Nasz plakat promujący kampanię:
1. Termin realizacja kampanii: 4-6 luty 2015
2. Miejsce realizacji kampanii: Zespół Szkół Ekonomicznych w Mińsku Mazowieckim
3. Imię i nazwisko nauczyciela- opiekuna projektu: Pani Małgorzata Kozińska- Zięba
4. Imiona i nazwiska uczniów- uczestników projektu:
3 grupy z klasy II B, Technik Organizacji Reklamy
Grupa YANGCREATIVE:
Monika Rogulska
Klaudia Wójcik
Anna Karczmarczyk
Łukasz Grabowski
Artur Szymczak
Grupa CHICAS:
Patrycja Kościołko
Kamila Gryz
Maja Bajek
Zuzanna Rogala
Anna Grudkowska
Grupa HELIOS:
Aleksandra Witkowska
Łukasz Konowrocki
Karolina Pszonka
Klaudia Policińska
Dodatkowo przy realizacji kampanii społecznej Cyberprzemocy mówimy nie brały udział dwie uczennice z klasy II Technik Organizacji Reklamy:
Anna Tkaczyk
Martyna Dybaś
1. Nasze grupy wybrały temat cyberprzemocy, gdyż uważamy, że to bardzo aktualny temat, a wielu ludzi nie jest świadoma wagi tego problemu,
który może dotyczyć każdego z nas.
2. Chcieliśmy poprzez naszą kampanię społeczną uświadomić powszechny problem, który może dotyczyć każdego z nas. Gdy przygotowaliśmy się do kampanii, przeraziły nas wyniki, które znaleźliśmy na temat cyberprzemocy, dlatego dalej kontynuowaliśmy naszą pracę, żeby inni mogli dowiedzieć się o tym zjawisku jak najwięcej. Ważne dla nas było to, żeby nasi koledzy po kampanii byli świadomi wszystkich zagrożeń jakie na nich czekają w sieci, umieli radzić sobie problemem cyberprzemocy i wiedzieli jak jemu zapobiegać.
3. Kampania społeczna Cyberprzemocy mówimy nie trwała 3 dni (4-6 lutego’2015), skierowana była do całej społeczności szkolnej, a przede wszystkim do czterech klas, które wzięły udział w zajęciach, przygotowanych przez nas podczas kampanii. Kampania była reklamowana na plakatach umieszczonych w szkole i na facebooku szkoły a także na ulotce mutlimedialnej wyświetlanej na korytarzu szkolnym.
Harmonogram kampanii:
1 dzień kampanii 4 luty 2015:
- Ankieta na temat cyberprzemocy ( wypełnianie ankiety przez uczestników przy muzyce na licencji Creative Commons)
- Burza mózgów do hasła: CYBERPRZEMOC
- Prezentacja w Prezi na temat przyczyn i form cyberprzemocy
- Debata z uczniami i nauczycielami
- Goście specjalni:
1. pedagog Pani Marlena Czubska z Poradni Psychologiczno
– Pedagogicznej w Mińsku
Mazowieckiem: prezentacja dot. zjawiska cyberprzemocy, przyczyn, form oraz
profilu psychologicznego ofiary
2. sierżant sztabowy Pani Małgorzata Mazurek z Powiatowej Policji w Mińsku Mazowieckiem: prezentacja na temat cyberprzemocy – zagrożenia i odpowiedzialność karna
2 dzień kampanii 5 luty 2015:
- Prezentacja w Prezi na temat skutków i miejsc, w których jesteśmy zagrożeni cyberprzemocą.
- Wyświetlenie filmu ,,Sala Samobójców” (fragmenty)
- Konwersacja z uczestnikami
- Filmiki ,,Zagrożenia cyberprzemocy”
3 dzień kampanii 6 luty 2015:
- Prezentacja w Prezi na temat zapobiegania cyberprzemocy.
- Konwersacja
- Ankieta na temat cyberprzemocy, aby sprawdzić jak zmieniła się wiedza uczestników
- Warsztaty na temat zapobiegania cyberprzemocy – gość specjalny pedagog Pani Marlena Czubska z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Mińsku Mazowieckim
-Podsumowanie
4. Podział pracy– kto, za co odpowiadał.
-Plakaty w szkole rozwieszenie, organizacja pierwszego dnia oraz zrobienie zaproszeń dla specjalnych gości – ( Patrycja Kościołko, Kamila Gryz, Ania Grudkowska, Zuzanna Rogala, Martyna Dybaś, Maja Bajek – grupa Chicas) natomiast wykonanie plakatów zajął sie Artur Szymczak.
- Prowadzenie kampanii „konferansjerka” wg wcześniej napisanego scenariusza – Artur Szymczak ( grupa Yang Creative), Kamila Gryz ( grupa Chicas), scenariusz Anna Karczmarczyk ( grupa Yang Creativie)
-Ulotka multimedialna, organizacja trzeciego dnia (Aleksandra Witkowska, Łukasz Konowrocki, Klaudia Policińska, Karolina Pszonka – grupa Helios)
- Ankieta, organizacja drugiego dnia( Monika Rogulska, Klaudia Wójcik, Anna Tkaczyk,
Anna Karczmarczyk, Artur Szymczak – grupa Yang Creative)
- Obsługa techniczna kampanii- Patrycja Kościołko
- Dokumentacja( zdjęcia) -Kamila Gryz
- Montaż fragmentów filmu sala samobójców – Monika Rogulska i Klaudia Wójcik
- Montaż filmu z 3 dni kampanii – Artur Szymczak
- Koordynator prac- Pani Małgorzata Kozińska – Zięba
5. W pracy nad projektem w dużej mierze pomagała nam nasza wychowawczyni Pani Małgorzata Kozińska – Zięba oraz zawsze mogliśmy liczyć na wsparcie Dyrektor naszej szkoły, pani Elżbiety Wieczorek. W naszej kampanii brały udział również inne organy, które zajmują się tematem cyberprzemocy i to właśnie one rozszerzyły nam wiedzę jak bardzo cyberprzemoc jest dotkliwa.
Panie policjant pokazały nam aspekty prawne i kary wynikające z używania przemocy w sieci, natomiast Pani pedagog zobrazowała nam formy cyberprzemocy i dramatyczne jej skutki dla ofiar takich czynów. Uważamy ze właśnie ci goście specjalni odegrali bardzo dużą rolę w naszej kampanii, ponieważ uwrażliwili nas na problem cyberprzemocy.
Nasz projekt przybrał różne formy. W pierwszym i drugim dniu odbyły się prezentacje na temat zjawiska cyberprzemocy, przeprowadziliśmy ankietę na temat wiedzy o cyberprzemocy wśród uczniów oraz daliśmy możliwość wypowiedzenia się na ten temat uczestnikom tej kampanii. Ostatniego dnia oprócz prezentacji i ankiety ewaluacyjnej odbyły się warsztaty przeprowadzone przez Panią pedagog, podczas których uczniowie wypowiadali się o uczuciach, które mogłyby im towarzyszyć w takiej sytuacji. Różnorodność form i zawartości merytorycznej kampanii sprawiła ze uczestnicy, którzy brali udział w przygotowanej przez nas akcji mogli spojrzeć na problem cyberprzemocy z wielu perspektyw a przede wszystkim dowiedzieli się jak radzić sobie z przejawami agresji w sieci.
6. Nasz projekt zaprezentowaliśmy 4 wybranym klasom z naszej szkoły, poprzez wykonanie 3 prezentacji w Prezi, które zaczynały każdy dzień naszego projektu, zmontowanie i zademonstrowanie fragmentów filmu sala samobójców a także wykonanie plakatów, ulotki multimedialnej i ankiety.
8.Najbardziej nam się podobał fakt, że mogliśmy przedstawić swoją pracę na forum szkoły.
9.Największą trudności mieliśmy ze znalezieniem zdjęć, obrazków i muzyki, które są objęte wolną licencją oraz znalezieniem czasu na rozwiązanie zadań. Dodatkowo towarzyszył nam stres spowodowany występem przed publicznością.
10.Gdybyśmy mogli zrealizować projekt jeszcze raz to zamieszczalibyśmy więcej informacji na naszych blogach prowadzonych w ramach projektu Młodzi i Media.
Mieliśmy również ulotkę multimedialną
Przygotowali uczniowie z klasy II B, Technik Organizacji Reklamy
w ramach projektu Młodzi i Media