Zadanie obowiązkowe Wsparcie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

Zorganizowaliśmy zajęcia dodatkowe co tydzień dla uczniów klas 2,3 . Podczas których prowadzone były różne formy gier i zabaw. Przedstawiam propozycje zajęci dla klas 2,3

Zabawy stosowane w rozgrzewce

Gonitwa drużyn na czas: Grupa podzielona na dwa zespoły na sygnał prowadzącego startuje pierwszy uczeń z drużyny goniącej i łapie dowolnego zawodnika z drużyny przeciwnej rozproszonej po całej Sali, po złapaniu wraca do zespoły wtedy startuje następny aż do wyłapania wszystkich. Prowadzący mierzy czas, w jakim zespół wyłapie wszystkich zawodników. Po czym następuje zmiana zespołów, na koniec porównanie czasów i wygrywa zespół, który wykona zadanie w krótszym czasie.

Wyścig numerów – zawodnicy siedzą w dwóch rzędach mają kolejno przyporządkowane numery, prowadzący wywołuje numery nie koniecznie w kolejności wtedy uczniowie o tym numerze obiegają tyczkę i wracają na swoje miejsce punkt dla zespołu zdobywa ten, który szybciej wykona swoje zadanie.

Kolory- uczniowie podzieleni na zespoły, każdy z zespołów zaznaczony innym kolorem szarf rozbiegają się po sali prowadzący wywołuje różne formy ustawień np.: szereg, dwuszereg, koło, rząd wtedy zawodnicy posiadający szarfy tego samego koloru muszą jak najszybciej ustawić się w wywołanej formie, za co prowadzący przyznaje punkty wg kolejności wykonania zadania np. 4,3,2,1.

Statek – uczniowie ustawieni w rzędzie, miejsce ćwiczeń podzielone na trzy części równoległe do siebie zaznaczone liniami lub tyczkami, zawodnicy stoją w części środkowej (pokład statku) na lewo od siebie mają (rufę statku) na prawo (dziób statku) prowadzący wywołuje którąś z tych części, zadaniem zawodników jest jak najszybsze przedostanie się na wywołaną część statku, kto ostatni lub kto się pomyli odpada z zabawy, bawimy się aż do wyłonienia zwycięzcy.

Zabawa z reagowaniem na trzy sygnały- uczniowie biegają po sali na sygnał nauczyciela ( jeden gwizdek dwa lub trzy) przyjmują określoną postawę np. leżenie przodem, tyłem, siad skrzyżny itp. 

Nasza współpraca z nauczycielkami nauczania wczesnoszkolnego przyniosła efekty w postaci sukcesów sportowych zarówno w pływaniu na poziomie województwa, a nawet ogólnopolskim, a także w grach i zabawach organizowanych przez Wojewódzki Szkolny Związek Sportowy dla uczniów klas 2, 3. Ale nie tylko ważny jest wynik sportowy możne jeszcze ważniejsze pokazanie nauczycielom jak ważne są zajęcia wf dla maluchów. Wspaniałym przykładem jest zabranie dzieci klasy 2 na Chorzowski Bank Pomysłów organizowany w ramach LAS. Spotkałam się z nauczycielką klasy 2h Panią Kasią która była chętna do współpracy. Przedstawiłam jej swój pomysł, aby wystąpiła z uczniami swojej klasy na takim spotkaniu. Przygotowałam wraz z nią zabawę dla dzieci bardzo prostą ( jak dla mnie) skoki przez gumę. Początkowo nie wierzyła że jest to dobry pomysł, że to dla starszych. Jak się później okazało dzieci doskonale się bawiły ucząc się swoich skoków. Podczas LAS-u wspaniale się prezentowały skakały u niech przez gumę zarówno przedszkolaki jak i inni (od przedszkola do licealisty) Dzieci z klasy drugiej pokazywały jak należny skakać nie czując żadnego zażenowania.   Pani Kasia miała okazje zobaczyć jak je małe dzieci dobrze sobie radzą na stanowiskach innych drużyn. Teraz już wie że nie trzeba się bać my zawsze pomożemy.  Podczas naszych Dni Sportu Szkolnego już wprowadziliśmy taką konkurencje skoków przez gumę dla klas 2,3. Chociaż niektóre nauczycielki trochę się broniły że to za trudne, ale dzieci im pokazały że one to bardzo chętnie zrobią.  Postanowiłam na stałe wspierać  nauczycielki pokazywać im że dzieci w tym wieku są bardzo sprawne i chętne do ćwiczeń szczególnie jak są ciekawe. Po konsultacjach z nauczycielkami nauczania chcemy w przyszłym roku zrobić w szkole Bank Pomysłów dla klas najmłodszych. Nauczycielki będą wraz ze swoimi klasami miały czas aby przygotować 1 prezentacje swojego pomysłu na WF. Propozycja została przyjęta

 

 

About Grażyna Błaszczak

Jestem trenerem pływania w Zespole Szkół Sportowych nr 1 w Chorzowie
This entry was posted in Bez kategorii, Wsparcie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Bookmark the permalink.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge