Finał programu!

Co robiliśmy na finale? Oglądaliśmy swoje prace, dzieliliśmy się wrażeniami, tworzyliśmy wielokulturową mapę Warszawy oraz klepaliśmy się po plecach za dobrą robotę! Obejrzyjcie naszą relację.  19 czerwca spotkaliśmy się, żeby podsumować program „Cztery strony Warszawy” i świętować sukcesy uczniów oraz uczennic w poznawaniu wielokulturowości. Było kolorowo, wesoło, ale momentami też refleksyjnie. Uczniowie z 6 warszawskich szkół spotkali czytaj dalej »

Dzień otwarty w synagodze

20 czerwca w Synagodze Nożyków uczniowie Liceum im. L. Kossutha wcielili się w role przewodników po budynku i po kultrze żydowskiej. Zadanie nie było łatwe! Choć uczniowie przygotowywali się długo, to ogrom informacji, które musieli zdobyć, przytłoczyłby niejednego dorosłego. W końcu religia żydowska to najstrarsza religia abrahimiczna (podobnie jak chrześcijaństwo i islam, wywodzi się od czytaj dalej »

Poznajemy islam

21 czerwca warszawska Ochota była miejscem, w którym uczniowie opowiadali warszawiakom o islamie. A to za sprawą finału dwóch projektów uczniowskich programu „Cztery strony Warszawy”. Gra miejska po Parku Zachodnim oraz zwiedzanie meczetu i Ośrodka Kultury Muzułmańskiej – takie wydarzenia zaplanowali uczniowie dwóch warszawskich gimnazjów, by zapoznać swoich kolegów i mieszkańców Warszawy z tematyką islamu. czytaj dalej »

Wielokulturowa Warszawa twórczym okiem!

Obejrzyjcie animację, która w telegraficznym skrócie pokazuje, jak młodzi myślą o wielowyznaniowym mieście. Animacja zbiera efekty twórczych prac uczniów programu „Cztery strony Warszawy”, wyprowacowane podczas warsztatów z twórcami i animatorami – filmowcami, fotografami.    

Gra miejska o prawosławiu

5 czerwca odbyła się gra miejska o prawosławiu, którą zorganizowali uczniowie XIX Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie. A jak Wy poradzilibyście sobie z grą? Gra była finałem projektu „Cztery strony Warszawy” dla jednej z grup uczniowskich pod opieką pani Katarzyny Wolskiej. Od kilku miesięcy uczniowie przygotowywali się do swojego zadania, wymyślali plan gryu i punkty oraz czytaj dalej »

Protestantyzm – gra miejska

W czasie gry miejskiej o protestantyzmie uczniowie nie tylko poznawali historię kościołów protestanckich w Warszawie ale też m.in. tworzyli żywe rzeźby Adama Małysza i słuchali piosenek Eugeniusza Bodo. Dlaczego? Bo obaj panowie są/byli wyznawcami kościoła reformowanego. Trasa była krótka, ale intensywna: uczestnicy zaczęli od kościoła ewangelicko-reformowanego, który znajduje się przy al. Solidarności – strzelistego, neogotyckiego czytaj dalej »

Pierwszy dzień otwarty za nami

Uczniowie z Polsko-Francuskiej Szkoły Podstawowej i Gimnazjum „La Fontaine” 18 maja przeprowadzili pierwszy w tej edycji dzień otwarty w kościele protestanckim!  Grupka młodzieży od kilku miesięcy przygotowywała się do dnia otwartego. Zadanie było niełatwe, bo pod hasłem protestantyzm kryje się wiele grup o różnych tradycjach, historii i różnych zasadach organizujących życie wspólnoty. Uczniowie postanowili zająć się grupą ewangelików reformowanych w czytaj dalej »

Laboratorium Tolerancji z Teremiskach

Laboratorium wiedzy i dobrych praktyk to trzydniowe warsztaty dla nauczycieli i nauczycielek, wybranych spośród laureatów i finalistów Nagrody im. Ireny Sendlerowej Za naprawianie świata. Naszym celem nadrzędnym jest stworzenie warunków do wymiany doświadczeń, wzmocnienie sieci nauczycielskiej, integracja środowiska. Natomiast szczegółowym celem warsztatów jest praca nad konkretnymi zagadnieniami, metodami pracy w szkole przydatnymi w związku ze współczesnymi przemianami pojęcia czytaj dalej »

Wkręćcie się w wielokulturowość!

Zapraszamy do korzystania z platformy „Wkręceni”, która powstała w ramach programu wielokulturowego CEO „Wkręceni w Warszawę”. Pokażcie, jak wygląda różnorodność stolicy widziana Waszymi oczami. W programie powstałą nie tylko platforma, ale i materiały edukacyjne. Wszyskie znajdziecie tutaj: www.wkreceni.ceo.org.pl.  

„Różnorodność to droga do wolności”

Z okazji zbliżających się dni różnorodności kulturowej polecamy Wam artykuł w „Zwierciadle”, w którym autorzy pokazują zalety i szanse związane z wielokulturowością. „Różnorodność wzbogaca, inspiruje. Pozwala przekraczać ograniczające przekonania i nawyki. Mówiąc „tak” inności, mierzymy się z lękiem. Docieramy do ciekawości dziecka w nas. Uczymy się słuchać i współodczuwać. Poszerzamy świadomość. Wzrastamy wewnętrznie. To droga czytaj dalej »

css.php