Poznajemy święta żydowskie. Scenariusz

W czasie, kiedy odbywały się warsztaty w synagodze, trwało akurat tzw. święto szałasów. A co uczniowie wiedzą o pozostałych świętach żydowskich?Przedstawimy scenariusz zajęć. 

Temat zajęć: Poznajemy święta żydowskie

Obszar nauczania: III etap edukacyjny (gimnazjum)

Czas: 1 godzina lekcyjna

Treści nauczania zgodne z podstawą programową:

Uczeń wymienia mniejszości narodowe i etniczne oraz grupy migrantów (w tym uchodźców)  żyjące obecnie w Polsce i przedstawia przysługujące im prawa; na podstawie samodzielnie zebranych materiałów charakteryzuje jedną z tych grup (jej historię, kulturę, obecną sytuację);

Pytanie kluczowe: Czym charakteryzuje się kultura żydowska, której liczne ślady spotkać można na ziemiach polskich? Cele lekcji Po tej lekcji uczeń:

  • zna podstawowe zagadnienia związane z kulturą żydowską.
  • rozumie, jak obyczajowość Żydów wpływała na ich architekturę i sztukę.
  • potrafi graficznie przedstawić najważniejsze pojęcia związane z kulturą żydowską.

Cały scenariusz do pobrania tutaj

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php