Projekt dał mi satysfakcję oraz pewność siebie

Pierwszy projektowy rok za nami. Jak oceniają go uczniowie? Co zyskali, uczestnicząc w projekcie i z czego są najbardziej zadowoleni. O projekcie piszą uczniowie z Gimnazjum im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Ożarowie Mazowieckim.

Misia: To była świetna zabawa! wiadomo, że jak w każdej grupie są wzloty i upadki, lepsze i gorsze chwile, ale liczy się to ile razy się podniesiemy i będziemy współpracować dalej. Za cały ten mega rok pracy razem – dziękuję wszystkim. Będzie mi tego baaaaardzo brakować w liceum.

Adraianna: Udział w projekcie dał mi satysfakcje oraz pewność siebie po wykonanej pracy. Nawet nie wyobrażałam sobie, że tworzenie czegoś od samego początku – pomysłu – do samego końca -całkowitego zrealizowania i podsumowania – może nieść taką radość, a systematyczna praca tak duże efekty. Najbardziej zadowolona jestem przede wszystkim z możliwości spróbowania nowych rzeczy jak np. montowanie filmu czy udział w happeningu. Nigdy nie zapomnę tej atmosfery która panowała podczas pracy – tych napadów śmiechu, żartów i wiele innych… Wiem na pewno że taki nauczyciel nie zdarzy mi się już nigdy i tak jak Misi będzie mi ogromnie brakowało i Pani i spotkań projektowych, żałuje że to już mój ostatni rok w gimnazjum. Po projekcie wiem że nawet małą grupą można stworzyć coś dużego i pomóc innym oraz że należy cieszyć się z tego co się ma. DZIĘKUJE za ten czas spędzony razem !

Kasia: Możliwość uczestniczenia w tym projekcie dała mi bardzo wiele. Nauczyłam się realizacji planów, pracy w grupie, wypróbowania nowych technik, eksperymentowania i wielu innych pożytecznych umiejętności. Jestem bardzo zadowolona z możliwości uczestniczenia w tym projekcie. Nasze zarówno happeningi jak i filmy są niezwykle treściwe, pozwalają przenieść się właśnie w okres PRL-u. Teraz PRL nie jest mi obcy. Jestem dumna z tego, że mogłam wziąć udział w takim projekcie. Dziękuję!!!:)

Miśka: Udział w projekcie dał mi poczucie odpowiedzialności, że trzeba działać nie tylko na własną korzyść, a dla dobra całej grupy, można powiedzieć, iż projekt pomógł mi otworzyć drzwi do świata, gdzie pasja i dobra zabawa ma duże znaczenie :) oczywiście było dużo pracy, ale tak jak wspomniałam, jeżeli coś robi się z pasji przy dobrej atmosferze, to nie odczuwa się zmęczenia wręcz przeciwnie nakręca nas do jeszcze cięższej pracy!:) Najbardziej cieszę się z docenienia naszych pomysłów słysząc ,że są bardzo dobre od najlepszych jest to dla nas czymś bezcennym, bo wiemy ,że to co robimy może jakoś wpłynąć na kogoś. PRL zawsze postrzegałam jako złe czasy teraz też tak uważam tylko jeszcze bardziej nauczyłam się szanować wszelaką wolność -słowa ,czynów ,gdyż nie zdajemy sobie sprawy co mogłoby być, gdyby PRL powrócił karygodne byłoby spojrzeć się jakoś, inaczej na policjanta ,władzy także nie moglibyśmy się sprzeciwić, więc myślę ,że powinniśmy szanować naszą władzę kraj i walczyć o wolność dla siebie i swoich dzieci również nie powinniśmy być obojętni na dyktaturę innych państw powinniśmy działać w ich obronie !:)

Michal: Projekt się kończy:( nie da się ukryć, pomimo to jestem bardzo zadowolony ze względu na pozytywne komentarze ekspertów podczas prezentacji, udane happeningi, film „Kulisy prawdy”, współpracę i dobrą zabawę. Dziękuję, że mogę żyć w wolnej Polsce. W czasach PRL-u brakowało towarów, poza tym wszystko było na kartki i to władze ustalały za obywatela ile i jakich produktów potrzebuje. Bardzo cieszę się z opinii ekspertów która wyróżniła nasz projekt spośród wielu innych.

Paulina: Trochę żałuję że chodziłam na projekt tylko ten rok bo było fajnie i dużo się działoo!:)

Ola: Udział w projekcie dał mi wiarę we własne możliwości. Gdy mamy jakiś pomysł to trzeba śmiało o niego walczyć , bo może okazać się najlepszym. Zrozumiałam też, że gdy chcemy coś zmienić, pokazać ludziom to tak naprawdę nie ma dobrej wymówki by tego nie zrobić. Tak sobie myślałam: taka mała grupka ludzi- co oni mogą zdziałać? A tak naprawdę mają ogromną siłę ! A jaką to później daje satysfakcję ! :) Widok zainteresowanych ludzi na szkolnym korytarzu zmienionym w dom PRL’u – bezcenny. Nie wiem z czego jestem najbardziej dumna. Happeningi, film „Marionetki”, ogrom pracy włożony w ten projekt – wszystko to daje takie poczucie „spełnienia”,że nie opuszczamy tej szkoły z niczym. Tak teraz myślę, że najbardziej dumni powinniśmy być z rzeczy materialnych , tych które są widoczne a z tego co mamy po tym projekcie w głowach . Jestem dumna z naszej pracy , zgrania ludzi, motywowania się nawzajem, pomocy . To ma ogromną wartość. Życzę następnym rocznikom ,które będą pracować w projekcie takich ludzi. Wiadomo , zdarzają się chwile gorsze , ale jako grupa trzeba to przezwyciężać razem, a nie każdy z osobna

Justyna: Dzięki udziałowi w projekcie na pewno nauczyłam się wspólnej pracy w grupie, dowiedziałam się nowych ciekawych rzeczy oraz dzielić się swoimi pomysłami z resztą grupy (…). Jestem bardzo zadowolona z pracy jaką wykonaliśmy w czasie projektu. Wiadomo czasami było lepiej czasami gorzej, ale zawsze udawało nam się zrobić to co mieliśmy w planie dzięki naszej współpracy i zaangażowaniu oraz humorowi jaki dopisywał nam na wszystkich spotkaniach co dawało także nowe pomysły. Myślę, że każdy coś z siebie dał temu projektowi i na pewno tych miesięcy, które spędziliśmy wspólnie szybko nie zapomnimy. :) Polecam wszystkim udział w takich projektach jak ten. :D

Ralove: Udział w tym projekcie dał mi bardzo wiele np. pokazanie co to odpowiedzialność , wiadomości o PRL , praca w grupie , nauczenie montowania filmów i pokazanie społeczności za czasów kiedy nie „przychodziło” wszystko łatwo mianowicie właśnie PRL oraz wiele wiele innych umiejętności. Zadowolony jestem głównie że mogłem uczestniczyć w tym projekcie a że nabyłem rożne umiejętności to z góry wiedziałem że tak będzie ponieważ ” wpadłem w dobre ręce ” mam tu na myśli p. Stępniak która nie uczy tylko wiedzy książkowej jaką stosują inni nauczyciele lecz przekazuje wiedzę poprzez zabawe a co najważniejsze pokazuje jak powinien wyglądać człowiek odpowiedzialny, punktualny, z honorem i dystansem do niektórych spraw. Żałuje tylko że ten czas tak szybko zleciał i projekt z naszym rocznikiem nie będzie kontynuowany lecz mam nadzieję że się kiedyś spotkamy w starym gronie i powspominamy „stare czasy ”.

Uczniowie realizowali projekt pod opieką Pani Doroty Stępniak, nauczycielki WOS-u. Więcej o projekcie można przeczytać na blogu. Wypowiedzi pochodzą z wpisów blogowych i stanowią komentarz uczniów do pracy nad projektem.

Źródło zdjęć: blog Doroty Stępniak.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 2.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Oryginalne notatki w projekcie

Drzewko z ogólnym planem projektu. Labirynt ilustrujący trudności pracy projektowej, u podstawy której leży praca zespołowa, a na szczycie – zaliczenie projektu. To Wasze pomysły na trudności, jakie pojawiły się przy tworzeniu harmonogramu projektu.
Uczniowie realizujący projekt gimnazjalny w ramach programu „Akademia uczniowska”  (AU) zaczęli od sporządzenia schematu, rysunku bądź zestawienia. Zobaczcie kilka takich „notatek” o różnej formie i treści (które powstały podczas I modułu programu AU, a więc przed wpisaniem harmonogramu działań do karty projektu).

Ilustracja trudności pracy projektowej, u podstawy której leży praca zespołowa, a na szczycie - zaliczenie projektu (rysunek wykonany przez uczniów z gimnazjum im. C.K. Norwida w Garwolinie pracujących opieką p. Marka Saulewicza).

Podział projektu na zadania według uczniów z gimnazjum im. A. Olbrachta Przyjmy-Przyjemskiego w Sierakowie (pod kierunkiem p. Magdaleny Giera-Golembka).

Zobacz więcej takich notatek.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Wasze doświadczenia

Projekty 2a- chemia: Kilka dni temu kolejna z grup pod okiem pani Małgorzaty Potaczały rozpoczęła prace nad projektami.

O ile do tej pory pokazywaliśmy przede wszystkim blogi uczniów ze szkół w innych krajach, to w końcu możemy pochwalić się dokonaniami naszych uczniów. „Akademia Uczniowska” rozpoczęła sezon działań projektowych, a ich efekty zaczynają przerastać nasze oczekiwania!

Zajrzyjcie na blog uczniów z Gimnazjum nr 2 w Chojnowie. Jak sprawdzić, które substancje gospodarstwa domowego mogą nam zaszkodzić z powodu skrajnie wysokiego lub niskiego pH? Trudny temat? Nie dla nich. Zobaczcie jak świetnie radzą sobie z projektem z chemii.

Czekamy na więcej Waszych wpisów i trzymamy kciuki.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Cel: projekt Unia Europejska

Zaczęło się. Posypały się blogi projektowe, których tematyka związana jest z Unią Europejską. To w dużej mierze zasługa programu „Młodzi Aktywiści Prezydencji”. Tak czy inaczej zainteresowanie tematyką spore, co może tylko cieszyć.

Ciekawie zapowiada się blog zespołu „Wyprzedzając przeszłość”, który zastanawia się co mieszkańcy z ich okolicy wiedzą na temat prezydencji. Trzymam kciuki, aby Wasze wpisy były tak fajne jak Wasza grupa :) A jeśli chcecie dowiedzieć się co Polacy wiedzą o prezydencji swojego kraju w UE zobaczcie filmik:

YouTube Preview Image

- Tematem naszego projektu będzie promowanie Polski w czasie naszej prezydencji w UE. Nasz cel to pokazanie w jaki sposób można przedstawić atuty Polski, w ogóle znaleźć i sprecyzować zalety naszej ojczyzny. Chcemy także wybrać osobę, która zrobi najlepszą reklamę Polsce – pisze zespół z Gimnazjum nr 2 im. Armii Krajowej w Oleśnicy, czyli: Mariola, Ola, Monika, Marta, Karolina oraz Kuba. Swoje działania opisują na blogu „Polska promuje”.

„Wspólna Europa – wspólne mity” to projekt realizowany przez 16 uczniów Koła Historycznego podzielonych na 4 grupy projektowe (po 4 uczniów). Każda grupa otrzymała zadania do zrealizowania – zobaczcie ich kartę projektu, naprawdę treściwa :)

Blogowych pasjonatów prezydencji i UE odsyłam również na stronę Facebooka, oraz internetowy serwis prezydencji.

Na koniec, oczywiście, filmowa inspiracja:

YouTube Preview Image
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Mieć prawo do zdjęcia

- Czy mogę umieszczać na blogu zdjęcia jakie znalazłem w sieci? Czy mogę użyć ich potem w prezentacji projektu? – pytają nas uczniowie. Niestety, nie zawsze. Każde zdjęcie posiada swojego autora, który może nie życzyć sobie, aby jego fotografia została wykorzystana przez inną osobę.

Jest jednak kilka sposobów na wyszukanie zdjęć i grafik, które możecie użyć „bez pytania się”. Te sposoby to Google i Flickr – wystarczy po prostu używać je z większą starannością niż robiliście to do tej pory.

Google Grafika: kliknijcie na formularz wyszukiwania zaawansowanego. Wpiszcie to czego szukacie, np. „kot”. W parametrach wyszukiwania znajdziecie „Prawa użytkowania”. Po zaznaczeniu pożądanej opcji wyszukane zdjęcia możecie umieszczać na stronie, a nawet przerabiać je wg własnych potrzeb.

Jeśli zdecydujecie się na użycie jakiegoś z wyszukanych zdjęć musicie podpisać je w odpowiedni sposób, np:

1080 × 720 - Cats – Le Petit Chat – Cat – Fotopedia www.fotopedia.com

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)

Projekt to ciężka robota!

- Zrobić dobry projekt? To kawał ciężkiej pracy – podkreśla Mitch Resnick. – Kiedy teraz młodzi ludzie robią swoje projekty używają komputerów, animacji, nowoczesnych technologii. Ja tego wszystkiego nie miałem. I choć tak wiele rzeczy zmieniło się na przestrzeni lat, to jedna rzecz w pracy nad projektem pozostała taka sama: dociekliwość, zaangażowanie, zrobienie tego, czym naprawdę jesteś zainteresowany i pokazanie swojego projektu światu – podkreśla Resnick.

Zrób sobie przerwę i zobacz co o projektach mówią specjaliści z Google Science Fair:

YouTube Preview Image

A jeśli uważacie, że Wasz projekt jest czasochłonny, ciężki i trudny, zobaczcie ile pracy musli włożyć twórcy Google Science Fair, aby powstał niespełna półtora minutowy filmik. Efekty zachwycające :)

Przygotowania….

YouTube Preview Image

…i  efekt końcowy

YouTube Preview Image
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Trudne chwile…

Maciek zachorował dzień przed ważnym spotkaniem ze sponsorem. Część osób odmawia pracy w grupie, wolą wykonywać zadania na własną rękę. Nasz nauczyciel chce wszystko kontrolować, forsuje swoje pomysły, wykonuje zadania za nas.

„Trudne chwile”, przykre sytuacje których wolelibyśmy uniknąć mogą zdarzyć się również w projekcie. Zobaczcie jak sobie z nimi radzić.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.3/10 (3 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)

Jesz, czy odżywiasz się?

Jak ustalić wielkość budowli nie mierząc ich? Jaki wpływ ma Internet na nasze życie? Dlaczego język młodzieży jest zagrożeniem dla języka polskiego? Jak na przestrzeni wieków mówiono o miłości? – to tylko wybrane tematy projektów gimnazjalnych z jakimi zmagają się gimnazjaliści. Wielu z nich zdecydowało się zająć tematem zdrowego odżywiania się i zdrowego trybu życia wśród swoich rówieśników. Swoje działania opisują na blogach projektowych – to pierwsze elektroniczne dzienniki z realizacji projektów. Jesz, czy odżywiasz się? – zastanawiają się na swoim blogu uczniowie z Zespołu Szkół we Wrzosowej (nasza rada: swój blog możecie potraktować zdecydowanie szerzej, nadać mu otwartą formułę  i rozpocząć dyskusję wśród swoich kolegów i koleżanek).

Dla wszystkich zespołów zajmujących się tematem zdrowego odżywiania się przedstawiamy kilka ciekawych kampanii zwracających uwagę na problem odżywiania się i otyłości u młodych ludzi.

„Keep obesity away from your child”, czyli „Strzeż swoje dziecko przed otyłością” – główne hasło i motyw przewodni kampanii zainicjowanej przez organizację Active Life Movement i kierowanej do rodziców. w USA. Głównymi bohaterami kampanii zostały dziecięce zabawki w nieco odmienionej, groteskowej postaci:

Barbie z potężną nadwagą leżąca w swoim pokoju po zjedzeniu chińszczyzny.

Piraci objadający się bez umiaru mięsem.

Superman przed telewizorem z opasłym brzuchem.

Postać, którą na pewno zapamiętacie z kampanii zorganizowanej przez australijską organizację zajmującą się problemem nakłaniania najmłodszych do tzw. śmieciowego jedzenia przez duże firmy, jest… po prostu ohydna. To maszerujący ulicą Pan Kanapka, ubrany w bułkę przełożoną serem żółtym i mięsem, który zaciąga się papierosem, rzuca niedopałek w krzaki i bez pytania wchodzi do obcego domu. W telewizyjnej kampanii „Ban junk food ads to kids” ordynarny bohater symbolizuje korporacje kierujące reklamy niezdrowego jedzenia junk food do dzieci. Zobaczcie jak wygląda:

YouTube Preview Image

I kolejna kampania z rybą w tle:

YouTube Preview Image

Pomysły na kampanie znaleźliśmy na stronie: www.kampaniespoleczne.pl

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Czy naprawdę istnieje kod Biblii?

- Ludzie od zarania wieków poszukują ukrytych wiadomości w Biblii. Lecz czy one naprawdę istnieją ? Czy naprawdę istnieje kod Biblii? – zastanawiali się na blogu uczniowie z Gimnazjum im. Marcina Rataja w Żmigrodzie, którzy w ramach projektu zajmowali się „biblijnymi liczbami”. – Świetnie przygotowałyście pokaz swoich prac dla uczniów klas pierwszych i drugich! Pamiętasz jak wywołałaś dyskusję wśród widowni? ;-) … Jestem zachwycona Waszymi fotografiami! Gratuluję świetnie wykonanego projektu! – komentowali pracę uczniów internauci.

O złotym podziale blogowali uczniowie, którzy zajmowali się projektem pt. „Człowiek Witruwiański”. Efekt swojej pracy udokumentowali na blogu oraz stronie internetowej projektu. – Szczerze mówiąc nawet nie wiem jak w końcu to zrobiłem (jakoś tak samo wyszło)  i oczywiście (co jest tylko odpryskiem całego projektu i właściwie nie ma z nim nic wspólnego) podniosłem sobie ocenę z matematyki do 5, tym samym łapiąc 2pkt rekrutacyjne – dzieli się swoimi przemyśleniami autor bloga. Swoją drogą prezentacja projektu musiała być naprawdę niezła – choć trwała ponad 40 minut dłużej niż zaplanowali uczniowie to nikt z publiczności nawet nie zwrócił na to uwagi :)

Przy okazji, dla wszystkich zainteresowanych złotym podziałem i liczbami podsuwamy ciekawy film z cyklu „Nature by numbers”:

YouTube Preview Image

Tutaj znajdziecie zaś kalkulator złotego podziału.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.5/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)

Dlaczego blog w projekcie – Wasze pomysły.

Czy wdzieliście filmy jakie umieściliśmy w poprzednich postach? Wasi koledzy i koleżanki opowiadali o tym dlaczego lubią pisać blogi i jak wykorzystują je w szkole, w pracy nad projektem. Teraz czekamy na Wasze pomysły. Nakręćcie krótki filmik dlaczego warto blogować o projekcie lub nagrajcie wywiad i prześlijcie go do nas. Najciekawsze zamieścimy na naszym blogu.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 9.0/10 (2 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +2 (from 2 votes)

Program

Szkoła

  • Centrum Edukacji Obywatelskiej, Warszawa
  • Pracownik

Odwiedziny

  • Stronę odwiedzono: 18470 razy

Lista blogów użytkownika

Komentarze

Wyszukiwarka

Informuj o wpisach