Biznesplan

Parę słów ogólnie..
Biznes plan jest dokumentem opisujący biznes, jego produkt lub usługę oraz sposób wejścia na rynek i finansowanie całej operacji. Opisuje on inwestycje, które należy wykonać oraz te które są w trakcie realizacji. Formułuje cele (lub tylko jeden z nich) na najbliższy czas (zwykle od roku do kilku lat) i sposoby ich osiągnięcia, w powiązaniu z aktualną sytuacją firmy i całego rynku oraz prognozami na przyszłość. Najważniejszą częścią biznes planu jest prognoza finansowa danego projektu - a zatem ocena, czy poniesione nakłady się zwrócą. Biznes plan to ocena firmy, jej potencjału oraz szans i zagrożeń czyhających na nią. Opisuje działania marketingowe, reklamowe oraz sprzedaży. Tworzy wizję rozwoju firmy.

Biznes plan musi być dostosowany do swego adresata. Nacisk za każdym razem musi być położony gdzie indziej. Bank zwraca szczególną uwagę na finansową stronę przedsięwzięcia – sposoby zabezpieczenia kredytu, rezerwy finansowe, przepływy gotówkowe.

Poprawnie przygotowany biznes plan jest bardzo pomocny w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, kreowaniu marki, a także w procesie reorganizacji działalności. Aby stworzyć taki dokument należy dobrze zaznajomić się z metodami badań oraz analizy rynku.

Korzyści wynikające z przygotowania biznes planu:

  • prezentacja pomysłu zrobienia biznesu
  • pomoc w uzyskaniu zasobów finansowych przedsięwzięcia
  • pomoc w odkryciu potencjalnych słabości, szans i zagrożeń
  • wprowadzenie własnych mierników oceny rezultatów działalności
  • przedstawienie planu działania w formie pisemnej
  • pomoc w zidentyfikowaniu przeoczonych okazji
  • pomoc w przewidywaniu i przystosowaniu się do zmian zachodzących na rynku
  • sprawdzenie zaangażowania członków zespołu, współpracowników w kreowanie marki

Typowy biznes plan zawiera:

  • streszczenie
  • przedsiębiorstwo i branża przemysłu
  • produkt lub/i usługa
  • rynek
  • marketing
  • operacje
  • zarządzanie
  • harmonogram realizacji zadań
  • informacje finansowe firmy
  • prognozy finansowe firmy
  • podsumowanie

Streszczenie naszego biznesplanu:

- Planujemy zostać infobrokerami, którzy nie będą podlegać pod żadne wydawnictwo. Zamierzamy na własną rękę tezauryzować materiały(teksty, zdjęcia), a następnie sprzedawać je grupom medialnym.

Cele działalności :

-Dostarczanie jak najrzetelniejszych materiałów mediom.

-Generowanie możliwie jak najwyższych przychodów.

Oferowane usługi:

-Materiały dziennikarskie (zdjęcia, teksty, etc.)

Analiza rynku i plan marketingowy:

Naszą konkurencją są dziennikarze (zatrudnieni w grupach medialnych, a także pracujący na własną rękę), infobrokerzy.

Naszymi potencjalnymi klientami będą wszelkie grupy medialne.

Przewidujemy negocjacje, jeśli klient będzie chciał nabyć większą ilość materiałów.

Promocja:

Strona WWW, reklamy za pośrednictwem Google Adsense oraz w serwisie Facebook.

Mamy szansę stać się grupom medialną, która będzie w pełni niezależna.

Sporym zagrożeniem jest możliwość braku zleceń, co poskutkuje zamknięciem firmy.

Naszymi atutami jest:

-Niezależność

-Rzetelność

-Konkurencyjne ceny

Słabe strony:

Możliwość wybuchu wewnętrznego konfliktu.

Struktura zatrudnienia i wynagrodzenie brutto

Jesteśmy spółką partnerską, ale przez pierwszy kwartał zysk dzielimy po równo.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge
css.php