Zadania – podział na kategorie

Poniżej znajduje się podział zadań wedle kategorii stworzonych przez autora gry. Podziału dokonaliśmy subiektywnie, dlatego nie wszyscy muszą się z nim zgadzać i oczywiście można go modyfikować według uznania. Prosimy o zgłaszanie zastrzeżeń do poniższego podziału.

Niektóre zadania pojawiają się w kilku kategoriach. Najbardziej obszerną jest kategoria „Lepiej poznać innych i wyrażać siebie”, ponieważ niemal wszystkie zadania służą lepszemu poznaniu siebie. Niektóre z nich nadają się dla osób, które dopiero się poznają podczas gry, inne dla tych, którzy znają się już dłużej. Drugą co do wielkości, jest kategoria „Współdziałanie” – niewiele jest zadań, które wykonywane są przez jedną osobą, dlatego znaczna większość zadań rozwija współpracę.

Polecamy zajrzeć do skategoryzowanych zadań przed rozgrywką i wprowadzić ewentualne własne zmiany w wyborze zadań.

Na końcu znajdują się „Kontrowersyjne zadania”. Są one wyróżnione „*” (gwiazdką). Są to zadania, które wymagają często omówienia przez animatora lub nauczyciela. Niektóre z nich mogą być źle odbieranie w pewnych grupach wiekowych. Warto zwrócić na nie uwagę i nie eliminować ich od razu, nawet jeśli w pierwszej chwili mamy co do ich wartości edukacyjnej wątpliwości.

1) Lepiej poznać innych i wyrażać siebie

Morski: 4, 5, 7, 8, 11,*12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 25, 26, 27, 28, 30, *33, 36, 38, 39,41, 43, 44, 45, 47, 48, 49, 51, 52, 53, 54, 56, 57, 58, 60, 61, 62, 64, 65,66, 67, 68, 69, 70, 73, 75, 76, 77, 78, 80, *83, 84, 85, 86, 87, 88,90, 91, 91, 93, 95, 96, 97, 100, 101, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 110, 111, 112, 113, *115, 117, 118, 119, 120, 121,

Rudy: 3, 4, 5, 6, 8,9, *11, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 31,32, 33, 34, 35, 36, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 46, 47, 48, 49, 52, 54, 55, 58, 61,62, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 73, 75, 76, 77, 78, 81, 82, 83, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 95, 96, 98, 99, 100,103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 116, 118, 121, 123,

2) Budowanie zaufania do siebie, innego i grupy

Morski: 1, 2, 4, 13,20, 23, 24, 25, 28, 29, 31, 34, 35, 36, 37, 40, 43, 54, 56, 57, 58, *66, 78,80, 82, *83, 85, *89, 99, 101, 102, 109, 120, 121,

Rudy: 7, 9, *11, 19,20, 21, 22, 27, 28, 40, 43, 48, 50, 55, 57, 58, 68, 75, 76, 78, *84, 85,86, 87, 89, 102, 112, 115,

3) Rozwijanie kreatywności i wyobraźni

Morski: 5, 6, 8, 9, 10,*12, 13, 15, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 30, 31, *33, 37, 40, 42, 43,44, 46, 47, 53, 55, 59, *60, 62, 63, 65, 68, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 78,81, 82, 84, 88,90, 91, 93, 96, 97, 104, 106, 107, 109, 111, 112, 114, *115, 123,

Rudy: 2, 5, 7, 10, *11,12, 13, 15, 18, 19, 20, 24, 25, 26, 29, 31, 36, 38,44, 45, 46, 47, 53, 54, 56,59, 63, 65, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 77, 78, 79, 80, 82, 83, 85, 91, 92, 94, 96, 97, 100, 104, 105, 107, 109, 111, 113, 114, 119, 120, 122, 123,

4) Wyrażanie emocji zamiast oceniania

Morski: 1, 2, 7, 18,22, 23, 24, 26, 28, *33, 35, 37, 41, 42, 44, 45, 46, 48, 50, 79, 87, 98, 101, 102, 105, 110, 116, 119,

Rudy: 1, 2, 3, 9, 18,19, 24, 27, 28, 32, 40, 42, 43, 45, 48, 50, 51, 69, *84, 86, 87, 93, 96, 97, 98, 99, 102, 103, 108, 117, 122,

5) Obserwowanie i słuchanie innych w celu lepszego zrozumienia swoich przeżyć

Morski: 2, 8, 9, 11,*12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 27, 28, 30, 31, 32, 34, 35, 36,37, 38, 41, 42, 40, 44, 45, 46, 48, 52, 53, 54, 58, 59, 60, 63, 65, 69, 70, 71, 72, 77, 78, 79, 82, 85, 86, 88,*89, 91, 92, 93, 94, 95, 100, 102, 103, 105, 106, 107, 108, 112, 113, 114, *115, 116, 118, 121, 123,

Rudy: 3, 10, 12, 14,15, 16, 18, 19, 20, 23, 25, 27, 28, 29, 31, 32, 33, 35, 36, 37, 40, 41, 42, 43,44, 45, 48, 50, 52, 55, 59, 65, 66, 68, 72, 73, 75, 76, 77, 78, 80, 82, 87,88, 89,91, 92, 93, 94, 96, 98, 101, 102, 103, 107, 110, 111, 112, 115, 117, 119, 120, 121,

6) Współdziałanie: współpraca a współzawodnictwo

Morski: 3, 4, 6, 7, 13,14, 16, 19, 21, 25, 29, 32, 34, 36, 39, 40,43, 47, 54, 56, 58, 59, 61, 62, 63,64, 65, *66, 67, 69, 71, 72, 73, 76, 77, 78, *83,  84, 85, 87, 88, *89, 90, 91, 92, 93, 95, 96, 97, 99, 101, 102, 103, 105, 106, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122,

Rudy: 6, 7, 12, 13, 14,16, 21, 22, 23, 29, 30, 33, 34, 36, 37, 39, 44, 46, 47, 50, 55, 56, 57, 61, 62,63, 64, 66, 67, 68, 70, 72, 73, 76, 80, 83, *84, 85, 86, 87, 88, 91, 91, 92, 94, 95, 96, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 109, 110, 112, 113, 114, 115, 116,  117, 118, 119, 120,

*Kontrowersyjne zadania:

(11 rudy) Wybierz jedno z następujących słów: klucz, szkoła, gwiazda, narkotyk, i zaśpiewaj piosenkę
zawierającą to słowo. Twój sąsiad z prawej mierzy czas: musisz  użyć wybranego słowa w ciągu 10 sekund.

(12 morski) Co twoje łóżko powiedziałoby na twój temat, gdyby potrafiło mówić? Odegraj odpowiednią scenkę,pozostali gracze mają za zadanie odgadnąć, o co chodzi.

(33 morski) Wykonaj rysunek dotyczący miłości na kartce A4, a następnie podziel ją na 4 części. Jedną z części pokaż pozostałym graczom, którzy zgadują, co znajduje się na obrazku na podstawie 1 z 4 części rysunku.

(60 rudy) Wymyśl 5 odrobinę szalonych wyzwisk, np. “Ty domie bez okien!”.

(66 morski) Wymieniasz część  ciała i każdy z graczy musi natychmiast dotknąć jej u innego gracza. Taką rundę powtarzacie 4 razy.

(83 morski) W 30 sekund wymieńcie wspólnie 10 wyzwisk, których nie chcielibyście usłyszeć.

(84 rudy) W ciągu 30 sekund wymieńcie 10 różnych stereotypów, np. o kobietach, policjantach, bogaczach, Afrykanach, itd.)

(89 morski) Gracze dobierają w pary. Jedna osoba z pary staje na drugim końcu pokoju z zawiązanymi oczami. Druga siada na krześle i szeptem woła partnera. Gracze z zawiązanymi oczami mają 45 sekund, aby usiąść na kolanach gracza, który ich woła.

(115 morski): Wybierz jedno ze słów: alkohol, strach, sen, rower i zaśpiewaj piosenkę zawierającą to słowo. Twój sąsiad z prawej strony mierzy czas: masz 10 sekund, aby użyć w piosence wybranego słowa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge