Nowy blog

Wszystkich zapraszam na naszego nowego bloga i dziękuję wszystkim tym którzy byli ze mną prze cały rok!

Pani Magda, Pani Agnieszka, Pani Gosia i Pani Marzena

Od dziś

!KLIKNIJ ABY ODWIEDZIĆ!

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

To już najprawdopodobniej ostatni wpis na tym blogu!

Sam tytuł może was zasmucił :( . Może na tym blogu nie będzie już wpisów, ale to nie znaczy że rezygnuję z blogowania! Napisałem tak w tytule ponieważ zakładam nowy blog, gdy tylko nasza szkoła dołączy do projektu „Szkoła z klasą 2.0″!

Napisałem „najprawdopodobniej ostatni wpis na tym blogu” ponieważ myślę że dodam tu jeszcze nie tyle wpis ale notkę gdzie będzie link do nowego bloga!

Puki co nie będę tu dodawał wpisów, lecz prowadzę drugi blog na który zapraszam wszystkich tych co czytają tą „notkę” na;

Postcrossing i ja

 

Tym czasem Do zobaczenia! I 3-majcie się Ciepło! :D

STEFAN:D 6a

Blogklasyva (C) Wszystkie prawa zastrzeżone!

 

Posted in Bez kategorii | Komentowanie nie jest możliwe

Podróż koleją Transsyberyjską!

Dzisiaj coś o najdłuższej podróży kolejowej –  Koleją Transsyberyjską która ciągnie się przez

Map1; Czerwona linia - linia transsyberyjska Zielona linia - Kolej Bajkalsko-Amurska

prawie całą Rosję.

Kolej Transsyberyjska składa się z 4 szlaków:

Pierwszy (główny) szlak to Linia Transsyberyjska która prowadzi z Moskwy do Władywostoku. Około 30% całego eksportowanego towaru Rosji korzysta z tej linii, poza tym jest to najdłuższa linia kolejowa na świecie, która wiedzie się przez 8 stref czasowych! Łączna długość torów tej linii wynosi 9288,8 km. 

Drugi szlak to Linia Transmandżurska, która pokrywa się z linią transsyberyjską do miejscowości Tatarskaja.  Od tego punktu linia kieruje się na południowy wschód w kierunku Chin i kończy swój bieg w Pekinie. Początki budowy Lini  Transmandżurskiej  sięgają lat 90. XIX wieku. W maju 1895 roku, jeszcze na rok przed uzyskaniem zgody Chin, Rosjanie wysłali na teren budowy dwie grupy inżynierów, z zadaniem wytyczenia przebiegu przyszłej kolei.

Kolejny szlak to Linia Transmongolska pokrywa się z linią transsyberyjską do Ułan Ude na wschodnim wybrzeżu Bajkału. Przebiega przez Mongolię, w tym jej stolicę Ułan Bator, w której znajduje się najważniejsza stacja linii. Jest najkrótszą trasą kolejową łączącą Moskwę z Pekinem. Prowadzi ona przez Rosję, Mongolię i Chiny.

Z kolei ostatni szlak to BAM Kolej Bajkalsko-Amurska ( BAM = Bajkalsko-Amurska Magistrala) Linia ma długość 4234 km i biegnie około 680–840 km na północ od Kolei Transsyberyjskiej i równolegle do niej. Została wybudowana jako alternatywa dla linii transsyberyjskiej z powodów strategicznych, szczególnie ze względu na bliskość granicy chińskiej.

ŹRÓDŁA;

  • map1; Stefan Kühn

Linia Transsyberyjska – pl.Wikipedia.org

Linia Transmandżurska – pl.Wikipedia.org   oraz   www.wadi.pl

Linia Transmongolska – pl.Wikipedia.org

Linia BAM – pl.Wikipedia.org

BlogKlasyVa©

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

Rok szkolny poza Polską!

W dzisiejszym wpisie chciałbym wam opisać rok szkolny w innych krajach.

Chciałbym zacząć od naszych zachodnich sąsiadów czyli Niemiec.

Tam szkoła podstawowa trwa 4 lata i tak jak u nas w Polsce każdy musi ją ukończyć. Pod koniec szkoły podstawowej nauczyciel na podstawie ocen pomaga podjąć rodzicom decyzję, gdzie uczeń będzie kontynuował naukę. Po ukończeniu szkoły podstawowej do wyboru są 3 szkoły. Każda szkoła kończy inny egzamin:

  • gimnazjum, które trwa 9 lat – matura (Abitur)
  • Realschule, która trwa 6 lat – tzw. Mittlere Reife
  • Hauptschule, trwającej 5 lat – tzw. Hauptschulabschluss

Po ukończeniu gimnazjum można iść do dwuletniej szkoły zawodowej w celu szybszego znalezienia  pracy

?¿- CIEKAWOSTKI -¿?

Wakacje trwają tam tylko 6 tygodni lecz są tam ferie wiosenne a przerwy świąteczne są dłuższe :D . Rok szkolny zaczyna się zależnie od landu .Najlepszą oceną jest jedynka, a najgorszą szóstka.

 

Inaczej jest też w Japonii.

Tam rok szkolny zaczyna się 1 kwietnia.  Szkoły w Japonii dzielą się na państwowe i prywatne. Na szkołę średnią wyższego stopnia decyduje się ponad 80% uczniów. Na każdym etapie edukacji towarzyszą egzaminy testowe :( . W szkołach japońskich klasy liczą przeciętnie około 35 osób. Japońskie klasy są podzielone na grupy sprzątające, które co określony czas sprzątają klasę, korytarze lub łazienkę. Ubiór w szkole podstawowej składa się zwykle z białej koszuli z kołnierzykiem i eleganckich spodni. Makijaże, biżuterie, farbowane włosy itp. są zabronione. System nauczania w Japonii jest podobny do polskiego. Szkoła podstawowa trwa 6 lat, gimnazjum 3 lata i liceum także 3 lata. Po 12 latach nauki można zdawać na uniwersytet . Nie ma co prawda  obowiązku  nauki po ukończeniu gimnazjum, ale ponad 95% młodzieży kształci się dalej.

 

Rosyjski rok szkolny

jest podzielony na 4 etapy, które oddzielone są od siebie dwutygodniowymi feriami. Rok szkolny zaczyna się pierwszego września a kończy się 25 maja. Wakacje w Rosji trwają AŻ 3 MIESIĄCE! ( To tyle co u nas wakacje studentów ). Szkoła podstawowa trwa 8 lat. W Rosji szkoła wyższa trwa 5 lub 6 lat. Z pewnością mamy czego pozazdrościć rosyjskim dzieciom!

 

 W Szwecji

obowiązuje dziewięcioletnia szkoła podstawowa i trzyletnie gimnazjum. Dzieci i młodzież podlegają obowiązkowi szkolnemu od 7 do 16 roku życia. W Szwecji nie nie trzeba płacić za naukę, jedzenie oraz transport. Gimnazjum nie jest obowiązkowe, ale około 98% uczniów kontynuuje swą naukę w bezpłatnym gimnazjum. Gimnazja oferują dwa programy kształcenia;

  • praktyczne
  • teoretyczne

 Podsumowując powyższy wpis należy zaznaczyć, że dostęp do edukacji jest jednym z podstawowych praw człowieka. Tymczasem na pewnych obszarach Afryki obywatele nie mają zapewnionej nauki choćby na podstawowym poziomie. Brak edukacji przyczynia się tam do pogłębiania ubóstwa, rozpowszechniania chorób zakaźnych i wzrastania analfabetyzmu.
Prawda jest taka, że w wielu krajach afrykańskie dzieci muszą ciężko pracować. Nie mają czasu ani warunków do tego, aby się uczyć. Ogromnym problemem w szkolnictwie są przeludnione klasy, gdzie ilość uczniów przypadająca na jednego nauczyciela wynosi nawet 80 osób. Brakuje też podstawowych przyborów szkolnych i podręczników. Tylko nauka na poziomie podstawowym jest bezpłatna. Dzieci często odbywają lekcje pod gołym niebem, w cieniu baobabu

(tak jest np: w Tanzanii)

bądź też w słabo oświetlonych i ciasnych pomieszczeniach. Nauczyciele nie posiadają wystarczającej ilości książek, zeszytów i przyborów, aby każde dziecko mogło korzystać ze swojego zestawu. O ile w szkole podstawowej zajęcia odbywają się w języku suahili, o tyle w szkole średniej obowiązuje język angielski. Spora część uczniów, nie znając go, ma ogromne problemy w szkole i rezygnuje z dalszej nauki.

Jaki wniosek z tego. Doceńmy to, że mamy możliwość kształcenia się i rozwijania. :D :D :D

Źródła;

 

LEGALNE POBIERANIE FLAG —> KLIK ( FLAG PACK 4)

Posted in Bez kategorii | Komentowanie nie jest możliwe

Festiwal Projektów

W dzisiejszym wpisie chciałbym wam opisać jak wyglądała moja wycieczka na Festiwal Projektów w Warszawie! Na festiwalu znalazło się 50 szkół , z których każda miała zarezerwowane 1 stanowisko i świetnie przygotowane pomysły. Na festiwalu naszą szkołę reprezentowała Gosia Porożyńska ( ^-^ To i owo o pieniądzach ^-^ ), i Sandra Brzuchnialska ( 6C I NIE TYLKO :D ) i ja a naszymi opiekunami byli P. Agnieszka Rudzik-Sawicka ( O matematyce i nie tylko ) oraz P. Gosia Sawicka ( Językowe wędrówki z TIKiem )  w ramach projektu PostCrossing. Każdy projekt był świetnie dopracowany. Znalezienie się na tym festiwalu to był wielki sukces dla każdego uczestnika. W połowie festiwalu naszą grupę odwiedził ekspert, któremu bardzo podobał się pomysł realizacji naszego projektu.

No jak mówiłem! :D

No jak mówiłem! :D

Podczas Festiwalu były ciekawe stoiska, na których można było m.in. zrobić sobie przypinkę ze swoim zdjęciem lub swoją fotkę na pierwszą stronę gazety, a także przejść quiz wiedzy o TIK’u (za przejście wszystkich pytań można było sobie wybrać dowolną  przypinkę!).

Przypinki :D

 

 

 

 

 

NA zakończenie dla wszystkich przewidziany był lunch :P (mniam :D ) Ponadto można było zwiedzać Centrum Nauki Kopernika,  gdzie dostawało się pod koniec festiwalu kartę logowania. Bardzo mi się tam podobało. Zdjęcia mówią same za siebie!

Mimo, że byłem bardzo zmęczony jestem niesamowicie szczęśliwy, że mogłem brać w tym udział! Chcecie wiedzieć więcej o tym co działo się na Festiwalu? Kupcie Gazetę Wyborczą  we wtorek (25 czerwca)!

„Miłym akcentem tego festiwalu było spotkanie się w realu” z tymi, którzy komentowali moje wpisy! P.S. To do was Trzeciaki z SP1 w Piszu i „B” jak Bystrzaki :D

Miałem również okazję spotkać się z Panią Magdą, która przyznawała Nam (tj. blogerom) odznaki w ramach programu „Szkoła z klasą 2.0″. Serdeczne Pozdrowienia dla Pani Magdy:-)

Posted in Bez kategorii | 7 Comments

Co mi dało blogowanie?

Cała moja historia z blogowaniem zaczęła się w grudniu zeszłego roku. Cieszyła mnie myśl, że mam założyć i prowadzić bloga klasy 5a  po tym jak poprosiła mnie o to nasza Pani wychowawczyni. Z jednej strony się cieszyłem, że mi przypadło mi to zadanie z drugiej miałem małe ( ale naprawdę małe ) obawy czy sobie z tym poradzę. Początki nie były łatwe.   Nie miałem w domu sprzymierzeńca. Mama nie wiedziała jak to miałoby wyglądać. Prowadzenie bloga łączyło się z tym, że więcej czasu spędzałem przy komputerze. Ciągle za plecami słyszałem „za długo siedzisz” , „idź do lekcji” albo „daj mi wreszcie pograć!”. Dziś jest inaczej! Gdy włączam bloga, a mama widzi ile ludzi na niego zagląda, że są komentarze, że wielu czytającym moje wpisy – podobają się one – to bardzo ją to cieszy ( mnie oczywiście też )

Dużo! Nie?

 

Blogowanie nauczyło mnie wielu rzeczy. Przede wszystkim chciałem pisać o czymś co zainteresuje moich czytelników ( a to łatwe nie jest ),  próbowałem przybliżyć narzędzia i programy komputerowe, które byłyby wykorzystywane przez innych. Dzięki niemu chętniej angażuję się w różne projekty i jestem ciekawszy świata. Zwiedzanie różnych miejsc ( wirtualnie ), opisywanie zjawisk, przybliżanie różnych historii jest bardzo wciągające. A co najważniejsze to to, że nie jestem sam. Jest nas ( blogerów ) bardzo dużo. To miłe, gdy ktoś pisze Ci komentarz do wpisu a okazuje się, że mieszka np; w Bydgoszczy. Czasem zwykły komentarz  typu „fajny wpis”, „ciekawa historia” daje tyle radości, że znów udało mi się kogoś zaciekawić moim nowym wpisem.

Tak blogowanie jak już mówiłem jest ciężkie ale i fajne! Najważniejszą rzeczą jaką się nauczyłem od blogowania to prawa:

.

 

 

 

 

Dzięki nim zrozumiałem, że nie wolno kopiować zdjęć nie wiedząc czy użytkownik, który udostępnił to zdjęcie pozwolił na kopiowanie go i udostępnianie! A wiem to po tym, że w niektórych serwisach z grafiką ( np; pl.wikimedia.org ) pod danym zdjęciem są literki np;

CC , BY , SA itd.                  Ja najczęściej używam do kopiowania zdjęć „wikimedii” a tam, żeby wiedzieć czy mogę użyć tego zdjęcia do wstawienia na bloga nie muszę patrzeć na te literki, ponieważ korzystam z takiej ramki pod zdjęciem, na której wypisane są informacje dotyczące praw CC!

Blog wg. mnie:

  • Uczy
  • Daje satysfakcję
  • zachęca do większego zaangażowania
  • motywuje do twórczego myślenia ( Bo pisać, żeby pisać to nie wszystko. Trzeba pomyśleć, by wpis był ciekawy, wciągający i podobał się innym – a to wbrew pozorom nie jest takie łatwe).

Do zobaczenia w Warszawie na Festiwalu Projektów! Nie mogę się doczekać!

Posted in Bez kategorii | 2 Comments

PostCrossing – THE END D;

Kończy się kolejny rok szkolny! ( Nareszcie! :D ) Z jednej strony cieszę się, ale z drugiej strony żałuję, bo tyle fajnego było w tym roku! Chciałbym wam chociaż trochę opowiedzieć o moich ( i nie tylko ) dokonaniach!

Dla mnie tym najważniejszym wydarzeniem w tym roku szkolnym była akcja PostCrossing, o której wam tyle pisałem!–> LINK DO WPISU 

Zawarte tam są wszystkie informacje dotyczące właśnie tego projektu !ZAPRASZAM!

Przypomnę jeszcze raz, że celem projektu było wysyłanie i odbieranie pocztówek z całego świata! Udało się osiągnąć nasz cel! Na tą okazję przygotowałem nawet kartę projektu, dzięki której można się dokładnie dowiedzieć co robiliśmy i co się staraliśmy osiągnąć             ( 9 wiget od góry! )

Pisałem też kto bierze udział w tej akcji ale warto przypomnieć:                                                 Jesteśmy podzieleni na grupy po 2 osoby bądź więcej. Ja należę do grupy z moim kolegą  Michałem J. Pomagają nam P. Agnieszka Rudzik-Sawicka i P. Gosia Sawicka!

Grupa PostCrosserów z naszej szkoły pracowała nad stworzeniem własnych pocztówek z wizerunkiem naszego pięknego miasta Nowy Staw! Oto nasz efekt:

                               —> KLIK  <---

Problemy techniczne! ( Przepraszam );

 

Trzeba przyznać że ładne są! A jest ich równo 1000! Nie dość że to pomogło nam w osiąganiu celów związanych z PostCrossingiem to zrobiło to też dużą reklamę dla naszej gminy i miasta!

Podczas realizowania projektu wszyscy czuli się ważni ponieważ każdy miał własną działkę którą wykonywał! Dowodem na to są zdjęcia które pokazują jak przygotowywaliśmy się do festynu który kończy tą wielką akcję! LINK DO ZDJĘĆ Z FESTYNU

 

Każde zadanie było proste kiedy pracowaliśmy w grupie! Pomagaliśmy sobie, po prostu i nie spotykaliśmy trudności ( Radziliśmy sobie świetnie z każdym zadaniem! )

 

Wszystkim którzy przeczytali ten wpis bardzo dziękuję 

myślę że wam się spodobał!

Commons Creative:

Pocztówki z Nowym Stawem (zdjęcia) – P. Agnieszka Rudzik-Sawicka

Przygotowania do festynu (zdjęcia) – P. Małgorzata Sawicka

Posted in Bez kategorii | 6 Comments

Wielki Mur Chiński – 中国长城

Tak sobie pomyślałem – A może teraz coś nowego! Coś czego jeszcze nie było! I tak zrobiłem! O tuż wpadło mi na myśl żeby rozpocząć nową serię wpisów na blogu! A więc tak zrobiłem! Seria pod tytułem ;

Zdj 1; 7 Cudów Świata

 

 

 

 

 

 

 

 

Wpisów w tej serii będzie jak sama nazwa mówi 7 czyli o;

  • Stonehenge                                                              Zacznę od Wielkiego Muru  Chińskiego
  • Koloseum
  • Cuzco ( Świontynia Inków w Meksyku )                                         bo zawsze go lubiałem ;D
  • Wielki Mur Chiński
  • Piramidy Gizah
  • Tadż Machal
  • Krzywa Wieża w Pizie

Wielki Mur Chiński!

Zdj 2;Wielki Mur Chiński - chiński upr. 万里长城

„Wielki Mur Chiński” Budowany był jako system obronny składający się z zapór naturalnych, sieci fortów i wież obserwacyjnych oraz  ( w najbardziej strategicznych miejscach ) murów obronnych z ubitej ziemi, murowanych lub kamiennych, osłaniających północne Chiny przed najazdami ludów z Wielkiego Stepu. Tradycyjnie przyjmuje się, że Wielki Mur rozciągał się od Shanhaiguan ( nad zatoką Liaodong ) do Jiayuguan w górach Nan Shan na długości ok. 2400 km. Nazywany jest też „Murem 10 000 Li” (10 000 nie powinno być tutaj traktowane dosłownie i oznacza raczej „nieskończoną długość” muru). Wielki Mur Chiński jest jednym z najznakomitszych i najbardziej “morderczych” dokonań budowlanych wszechczasów. Został przyjęty do 7 cudów świata. Figuruje na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO !

Według mnie jest piękny! Wreszcie był budowany PONAD 2000 lat! Obliczono, że do budowy muru użyto 300 milionów m³ materiałów, co wystarczyłoby do zbudowania 120 piramid Cheopsa, lub do postawienia na całej długości równika dwumetrowego muru. Jest całkiem prawdopodobne, że tysiące ludzi zmarło podczas morderczej pracy przy murze, a ich ciała posłużyły jako spoiwo.

Big Wall - Jakub Hałun

Big Wall - Jakub Hałun

Big Wall - Jakub Hałun

Big Wall - Jakub Hałun

 

 

 

 

2000 lat i nadal w dobrym stanie! ciekawe czy na jakiejś cegle pisze ” Made in china”

Mam nadzieję, że spodobał się wam ten wpis, a także.  że reszta będzie wam się podobać!

Wszystkim, którzy przeczytali ten wpis bardzo dziękuję i zapraszam do komentowania!

Commons Creative;

Zdj 1; Ricardo Liberato „All Gizah Pyramids”              pl.Wikimedia.org

Zdj 2; Jakub Hałun „Great wall”                                     pl.Wikimedia.org

Źródła

  • pl.wikimedia.org
  • pl.wikipedia.org

BlogKlasyVa 2013

 

Posted in Bez kategorii | 1 Comment

O dniu dziecka!

Międzynarodowy Dzień Dziecka

 

 

 

 

 

Dzień dziecka jest dniem, w którym karzde dziecko powinno dostać jakiś mały prezent!                                              No… Przynajmniej ja tak uważam!

Według mnie powinien być więcej niż 1 raz w roku!

W Polsce Dzień Dziecka obchodzony jest od roku 1950 w dniu 1 czerwca. Po raz pierwszy zorganizowano go w związku z akcją zbierania podpisów pod Apelem sztokholmskim. Od 1952 r. stało się świętem stałym. Dzień Dziecka to święto obchodzone niemal na całym świecie. Jednak nie we wszystkich krajach w tym samym dniu i w ten sam sposób. Różnice wynikają przede wszystkim z tradycji narodowych i religijnych danego obszaru kulturowego. W Polsce i w krajach byłego bloku socjalistycznego, święto dzieci obchodzone jest 1 czerwca.

Z okazji Dnia Dziecka w szkołach często obchodzony jest dzień sportu; np. poprzez

Zdj 1; Jak mówiłem!

organizowanie rozgrywek międzyklasowych (Także u nas), lub liczne festyny na których jest znajduje się wiele atrakcji ( Oczywiście nie za darmo ): No może czasem…) np; wielki dinozaur czy to krokodyl-zjeżdżalnia do którego się wchodzi paszczą a zjeżdża na ogonie!

 

 

Życzę naszej całej klasie szczęścia z okazji 1 czerwca!

 

Najlepszego! :D

 

Posted in Bez kategorii | 4 Comments

Burza? Czy wiemy o niej wszystko?

Burza jest jednym z najbardziej kojarzących się nam z latem zjawiskiem atmosferycznym. Z racji zagrożeń jakie stwarza owe zjawisko budzi w naszych sercach pewnego rodzaju niepokój a nawet strach . Pewnie wielu z nas ( nie mówię o naszej klasie bo u nas są sami odważni :D ) boi się burzy. Ja znam tylko parę osób które mają stracha gdy jest burza!

A teraz trochę ciekawostek o burzy!

Zdj. 1 Prawdziwa burza z piorunami!

 

Powietrze w górnych warstwach atmosfery jest o wiele zimniejsze niż przy powierzchni Ziemi. Ciepłe powietrze jest lżejsze od zimnego i unosi się do góry. W trakcie wznoszenia się powietrza zaczyna się ono rozprężać się oraz ochładzać. Wznoszące się powietrze w trakcie rozprężania staje się chłodniejsze od otoczenia, a więc cięższe i opada na dół.

Wiem że i tak tego nie zrozumieliście, więc przetłumaczę to na polski!

Gdy ciepłe powietrze w chmurze napotka zimne powietrze, które jest cięższe od ciepłego to dochodzi do zderzenia się 2 chmur o innej temperaturze ( następuje grzmot )! To tak jak wzięlibyśmy 2 krzemienie i walnęli je o siebie powstałby huk, który zastąpi nam grzmotu oraz iskra, która oszczędzi nam wrażeń z  błyskawicy!

Czemu piorun jest zawsze pierwszy niż grzmot?

Jest to bardzo proste! Uczyliśmy się na przyrodzie że prędkość światła                                (299 792 458 m/s czyli około 300.000 km/s ) jest szybsza od prędkości dźwięku!

Błysk widzimy bardzo szybko a grzmot niewiele później. Nie dlatego, że grzmot następuje dalej niż błysk! Jasne i proste.

Burza większa od wszystkich innych!

Największym zagrożeniem mając na myśli burzę

Zdj. 2 Strach się bać!

Zdj. 2 Strach się bać!

jest tzw. Superkomórka burzowa! Jest to

gigantyczna burza, która jest ogromnym zagrożeniem dla samolotów. Nie bez powodu jest SUPERKOMÓRKĄ BURZOWĄ! Spójrzcie jaka gigantyczna! Nie chciał bym takiej burzy nad naszym Nowym Stawem, bo jeszcze coś by się stało naszemu kochanemu ołówkowi! A tego chyba nikt nie chce!

 

Nowoczesna technologia pozwala na śledzenie burzy!

W dzisiejszych czasach śledzenie burzy nie jest sztuką wystarczy                                                       że wejdziemy tu          –>LINK<–            i mamy swoją burzę!

Jak obliczyć jak daleko od nas jest burza?

Żeby obliczyć jak daleko znajduje się burza od nas należy policzyć czas między grzmotem a uderzeniem pioruna i podzielić to przez 3. Wtedy powinno nam wyjść jak daleko w km jest od nas burza!

 

Burza. Dawniej gniew bogów z mitologii.

Kiedyś uważano, że burza, a konkretnie piorun symbolizuje boga Peruna – uważanego przez badaczy za władcę słowiańskiego panteonu. Wierzono, że pierwsze uderzenie pioruna zapładnia ziemię. W mitologii greckiej za burzę odpowiedzialny był Zeus, władca błyskawic. Mitologia nordycka bogiem burzy i piorunów określała Thora. W mitologii rzymskiej bogiem burzy był Jowisz, najwyższy władca nieba i ziemi, ojciec bogów.

Burzy nie należy lekceważyć, dlatego przedstawię wam pokrótce zasady bezpiecznego postępowania w czasie burzy, gdy jesteśmy poza domem!

ZASADY BEZPIECZNEGO POSTĘPOWANIA W CZASIE BURZY

!Dla tych, których zaciekawił ten temat zapraszam na stronę —>LINK<—

 

Commons Creative

Źródła

  • pl.wikipedia.org
  • pl.wikimedia.org

Zdjęcia

  • Zdj. 1            Pjahr                           CC-BY-2.5
  • Zdj. 2            Greg Lundeen           CC-NY-NC-2.0

 

Blog Klasy Va 2013©

Posted in Bez kategorii | 3 Comments