„Happy Feet” – czyli nasza podróż po Stanach Zjednoczonych! :)

 

 

Hej! Witajcie na moim blogu……nasze projekty już gotowe, zatem opowiem Wam jak to się stało, że właśnie wybraliśmy taki temat!

„Happy Feet” – to „Szczęśliwe Stopy”, którymi przemierzamy USA aby poznać kulturę i przepiękne miejsca Stanów Zjednoczonych.

Nazwę projektu wymyśliliśmy sami podczas burzliwej dyskusji podczas zajęć. Do naszego projektu włączyła się cała szkoła, po tym jak postanowiliśmy zorganizować „Dzień Amerykański”.

Nasza prezentacja składa się z kilku części:

Daria – przygotowała okładkę z tytułem.

Oskar – krotką historię Stanów Zjednoczonych

Paulina – symbole USA

Paweł – ulubione sporty amerykańskie

Patrycja – sławne postaci

Ja, Wiktoria , Kinga i Julia opracowałyśmy trasę po Stanach i najpiękniejsze miejsca do odwiedzenia :) !

Dodatkowo opracowaliśmy quiz wiedzy o USA oraz słowniczek polsko-amerykańsko-brytyjski.

Wielokrotnie korzystaliśmy z Internetu, przewertowaliśmy stos informacji, dokonywaliśmy wyborów co jest wartościowe a co nie….przygotowane materiały nagrywaliśmy na pendrive’a  i prezentowaliśmy na zajęciach. Całość została złożona i zostanie przedstawiona uczniom klasy IV b wraz z quizem i zabawami językowymi 1 czerwca. Pozostałą część czyli galerię prac uczniów klas I-VI, wystawę makiet i przewodniki multimedialne wraz z pokazem mody mogli zobaczyć wszyscy uczniowie podczas Festiwalu Nauki.

Dzięki temu projektowi dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek na temat tego niezwykłego kraju i znacznie poszerzyliśmy naszą wiedzę na ten temat. A! Do tego postanowiliśmy przygotować pokaz mody country!!!

Podsumowując:

I  Jakie były nasze osiągnięcia i trudności, które spotkaliśmy podczas realizacji projektu i jak sobie z nimi radziliśmy?

Praca nad projektem była bardzo ekscytująca! Wszyscy zaangażowali się w poszczególne etapy i zadania. Cała  grupa przetestowała nasz Kodeks 2.0 i w praktyce nauczyła się z niego korzystać. Najważniejsze punkty dla nas to:

1. Jesteśmy uczciwi, nie kradniemy cudzych tekstów, podajemy adresy stron, z których korzystamy przygotowując referaty i prezentacje.

2. Nie ściągamy nielegalnie filmów, muzyki, plików, nie korzystamy z pirackich programów.

3. Jesteśmy twórczy i kreatywni, nie kopiujemy bezmyślnie, samodzielnie opracowujemy i redagujemy zdobyte informacje. Dbamy o poprawność językową, przestrzegamy zasad ortografii i interpunkcji.

Podczas realizacji projektu nauczyliśmy się przede wszystkim planować naszą pracę, współpracować w grupie – chociaż początki były trudne (często sprzeczaliśmy się kto ma rację albo czyj pomysł jest najlepszy), zdarzało się, że ktoś zawalił termin i nie przygotował się na czas, wtedy Pani Kinga przypominała nam nasz kontrakt, który spisaliśmy na samym początku.

Oto jego treść:

a) Każdy ma prawo do swojej opinii i swojego zdania.

b) Nie przeszkadzamy innym w wypowiedziach.

c) Mówimy sobie po imieniu, i nie przezywamy się.

d) Dotrzymujemy terminów.

e) Nie krytykujemy cudzych prac.

f) Jesteśmy mili i kulturalni.

g) Dotrzymujemy obietnic.

h) Pomagamy sobie wzajemnie.

i) Jesteśmy kreatywni.

j) Nie sprawiamy przykrości innym.

k) Nie poddajemy się.

l) Jesteśmy sumienni.

ł) Przestrzegamy Kodeksu 2.0

 

Nasza przygoda z TIK-iem dopiero się tak naprawdę zaczyna i muszę przyznać, że czasami mieliśmy problemy z wyborem odpowiednich i wiarygodnych źródeł informacji, ale zawsze mogliśmy liczyć na pomoc naszej Pani.

II Wnioski na przyszłość:

Naszym zdaniem projekt i nasza podróż się udała. Pod koniec roku szkolnego z braku czasu nie udało nam się jednak zorganizować turnieju pomiędzy klasami „Crossing Cultures”, który byłby takim podsumowaniem wiedzy o Stanach Zjednoczonych. Ale wszystko przed nami :) !  Z pewnością cała akcja z makietami najpiękniejszych miejsc w USA, – multimedialnymi przewodnikami turystycznymi czy pokazem mody była niezwykle ciekawa i wzbudziła duże zainteresowanie.

III Czego nauczyliśmy się dzięki pracy nad projektem?

Sumiennej pracy, wywiązywania się z naszych obowiązków, organizacji  zadań i wiele innych. Zawarliśmy nowe przyjaźnie i co więcej mogliśmy korzystać pod okiem nauczyciela ze szkolnych  laptopów, projektorów, tablicy interaktywnej, słowników multimedialnych…do woli…ale z rozwagą.

IV Wykorzystanie TIK

Tak jak wspomniałam wcześniej, sprzęt komputerowy był do naszej dyspozycji przez cały czas w szkole, ale pracowaliśmy również na domowych komputerach. Korzystaliśmy z  Platformy Edukacyjnej Librus, promowaliśmy Kodeks 2.0 na blogu, wykorzystywaliśmy filmy na You Tube, wyszukiwaliśmy ciekawe informacje na stronach internetowych, tworzyliśmy swoje pliki, używaliśmy edytora tekstu Microsoft Word  czy programu Microsoft Power Point.

 

 

 


 

 

 

 

Karta Rowerowa…..na 6 z plusem!

Dzisiaj rozwiązywaliśmy testy na kartę rowerową na platformie…..ćwiczymy solidnie i wytrwale bo już niedługo czeka nas…czwartoklasistów egzamin. Wykorzystujemy każdą wolną chwilę…..ponieważ chcemy być dobrze przygotowani. Taka nauka to sama przyjemność…..a my znacznie szybciej zapamiętujemy! Trzymajcie za nas kciuki!!! :)

Platforma Edukacyjna to jest TO!!!! :)

Wył.

Nasz Pan Dyrektor dba, aby nasza szkoła była super nowoczesna!!! Mamy laptopy…komputery…tablice interaktywne i ……mamy Platformę Edukacyjną!  :) Muszę przyznać, że jest to ogromna frajda, kiedy możemy buszować po platformie rozwiązywać różne ciekawe zadania ze wszystkich przedmiotów….czatować ze sobą…i rozwijać nasze zainteresowania. :)

 

Kolejne kroki …….z projektem :)

Wył.

Źródło: mapa wnu.pl

 

Ponieważ wakacje się zbliżają, postanowiliśmy wyruszyć w podróż naszych marzeń!!!

Wspólnie z koleżankami i kolegami z klubu chcieliśmy poznać bliżej kulturę i tradycje Ameryki Północnej. Naszą pracę nad projektem zaczęliśmy od kontraktu! Sami ustaliliśmy co jest dla nas ważne i czego należy przestrzegać. Nasz kolega Oskar zapisał kontrakt komputerowo a My wszyscy podpisaliśmy się pod tym obiema rękami.

Przygotowujemy „DZIEŃ AMERYKAŃSKI”

Wył.

Żródło: flaga amerykańska swiat.newsweek.pl

Moją pasją zawsze był i będzie język angielski! Tradycją w naszej szkole jest przygotowywanie różnorakich imprez językowych.Są to międzyszkolne turnieje językowe, konkursy, przedstawienia w j.angielskim, projekty plastyczno-językowe….był też DZIEŃ BRYTYJSKI….nadszedł więc czas na DZIEŃ AMERYKAŃSKI!

Podczas naszych spotkań w klubie zrobiliśmy plan naszego projektu.

Ustaliliśmy, że:

- klasy I przygotują flagi amerykańskie oraz rysunki ulubionych postaci Disneya

- klasy II wykonają symbole USA

- klasy III najpiękniejsze miejsca w Stanach Zjednoczonych

- klasy IV sławne postaci: prezydenci, wynalazcy, piosenkarze, pisarze, sportowcy itp.

Prace mają być wykonane dowolną techniką plastyczną w formacie A3 a wszelkie podpisy komputerowo.

- klasy V i VI wykonają przewodnik multimedialny po USA i makiety wieżowców oraz ciekawych obiektów.

Wszystkie prace będą zaprezentowane 22 maja w naszej szkolnej galerii na parterze budynku.

 

Kółko dziennikarskie – z dnia na dzień coraz liczniejsze!

Wył.

 

 

 

Właśnie niedawno powitaliśmy w naszym klubie  kolejne dwie nasze nowe koleżanki Patrycję i Julkę z kl.4c

Wspólnie przygotowujemy DNI AMERYKAŃSKIE i PROJEKT EDUKACYJNY…ale o tym… już niebawem ;)

 

Mój przyjaciel – inwalidą

Wył.

Jesteśmy otwarci i wrażliwi na drugiego człowieka!

24 i 25 kwietnia wszyscy uczniowie wzięli udział w spotkaniu z osobami głuchoniemymi oraz tłumaczem języka migowego. Dowiedziałam się jak żyją na co dzień osoby niesłyszące, jak pokonują swoje trudności i jak dużo posiadają optymizmu i życzliwości. Byłam pod wrażeniem!!! Następnego dnia nasze panie zaprosiły nas na prezentację multimedialną na temat niepełnosprawności. U nas w szkole też mamy kilku niepełnosprawnych kolegów i zawsze otaczamy ich opieką i staramy się pomagać im w trudnych chwilach. :)

Nasza szkoła jest nowoczesna i bezpieczna!!!

Wył.

Nasza szkoła uczestniczy w wielu ciekawych i nowatorskich projektach. „Szkoła z klasą 2.0″ to szczególnie ulubione przedsięwzięcie :) ….ale to nie wszystko! „Bezpieczna  szkoła – bezpieczny uczeń” – to kolejna akcja! Odbyło się już wiele ciekawych spotkań i dyskusji z psychologami jak ustrzec się przed niebezpieczeństwami takimi jak papierosy, narkotyki, dopalacze i alkohol. Jest to dla nas ważny temat, dlatego gdyż chcemy mądrze dokonywać swoich wyborów i wiedzieć co zrobić, gdy ktoś chciałby nam zaszkodzić.

Wykonaliśmy wiele fajnych plakatów na temat walki z wulgaryzmami……… i to naprawdę działa :)

Wesołych Świąt!

Z okazji Świąt Wielkanocnych życzę wszystkim Nauczycielom i Uczniom

dużo uśmiechu, radości oraz mnóstwo

ciepłego, wiosennego słońca!

 

 

 

 

 

 

Jak wykorzystujemy sprzęt multimedialny….:)

Wył.

 

 

Nie tak dawno 8 marca w szkole odbyło się wielkie święto! Moja klasa 4c oraz klasy 4a i 4b przygotowały uroczystość z okazji Dnia Patrona – Kazimierza Brodzińskiego dla wszystkich uczniów klas 0-6. Podczas uroczystości wykorzystaliśmy sprzęt multimedialny, który otrzymaliśmy od organizatorów ” Szkoły z klasą 2.0″ za aktywny udział w ubiegłorocznej edycji.

Moje koleżanki z klasy 5a pod bacznym okiem naszej Pani bibliotekarki przygotowały piękną prezentację o tym wspaniałym poecie. Dzięki tej nagrodzie wszystkie dzieci mogły obejrzeć ją na dużym przenośnym ekranie….wykorzystując laptopa i projektor.

Bardzo dziękujemy fundatorom za to wyróżnienie….i za to, że doceniacie naszą pracę :) :) :) :) :)

 

css.php