Wielokulturowość – fakt społeczny czy nieudany projekt polityczny?

22 maja 2017 roku odbędzie się organizowana przez Instytut Studiów Międzykulturowych konferencja naukowa pod tytułem „Wielokulturowość – fakt społeczny czy nieudany projekt polityczny?”. Z niecierpliwością czekamy na wystąpienia, zwłaszcza na penl trzeci, który poświęcony będzie wielokulturowości w edukacji. Program w załączeniu: Program konferencji_skrócony

Spędź wielokulturową sobotę na Pradze

Podczas warsztatów i spotkań zaprezentowane zostaną tradycyjne i współczesne techniki wykonywania pieśni i instrumentów, obrazów i wycinanek, zabawek oraz potraw. Niezależnie od wieku i umiejętności każdy znajdzie w programie coś dla siebie. Muzeum Warszawskiej Pragi jest najlepszym miejscem do celebrowania wielokulturowych tradycji stolicy. To właśnie tu zostały odkryte i zrekonstruowane dawne żydowskie modlitewnie. Ekspozycja muzeum podejmuje tematy współistnienia wielu grup narodowościowych i etnicznych  na warszawskiej Pradze. Partnerzy: Soho czytaj dalej »

Obok siebie. Co myślą cudzoziemcy o Warszawie

Rewelacyjna okazja, by zobaczyć, co myślą o Warszawie cudzoziemcy – oczywiście statystycznie.  „Choć do wielokulturowości stolicy brakuje jeszcze sporo, już dziś zamieszkujący ją obcokrajowcy widzą w niej szansę na karierę oraz wygodne i bezpieczne życie. Ale czy w Warszawie mogą poczuć się jak u siebie?” – takie pytanie stawiają autorzy badania. A kim są cudzoziemcy czytaj dalej »

Nowa strona

Zapraszamy na nową stronę programów wielokulturowych CEO, gdzie umieszczane będą informacje o programie „Cztery strony Warszawy: www.wielokulturowe.ceo.org.pl 

Wiele oblicz judaizmu

Żydzi różnią się między zarówno pod względem etnicznym jak i ideologicznym. Co znaczy judaizm reformowany, a co ortodoksyjny? Czym się różnią Aszkenazyjczycy od Sefardyjczyków? O wewnętrznych podziałach i denominacjach możecie dowiedzieć się już 26 stycznia dzięki spotkaniu organizowanemu przez Hillel Polska.  „Tora, luz & schmooze” to cykl hillelowych wykładów prowadzonych przed Asię Czopnik. Każdy wykład czytaj dalej »

Tematy ważne dla tolerancji – weźcie udział w sondzie

Czy śledzicie bloga Szkoły Tolerancji, na którym piszą nasi liderzy i nasze liderki? Weźcie udział w sondzie i pomóżcie autorkom i autorom wybrać tematy, o których chcecie poczytać! Kliknijcie w obrazek, by przejść do ankiety. Sam blog znajdziecie tutaj: http://blogiceo.nq.pl/dlatolerancji.

Dobre pratyki Szkoły Tolerancji! Materiał dla nauczycieli

Polecamy naszą nową publikację zawierającą dobre praktyki z ostatniej edycji kursu e-coachingowego programu Szkoła Tolerancji. Zobaczcie jakie ćwiczenia, wykonane i skomentowane przez nasze nauczycielki, zostały wybrane do zestawu dobrych praktyk. Znajdziecie tu refleksje nauczycielek na temat proponowanych przez nas ćwiczeń, sposoby wprowadzania ich na lekcje różnych przedmiotów, modyfikacje, plany dyskusji, debat, żywych bibliotek. Zobaczcie czy ich czytaj dalej »

500-lecie reformacji przed nami. A Wy ile o niej wiecie?

W 2017 roku będziemy obchodzić 500-lecie Reformacji, czyli ruchu zapoczątkowanego przez Marcina Lutra. Z tej okazji uruchomiony został serwis Luter2017, w którym znajdziecie wiele informacji o historii i aktualnym życiu Kościołów protestanckich. A także quiz! Zobaczcie, ile wiecie na temat reformacji: http://luter2017.pl/quiz/

Materiały dla nauczycieli – migracje

Zapraszamy do korzystania z materiałów dla nauczycieli i nauczycielek dot. migracji, które powstały w ramach programu „Rozmawiajmy o uchodźcach”. Temat migracji jest nierozerwalnie związany z zagadnieniem wielokultorowości oraz relacji międzykulturowych. Program CEO „Rozmawiajmy o uchodźcach” jest odpowiedzią na potrzeby nauczycieli, by poruszać temat obecnej sytuacji związanej z uchodźstwem oraz migracjami. W ramach programu powstały materiały czytaj dalej »

II część materiałów pomocniczych dla nauczycieli

Oto druga część materiałów pomocniczych „Jak zrobić projekt wielokulturowy”.  Publikacja zawiera 2 scenariusze zajęć, które poświęcone są konkretnym narzędziom, które można wykorzystać do spopularyzowania zebranej wiedzy o dziedzictwie wilokulturowej okolicy: spacerowi przewodnickiemu oraz grze miejskiej. Obie te formy stanowią z jednej strony formę atrakcyjną dla młodzieży (są okazją do sprawdzenia się, dają duże pole do twórczego czytaj dalej »

css.php