Co zrobiliśmy…

mar
19

Sukces  dzięki nasz debacie udało nam się przekonać Dyrekcje do telefonów komórkowych. Od tej pory w naszej szkole nie obowiązuje zakaz używania telefonów, zostało to ograniczone tylko do lekcji i nie obowiązuje na przerwach. :)

Udało nam się też ułatwić dostęp do sieci WiFi w szkole, dzięki nam uczniowie mogą znając jedynie hasło korzystać z sieci bezprzewodowej.

Tyle o sukcesach. Teraz przymierzamy się do edukacji starszych osób.

Kodeks

mar
18

Nie kradnij i nie daj się okraść

-Nie korzystaj ze stron propagujących piractwo

-Staraj się korzystać z darmowych zamienników

-Mając oryginalne programy nie umieszczaj ich w sieci

-Pamiętaj ze darmowe oprogramowanie nie jest gorsze od płatnego

-Zapoznaj się z licencją i przestrzegaj jej

-Korzystaj z wolnych licencji

-Nie przywłaszczaj sobie owoców cudzej pracy

Nauczcie tego dorosłych!

-Znajdź chętne osoby do pomocy

-Naucz podstawowych umiejętności

-Naucz o przeznaczeniu i konserwacji komputera

-Wraz z nauczycieli zorganizuj kurs obsługi komputera

-Stwórz stronę internetowa dla osób starszych

-Zorganizuj kurs obsługi tablic dla nauczycieli

-Naucz jak wypełniać pity, robić przelewy bankowe

-Objaśnij jak wyszukiwać muzyki, kopiować pliki

Debata

lut
24

Aż w końcu przyszedł czas na debatę. Odbyła się dnia x grudnia 2010r.

Wszystko było dopięte na ostatni guzik. Każdy z nas zajął się określoną funkcją. Każda z grup staranie opracowała swoje argumenty aby być najbardziej wiarygodnym dla jury. Uczestnicy mieli przygotowane debaty, które wizualizowały treści prezentowane przez poszczególne osoby. Całość trwałą około dwóch godzin lekcyjnych, jak twierdzi jury oraz uczestnicy odbywało się to w miłej i przyjaznej atmosferze.

Końcowym produktem jaki powstał przy udziale  zebranych był Kodeks 2,0, będący jednocześnie naszą listą kolejnych działań.

Zapinamy wszystko na ostatni guzik…

lut
24

Po odbyciu się próbnej debaty w naszym gronie i ostatecznym wyeliminowaniu błędów, nadszedł czas na załatwienie wszystkich spraw związanych ze sprzętem, przygotowaniem sali czy przemówień. Dawid  i Grzegorz B.  w ciągu jednego dnia sprawnie załatwili potrzebny sprzęt elektroniczny, zarezerwowali salę potrzebną do przeprowadzenia debaty oraz wstępnie przygotowali ją pod nadchodzącą debatę. Wszystkie przemówienia zostały przygotowane przez Krystiana. Jeśli chodzi o jury, to tą kwestią zajął się Grzegorz K., który przygotował zaproszenia i wręczył je osobą przez nas wytypowanym. Osobami które wchodził w skład jury byli: Pani Dyrektor Zespołu Szkół nr 10, przewodniczący samorządu szkolnego oraz nasza ulubiona Pani K., która trzymała pieczę nad naszymi dokonaniami.

Następnym krokiem będą debaty przeprowadzone w klasach mające na celu wyłonienie najważniejszych dla uczniów szkoły podpunktów kodeksu TIK.

Próba

lut
24

Debata zbliżała się wielkimi krokami. Po wstępnych przygotowaniach, które miały miejsce wcześniej nadszedł czas na podjęcie konkretnych kroków. Ósmego grudnia została zorganizowana próbna debata, która odbyła się tylko w naszym gronie. Pozwoliła wyeliminować podstawowe błędy, i przygotować odpowiedni plan jej przebiegu. Dzięki temu planowane przez nas debaty klasowe powinny przebiedz bezproblemowo.

Dalej działamy…

lut
17

Nie długo po wstępnym omówieniu naszego angażu w projekt zaczęliśmy szukać ludzi „odpowiednich” do wzięcia udziału w debatach klasowych. W listopadzie zaczęliśmy organizować debaty w kilku klasach szkoły
ponadgimnazjalnej. Nie które klasy przyłożyły się do projekty, zaś nie
które wzięły udział tylko po to, żeby „zaistnieć”. Najlepiej spisała się
klasa o profilu informatycznym, czyli klasa III „c”, a zaraz za nimi
klasy II „m” i II „o”. Po ukończeniu debat klasowych postanowiliśmy
zaangażować wymienione wcześniej klasy, z tym, że klasy II wystąpiły w
jednym zespole. Właśnie dzięki debatom klasowym, nabraliśmy pewnego
doświadczenia, dzięki któremu udało nam się wspólnie z Grześkiem oraz
Dawidem bez większych „przygód” poprowadzić debatę klasową.

Organizacja debaty

lut
10

W celu organizacji debaty wszystkie kroki związane z nią rozpoczeły się we wrześniu. W każdym tygodniu spotykaliśmy się na dodatkowych lekcjach. Wszyscy z ekipy powoli wykonywali drobne czynności przybliżając nas do celu. Aż przyszedł czas na konkrety, każdy dostał określone działanie za, które był odpowiedzialny. Krystian był prowadzącym, jego zadaniem bylo przygotowanie sobie przemowy oraz wszelkiego rodzaju treści, które były mu potrzebne oraz zajmował się sprawami związanymi z miejscem debaty. Grzegorz B. wraz z Dawidem musieli zorganizować wszelkiego rodzaju sprzęt oraz rekwizyty niezbędne do przeprowadzenia debaty. Grzegorz zajął się znalezieniem kandydatów do jednej grupy będąca strona w debacie. Nasza opiekunka znalazła chętnych do drugiej grupy oraz nadzorowała wszelkie prace związane z projektem.