zł

- RAZEM – 44 .000 ZŁ

3. Osiągnięty zysk

- Zakłada się , że miesięczny zysk firmy wyniesie:
PRZYCHODY -NAKŁADY = ZYSK
44.000-28.800= 15.200 ZŁ

VI. OCENA SZANS POWDZENIA PRZEDSIĘWZIĘCIA

-Perspektywy i możliwości :

Uzyskanie nowych środków finansowych na inwestycje
Rozszerzenie działalności poprzez wejście na krajowy rynek usług gastronomiczno-rozrywkowych
Znaczny wzrost zapotrzebowania na usługi gastronomiczne
Znaczna poprawa sytuacji materialnej społeczeństwa
Posiadanie przez firmę nienagannej opinii oraz pozytywnego wizerunku
Utrzymanie cen na jednolitym poziomie
Wysoka jakość świadczonych usług
Doskonale wykwalifikowana i kompetentna kadra pracownicza
Wyjątkowo bogata i zróżnicowana oferta usług, która będzie sukcesywnie poszerzana zgodnie z zapotrzebowaniem.

- Ryzyko i ewentualne zagrożenia :

Pojawienie się nowej lub znaczący rozwój istniejącej konkurencji
Mniej zamożne społeczeństwo stanowiące potencjalną klientelę
Brak własnych funduszy na całościowe zreaclizowanie inwestycjii
Utrata dotychczasowych stałych klientów

VII. PODSUMOWANIE
- Plan strategiczny działalności i rozwoju przedsiębiorstwa zakłada , że dzięki zastosowaniu licznych środków prowadzących do pozyskania klientów przedsiębiorstwo w dość krótkim czasie okaże się przedsięwzięciem rentownym i opłacalnym . Dzięki zapewnieniu klientom wysokiej jakości usług oraz odpowiednio bogatej i zróżnicowanej oferty , a także warunków na wysokim poziomie, nasza firma zdobędzie ugruntowaną pozycję na rynku lokalnym , a w przyszłości także krajowym. Ponadto naszymi niewątpliwymi atutami są również bardzo korzystna lokalizacja, wnętrze tworząc odpowiedni klimat oraz bardzo dobra i kompetentna obsługa . Lokal ,, Red Carpet ” z całą pewnością będzie się cieszyć renomą i uznaniem wśród w pełni zadowolonych klientów .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php