Scenariusze lekcji

SCENARIUSZE NARZĘDZIOWE DOTYCZĄCE REALIZACJI PROJEKTU WIELOKULTUROWEGO 

Jak zrobić projekt wielokulturowy - cz. I

Publikacja zawiera scenariusze, które pomogą nauczycielom realizującym z uczniami projekty wielokulturowe skupione na odkrywaniu lokalnego dziedzictwa. Pierwsza część publikacji to 2 scenariusze, które mają charakter w dużym stopniu uniwersalny i dotyczą planowania projektu z uczniami oraz pracy ze źródłami (poszukiwania informacji).

Jak zrobić projekt wielokulturowy - cz. II

Publikacja zawiera 2 scenariusze zajęć, które poświęcone są konkretnym narzędziom, które można wykorzystać do spopularyzowania zebranej wiedzy o dziedzictwie wilokulturowej okolicy: spacerowi przewodnickiemu oraz grze miejskiej. Obie te formy stanowią z jednej strony formę atrakcyjną dla młodzieży (są okazją do sprawdzenia się, dają duże pole do twórczego działania, wymagają wyjścia poza mury szkoły), z drugiej natomiast – budzą wiele obaw i wiążą się z dużym stresem (wymagają publicznego występowania, nakładu pracy, sprawnej organizacji). Mamy nadzieję, że scenariusze pomogą nauczycielom i nauczycielkom poradzić sobie z tym zadaniem.

SCENARIUSZE  DOTYCZĄCE REALIZACJI KONKRETNYCH RELIGII I WYZNAŃ  

Różne oblicza islamu. Scenariusz lekcji

Scenariusz Małgorzaty Rusiłowicz – nauczycielki, laureatki Nagrody „Za naprawianie świata”. Jest przeznaczony dla szkół ponadgimnazjalnych lub gimnazjalnych i dotyczypodstawowych filarów islamu: tego kim są muzułmanie, w co wierzą, jak się modlą, jakie zasady etyczne wyznają.

Druga część scenariusza poświęconego islamowi, autorstwa Małgorzaty Rusiłowicz. Tym razem głównym zagadnieniem materiału jest świątynia islamu – jej historia, funkcja oraz symbolika. Materiał przeznaczony dla szkół ponadgimnazjalnych.
Materiał poświęcony najważniejszym świętom judaizmu (Chanuka, Purim, Kuczki, Szawuot i inne0 i tradycjom z nimi związanym.
Scenariusz lekcji poświęcony chrześcijaństwo prawosławnemu: jego podstawowych dogmatom, różnicom i podobieństwom między katolicyzmem i prawosławiem, zwyczajom i sakramentom prawosławnym, historii tej religii w Polsce.
Scenariusz zajęć dotyczący architektury i symboliki świątyni prawosławnej (cerkwi). Dowiecie się czym jest ikonostast, prestoł, carskie wrota i dlaczego w cerkwiach nie stawia się ławek.
Co oznacza „czerwone światełko” palące się w kościele? Czym jest nawa i prezbiterium? W którą stronę świata powinien zwrócony być kościół i dlaczego? Ćwiczenia dla uczniów (scenariusz oraz karta pracy)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php