Prezentacja

lut
23

http://prezi.com/rv_qngsbrusi/zasady-bezpieczenstwa-w-internecie-na-wesoo/

Powyższy link odnosi do prezentacji na temat bezpiecznego Internetu ;)

Na wstępie chciałbym od razu uprzedzić, iż drugim Picassem to ja nie jestem, więc arcydzieł w tej prezentacji nie ma ;)

Dzięki pracy nad nią nauczyłem się jak bezpiecznie korzystać z Sieci, nie narażając się na negatywny wpływ mediów lub innych rzeczy zawartych w niej. Nowością było dla mnie to, iż poradniki zalecają kontrolować każdy ruch w Sieci przez rodziców, co według mnie jest błędne, gdyż prowadzi do paranoi i zbytniego zamartwiania się rodziców w stylu „A co jeśli On ściągnie nielegalny plik? Albo wejdzie na stronę nie dla niego? Trzymaj się synku, mamusia już idzie zobaczyć co tam robisz!”. Tak naprawdę to wszystko już wiedziałem wcześniej, jednak robienie tej prezentacji umożliwiło mi udoskonalenie tych umiejętności. Więc nie można tu mówić o specjalnych trudnościach albo łatwościach (jest takie słowo?). Na lekcjach podobało mi się wymyślanie haseł do Kodeksu 2.0 na temat bezpieczeństwa, a nie podobała mi się praca z Krzysiem Hołowczycem w programach, gdzie trzeba było robić ćwiczenia. Już dość Go się nasłuchałem w GPS-ie… Jeżeli mam być szczery, to ja zaprojektowałem tą prezentację, zrobiłem szatę graficzną, wypełniłem ją tekstem i ustaliłem szczegóły techniczne, a hasła robiłem z Filipem.

Hope you’ll enjoy this presentation and cya!
Bazyli :D

Zasady bezpieczeństwa w Internecie

lut
12

Zasady bezpieczeństwa w Internecie

.prezi-player { width: 550px; } .prezi-player-links { text-align: center; }


Prezentacja będzie jeszcze rozbudowywana ;)

Pozdrawiam,

Bazyli :D

Chwilowa przerwa w prowadzeniu bloga

sty
29

Witajcie :)

Ostatnio są ferie, nie mam dużo czasu, a i pomysły się skończyły. Więc wybaczcie, że trochę zostawiłem ten blog, jednak już do niego wracam ;) W najbliższym czasie postaram dodać jakieś ciekawe posty, zobaczymy co z tego wyjdzie :P

Pozdrawiam,

Bazyli :D

Debata nad Kodeksem 2.0

sty
4

W naszej szkole odbyła się debata nad Kodeksem 2.0 Brali w niej udział członkowie Samorządu Uczniowskiego i chętni. Polegało to na tym, że podzieliliśmy się na 5 grup, każda dostała temat i mieliśmy napisać do niej jak najwięcej punktów. Np. gdy dostało się temat „Jak korzystać z informacji” przykładowy wpis brzmiał „Nie kopiujmy tekstu prostu z internetu”. Później te punkty prezentowaliśmy na forum klasy.

Pozdrawiam,

Bazyli :D

Ankieta – pierwsze wyniki

gru
20

Do tej pory (czyli po 3 dniach) ankietę wypełniło aż 18 osób :!: :D WOW :!: Dzięki za wpisy :) Dla tych, którzy jeszcze nie wypełnili ankiety – https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHkxTDZ6dVAwNGhjZVZ1Tmg3S2xWUHc6MQ

Pozdrawiam,

Bazyli :D

Cytat na enauczanie.pl

gru
20

Na stronie http://www.enauczanie.com/start/cce/kiedyzdaniemcyfrowcowdzikamalpadalapoczatekczlowiekowi został zacytowany fragment postu „Przemyślenia nad obecną technologią” :) Cieszy mnie to bardzo :) Zachęcam do oglądania i komentowania mojego bloga :!:

Pozdrawiam,

Bazyli :D

Ankieta

gru
18

Zachęcam do wypełniania ankiety odnośnie TIK :!: Znajdziecie ją pod tym linkiem https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dHkxTDZ6dVAwNGhjZVZ1Tmg3S2xWUHc6MQ :) Odpowiadajcie na pytania szczerze – pozostajecie zupełnie anonimowi :)

Pozdrawiam,

Bazyli :D

Superkomputer chłodzony wodą

gru
16

Centrum superkomputerowe im. Leibniza (LRZ) w Garching w Niemczech podpisało kontrakt z firmą IBM (NYSE: IBM) na zaprojektowanie i zbudowanie uniwersalnego superkomputera z procesorami Intel Xeon nowej generacji, który posłuży do prowadzenia zaawansowanych badań naukowych. System będzie używał innowacyjnej technologii chłodzenia gorącą wodą, zużywając o 40 procent mniej energii niż porównywalne maszyny chłodzone powietrzem.

Nowy system o nazwie „SuperMUC” stanowi część Partnerstwa na Rzecz Zaawansowanego Przetwarzania Danych w Europie (Partnership for Advanced Computing in Europe, PRACE), infrastruktury HPC przeznaczonej dla europejskich badaczy i instytucji przemysłowych. Dzięki niemu społeczność naukowa skupiona wokół LRZ będzie mogła testować teorie, przeprowadzać eksperymenty i prognozować wyniki w niespotykany wcześniej sposób. Superkomputer zostanie sfinansowany wspólnie przez niemiecki rząd federalny i rząd Bawarii.

LRZ zajmuje się szeroką gamą zagadnień naukowych, od kosmologii i pochodzenia wszechświata do sejsmologii i przewidywania trzęsień ziemi. Aby udostępnić moc obliczeniową wielu użytkownikom o zróżnicowanych potrzebach, LRZ zbuduje system ogólnego przeznaczenia w oparciu o architekturę IBM System x iDataPlex z ponad 14 tys. procesorów Intel Xeon nowej generacji. SuperMUC osiągnie szczytową wydajność rzędu trzech petaflopsów, co jest równoważne pracy ponad 110 tys. komputerów PC. Innymi słowy: trzy miliardy osób z kalkulatorami kieszonkowymi musiałyby wykonywać milion operacji na sekundę i na osobę, aby osiągnąć wydajność systemu SuperMUC.

Źródło: Onet.pl

Pozdrawiam,

Bazyli :D

Facebook – dobry czy zły?

gru
15

Departament Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych potwierdza, że wiele grup terrorystycznych, wliczając w to Al-Kaidę, wykorzystuje serwis społecznościowy Facebook do rekrutacji nowych członków.

Facebook być może jest najlepszym sposobem na utrzymywanie przyjaźni czy poznawanie nowych znajomych, ale jest też świetnym narzędziem dla organizacji przestępczych, jak wynika z raportu Departamentu Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych (DHS). Największe organizacje terrorystyczne na czele z Al-Kaidą, korzystają z dobrodziejstw najpopularniejszego serwisu społecznościowego, by rekrutować swoich nowych członków. Według raportu, Facebook służy także sunnickiej organizacji do dzielenia się informacjami operacyjnymi i taktycznymi, wliczając w to techniki przygotowywania bomb czy sposoby konserwacji broni.

Źródło: Onet.pl

Miłego wieczoru,

Bazyli :D

Propozycje wpisów do Kodeksu 2.0

gru
15

§1 Komputerów, tablic interaktywnych etc. używamy regularnie na lekcjach

A) poprzez wyszukiwanie informacji związanych z przedmiotem

B) poprzez rozwiązywanie interaktywnych zadań

§2 Komputery szkolne szanujemy należycie

A) nie niszczymy ich

a) nie kopiemy w jednostkę centralną (ten klocek co wszystkim kieruje)

b) nie dotykamy palcami monitora

c) nie bawimy się routerem (to ta skrzyneczka co świeci kolorowymi lampeczkami)

B) nie bawimy się przewodami i kablami

a) nie wyciągamy przewodów zasilania

b) nie wyciągamy kabli klawiatury, myszki, monitora etc.

c) nie odpinamy kabli VGA

§3 Nie niszczymy danych komputera szkolnego

A) nie wprowadzamy zmian ustawień komputera

a) nic nie zmieniamy we właściwościach komputera

b) nie zmieniamy ustawień firewalla ani anty-virusa

c) nie wprowadzamy zmian programów

d) nie downloadujemy żadnych programów z internetu ani innego źródła (tym bardziej zewnętrznego np. pendrive, dysk przenośny)

e) nie wprowadzamy stałych zmian na pulpicie

B) nie wprowadzamy zmian w folderach pozostałych uczniów

a) nie zmieniamy danych osobowych

b) nie ustawiamy haseł

c) nie wchodzimy w foldery innych uczniów (miło by ci było, gdyby ktoś wszedł do twojego)

d) nie wprowadzamy zakazów dostępu (i tak zazwyczaj jest to niemożliwe)

§3 Używaj komputera mądrze

A) zapisywanie plików

a) zapisuj pliki w swoich folderach

b) zapisuj pliki w zwykłych nazwach, by łatwiej było ci je później znaleźć (np. plik „Rysunek kwiatka” łatwiej jest znaleźć niż plik „vjdfbfsbfcjksdf”)

c) pisząc dłuższą pracę, zawsze zapisuj ją w trakcie pisania, żeby nie zaginęła podczas przypadkowego zamknięcia programu

B) nie baw się komputerem

a) nie wprowadzaj zmian dla zabawy

b) nie używaj go jako zabawki, lecz jako narzędzia pracy ew. rozrywki

c) nie graj ciągle w gry komputerowe, czasami zagraj z rodziną w karty, lub wyjdź na dwór

§4 Uważaj na komputer

A) nie jedz ani nie pij przy komputerze

B) uważaj na pozornie proste rzeczy

a) pendrivy, kable USB etc. wyciągaj poprzedzając to klikając w ikonę „Bezpieczne usunięcie sprzętu”

b) uważaj resetując komputer – czasami może się zepsuć

c) nigdy nie wyłączaj komputera z przycisku

d) nie wyłączaj zasilania w trakcie pracy komputera

e) w czasie burzy wyłącz komputer, a następnie zasilanie do niego

Myślę, że wystarczy :)

Pozdrawiam,

Bazyli :D