Moduł piąty – Kampania społeczna

Witamy po dłuuugiej przerwie. :)

Święta już za nami i pracujemy teraz w nowym roku. Niestety długa przerwa świąteczna jest dla nas równoznaczna ze sporymi zaległościami.

Udało nam się przeprowadzić kampanię społeczną pt. „Mój talent – rozwijanie zainteresowań” w naszej szkole. Nasze działania skierowane były przede wszystkim do klas trzecich naszego gimnazjum.

Przeprowadziliśmy wśród nich krótką, złożoną z sześciu następujących pytań ankietę :

1)Co robisz w wolnym czasie?
2)Co robisz, aby rozwijać swoje zainteresowania?
3)Spędzasz czas czynnie czy biernie?
4)Ile czasu w tygodniu poświęcasz na rozwijanie swoich zainteresowań?
5)Gdzie rozwijasz swoje zainteresowania?
6)Podaj przykłady swojej aktywności.

Wyniki przedstawiają się następująco :

Wyniki ankiety wśród klas trzecich

Rozwiesiliśmy w szkole plakaty zachęcające do rozwijania swoich pasji przedstawiające kilka dyscyplin sportowych i popularnych wśród młodzieży aktywności.

Plakat

Na koniec wywiesiliśmy ulotki przedstawiające zajęcia dodatkowe w naszej szkole.

Zajęcia dodatkowe w naszym gimnazjum

Nie zabrakło sesji zdjęciowej podczas działania.

Działamy! 10872469_836401829734618_2089603445_n 10877929_836401863067948_1949816214_n 10947475_836401886401279_1218496043_n 10947571_836401856401282_532923126_n 10947737_836401853067949_1625175150_n 10962083_836401879734613_1790719126_n

Na koniec podsumowanie ankiety :)

10966734_836401906401277_1536444340_n

Cała kampania przebiegła pomyślnie – dostałyśmy informację od nauczycieli, że zwiększyła się liczba osób uczęszczających na ich zajęcia pozalekcyjne. Jesteśmy zadowolone z efektów naszej pracy :D

 


Witajcie! :D

Witamy Was ponownie :)
Zaczęłyśmy moduł czwarty programu „Włącz się. Młodzi i media 2014/2015″ i mamy kolejne zadanie.
Musimy podzielić się z wami materiałami na zasadzie wolnej licencji.
Panie i Panowie, chłopcy i dziewczęta oto uśmiechnięty Barack Obama :D
(„licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 License. Content includes all materials posted by the Obama-Biden Transition project.”)

640px-Poster-sized_portrait_of_Barack_Obama

Gdybyście jednak zgubili się po drodze i zamiast do USA polecieli do Paryża to macie mapę ;)
(„Ja, właściciel praw autorskich do tej pracy, udostępniam ją jako własność publiczną. Dotyczy to całego świata.”)

Paris_map_-_Vel_d'hiv

Podczas zwiedzania tego pięknego miasta możecie posłuchać sobie muzyczki :D
(Creative Commons)
Przedstawiam Møme i jej utwór „Pampers” z albumu pt. „Eclipse”.
(Ponieważ limit dodawanych mediów wynosi 1MB nie możemy dodać utworu bezpośrednio, ale podajemy Wam link. :) Wystarczy się zarejestrować i macie dostęp do ciekawych utworów.)

https://www.jamendo.com/pl/track/1166695/pampers

Pamiętajcie, że nie wszystkie psy w Paryżu muszą być groźne, więc nie uciekajcie jak szaleńcy bo piesek się zdziwi, tak jak ten poniżej :D
(Google Open Source)

dog_dawg_animal-1979px

 

Pozdrawiamy Biedroneczki :D

 


Moduł trzeci – Zadanie

Witajcie :)
Mamy kolejne zadanie do zrobienia. :)

„Zadanie na bloga
W formie plakatu lub infografiki, na swoim blogu przedstawcie:
a) trzy źródła informacji, z których najczęściej korzystacie, ucząc się lub odrabiając lekcje oraz
b)  trzy źródła informacji, z których najczęściej korzystacie, rozwijając swoje zainteresowania i pasje.
Możecie to zrobić wspólnie jako grupa, lub każdy z Was indywidualnie. Swoje plakaty, infografiki umieście na blogu.”

Robimy wspólnie. W końcu jesteśmy grupą ;)
Oto efekty naszej pracy :
a) Infografika 1
b) Infografika 2

Pozdrawiamy Biedroneczki

 


Moduł drugi – Zadania : Języki Mediów i Przenikanie Mediów

Witajcie :)
Mamy do zrobienia dwa zadania dotyczące tytułowych języków mediów i przenikania mediów.

„Waszym zadaniem jest zaprezentowanie informacji na temat sposobu spędzania czasu
wolnego przez młodzież w Waszym mieście. Zastanówcie się w jaki sposób
zaprezentowalibyście informacje, gdybyście mieli zrobić to za pomocą:
(1) programu telewizyjnego
(2) tekstu w dzienniku ogólnopolskim
(3) artykułu na blogu
(4) audycji radiowej

Co zrobilibyście, aby Wasz przekaz za każdym razem był atrakcyjny?

W przypadku każdego sposobu przedstawienia informacji wskażcie po 5-6 najistotniejszych
wytycznych.”

Oto nasza odpowiedź :)

Jeżeli informacje byłyby przez nas przedstawione w wyżej przedstawionych formach miałyby podobne cechy takie jak :

  • odpowiednie do tematu intro (program telewizyjny),
  • krótki i zwięzły tekst odpowiadający na pytanie w temacie (tekst w dzienniku ogólnopolskim, artykuł na blogu),
  • tekst przedstawiony w odpowiedniej tonacji aby nie nudził słuchaczy (program telewizyjny, audycja radiowa),
  • wywiady z młodzieżą o tym co lubią robić w wolnym czasie (wszystkie),
  • zdjęcia i filmy (program telewizyjny, artykuł na blogu).

Ma ona inną formę, gdyż nie potrafiłyśmy znaleźć tak wielu cech, aby do każdej formy dopisać po pięć. Mamy jednak nadzieję, że zobrazuje to w jakimś stopniu nasze myśli. :)

Jest też zadanie dla chętnych :)

„Większość współczesnych bohaterów fikcyjnych funkcjonuje w różnych formach.
Każda z nich umożliwia kontakt z danym bohaterem lub opowieścią w inny sposób.
Które z wymienionych elementów dotyczą serii przygód Harry’ego Pottera?

  • książka,
  • film,
  • strona internetowa,
  • seria zabawek,
  • przedmioty codziennego użytku,
  • albumy fotograficzne,
  • gry komputerowe,
  • specjalne zestawy w restauracjach sieciowych,
  • muzyka na płytach CD/mp3.

Na swoim blogu odpowiedz także na pytanie:
Czy wszystkie z wymienionych elementów umożliwiają ten sam typ kontaktu z
bohaterami cyklu? Czym się one różnią?”

Serii przygód Harry’ego Pottera dotyczą :

  • książka,
  • film,
  • strona internetowa,
  • seria zabawek,
  • gry komputerowe.

Każdy z wyżej wymienionych elementów umożliwia zupełnie inny typ kontaktu z bohaterami. Np. czytając książki czy oglądając filmy poznajemy całą serię, jej fabułę, wszystkich bohaterów, bawiąc się zabawką – postacią z filmu, możemy sami tworzyć fabułę, która ma miejsce pomiędzy wydarzeniami z książek czy filmów, czy po zakończeniu serii. Grając w gry komputerowe mamy możliwość poczuć się na przykład, jak czarodzieje. :)

Pozdrawiamy Biedroneczki


Moduł pierwszy – Poznajmy się!

Witamy ponownie :)
Właśnie zrobiłyśmy moduł pierwszy kursu. No prawie, bo musimy jeszcze dodać nasze zdjęcie, ale zrobimy je w poniedziałek na lekcji. :) Jak myślicie, jak wyglądamy? ;)
Sprawozdanie jest już wysłane, ale nie jesteśmy pewne, czy zostanie dobrze przyjęte. :( Pożyjemy zobaczymy. :)
Bierzemy się za drugi moduł.
Pozdrawiamy Biedroneczki


Witajcie! :)

Cześć!
Z tej strony grupa „Biedroneczki”, czyli Magdalena, Aleksandra i Paulina. Bierzemy udział w programie „Włącz się. Młodzi i media 2014/2015.”. Jesteśmy strasznie spóźnione, gdyż przepadło nam kilka lekcji, ale postaramy się to nadrobić. :) Zapraszamy do czytania naszych wpisów i śledzenia naszych postępów.
Mile widziane słowa otuchy, abym się nie poddały i osiągnęły sukces :)
Pozdrawiamy Biedroneczki


  • Program

    • Włącz się. Młodzi i media 2014/2015
  • Szkoła

    • Szkoła Podstawowa nr 7 w Koninie, Konin
    • Uczeń
  • Odwiedziny

    • Stronę odwiedzono: 2206 razy
  • Lista blogów użytkownika

  • Informuj o wpisach


  • Najnowsze komentarze

  • Kategorie

  • Copyright © 1996-2010 Grupa Biedroneczki. All rights reserved.
    iDream theme by Templates Next | Powered by WordPress
    css.php