WYBÓR STRATEGII MARKETINGOWEJ

Na zajęciach poznaliśmy trochę tajników marketingu. Pozwala on nam zachęcić oraz pozyskać klientów. Marketing jest jednym z czynników, które przyczyniają się do sukcesu.

Mariusz oraz Mateusz zajęli się załącznikiem nr 3. Ich zadaniem było dokonanie analizy strategicznej SWOT. Oto rezultat ich pracy:

Mocne strony (przedsiębiorstwa):

  • stałe dochody
  • konkurencyjność cen
  • jakość wyposażenia
  • duża różnorodność promocji

Słabe strony (przedsiębiorstwa):

  • duże koszty związane z kupnem lub wynajęciem lokalu
  • wysokie koszty reklamy i jej brak w niektórych środkach przekazu

Szanse:

  • zainteresowanie klientów
  • mała konkurencja
  • dofinansowania unijne
  • całoroczny sezon
  • duży wybór lokalizacji i reklamy

Zagrożenia:

  • trudności w znalezieniu odpowiedniego lokalu
  • mała, lecz znana i renomowana konkurencja

 

Justyna, Kamila oraz Natalia zajęły się materiałem pomocniczym nr 1 i 2.

Misja Naszego przedsiębiorstwa:

Wybicie się na najwyższą pozycję wśród form rozrywkowych w naszym mieście oraz chęć zaspokojenia potrzeb klienta.

Cel działań marketingowych:

  • rozszerzenie naszego przedsiębiorstwa na szerszy obszar
  • regularne szerzenie się popularności naszej firmy

Elementy marketingu mix w odniesieniu do naszego przedsiębiorstwa:

Cena: początkowo niższa od konkurencji, aby pokazać możliwość naszych usług, z czasem ceny będą porównywane do konkurencji

Dystrybucja:

  • sprzedaż bezpośrednia (lokal Kręgielni)
  • sprzedaż pośrednia (strona internetowa firmy)

Promocja: reklamy w mediach lokalnych, internecie, ulotki, stosowanie zniżek w określonych dniach, karty stałego klienta

 

 

Jeden komentarz

  • ulam
    22 marca 2014 - 08:23 | Permalink

    Strategia już gotowa, tak jak i umowa oraz wniosek, to na podstawie poprzedniego wpisu. Brawo! Naprawdę należycie do liderów w programie. Teraz o przygotowanym przez Was materiale.

    Analiza SWOT pokazuje rynkowe miejsce Waszego przedsięwzięcia.

    „Wybicie się na najwyższą pozycję wśród form rozrywkowych w naszym mieście oraz chęć zaspokojenia potrzeb klienta.” to Wasza misja.

    Do kogo adresowaliście misję? Tutaj link do poczytania http://biznesblog.lazarski.pl/?p=933

    A jakie są ceny konkurencji za podobne usługi? Czy już to sprawdziliście?

    Czy już myśleliście o szerszych działaniach promocyjnych bezpośrednio do Waszych odbiorców?

    Chętnie przeczytam odpowiedzi na pytania.

    Pozdrawiam
    Ula

    PS.
    Przeczytajcie jeszcze raz dokładnie wniosek [wpis: Umowa i wniosek] i sprowadźcie, czy wypełniliście wszystko tak jak wskazuje treść w np. rubryce.

  • Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


    *

    Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    CommentLuv badge
    css.php