Scenariusz zajęć o meczecie

Zapraszamy do drugiej częśći scenariusza poświęconego islamowi – tym razem zajęcia dotyczą wizyty w świątyni muzułmańskiej. Jak nazywa się kazalnica, która z wyglądu przypomina katolicką ambonę? Dlaczego w meczecie nie ma wizerunków roślin i zwierząt? Czym jest muhir? Tym zagadnieniom poświęcony jest scenariusz.

 

Temat zajęć: Symbolika świątyni muzułmańskiej – poznajemy meczet

Obszar nauczania: IV etap edukacyjny (szkoła ponadgimnazjalna)

Czas: 2 godziny lekcyjne

Treści nauczania zgodne z podstawą programową:

Uczeń wymienia mniejszości narodowe i etniczne oraz grupy migrantów (w tym uchodźców)  żyjące obecnie w Polsce i przedstawia przysługujące im prawa; na podstawie samodzielnie  zebranych materiałów charakteryzuje jedną z tych grup (jej historię, kulturę, obecną sytuację);

Pytanie kluczowe: Czym jest dla muzułmanów meczet?

Cele lekcji

Po zajęciach uczeń:

  • będzie znał podstawowe filary islamu oraz  praktyk religijnych muzułmanów,
  • będzie w stanie nazwać podstawowe elementy znajdujące się w meczecie
  • będzie znał funkcję i symbolikę poszczególnych elementów meczetu
  • wskaże różnice pomiędzy islamem a innymi wyznaniami.

 

Zachecamy do lektury i pobrania materiału tutaj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php